Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mriek1990

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 06:36

Gnome ik blijf het zeggen maar vind het zo naar voor je dat je je zo ziek voelt. Hopelijk heeft de verhoogde medicatie wat geholpen.

_Charlot wat tof dat je een oplossing hebt gevonden in acupunctuur. Zal fijn zijn als blijkt dat dit ook voor langere tijd werkt. Wij lopen aardig gelijk qia zwangerschap, ik ben vandaag 15 weken. Maandag hebben we de geslachtsbepaling. Heb je al een voorgevoel wat je krijgt?

Marlis wat verdrietig voor je vriendin. Hoe gaat het nu met haar? Lief dat je wat voor haar wilt kopen. Heb zo geen tips voor je, maar zal nadenken. Duimen draaien hier dat alles goed mag komen met beide!

Gister éindelijk een dag gehad zonder spugen en zonder misselijkheid. Heel erg blij mee en hoop dat het zo blijft. :) Gister middag weer personal training gehad. Hierdoor zo gesloopt dat ik om half 9 in mijn bed lag. Heb mijn vriend die om 22uur naar bed kwam ook niet meer vernomen, haha.
Vandaag nog een dagje werken met de kiddo's, dan lekker twee dagen weekend. Ook een weekend waarin we bewust niks gepland hebben, éven lekker gewoon uitrusten. :D
Fijne dag allemaal. <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 06:46

Lief dat je het vraagt. Ze is net naar de ok gebracht nadat der moeder aangekomen is en kleine wordt nu gehaald. Tranen over mn wangen..

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 07:53

Tranen hier aha. Met dikke ogen naar de echo zo.

De kleine van vriendin is uurtje geleden geboren. Met 28+2, kleine vechter ademt zelfstandig.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 07:54

Duimen draaien hier mee voor die kleine Marlis

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 08:45

Hallo dames,

Mag ik mee kom kletsen over al het moois en de narigheid die de zwangerschap mee brengt?

Ik ben 5 weekjes zwanger vandaag, super pril. Ik heb al een zoontje van twee, nu hopen dat alles voorspoedig mag lopen met deze kleine spruit. 25 oktober heb ik de eerste echo, wachten duurt zo lang.

Wij hebben nu 8 jaar ervaring met de medische malle molen. Gelukkig heeft de kliniek in Duitsland ons niet opgegeven en mocht ik al 1 keer mama worden.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:49

Hier echo gehad maar vrij weinig te zien. Of nog heel pril of aan afstoten.1 augustus laatste ongesteld geweest maar cyclus was heel onregelmatig. Test gister gaf 3+ aan dus liep wel op

M'n baarmoeder was heel moeilijk te vinden. Er is een vruchtzakje te zien en te zien dat rechts mn eitje gesprongen is daar een cyste (normaal formaat wat altijd is bij gesprongen eitje).

Dus afwachten en over twee weken terug.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 09:56

Marlis schreef:
Hier echo gehad maar vrij weinig te zien. Of nog heel pril of aan afstoten.1 augustus laatste ongesteld geweest maar cyclus was heel onregelmatig. Test gister gaf 3+ aan dus liep wel op

M'n baarmoeder was heel moeilijk te vinden. Er is een vruchtzakje te zien en te zien dat rechts mn eitje gesprongen is daar een cyste (normaal formaat wat altijd is bij gesprongen eitje).

Dus afwachten en over twee weken terug.

Brr wat een spannende weken dan nu zeg :( dan zou je nog voor de 7 weken moeten zitten denk ik? Ik duim voor je en fijn dat de kleine van je vriendin zelfstandig ademt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 09:56

Lisewiesje schreef:
Hallo dames,

Mag ik mee kom kletsen over al het moois en de narigheid die de zwangerschap mee brengt?

Ik ben 5 weekjes zwanger vandaag, super pril. Ik heb al een zoontje van twee, nu hopen dat alles voorspoedig mag lopen met deze kleine spruit. 25 oktober heb ik de eerste echo, wachten duurt zo lang.

Wij hebben nu 8 jaar ervaring met de medische malle molen. Gelukkig heeft de kliniek in Duitsland ons niet opgegeven en mocht ik al 1 keer mama worden.

Uiteraard. Van harte gefeliciteerd!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 09:58

mriek1990 schreef:
Gnome ik blijf het zeggen maar vind het zo naar voor je dat je je zo ziek voelt. Hopelijk heeft de verhoogde medicatie wat geholpen.

_Charlot wat tof dat je een oplossing hebt gevonden in acupunctuur. Zal fijn zijn als blijkt dat dit ook voor langere tijd werkt. Wij lopen aardig gelijk qia zwangerschap, ik ben vandaag 15 weken. Maandag hebben we de geslachtsbepaling. Heb je al een voorgevoel wat je krijgt?

Marlis wat verdrietig voor je vriendin. Hoe gaat het nu met haar? Lief dat je wat voor haar wilt kopen. Heb zo geen tips voor je, maar zal nadenken. Duimen draaien hier dat alles goed mag komen met beide!

Gister éindelijk een dag gehad zonder spugen en zonder misselijkheid. Heel erg blij mee en hoop dat het zo blijft. :) Gister middag weer personal training gehad. Hierdoor zo gesloopt dat ik om half 9 in mijn bed lag. Heb mijn vriend die om 22uur naar bed kwam ook niet meer vernomen, haha.
Vandaag nog een dagje werken met de kiddo's, dan lekker twee dagen weekend. Ook een weekend waarin we bewust niks gepland hebben, éven lekker gewoon uitrusten. :D
Fijne dag allemaal. <3

Dat klinkt heeeeerlijk. Geniet van je vrije weekend samen. Hier is het nog een groot drama helaas. Lig de hele dag op bed en kon net alsnog echt rennen naar de wc om alles weer weer uit te gooien. Ga de huisarts maar weer bellen want ik weet niet hoe ik zo voldoende drinken binnen ga houden.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 12:19

@Mriek1990

Oh wat leuk, dan hebben we de geslachtsecho tegelijk maandag.
Wij hebben nu een zoontje, en deze zwangerschap is alles tegenovergesteld, dus in dat opzicht gaat het idee uit naar een meisje.
Maar ik ga er helemaal blanco in!
We zeggen altijd, zolang het maar gezond is voor zover ze nu al kunnen zien. :)

Wat een spannende weken nu Marlis! Misschien was het nu nog iets vroeg. :(:)

@Gnome, ik heb helaas hetzelfde gehad en heb er vorig weekend een griep bij gekregen, wat zorgde voor overgeven elk half uur.
Dat werd ‘s avonds de spoedpost en een hele nacht aan het infuus!
Daardoor knapte ik gelukkig hard op en in combinatie met acupunctuur 2x per week, hoef ik in ieder geval niet meer over te geven!
Dat is al een hele opluchting voor nu. :o

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 12:30

_Charlot schreef:
@Mriek1990

Oh wat leuk, dan hebben we de geslachtsecho tegelijk maandag.
Wij hebben nu een zoontje, en deze zwangerschap is alles tegenovergesteld, dus in dat opzicht gaat het idee uit naar een meisje.
Maar ik ga er helemaal blanco in!
We zeggen altijd, zolang het maar gezond is voor zover ze nu al kunnen zien. :)

Wat een spannende weken nu Marlis! Misschien was het nu nog iets vroeg. :(:)

@Gnome, ik heb helaas hetzelfde gehad en heb er vorig weekend een griep bij gekregen, wat zorgde voor overgeven elk half uur.
Dat werd ‘s avonds de spoedpost en een hele nacht aan het infuus!
Daardoor knapte ik gelukkig hard op en in combinatie met acupunctuur 2x per week, hoef ik in ieder geval niet meer over te geven!
Dat is al een hele opluchting voor nu. :o

Ik ga om half 3 naar de huisarts. Gaat steeds minder dus ze willen me zien en m'n man gaat kijken of hij zorgverlof kan krijgen de komende dagen. Kan inmiddels alleen nog huilen van ellende dus hoop toch echt dat ze iets kunnen doen nog. En anders maar opname inderdaad.

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:25

@Marlis sterkte met het wachten, wat duren die weken dan lang. Hopelijk komt het met de kleine van je vriendin goed, wat een wilskracht zit daar al in.

@Gnome wat vreselijk dat het voor je meer afzien dan genieten is. Hopelijk kunnen ze wat voor je betekenen dat je minder klachten hebt.

Ik heb 3 weken geleden mijn voet gebroken, zit nu dus thuis en mijn zoontje heeft besloten dat hij middagslaapjes overbodig vind, terwijl ik die nu wel kan gebruiken. Behalve de vermoeidheid nog weinig symptomen, als ik jullie zo hoor mag ik in mijn handjes knijpen, maar vind het ook wel weer spannend of alles dan wel goed zit.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 14:48

Ben net thuis. Andere medicatie gehad en ors. Was nog niet uitgedroogd en bloeddruk was ook nog goed dus dat was fijn. Moet nu iedere 10 minuten wat eten en een lepel vocht nemen. Dus dat wordt ook een zware dagtaak maargoed moet om dit te doorbreken. Als het niet werkt, wordt het een opname dusja duimen maar.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 15:15

Gnome schreef:
Ben net thuis. Andere medicatie gehad en ors. Was nog niet uitgedroogd en bloeddruk was ook nog goed dus dat was fijn. Moet nu iedere 10 minuten wat eten en een lepel vocht nemen. Dus dat wordt ook een zware dagtaak maargoed moet om dit te doorbreken. Als het niet werkt, wordt het een opname dusja duimen maar.

Hopelijk werkt dit afdoende

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 15:58

Sterkte Gnome, ik voel me belabberd maar ben heel dankbaar dat het overgeven me bespaard blijft :(:)

Heb vandaag mijn eerste craving, ik werd net bijna agressief naar mijn vriend omdat ik PERSE chocolade slagroomvla moet hebben. En die verkopen ze niet meer dus dan maar los en toen wou hij plantaardige slag"room" mee nemen. NO ^) O:)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:27

Jeetje Marlis, de kleine is er dus al. Wat een vechter dat hij/zij zelfstandig aan het adem halen is. Hopelijk blijft alles goed gaan. Is ook niet gek dat je daar emotioneel door wordt. En je eigen echo was dus ook niet wat je hoopte...Wat enorm vervelend! Wat zullen die twee weken wachten lang duren...Duimen draaien hier voor jou én je vriendin!

Lisewiesje gezellig dat je mee komt kletsen. En gefeliciteerd! <3 Heb vaker dingen gehoord over Duitsland. Wat fijn dat het via hun gelukt is. Ook nog je voet gebroken lees ik. Donders, beterschap. Heb je er veel last van? Ik hoop dat de kwaaltjes jou bespaard blijven ;)

Gnome, ik ben ook wel even toe aan een weekend niks. Al klinkt dat een beetje dramatisch haha. Maar gewoon even aanmodderen in huis en op bed kunnen hangen zonder iets te hoeven, heb ik wel even zin in! :)
Huilen mag best! Ik denk dat menig vrouw zich emotioneel zou voelen als ze had wat jij nu hebt. Hoe gaat het nu met je? Merk je iets van de medicatie? Ik hoop dat de lepels vocht wel binnen blijven en dat je een opname bespaard mag blijven.

_Charlot, ah helemaal leuk! Krijgen we het maandag allebei te horen. Ben heel benieuwd of je voorgevoel klopt. En inderdaad als het maar helemaal gezond is, dat is het belangrijkste. <3

Azmay ik moest wel lachen om je verhaal, haha. De mannen hebben het er maar zwaar mee.. ;) Heb je uiteindelijk wel gekregen wat je wilde of iets wat er op leek?

Hier weer een goede dag. Wel lichte misselijkheid gevoeld, maar trok na het eten van een cracker gelukkig weg. Moest vandaag zó lachen om leerlingen van mij. Er was ééntje die vroeg: "Mevrouw, als je zwanger bent. Kan je "het" dan nog wel doen?" (Wilde hij serieus graag weten.) Voordat ik antwoord kon geven zei zijn klasgenoot al: "Nee jonge tuurlijk niet! Dat stoot je dat kind tegen z'n hoofd!" _O- Stelletje pubers met hun gekke gedachten haha. Vind het wel mooi om te zien hoe mijn klas bezig is met mijn zwangerschap. Ze willen elke week weten hoe groot het nu is en hoe het eruit ziet. Maandag mogen ze ook gokken naar het geslacht, degene die het goed heeft krijgt iets lekkers ofzo. :o
Vanavond weer paardrijden! Ben heel erg benieuwd hoe het gaat. Wel een beetje bang dat ik er binnenkort mee moet stoppen, dus zolang het nog lukt geniet ik er van. <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 16:40

mriek1990 schreef:
Gnome, ik ben ook wel even toe aan een weekend niks. Al klinkt dat een beetje dramatisch haha. Maar gewoon even aanmodderen in huis en op bed kunnen hangen zonder iets te hoeven, heb ik wel even zin in! :)
Huilen mag best! Ik denk dat menig vrouw zich emotioneel zou voelen als ze had wat jij nu hebt. Hoe gaat het nu met je? Merk je iets van de medicatie? Ik hoop dat de lepels vocht wel binnen blijven en dat je een opname bespaard mag blijven.

Ik heb de nieuwe medicatie nog niet geprobeerd maar heb nu 100ml water met ORS, een bakje vla met aarbeien en een boterham pindakaas op. Echt veel in verhouding al met de laatste dagen en eindelijk iets met smaak na al die droge koekjes. Hoop dat het binnen blijft. Komende uur vooral even verder aan die ors met kleine slokjes. Voel me nu een stuk beter in ieder geval.

mriek1990 schreef:
Hier weer een goede dag. Wel lichte misselijkheid gevoeld, maar trok na het eten van een cracker gelukkig weg. Moest vandaag zó lachen om leerlingen van mij. Er was ééntje die vroeg: "Mevrouw, als je zwanger bent. Kan je "het" dan nog wel doen?" (Wilde hij serieus graag weten.) Voordat ik antwoord kon geven zei zijn klasgenoot al: "Nee jonge tuurlijk niet! Dat stoot je dat kind tegen z'n hoofd!" _O- Stelletje pubers met hun gekke gedachten haha. Vind het wel mooi om te zien hoe mijn klas bezig is met mijn zwangerschap. Ze willen elke week weten hoe groot het nu is en hoe het eruit ziet. Maandag mogen ze ook gokken naar het geslacht, degene die het goed heeft krijgt iets lekkers ofzo. :o
Vanavond weer paardrijden! Ben heel erg benieuwd hoe het gaat. Wel een beetje bang dat ik er binnenkort mee moet stoppen, dus zolang het nog lukt geniet ik er van. <3

Hahaha kinderen zijn dan zo heerlijk. Al kan ik me ook wel voorstellen dat ze dat raar vinden, zeker als je kind groter is. Geniet van je rit!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 17:20

Fijn dat je je in elk geval beter voelt. Je zal wel zo slap als een vaatdoek zijn na al die dagen spugen en niks binnen houden.

Haha ja de leerlingen zijn heerlijk. Moet eigenlijk elke dag wel heel hard om ze lachen met hun gekke streken. :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 17:39

mriek1990 schreef:
Jeetje Marlis, de kleine is er dus al. Wat een vechter dat hij/zij zelfstandig aan het adem halen is. Hopelijk blijft alles goed gaan. Is ook niet gek dat je daar emotioneel door wordt. En je eigen echo was dus ook niet wat je hoopte...Wat enorm vervelend! Wat zullen die twee weken wachten lang duren...Duimen draaien hier voor jou én je vriendin!

Lisewiesje gezellig dat je mee komt kletsen. En gefeliciteerd! <3 Heb vaker dingen gehoord over Duitsland. Wat fijn dat het via hun gelukt is. Ook nog je voet gebroken lees ik. Donders, beterschap. Heb je er veel last van? Ik hoop dat de kwaaltjes jou bespaard blijven ;)

_Charlot, ah helemaal leuk! Krijgen we het maandag allebei te horen. Ben heel benieuwd of je voorgevoel klopt. En inderdaad als het maar helemaal gezond is, dat is het belangrijkste. <3

Azmay ik moest wel lachen om je verhaal, haha. De mannen hebben het er maar zwaar mee.. ;) Heb je uiteindelijk wel gekregen wat je wilde of iets wat er op leek?

Haha geweldig die pubers.
Spannend maandag het geslacht.

Ja kleine doet het naar omstandigheden goed, vanmiddag mocht ze weer even langs bij der kereltje.

En ja je wilt wel meer zien en meer safe zitten maar wist wel natuurlijk dat ik een hele onregelmatige cyclus had. Dus waarschijnlijk gewoon minder ver want verder was er wel netjes een vruchtzakje te zien en de cyste is ook normaal dat trekt altijd weg naar hoe langer je zwanger bent zei de verloskundige.

Dus blijf een raadsel hoe ver ik ben.

Kruidvat 2v5 zijn positief, action testen waren positief, clearblue vorige week zwanger 2-3 en gister zwanger 3+.

Dus maar afwachten nu tot de 21e.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 17:39

Gnome schreef:
mriek1990 schreef:

Ik heb de nieuwe medicatie nog niet geprobeerd maar heb nu 100ml water met ORS, een bakje vla met aarbeien en een boterham pindakaas op. Echt veel in verhouding al met de laatste dagen en eindelijk iets met smaak na al die droge koekjes. Hoop dat het binnen blijft. Komende uur vooral even verder aan die ors met kleine slokjes. Voel me nu een stuk beter in ieder geval.

mriek1990 schreef:

Hahaha kinderen zijn dan zo heerlijk. Al kan ik me ook wel voorstellen dat ze dat raar vinden, zeker als je kind groter is. Geniet van je rit!

Fijn dat er iets binnen is en nog binnen is gebleven

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 21:15

Citaat:
Haha geweldig die pubers.
Spannend maandag het geslacht.

Ja kleine doet het naar omstandigheden goed, vanmiddag mocht ze weer even langs bij der kereltje.

En ja je wilt wel meer zien en meer safe zitten maar wist wel natuurlijk dat ik een hele onregelmatige cyclus had. Dus waarschijnlijk gewoon minder ver want verder was er wel netjes een vruchtzakje te zien en de cyste is ook normaal dat trekt altijd weg naar hoe langer je zwanger bent zei de verloskundige.

Dus blijf een raadsel hoe ver ik ben.

Kruidvat 2v5 zijn positief, action testen waren positief, clearblue vorige week zwanger 2-3 en gister zwanger 3+.

Dus maar afwachten nu tot de 21e.

Dan gaan we van het positieve uit, dat er de 21e een kloppend hartje te zien is.
Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met de kleine. Strijdertje.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 21:16

Zo net helaas al vrij snel moeten stoppen met rijden. :(
Na drie rondjes draf voelde ik mij helemaal niet goed worden, gevoel alsof ik van mijn stokje ging.
Dus besloten af te stappen.
Het is allemaal voor een heel mooi goed doel, maar toch baalde ik er wel heel erg van...
Volgende week misschien weer proberen.. :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 05:33

mriek1990 schreef:
Na drie rondjes draf voelde ik mij helemaal niet goed worden, gevoel alsof ik van mijn stokje ging.
Het is allemaal voor een heel mooi goed doel, maar toch baalde ik er wel heel erg van...

Balen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 07:27

mriek1990 schreef:

Wat rot! Ik vind echt dat er veel meer aandacht zou moeten zijn voor het feit dat een zwangerschap echt niet altijd zo leuk is. Online lees ik alleen maar over wat een wonder het is, dat alles het waard is en hoe mooi alles is. En het zal aan het einde ook echt wel zo zijn maar als ik naar mezelf en jullie kijk, is het lang niet allemaal pracht en praal. Hopelijk kun je snel toch nog een fijne rit maken.

Ik lag gisteren om 9 uur op bed en werd om half 1 wakker met honger. Gelijk uit bed gegaan en gegeten en gedronken. Daarna tot nu weer geslapen en voel me best wel fit. Niets meer overgegeven sinds gistermiddag. Heb echt het idee dat die ORS wat heeft doorbroken dus dat blijf ik nu braaf iedere dag erbij drinken.

Hoe gaat het met de kleine van je vriendin Marlis?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 08:10

Klopt het is zeker niet allemaal leuk en zitten op een roze wolk.
Al doe je het voor iets moois, je lijf zit wel vol met hormonen en is constant keihard aan het werk. Dat eist soms echt wel z'n tol...

Wat ben ik blij om te lezen dat je je beter voelt Gnome! +:)+ Het heeft dus geholpen, echt zo fijn. Hopelijk ben je snel weer wat aangesterkt en kan je weer iets ondernemen.

Fijne zaterdag allemaal <3