Ik had dan wel een kinderwens, maar vind baby's niet heel leuk en zwanger zijn ook niet. Vond er ook nooit iets aan als anderen met een dikke buik rondliepen.
Het ging bij ons dan de 1e keer flink mis en dan is de 2e keer zwanger zijn nog iets spannenders, maar had hele goede begeleiding.
Ik heb zolang het kon en mocht gewerkt, maar vond die buik nooit zo speciaal. Had er ook geen zin in dat mensen eraan gingen zitten.
Bevallen vond ik ook niet heel leuk, maar ook geen wereldramp. Voor mij begon het toen ik hem in mijn armen had. Maar ik vond het ook leuker worden toen hij steeds ouder werd en je meer met je kind kon gaan doen.
Ik ben wel verbaasd van de negatieve reacties die ik lees. Ook buiten Bokt als je weleens leest dat mensen niks meer kunnen, moe en op zijn etc.
Misschien denken mensen er niet lang genoeg over na, er te makkelijk over of valt het serieus tegen.
Maar het ligt ook aan jezelf. Mijn tante had er 4 en daar kon altijd alles. Mijn oom werkte en mijn tante ging later ook weer werken. Ze gingen altijd op vakanties en hadden ook nog hun eigen sport en hobby.
Maar ken ook mensen die het zichzelf ontzettend moeilijk maken. Komen op visite, maar zitten enorm vast aan hun tijden dat de kinderen moeten rusten of naar bed moeten. Ik heb daar nooit aan gedaan en het is prima gegaan.
Mijn moeder werkte en verder geen back up qua oppas, dus je moet dingen goed regelen. Maar heb niks gemist en vond het ook geen opgave om iets niet te kunnen doen of een andere keer.
Wij hebben een berg dieren en zitten nu eigenlijk meer "vast" dan toen. Mn kind nam ik makkelijker mee dan 3 honden, 2 katten, 2 varkens en 5 paarden