Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:48

Ik heb inderdaad uitgeslapen vanmorgen. Of ja... Gewoon lekker geluierd in bed. Mijn enkel is sinds een paar dagen ook weer aan het zeuren. Dus even rustig aan gedaan.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:57

Kimberly je bent echt al een heel eind gekomen, even een dag of weekend rust is echt prima.

Urineweginfectie is naar, kan je je echt depri van voelen. Hopelijk werkt het kuurtje snel.

Hier vandaag 67 km op de mtb, 400 hoogte meters. Gave uitgezette tocht in mijn achtertuin. Had het zwaar, eigen schuld, teveel wijntjes vrijdag en teveel gestaan zaterdag, maar qua hartslag keurig op mijn normale gemiddelde. Was dus meer volle benen dan last van de conditie haha.

Zertab, even luisteren naar je lijf. Hoort ook bij lief zijn voor jezelf hè.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:58

S_imonee schreef:
Wat vervelend dat je een urineweg infectie hebt. Hopelijk slaat de antibiotica aan en voel je je snel weer beter XxLMMxX.
Mijn weekend is heerlijk. Ik heb niet gesport. Wel met de bosmaaier in de weer geweest in het land. Dat is ook al een workout op zich.

Renee1991 Lekker in het bos gelopen. Het is ook heerlijk weer om te wandelen.

Marije lekker weekend met paard.

Kimberley lekker niks aan het doen. Ook heel belangrijk.

Dat is dan even raar binnenkomen, Kletskoekje. Dat begint nu ook allemaal weer. Ik heb nog helemaal niet het gevoel dat de donkere dagen er al weer aan komen. Helemaal niet als het overdag zulk heerlijk weer is en 20 graden :+

Lekker uitgeslapen Zertab?

Wat goed dat het gelukt is Roosch. Haha, wat een grappige naam voor de crosstrainer. Geeft vast ook wel een stukje motivatie om erop te gaan.

Ik ga straks nog even wandelen en de rest van de dag lekker niks.
Ik heb nog steeds wat last van mijn rug en heupen. Ik begin een beetje te twijfelen of ik yoga en pilates moet blijven doen of dat ik het toch bij 1 van de 2 moet houden.
Ik merk dat ik wat begin af te vallen, terwijl dat eigenlijk niet nodig is. Ik weet niet zo goed wat ik kan doen om wel lekker te blijven sporten, maar niet nog meer af te vallen.

Weet niet welke yoga je doet? Ik doe yin yoga en Slow flow yoga, goed om mijn lichaam beetje soepel te houden maar niet te intensief.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 23:00

Goed bezig Marlies! :)

Ik ga proberen morgenavond weer naar bodypump te gaan. Maar dat is dus pas om 20:00... :')

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 23:08

Zertab schreef:
Ik heb inderdaad uitgeslapen vanmorgen. Of ja... Gewoon lekker geluierd in bed. Mijn enkel is sinds een paar dagen ook weer aan het zeuren. Dus even rustig aan gedaan.

Heerlijk toch. Vervelend van je enkel. Rustig aan doen is dan wel een goed idee.

Wat goed Marlies!
Ik drink zelf geen alcohol meer, maar ik weet nog goed hoe zwaar het is na een avond laat + teveel drankjes :')

Kimberley: Ik weet zo eigenlijk niet wat voor soort yoga het is. Ik doe het nog niet zo lang. Het zal ook wel iets in trant van slow flow yoga zijn.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 23:35

Zertab inderdaad beter even rustig aan.
20u sporten staat mij ook een beetje tegen. Tegen die tijd heb ik niet zoveel zin, maar ben vooral erg druk daarna en kan slechter in slaap komen.

Vanochtend was in half 7 nieuwe tijd al wakker, bleh. Half 8 er maar uit gegaan. De kinderen kwamen 9u en 9.20u nieuwe tijd uit bed. Pfff haha. Wel heerlijk gesport. Nu dinsdag en donderdag weer.

Union_Bolero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 23:50

Ik heb deze week eindelijk wat meer motivatie gevonden, dat gaat echt in vlagen bij mij. Samen met mijn vriend hebben we een nieuw trainingsschema voor de komende weken in elkaar gezet om sterker te worden. De focus ligt op conditie armen/schouders/rug, kracht buikspieren en kracht been/bilspieren. Volgende week ga ik een week skieën in Oostenrijk, dus de beenspieren zijn zeker nodig! Verder merk ik bij het paardrijden veel verschil. Vorige week de cross uitgereden zonder buiten adem te zijn en deze week een dressuurproef doorzittend gereden zonder dat ik verzuurd ben geraakt. Kleine punten die wel opmerkelijk zijn.

Merk wel dat mijn eten erbij inschiet. Eet vaak te weinig op een dag waardoor spiergroei niet helemaal top gaat. Daar moet ik wel op gaan letten ....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:24

Wow, Marlies, wat goed.

Ik doe, als ik yoga doe, Hatha yoga, dat is voor mij echt een aanwinst op een soepel en ontspannen lijf.

Maar er zijn ook yoga soorten, die je echt als extra belasting van je lijf moet mee tellen idd.

Wij hebben gisteren samen bijna 40 km gefietst door het westen van Friesland, omgeving Hindeloopen.
Wel op de e-bike, moet ik eerlijk toegeven, maar anders hadden we dat zo kort na onze coronabesmetting ook echt nog niet gekund.

We gaan straks naar Vlieland voor een midweek, daar waarschijnlijk ook fietsen en het wandelen weer proberen op te pakken.

Verder geen sport gepland deze week.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:37

@union: Fijn dat je motivatie hebt gevonden! Hopelijk kan je dat vasthouden :)

@Marije: Pff fietsen.. niets voor mij, knap hoor! Veel plezier op Vlieland!

Ik ga vanavond niet. Ik start morgen met mijn nieuwe baan. En wil dan sowieso niet meteen heel moe aankomen, omdat ik altijd hyper word als ik zo laat nog sport. :') Vanaf volgende week geven ze op onze sportschool BBB om 19.00. Mooi alternatief!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:54

Lekker bezig allemaal!
Snap je overweging wel ZerTab, 19.00 is een fijnere tijd om te sporten.

Toch ga ook ik vanavond ook nog om 20.00 crossfit doen haha.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:58

Ja en wie weet lukt het me dan om daarna nog bodypump te gaan volgen. Ligt er even aan of ik daarna goed slaap haha.

Het is me een tijdje wel gelukt om daarna vlot in slaap te vallen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 18:47

Ik zit net moed te verzamelen om even te gaan. Gelijk weer 2 uur dus het moet echt even uit m'n tenen komen. De werkdag niet helemaal lekker afgesloten net dus ik zou eigenlijk meer zin hebben om lekker in bad te gaan. :')

Maar goed, ik ga mezelf maar even bij elkaar rapen.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 21:50

Ik heb best een fijne week gehad qua sport.
Een yogalesje. Probeer ik ook echt wekelijks erin te houden nu.
Twee fijne wandelingen met de hond.
Polefitness.
Drie keer hardgelopen in de duinen.
Een zeilwedstrijd.
Een hardloopwedstrijd.
En zo’n prachtig weer……

Qua gezondheid voel ik me goed nu. Wel is mijn eten wat uit balans. Veel ongezonde troep. Terwijl ik mij eigenlijk juist heel fijn voelde bij “gezond” eten. Dus doel om dat deze week weer te gaan herpakken.

Ik zag dat een sportschool hier in de buurt op loopafstand een mooie aanbieding heeft. Het enigste wat ze hebben is fitness. Geen groepslessen. Groepslessen is wel wat mij bindt aan een sportschool. Puur fitness hield ik in het verleden niet vol. Ik ben dus ook nog even goed aan het nadenken of ik dit wel moet gaan proberen…..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:57

Voeding is soms best lastig hè. Ik merk ooit dat mijn stemming ook fluctueert als ik langer ongezonder eet.

Als je van de groepslessen bent zou ik vooral niet individueel je rondje gaan doen. Is de grootste trigger voor demotivatie. Tenzij je maandelijks kunt opzeggen, dan zou ik het misschien wel proberen.

Hier vanavond weer lekker een small group training gedaan met een HIIT eindrondje.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 07:37

Goed bezig ts! Als je echt van de Groepslessen bent is het lastig gemotiveerd te blijven op puur fitness lijkt me

Volte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:06

Misschien hebben jullie een tip.

Ik wil graag gaan sporten, omdat ik meer wil bewegen en het me mentaal erg goed zal doen. Maar, welke sport? Er is natuurlijk redelijk wat, maar nog geen knoop door kunnen hakken. Het liefst een sport in groepsverband of in elk geval iets waar je naartoe moet.

Naar de sportschool gaan lijkt me ook wel wat. Maar de drempel voelt erg hoog, omdat ik er nog nooit geweest ben en geen flauw idee heb hoe je alles leert te gebruiken ect.
Hoe hebben jullie dit aangepakt / Hoe verliep de eerste keer?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-22 13:24

Volte schreef:

Ik wil graag gaan sporten, omdat ik meer wil bewegen en het me mentaal erg goed zal doen. Maar, welke sport? Er is natuurlijk redelijk wat, maar nog geen knoop door kunnen hakken. Het liefst een sport in groepsverband of in elk geval iets waar je naartoe moet.

Naar de sportschool gaan lijkt me ook wel wat. Maar de drempel voelt erg hoog, omdat ik er nog nooit geweest ben en geen flauw idee heb hoe je alles leert te gebruiken ect.

Ik kan heel veel sporten verzinnen om te doen. In welke richting denk je?
Balsporten zoals handbal tennis badminton etc.
Watersporten zoals roeien.
Schaatsen.
Vecht/verdedigingssporten.
Hardlopen/atletiek.
Yoga, pilates.
Bootcamp.
Crossfit.
Mountainbiken/wielrennen.

Vrijwel alles kan je gewoon nog mee starten als je volwassen bent.
En een trainer helpt je wel op weg.
Misschien gewoon eens gaan kijken bij een aantal dingen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:28

Oh lekker topic! Ik wil graag meekletsen!

Ik heb een hele zware/grote operatie gehad een paar maanden geleden. Ik ben bezig met conditie opbouwen, maar vind het lastig om weer structuur in aan te brengen zoals ik had. Ik deed personal training laatste maanden voor m'n operatie (heel gericht op sterk worden voor de operatie) maar ben gek op wandelen, mountainbiken, wielrennen, hardlopen (als ik niet geblesseerd ben...), paardrijden, yoga en bootcampen. Door dit topic hoop ik weer meer structuur en regelmaat en plezier in het sporten te krijgen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:37

Volte schreef:

Gewoon gaan :j Er beginnen zoveel mensen uit het niets met fitness. Er lopen daar gewoon trainers rond die je goed kunnen begeleiden.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 14:11

Volte schreef:

Ga klimmen, klimmen is vet :D je spreekt altijd met iemand af, dan zit dat stukje moeten er al standaard in gebouwd. En het is erg laagdrempelig, je doet maar wat en wordt er langzamerhand vanzelf beter in :P

Over klimmen gesproken, ik was eergisteren voor het eerst in de klimhal na een langere vakantie, ziek te zijn geweest en van alles, nooit gedacht dat een enkele 6a uitklimmen zo pittig kon zijn _O- ik ga zometeen weer een poging wagen en hoop verder mijn standaard 3 klimsessies per week vol te kunnen houden O:)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:42

Hey, wat leuk nog een klimmer in dit topic! Terugkomen na een tijd niet klimmen is altijd wel zwaar, maar mijn ervaring is wel dat het na 3x weer makkelijker wordt (behalve na mijn zwangerschappen, toen duurde het veel langer). Met 3x per week klimmen heb je zo je oude niveau weer te pakken.

Dus dat klimmen leuk is onderschrijf ik. Je kan een cursus doen en wellicht hou je daar een klimmaatje aan over, of misschien samen met iemand die ook interesse heeft.

Zelf had ik destijds een keer geklommen met vrienden (toen ik in het buitenland studeerde) en ben toen een cursus gaan volgen. Daar hield ik een klimmaatje aan over, maar dat hield niet lang stand. Ik ben toen bij een klimvereniging gegaan en er ging een nieuwe wereld voor me open. Bijna al mijn vrienden zijn klimmers en ik heb ook mijn man daar gevonden. Dus helemaal opgezogen in deze sport.

Hier lukt het goed om aan mijn weekschema te houden. Over 4,5 week heb ik mijn trailrun in België gepland staan (daar ben ik sinds augustus voor aan het trainen), dus dat komt wel dichterbij.
Ook lekker aan het klimmen, daar heb ik nu even geen doelen voor staan, dus dat is vooral plezier hebben.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 15:14

Klimmen is idd leuk! De hal zit hier te ver weg dus soms een keertje maar niet regelmatig.

Leuk vooruitzicht zo'n trailrun. Vind het altijd wel motiveren om een doel te hebben zeg maar.

Picasso personal training wil je niet weet oppakken? Dat is altijd wel een lekkere stok achter de deur.

Hier deze week even niet veel. Vanmorgen om 8 uur thuis begonnen met werk, nu onderweg naar Zwolle en hopelijk vanavond om 22 uur thuis, dat gaat de hele week zo. Alleen morgenavond vrij, wil dan even op de fiets naar stal, ff hoofd leeg maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 15:22

Oef trailrun klinkt heftig :') Wel gaaf als je het kunt. Veel succes alvast!

Jeetje volle planning Marlies.

Hier vanmorgen de dag begonnen met een uurtje krachttraining. Gelijk de nieuwe maandchallenge meegepakt (kun je een prijs mee winnen), zo lang mogelijk planken. Viel nog wel een beetje tegen :+ Ik had 1.50 min.
Woensdag weer HIIT meedoen en vrijdag weer gewoon m'n eigen krachttraining. Wel lekker, beetje een vast ritme er in.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 15:33

Renee1991 schreef:
Gelijk de nieuwe maandchallenge meegepakt (kun je een prijs mee winnen), zo lang mogelijk planken. Viel nog wel een beetje tegen :+ Ik had 1.50 min.
Woensdag weer HIIT meedoen en vrijdag weer gewoon m'n eigen krachttraining. Wel lekker, beetje een vast ritme er in.

Ik vind het geen slechte prestatie met planken, voor mij is langer dan 30s al een opgave :') _O-

Lieke schreef:
Hey, wat leuk nog een klimmer in dit topic! Terugkomen na een tijd niet klimmen is altijd wel zwaar, maar mijn ervaring is wel dat het na 3x weer makkelijker wordt (behalve na mijn zwangerschappen, toen duurde het veel langer). Met 3x per week klimmen heb je zo je oude niveau weer te pakken.

Dus dat klimmen leuk is onderschrijf ik. Je kan een cursus doen en wellicht hou je daar een klimmaatje aan over, of misschien samen met iemand die ook interesse heeft.

Zelf had ik destijds een keer geklommen met vrienden (toen ik in het buitenland studeerde) en ben toen een cursus gaan volgen. Daar hield ik een klimmaatje aan over, maar dat hield niet lang stand. Ik ben toen bij een klimvereniging gegaan en er ging een nieuwe wereld voor me open. Bijna al mijn vrienden zijn klimmers en ik heb ook mijn man daar gevonden. Dus helemaal opgezogen in deze sport.

Hier lukt het goed om aan mijn weekschema te houden. Over 4,5 week heb ik mijn trailrun in België gepland staan (daar ben ik sinds augustus voor aan het trainen), dus dat komt wel dichterbij.
Ook lekker aan het klimmen, daar heb ik nu even geen doelen voor staan, dus dat is vooral plezier hebben.

Terugkomen vind ik ook altijd best heftig inderdaad, vooral kracht in je vingers neemt vreselijk snel af :\ Daarom probeer ik normaalgesproken zo min mogelijk klimsessies over te slaan, alleen met lockdowns en nu met wat langere reis was het niet echt een optie.

Laten we zeggen dat ik nu zo'n inklimmer 6a echt moet uitvechten omdat al die grepen ineens spontaan lastig zijn geworden := gisteren was ik erg trots op een flash op 6a+, daarna een 6b'tje gepakt maar dat zat er nog niet in. Maar goed dat is inderdaad een weekje of twee volhouden en dan gaat het vanzelf :j

Ik heb mijn vriend trouwens ook in de klimhal gevonden :D

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-22 19:48

Bij klimmen lijkt mij vooral het maatje een probleem. Zie maar iemand te vinden….
De sport opzich vindt ik leuk denk ik.

Hier doet het donkere weer wel wat met mijn energielevel. Veel geslapen de laatste dagen.