Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 18:24

Jij bent zo positief. Zoveel bewondering voor je.

Fijn dat je alweer op de helft bent en je redelijk oké voelt. En dat kaasbroodje dat verdien je wel :D

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 18:29

Dat gaat al hard zeg alweer op de helft, fijn dat het tot nu toe nog redelijk meevalt allemaal voor je. Hoop dat de andere helft ook voorspoedig gaat verlopen !! Jou positieve mindset zal er ook wel aan bijdragen dat het zo gaat !! Succes en sterkte nog voor de overige behandelingen :(:)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 18:37

Heel dapper en stoer!

Je krijgt denk ik dexamethason voor en na de chemo? Daar word je inderdaad heel hieper van. Mijn hartslag was dan inderdaad ook torenhoog.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 20:57

Oscar schreef:
Heel dapper en stoer!

Je krijgt denk ik dexamethason voor en na de chemo? Daar word je inderdaad heel hieper van. Mijn hartslag was dan inderdaad ook torenhoog.

Medrol, ja maar dat neem ik do, vrij en za na de behandeling maar ik heb de verhoogde hartslag pas van gisteren… misschien een soort afkick? Don’t know… morgen ga ik het melden want dit is echt enorm vermoeiend, heel men lijfje bonkt mee…

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:28

Kay_Kim schreef:
Oscar schreef:
Heel dapper en stoer!

Medrol, ja maar dat neem ik do, vrij en za na de behandeling maar ik heb de verhoogde hartslag pas van gisteren… misschien een soort afkick? Don’t know… morgen ga ik het melden want dit is echt enorm vermoeiend, heel men lijfje bonkt mee…

Medrol is Methylprednisolone. Ik kan me wel herinneren dat ik ook een soort "afkick" ervoer toen ik van de hoge dosissen af moest. (en ik stopte dan niet geheel, ik halveerde).

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 18:38

Zo, vandaag alweer mijn voorlaatste chemo gehad *\o/*

Afgelopen week heb ik een goede week gehad, in het weekend ook echt kunnen genieten alsof er ‘niets’ aan de hand was, ik voelde me wel wat vermoeid maar eigenlijk heb ik een heel fijn weekend gehad en heb zelf kunnen fietsen, wel elektrisch maar god wat voelde dat fijn! :o

Ben ook met men hondjes naar de kapper geweest, samen met men vader, leuk terrasje gedaan, lekker gegeten, dessertje en nog mooie juweeltjes geshopt, waarvan men vriendje men oorbelletjes voor men verjaardag heeft gekocht <3 <3 <3 dat was een HEEEL fijn cadeautje :))

Maandag en dinsdag waren de ‘mindere’ dagen maar dan heb ik de weerslag van de medicatie die gestopt wordt op zaterdagavond.

Ik heb weer heel lieve pakjes, kaartjes en bezoekjes gehad van familie en vrienden, die kleine dingen maken het allemaal wel dragelijker.

Ik ben intussen ook wel 2kg bijgekomen van de koekjes :+ maar ook wel opgeblazen van de cortisone.

Vandaag was dus de voorlaatste chemo en alweer de 17de bestraling! Nog 8 te gaan! (Buiten de inwendige gerekend maar dat duurt nog een maand)

Blij hoe alles verloopt!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 20:02

Wat fijn zeg *\%/*

En fijn dat je vele goede dagen hebt en slechts een paar slechtere....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:10

Oh wat fijn dat dit gedeelte er bijna op zit!

Klinkt als een goed weekend! *\o/*

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 21:54

Powerwoman!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:28

Jij doet dat goed! Ik vind je heel dapper!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 21:05

Gisteren heb ik mijn laatste chemo gekregen maar de week ervoor was een mindere week, een algemeen ‘slap’ gevoel.

Voor de chemo nemen ze altijd bloed en mijn bloedwaardes waren niet zo goed, dat verklaart natuurlijk wel het slap gevoel. -O-

Ze hebben de chemo wel gegeven maar dat maakt dat ik nog altijd het slappe gevoel heb op deze moment maar ik mag niet klagen want ik ben niet echt ‘ziek’. Dan rusten we maar wat extra tussendoor!

Eeeeeeeennnnn piccie is eruit! _/-\o_ Had ik wel wat bang voor maar helemaal niks van gevoeld!

Morgen en maandag word ik nog bestraald en dan zitten de gewone bestralingen er ook al op *\o/*

Dan heb ik ‘rust’ tot 8/8 en dan beginnen we aan de inwendige bestralingen… hier zie ik wel tegen op omdat dit met een opname is voor 2 nachten en ik moet dus echt stil blijven liggen… het apparaat wordt onder narcose ingebracht (zie spoiler) en dat wordt de week nadien herhaald.

Spoiler:
Afbeelding

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:13

Jeetje wat een ding zeg. Is dat nog enigszins flexibel? Kan me er moeilijk een voorstelling van maken. Want ik krijg het idee dat je niet anders kunt dan stil liggen. Daar moet ik bij zeggen dat ik al niet kan lopen als mijn tampon 1 mm te ondiep zit.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 21:32

Luxorvalkje schreef:
Jeetje wat een ding zeg. Is dat nog enigszins flexibel? Kan me er moeilijk een voorstelling van maken. Want ik krijg het idee dat je niet anders kunt dan stil liggen. Daar moet ik bij zeggen dat ik al niet kan lopen als mijn tampon 1 mm te ondiep zit.

Nee is niet flexibel, zijn metalen buisjes waardoor ze de bestralingsbron kunnen inbrengen… dus het is rugliggen zonder bewegen… de dag ervoor wordt er een lavement gezet en ik krijg ook een blaassonde… dus het is echt bedgebonden

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:40

Oh jeetje, wat een eng idee. Wat ben jij dapper zeg. Heel veel sterkte!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:42

Kay_Kim schreef:
Luxorvalkje schreef:

Nee is niet flexibel, zijn metalen buisjes waardoor ze de bestralingsbron kunnen inbrengen… dus het is rugliggen zonder bewegen… de dag ervoor wordt er een lavement gezet en ik krijg ook een blaassonde… dus het is echt bedgebonden

Ah dat is echt next level, godsamme.

:knuffel:

Gelukkig nu nog even helemaal niks!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 23:48

Ik moest vandaag nog aan je denken...
Maar zodeju wat een elende komt er nog op je af.
Maar een groot gedeelte heb je al gehad gelukkig *\%/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 23:59

Kay_Kim schreef:
Luxorvalkje schreef:

Kan je vragen voor iets dat je wat kalmeert of minder ‘helder’ maakt?
Zodat je niet alles echt mee hoeft te krijgen van die dagen? Je bent dan wellicht ook de week er na nog moe maar...

Ik zit al vanaf het begin te piekeren over die bestraling... :(:) :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 07:56

Wat vervelend dat je je nu zo slap voelt, maar altijd nog fijner als heel ziek worden. Wat heb je het goed gedaan.. piccie alweer eruit ook *\o/*

Ik kan me heel goed voorstellen dat je opziet tegen de inwendige bestraling. Het ziet er naar uit. Maar daar sla je je vast ook wel doorheen! :j

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 08:10

Ik denk dat ze zowiezo wel medicatie gaan geven om een beetje ‘woozie’ te zijn…

Het fijne is dat dit echt het laatste zou moeten zijn, dus het is nog effe tandenbijten en dan zijn we erdoor

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 08:59

Ayasha schreef:
Zodat je niet alles echt mee hoeft te krijgen van die dagen? Je bent dan wellicht ook de week er na nog moe maar...

Ik was soort van ook onder de indruk van dit inwendige bestralingsgebeuren en ik heb even een deep dive gedaan en het schijnt dat ze je inderdaad volpompen met genoeg morfine om dr niet helemaal meer bij te zijn.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:35

Fijn dat het eerste stuk klaar is **\O/**
Die inwendige bestraling lijkt mij ook mega spannend, snap dat je blij bent als je hier klaar mee bent.

Succes met de laatste behandelingen :*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 14:40

Iris82 schreef:
Ayasha schreef:

Ik was soort van ook onder de indruk van dit inwendige bestralingsgebeuren en ik heb even een deep dive gedaan en het schijnt dat ze je inderdaad volpompen met genoeg morfine om dr niet helemaal meer bij te zijn.

Dat las ik inderdaad ook toen ik even ging zoeken... Ik hoop dat je er zo min mogelijk van mee krijgt meid. :(:)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 18:37

Iris82 schreef:
Ayasha schreef:

Ik hoop al dat ik nooit met deze ziekte te maken krijg, maar dit. Brrrr.
En ik ga zo ontzettend slecht op morfine. Van dat ene shot tijdens een buikoperatie ben ik twee dagen echt ziek geweest. Laat staan meerdere dagen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 19:11

Jeetje wat heftig zeg. Maar je bent al een heel stuk opweg. Hopelijk gaat de rest ook goed en dan op naar volledig herstel. Beterschap

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 19:13

Poeh dat ziet er indrukwekkend uit!
Hopen dat het meevalt die twee dagen, dat ze je wat onder zeil brengen …

Geniet van de komen de weken TS, je bent wel echt een voorbeeld met je positieve instelling!