Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
XladyX schreef:Inderdaad Ruitje. Ouderschap is, los van de financiële/regel kant, vooral heel veel emotie (welke alle kanten uit kan schieten en elke minuut anders kan voelen). Zonder emotie en gevoel kan je geen kind opvoeden want rationeel geeft je er meer voor op dan je terug krijgt. Dat maakt het denk ik heel moeilijk te begrijpen en ervaren als je het niet meemaakt en precies een struikelblok in begrip en discussie over dit onderwerp.
Tiquira_Jill schreef:Ik wil alleen maar even zeggen als jongvolwassene (puber) dat je ook voorbij het punt van kinderen moet kijken en ook naar het punt van als je kind 12 jaar en ouder is. Want de wereld is gewoon niet zo leuk meer als je niet in de perfecte situatie zit.
En dat betekent dat je kind daarmee moet gaan dealen. Ook moet je bedenken dat kinderen misschien "onvoorwaardelijke liefde" betekenen voor jou maar heel veel ouders maken misbruik van hun kind en nemen te snel aan dat het wederzijds is.
Ook zie ik bij mijn leeftijdsgenoten vaak veel haat naar ouders en niet alleen om "puberale" redenen (zoals op tijd thuis zijn ofzo) en vaak wordt er ook erg neergekeken op pubers terwijl dat helemaal niet hoeft, alleen je moet je kind ook kunnen loslaten om de persoon te worden wie zij zijn en niet de persoon die jij als ouder wilt dat ze worden en daar gaat het heel vaak mis bij ouders van jongvolwassenen.
En natuurlijk zoals de mensen voor mij al hebben aangegeven vind ik dat je alleen kinderen moet nemen als je ook een kind met een mentale of fysieke handicap of beperking wilt en aankunt, en ook daar 100% voor wilt gaan
Ik hoop dat je een goede keuze voor jezelf hierin kan maken ongeacht welke dat is
jillaroo schreef:Tiquira_Jill schreef:Ik wil alleen maar even zeggen als jongvolwassene (puber) dat je ook voorbij het punt van kinderen moet kijken en ook naar het punt van als je kind 12 jaar en ouder is. Want de wereld is gewoon niet zo leuk meer als je niet in de perfecte situatie zit.
En dat betekent dat je kind daarmee moet gaan dealen. Ook moet je bedenken dat kinderen misschien "onvoorwaardelijke liefde" betekenen voor jou maar heel veel ouders maken misbruik van hun kind en nemen te snel aan dat het wederzijds is.
Ook zie ik bij mijn leeftijdsgenoten vaak veel haat naar ouders en niet alleen om "puberale" redenen (zoals op tijd thuis zijn ofzo) en vaak wordt er ook erg neergekeken op pubers terwijl dat helemaal niet hoeft, alleen je moet je kind ook kunnen loslaten om de persoon te worden wie zij zijn en niet de persoon die jij als ouder wilt dat ze worden en daar gaat het heel vaak mis bij ouders van jongvolwassenen.
En natuurlijk zoals de mensen voor mij al hebben aangegeven vind ik dat je alleen kinderen moet nemen als je ook een kind met een mentale of fysieke handicap of beperking wilt en aankunt, en ook daar 100% voor wilt gaan
Ik hoop dat je een goede keuze voor jezelf hierin kan maken ongeacht welke dat is
Ik wil deze post nog even onder de aandacht brengen. Want deze puber zegt iets heel erg waars: je moet als ouder wel je kind de persoon kunnen laten worden die ze zijn en niet die iij wilt dat ze zijn. Misschien Off Topic, maar wel waar én mooi. Dus bedankt Tiquira Jill!
Kanzi schreef:Lees je nog mee TS?![]()
Een bijzondere kant van moeder worden vond ik toch wel dat er bij mij een soort oer-instinct wakker werd, een enorme behoefte om te beschermen of zo, de kip met het kuiken onder de vleugels.
Wat ik altijd heel naar heb gevonden is het klem zitten tussen werk en gezin.
Met een ziek kind in de spagaat om alles geregeld te krijgen.
jillaroo schreef:Tiquira_Jill schreef:Ik wil alleen maar even zeggen als jongvolwassene (puber) dat je ook voorbij het punt van kinderen moet kijken en ook naar het punt van als je kind 12 jaar en ouder is. Want de wereld is gewoon niet zo leuk meer als je niet in de perfecte situatie zit.
Ik wil deze post nog even onder de aandacht brengen. Want deze puber zegt iets heel erg waars: je moet als ouder wel je kind de persoon kunnen laten worden die ze zijn en niet die iij wilt dat ze zijn. Misschien Off Topic, maar wel waar én mooi. Dus bedankt Tiquira Jill!
Suzanne F. schreef:Wijze woorden Tiquira Jill. Dank voor je waardevolle bijdrage. Ik neem het mee in ieder geval. Ik heb soms moeite om mijn puber wat vrijer te laten. Maar het valt niet mee om te weten wanneer je wel moet sturen en wanneer niet.
Menino schreef:Aangezien er veel mama's op bokt zitten ben ik dus ontzettend benieuwd wat jullie echt tegen vonden vallen t.o.v. jullie verwachting en vice versa. En of er momenten waren dat je zou willen dat je gewacht zou hebben bv. Mijn hormoontjes vertrouw ik niet zoToch is de wens heel groot. Ik ben zelf opgegroeid in een situatie waarbij het vrij duidelijk was dat het allemaal wat tegenviel
Dus dat was geen topjeugd en wil ik ten alle tijdens voorkomen.
ikke schreef:Zoals ik al eerder schreef: je zet de volgende generatie wereldburger op deze planeet, niet "jouw kind" (lees er de bezitterige ondertoon bij).
Mjetterd schreef:Lichamelijk gezien trouwens: op een trampoline springen en niezen zal nooit meer hetzelfde zijn.
Summerdreams schreef:Mjetterd schreef:Lichamelijk gezien trouwens: op een trampoline springen en niezen zal nooit meer hetzelfde zijn.
Ik heb hier dus echt geen last van en velen met mij dus dit hoeft niet zo te zijn... Het is wel een mogelijkheid natuurlijk.
Barbabientje schreef:200€ voor opvang?! Dat wil ik ook![]()
Wij zijn 500€ in de maand kwijt voor 1 dagje in de week..
Ouder zijn is zwaar, maar leuk.
Mijn dochtertje is nu 1,5 en nu pas kan ik er echt van genieten, ook omdat ik mijzelf veel te veel druk op heb gelegd tot nu.