Hoe overleef jij… 38 graden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:58

dalena schreef:
Mijn konijn at niks vandaag dus ben naar de dierenarts gegaan. Zou goed door de warmte kunnen komen. Morgen 40 graden.... gelukkig valt het in huis met 24,5 graden wel mee, maar Millie heeft er dan toch last van blijkbaar.

Vandaag vooral netflix/videoland en morgen maar eens in het zwembad liggen. Verder lekker niks doen en niet koken.

Ze kunnen zo slecht tegen de warmte. Onze cavia's hebben een bevroren flesje water in hun hok en bovenop hun hok liggen wat koelelementen als het te warm is. Inmiddels staan de airco's in huis aan want het werd echt te warm, voor hun maar ook voor mij. Ik zie echt niet uit naar morgen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:02

Ik heb het binnen nu gewoon koud en zit onder een kleedje. Ventilator staat ook uit. Volgens mij spoor ik niet :+

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:04

Selina schreef:
Ik heb het binnen nu gewoon koud en zit onder een kleedje. Ventilator staat ook uit. Volgens mij spoor ik niet :+

Hier hetzelfde := Alle ramen, deuren, jaloezieën en gordijnen zijn de hele dag al dicht tegen de warmte. Het werkt: ik zit met kippenvel achter de computer := De ventilator staat klaar, maar die is nog niet aan geweest.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:05

Hier is de basisschool om 12:00 uit over hitteprotocol. De hond laat ik in de ochtend heel vroeg uit. Laat op de avond afhankelijk van of er een windje staat en het afgekoeld is een kort of langer rondje. Midden overdag houden we hem binnen. Even snel plassen in de tuin maar verder niet.

Zelf werken in de thuiszorg in de huishoudelijke ondersteuning. Wij hebben een hitteprotocol en mogen zelf bekijken er te doen is en wat niet. Maandag tm donderdag werken. Besloten om morgen de tijd bij de cliënten afhankelijk van het adres te halveren of 1/3 te doen. Alleen het hoognodige, zorgen dat ze (en wij ook) goed drinken en dan vind ik het wel prima. Gelukkig hebben de meeste cliënten begrip. Een enkeling meent recht te hebben op de volledige tijd, wat overigens sowieso geen recht is. Anders is het gewoon niet te doen.

Collega’s in de verzorging passen hun werk ook aan. Zij moeten officieel eigenlijk weer een mondkapje dragen bij zorg binnen 1,5 m maar veel laten hem af. Het is anders niet verantwoord werken.

Hier is huis beneden lekker koel. Boven lat dak boven mijn slaapkamer, maar gelukkig een deur naar het dakterras. Die gaat vannacht wagenwijd open.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Hoe overleef jij… 38 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:01

Ik vond het op stal op de paddock best warm maar paard stond er prima. Wel afgespoten en zijn vriendje ook. Hier binnen is het nu 22.5 en prima te doen. Deur naar de tuin nu ook open en daar is schaduw genoeg voor de katjes.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:29

Afbeelding

Ik denk dat onze kat ook niet zo'n moeite heeft met de warmte :+

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:35

Sochtends gaan we lekker zwemmen, helaas is het hoog water dus kunnen de paarden niet mee.
En daarna van 15:00uur tot 23:00 uur werken.
Ik werk in een fabriek hier geven ze lokaal 40graden aan dus ben benieuwd..
De fabriek zelf meet dan op plekken zeker 50 graden niet aangenaam om in te werken :')
Gelukkig krijgen we frisdrank enzo aangeboden om ons te stimuleren om te blijven drinken + koelvesten

De honden etc blijven lekker binnen, de paarden kunnen zelf kiezen om in de schaduw onder het afdak te staan of in de zon.
Zat al te denken om een waaier te halen en aan te zetten net achter het hek zodat ze wat wind hebben :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:36

iirrssjjee schreef:
[ [url=m/VKsSFL.jpg]Afbeelding[/url] ]

{:} :D
Hier ook. En dan zo'n beetje liggen rollebollen en spelen met grassprietjes en pijltjes hooi.
The ultimate cat-life :')

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:12

Rond 6uur gecheckt bij de pony's. Stonden allemaal in de schaduw en vermoed dat ze daar de hele middag hebben gestaan. En zijn ook rustig. Ook goed gedronken zag ik, maar ga morgen voor de zekerheid toch ook even een waterbak in/bij de schaduw neer zetten zodat ze niet zozeer uit de schaduw hoeven te gaan en daar gewoon kunnen drinken.
Vond het redelijk te doen in de warmte, maar kan er zelf dan ook goed tegen.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:31

Vandaag op het strand was het goed uit te houden!

Morgen een dagje werken in de hitte. Ik ga me luchtig kleden, met de bus erheen in plaats van de fiets en ik neem een theedoek mee die ik eventueel kan natmaken en in mijn nek kan leggen. Gaat er vreemd uit zien maar wil liever niet oververhit raken.

ava_krause

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:33

Bij ons was het in huis met 23 graden prima te doen! Paarden stonden zo nu en dan in de schaduw en verder gewoon te grazen in de zon. Mijn oudste kat van 11 wilde alleen maar buiten liggen haha, die van 1,5 jaar wilde persé binnen 8-)

Ben wel heel benieuwd naar morgen...

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:43

bij ons 25 graden in huis, maar woonde eerst in een huis waar het met deze temperaturen gerust 33 graden werd, dus 25 graden is heerlijk :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:49

Vandaag nog geen problemen. Ik zit lekker in de tuin nog, en de slaapkamer is de koelste kamer in huis. Maar ja, vandaag was het 30 graden, maar morgen nog veel warmer .. mijn collega's in de buitendienst mogen gelukkig om 1 uur stoppen. Ikzelf kan morgen binnen werken, daar is het 22 graden. Maar in huis zal het morgen wel erg warm worden vrees ik. Ik kijk nu al uit naar woensdag.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:51

Ik woon in een stacaravan, die normaal wel snel warm wordt. Was al bang dat ik gebraden zou worden. Maar eigenlijk was het prima te doen, en nu is het lekker koel

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:05

Ik stond vanmiddag samen met m'n pa op het dak. Bloedje heet. De hitte van het platte dak kwam gewoon door m'n slippers heen. Maar nu hebben we m'n lichtstraat afgedekt. Dat scheelde nu al zeker 6 graden binnen. Normaal staat m'n thermostaat met zulke hitte rond de 34/36 graden. Maar toen had de zon al flink staan knetteren, dus ik ben benieuwd hoe warm het morgen is.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:30

Pandora2 schreef:
iirrssjjee schreef:
[ [url=m/VKsSFL.jpg]Afbeelding[/url] ]

{:} :D
Hier ook. En dan zo'n beetje liggen rollebollen en spelen met grassprietjes en pijltjes hooi.
The ultimate cat-life :')

Hahahaha. Deze wil pas naar buiten vanaf een graad of 20. Daaronder zit ze vaak binnen 15min alweer zeikend voor de deur hahaha.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:33

Het was goed te doen tot een half uur geleden. Hoewel de temperatuur zo gek nog niet is is het vies benauwd buiten en nu ook binnen. Mijn keel prikt en mijn oude hondje hijgt zich gek. :(:) Arm ding, airco nu maar aangezet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:35

Ik speel bij een schotse pipe band en in de avond morgen hebben we een optreden. Ik zie er tegen op maar gewoon even door zetten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:43

madoliefje schreef:
om half 2 met mijn vriend mee om iets voor zijn werk te regelen en dan savonds na 8 uur ga ik naar de wei om te rijden.

Ik zou nog even goed nadenken over dat rijden morgeb. 's avonds blijft het nog lang heet en zit de hitte ook overal in. Het blijft tot middernacht boven de 30 graden gemiddeld... Zou dus even nadenken of je geen dag kan overslaan, woensdag is het al wat beter en donderdag normaal.

Hier s ochtends vroeg de hond uitgebreid uitlaten, daarna alles dicht. Zelf overdag nog wel even weg. Verder heeft de hond pech, hij mag in de tuin maar ook s avonds blijft het te warm om lang te wandelen en de straat ook te heet. Gelukkig daarna stuk koeler dus halen we wel in.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 18-07-22 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:46

MyWishMax schreef:
madoliefje schreef:
om half 2 met mijn vriend mee om iets voor zijn werk te regelen en dan savonds na 8 uur ga ik naar de wei om te rijden.

Ik zou nog even goed nadenken over dat rijden. 's avonds blijft het nog lang heet en zit de hitte ook overal in. Het blijft tot middernacht boven de 30 graden gemiddeld... Zou dus even nadenken of je geen dag kan overslaan, woensdag is het al wat beter en donderdag normaal.

Hier s ochtends vroeg de hond uitgebreid uitlaten, daarna alles dicht. Zelf overdag nog wel even weg. Verder heeft de hond pech, hij mag in de tuin maar ook s avonds blijft het te warm om lang te wandelen en de straat ook te heet. Gelukkig daarna stuk koeler dus halen we wel in.

Dat wou ik ook zeggen, geen haar op mn hoofd die denkt met deze temperaturen te gaan rijden

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:47

Rijden zou ik inderdaad ook niet gaan doen vandaag.... Zelfs als het toch snel genoeg afkoelt, de dieren hebben het al warm zat gehad vandaag!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:48

Het is hier nu nog 28 graden, no way dat ik dan zou rijden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:50

Oh, ik heb de quote onduidelijk gemaakt, het ging over morgen wanneer het dus nog warmer is.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:52

Ik vraag me af wie je daar überhaupt een plezier mee doet. Je wordt zelf toch ook niet blij van rijden als het zo heet is? Althans boven de 25 graden zit ik ergens in de schaduw, in het zwembad of lekker binnen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:56

Ik heb in dit hittegolf in 2018/2019 wel gewoon gereden toen het die paar weken boven de 30 graden was. Moest wel ivm revalidatie. Maar alleen s ochtends heel vroeg, waardoor het zodra we klaar waren 25 graden was. Dat was dus erg vroeg op staan en als dat niet kon overslaan. S avonds blijft het te lang heel warm en vooral ook nog warm door de hitte die overal ingetrokken is.
Dagen zoals morgen is echt een no go, vandaag ook alleen heel vroeg.