Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:40

8nnemiek schreef:
Nanne schreef:
En omdat ze dachten dat de samenleving dan weer open zou gaan, wat niet waar bleek.

We zijn als een van de eerste landen volledig van alle maatregelen af, dankzij de hoge vaccinatiebereidheid :+ Hoezo 'wat niet waar bleek'?

Zucht, nu alweer spijt dat ik onder m'n meeleessteen vandaan ben gekomen. Vooral de :+ laat je vraag echt heel naar overkomen.

Is ook niet mijn bewering, maar als je leest van de mensen om mij heen. Dat terzijde, met de eerste prik werd geschreeuwd dat alles dan weer kon, terug naar normaal, blabla.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:42

Ayasha schreef:
Niet gevaccineerd en ook geen spijt van.

Mensen rondom me wel. Mijn vader en stiefmoeder hebben nergens last van gehad. Mijn moeder heeft heel erg pijn op de borst gehad en mocht niet meer geboosterd worden van de dokter. Die wil dus ook absoluut niet meer. Stiefvader en broer hebben voor zover ik weet geen last gehad en mijn man ook niet. :)

Wel een aantal patiënten in het ziekenhuis gesproken het afgelopen jaar die wél spijt hadden van hun vaccin en een goede vriend die allemaal binnen de week na het vaccin een zware opstoot kregen na jaren stabiel geweest te zijn en die daarna dus ook niet meer terug wilde voor de 2e prik.

Mijn man had een week na zijn tweede vaccinatie ook pijn op de borst. Dat is toch wel eng.
Echt spijt hebben we niet , maar ik betwijfel toch of we nog volgende vaccinaties gaan halen.

Riddles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:46

Ben ik gevaccineerd?
Ja

Hoeveel keer?
Drie keer

Waarom?
Ik vertrouw op gezondheidswetenschappen. Mijn kennis kan niet tippen aan de knappe koppen die hier jarenlang voor hebben gestudeerd.
Mijn religie spoort ook aan tot het zoeken naar genezing. :j

Bijwerkingen?
Op spierpijn na, nee.
Wel één heftige menstruatie gehad.

Ben ik onvruchtbaar geworden?
Nope. :D

Heb ik spijt?
Nee. Ik hoor teveel ellende van mijn familielid 1 in de ambulancedienst en familielid 2 die op de HAP werkt.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:50

Wel gevaccineerd, geen spijt. 2 prikken, ik had geen bijwerkingen. Ik heb geen idee of ik vruchtbaar of onvruchtbaar ben :') Ik heb geen plannen voor mijn baarmoeder _O-

Heb corona gehad, milde vorm. Of dat milde door de variant, de vaccinatie of mijn lijf komt? Geen idee, dat is niet te bepalen.

Ik ken echt helemaal niemand die ernstige bijwerkingen heeft gehad van de vaccinatie. Wel mensen die behoorlijk ziek zijn geweest van corona.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:51

Needje schreef:
Onali schreef:
Ik zou eerder lockdowns, sportclubsluitingen ed in samenwerking met het- en vaatziekten.

Iemand die altijd veel actief is, bijv op de fiets naar werk of sportschool, en dan ineens niet meer kunnen en veel minder bewegen kan lijden tot gezondheidsklachten.

Niet voor niets veel mensen die na het pensioen of met de VUT gaan eindigen met een hart- of herseninfarct.

Dus als iemand nadat ie gevaccineerd is ergens neerklapt komt het door de lockdowns. Maar als iemand Corona heeft gehad komt het door Corona.
Ok.

Dus als iemand NA vaccinatie iets oploopt, komt het DOOR de vaccinatie? Gek is dat dit vooral wordt gezegd bij hartklachten. Nooit bij van je paard vallen. Bij beide is er niet zomaar een causaal verband. Wat is de reden dat dit zo moeilijk te begrijpen is?

Overigens gevaccineerd, hele gezin ook. Niemand klachten en ik ken ook niemand die ook maar iets heeft gekregen door de vaccinatie. Op een tijdelijke zere arm na.

Ik heb er zeker geen spijt van. En ken ook niemand die spijt heeft.
Ik ken wel iemand die denkt dat alle gevaccineerden over nu 1,5 jaar dood zijn. We zullen zien.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:57

Ben ik gevaccineerd?
Ja

Hoeveel keer?
Twee keer

Waarom?
Ik heb een sterke eigen weerstand, maar schrok toch van de ervaring van stalgenoot. Zij kreeg corona, en liep het post-covid syndroom op. Het sloeg bij haar op haar hersenen. Zij is een jaar verder, en nu nog volop aan het revalideren. Daarom voor vaccinatie gekozen, wel specifiek pfeizer. Vanuit mijn werk in de zorg kregen we eerder andere vaccinatie aangeboden, maar zag teveel collega's flinke bijwerkingen hiervan krijgen.

Geen booster: dat voelde me 3 maanden na vaccinatie als over-vaccineren.

Bijwerkingen?
Nee.

Ben ik onvruchtbaar geworden?
Denk t niet, niet getest :+

Heb ik spijt?
Nee.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:07

Ik ben gevaccineerd en geboosterd, net als bijna iedereen in mijn omgeving. Na mijn vaccinatie weinig tot geen last gehad van bijwerkingen.

Niet lang geleden heb ik corona gehad, ik had alleen lichte klachten, maar mijn conditie is duidelijk sterk achteruit gegaan. Komt wel weer goed! Maar ik ben erg blij dat ik gevaccineerd ben en de klachten hierbij gebleven zijn.

In mijn omgeving is er ook niemand die niet blij is met zijn vaccinatie.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:25

eilleen333 schreef:
Ik ben zelf niet gevaccineerd, mijn moeder wel. Die heeft de eerste twee prikken gehad. Twee maanden later een hartinfarct. Toeval? Of bijwerking? We zullen het nooit weten. Maar ik heb wel zo mijn twijfels. Zij heeft wel spijt van de vacccinatie.

Inmiddels hebben mijn moeder en ik beide Corona gehad. Een flinke griep, meer was het niet.

Ongeveer de helft van de mensen die ik ken en waarmee ik het erover gehad heb is gevaccineerd. Bijna iedereen heeft Corona gehad en zij waren er zieker van dan ik. Maar alsnog niet dramatisch ernstig.
Ik ben er zelf niet van overtuigd dat vaccineren heel erg veel heeft gedaan, behalve meespelen in de angst die gezaaid werd en menigsverschillen tussen mensen.

Corona heeft precies gedaan wat elk nieuw (griep)virus doet. Ik zeg niet dat Corona griep is trouwens.
Maar in het begin heftige ziekte (onder de risicogroepen) en het wordt daarna milder en blijft latent in de populatie aanwezig.

Ik zal me ook niet meer laten enten. En ik ben heel benieuwd hoe lang ze boosters blijven uitdelen en hoeveel mensen die gaan blijven halen.

Helemaal mee eens!

Ken ook iemand die een infarctje in de hersenen gehad heeft net na de vaccinatie, waardoor ze nu een heel slecht zicht heeft.
En een minder ernstige bijwerking maar ken ook iemand die sinds de booster enorm moe is, al maanden aan een stuk.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:30

2x gevaccineerd + de booster gehad. Op 1 dagje een beetje koortsig na de booster nergens last van gehad en geen corona gehad. Thuis en in mijn vriendenkring is vrijwel iedereen gevaccineerd op een enkeling na en niemand heeft hier iets aan overgehouden.
Ik vraag me af of klachten ergens na de vaccinatie ook echt door die vaccinatie komen. Het kan natuurlijk nog steeds door andere dingen komen, of zelfs door covid die door een verder mild verloop niet is opgemerkt.
Als er geen heftigere covid-variant meer opkomt ga ik me trouwens niet opnieuw laten vaccineren, als er tegen de winter wel een nieuwe variant komt wellicht toch nog een keer.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:36

Er wordt steeds gesproken over bijwerkingen die maanden na vaccinatie zouden optreden. Toeval of niet?
Dat kun je alleen bepalen als je het vergelijkt met bijvoorbeeld dezelfde bijwerkingen die maanden na een corona-infectie zich voordoen. En of het dan vaker voorkomt. Ik heb daar nog geen bewijs van gezien.

Niemand van de 'wappies' zegt: mijn moeder, vader, oom etc heeft maanden na corona een hartaanval gehad. En dat komt door corona. Dan komt het opeens door wat anders.

_Mir

Re: Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:42

Niet gevaccineerd, geen spijt.
Zal mij nooit laten vaccineren.

Ik zou iedereen willen adviseren, doe zelf onderzoek voor je vrijwillig mee doet aan een experiment.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:46

_Mir schreef:
Ik zou iedereen willen adviseren, doe zelf onderzoek...

Gek genoeg komt dat advies altijd van mensen die van onderzoek niets weten, niet in staat zijn wetenschappelijke artikelen te interpreteren en nog nooit iets begrepen hebben van statistiek.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:58

oomens schreef:
_Mir schreef:
Ik zou iedereen willen adviseren, doe zelf onderzoek...

Gek genoeg komt dat advies altijd van mensen die van onderzoek niets weten, niet in staat zijn wetenschappelijke artikelen te interpreteren en nog nooit iets begrepen hebben van statistiek.

_/-\o_

Ik heb Corona gehad, behoorlijk ziek geweest.
Daarna 2 x gevaccineerd en 1 x de booster. Nergens last van gehad. Ik ga straks gewoon weer de volgende booster halen, net als ik jaarlijks de griepprik haal i.v.m. astma.

Niemand in mijn omgeving is echt ziek van de vaccins geweest. Sommigen 1 dag beetje grieperig, met name die AZ hebben gehad.
Alleen mijn man is echt ziek geweest van de booster, niet van de vaccins. Waarschijnlijk omdat hij Pfeiffer had (en nog heeft) tijdens de booster. Dat was geen goede combinatie, denkt de huisarts.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:10

Geen vaccinatie gehad, ik zie opvallend veel gezondheidsproblemen bij mensen die in de 50 zijn. En dan vooral klachten van het bloed, zoals een hersenbloeding of een dubbele longembolie.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:12

Driemaal een prik genade toch nog corona.

Van pfizer amper bijwerkingen, van Moderna (ik was gewaarschuwd) die ik als prullenbak vaccinatie nam, de dag erna hele rare hoofdpijn en een middag in bed. Een week later forse hartkloppingen maar die heb ik wel vaker.

Drie maanden later alsnog corona, omikron en die was toch wel stevig, drie dagen ziek en nog weken snotteren. M'n zus had twee vaccinaties geen booster en was pittig ziek.

Dit jaar ook op eigen kosten de griepvaccinatie gehaald, komend jaar weer en zeker weten ook weer een corona booster als ik mag

Ik HAAT ziek zijn.

M'n partner, risicogroep had slechts anderhalve dag een loopneus... Drie vaccinaties en de dag voor hij ziek werd en corona had, z'n tweede booster gehad.

Ik heb de antivax verhalen gelezen en vertrouw nog steeds op de wetenschap. Heel interessant ook hoe mRNA vaccins werken :j Te gek dat we als mensheid in staat zijn zoiets te creëren

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 00:11

marleen_usar schreef:
Geen vaccinatie gehad, ik zie opvallend veel gezondheidsproblemen bij mensen die in de 50 zijn. En dan vooral klachten van het bloed, zoals een hersenbloeding of een dubbele longembolie.

Waar zie jij die mensen dan?
Ik ken er geen één en ik heb een groot sociaal netwerk.

Ik was 47 toen ik een hersenbloeding kreeg, lang voor de Coronatijd, dat is niet nieuw.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 00:57

Niet gevaccineerd, geen spijt van, wel corona gehad maar niets van gemerkt. Kwam er per toeval achter door een zelftest voordat we ergens zouden gaan lunchen.

Gros in mijn familie is wel gevaccineerd, de meesten hebben daar wel spijt van en gaan ook niet meer voor een booster.

Ken verder ook mensen die geen spijt hebben van hun vaccinatie, dus ik ken de verhalen van alle kanten :)
Ik ken ook een aantal mensen, of direct of via via die na hun vaccinatie gezondheidsproblemen hebben gekregen (variërend van aanhoudende menstruatie tot hersenbloeding). Maar ken ook genoeg mensen die geen enkel gezondheidsprobleem hebben gekregen door vaccinatie. Dus ja.. :+ Zo'n keuze moet ieder voor zichzelf weloverwogen maken.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 02:33

Hier wel spijt. Vaccinatie genomen in november omdat ik mij verplicht voelde.

Heb me behoorlijk ellendig gevoeld van vaccin.
Sindsdien gedoe met menstruatie, nog nooit gehad in het verleden.

Ik ga dit zeker niet nog eens doen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 06:06

Flower033 schreef:
Needje schreef:

Dus als iemand nadat ie gevaccineerd is ergens neerklapt komt het door de lockdowns. Maar als iemand Corona heeft gehad komt het door Corona.
Ok.

Dus als iemand NA vaccinatie iets oploopt, komt het DOOR de vaccinatie? Gek is dat dit vooral wordt gezegd bij hartklachten. Nooit bij van je paard vallen. Bij beide is er niet zomaar een causaal verband. Wat is de reden dat dit zo moeilijk te begrijpen is?

Er wordt wel overal beweerd dat mensen die na Corona neerklappen dit komt doordat ze Corona gehad hebben. Maar als mensen ditzelfde zeggen bij mensen die gevaccineerd zijn en daarna neerklappen dat het helemaal niet door het vaccin komt, maar door bv de lockdowns of gewoon toeval is.
Ik vind dat bijzonder.
En daarmee zeg ik niet dat dit verband er is. Maar dat denk ik ook van de mensen die Corona gehad hebben en een half jaar later ineens neerklappen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 06:27

Hier de dubbele Pfizer gehad en booster, weinig last gehad van de vaccinaties. Waarschijnlijk ergens ook corona gehad, maar weinig van gemerkt. Of het was een vals positieve pcr test. Ouder en grootouders 65+, ook geen issues. Ook de vele ooms en tantes rondom hebben geen klachten.

Ook fijn dat je er gewoon mee kunt reizen en geen testen meer nodig hebt. Ook de andere reizigers vaccinaties haal ik altijd als het nodig is.

Ik ken geen geprikten met spijt, maar ook geen ongeprikten (nu ken ik daar wel iets minder van).

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 06:43

2x Pfizer plus booster gehad.

Na de 2 gewone entingen heb ik beide keren corona gekregen (te lang na de prikken om een bijwerking te zijn). Paar dagen goed ziek geweest, maar te doen. Een paar weken na de booster kreeg ik de Omnikron variant. De meest onschuldige volgens velen. Een week goed ziek geweest, inclusief zeer hoge koorts en ademhalingsproblemen.

Sinds de eerste prik is mijn weerstand danig achteruit gegaan en is nu gewoon nihil. Heb ik spijt van de prikken? Nee, niet echt, maar een volgende booster mogen ze aan iemand anders geven. Qua ziekteverloop met Corona is het er alleen maar door verslechterd, loop iedere variant gewoon op en word er iedere prik zieker van.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 06:47

Hier alle vaccinaties gehad, enkel een wat stijve arm maar dat heb ik bij alle prikken. Absoluut geen spijt, bij de volgende booster sta ik ook weer in de rij.

Mijn vrouw is verder gevaccineerd tijdens haar zwangerschap en geboosterd toen ze borstvoeding gaf (geeft ze nog steeds) erg blij mee want zo krijgt ons zoontje ook antistoffen ik vind het jammer dat baby's nog geen covid vaccinatie kunnen krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 06:50

Ingrid_92 schreef:
Niet gevaccineerd, geen spijt van, wel corona gehad maar niets van gemerkt. Kwam er per toeval achter door een zelftest voordat we ergens zouden gaan lunchen.

Gros in mijn familie is wel gevaccineerd, de meesten hebben daar wel spijt van en gaan ook niet meer voor een booster.

Ken verder ook mensen die geen spijt hebben van hun vaccinatie, dus ik ken de verhalen van alle kanten :)
Ik ken ook een aantal mensen, of direct of via via die na hun vaccinatie gezondheidsproblemen hebben gekregen (variërend van aanhoudende menstruatie tot hersenbloeding). Maar ken ook genoeg mensen die geen enkel gezondheidsprobleem hebben gekregen door vaccinatie. Dus ja.. :+ Zo'n keuze moet ieder voor zichzelf weloverwogen maken.

Dit had ik geschreven kunnen hebben. Niet gevaccineerd, wel corona gehad maar niet ziek geweest. Het merendeel in mijn omgeving is gevaccineerd. Een deel daarvan is blij met de vaccinaties maar ook een groot deel die absoluut niet meer voor de booster gaat.
Zelf sta ik nog steeds achter mijn keuze om me niet te laten vaccineren.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 07:17

eilleen333 schreef:
Ik ben zelf niet gevaccineerd, mijn moeder wel. Die heeft de eerste twee prikken gehad. Twee maanden later een hartinfarct. Toeval? Of bijwerking? We zullen het nooit weten. Maar ik heb wel zo mijn twijfels. Zij heeft wel spijt van de vaccinatie.

Dit vind ik een opmerkelijke conclusie. Dat is in mijn ogen hetzelfde als dat ik zeg dat mijn buurmans hartaanval veroorzaakt is omdat hij de week ervoor een aardbei had gegeten, dus dat we allemaal massaal moeten stoppen aardbeien te eten.

Je hebt werkelijk geen enkele reden om aan te nemen dat het één met het ander te maken had. En zelfs al ZOU het zo zijn, wat mij volkomen onlogisch lijkt, dan zou ze een op miljoenen zijn. Hoe naar het ook voor jullie is, dat weegt dan echt niet op tegen de voordelen van vaccineren. Maar echt, op jouw manier kun je wel alles aan vaccineren ophangen. Vaccineren beschermt je tegen Covid, niet tegen het leven. Mensen krijgen, hoe spijtig ook, soms te maken met ziektes en hartaanvallen.

Hier nu 3x gevaccineerd maar pas na goed inlezen dus redelijk laat vergeleken met anderen. Maar nooit een dag spijt van gehad.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 07:26

Needje schreef:
Er wordt wel overal beweerd dat mensen die na Corona neerklappen dit komt doordat ze Corona gehad hebben. Maar als mensen ditzelfde zeggen bij mensen die gevaccineerd zijn en daarna neerklappen dat het helemaal niet door het vaccin komt, maar door bv de lockdowns of gewoon toeval is.
Ik vind dat bijzonder.
En daarmee zeg ik niet dat dit verband er is. Maar dat denk ik ook van de mensen die Corona gehad hebben en een half jaar later ineens neerklappen.

Bijna iedereen is tegenwoordig wel of gevaccineerd of heeft Corona gehad, of allebei. De groep die zowel geen vaccin als geen Corona heeft gehad is heel klein. Hartaanvallen kregen mensen vroeger ook al. En nogsteeds, alleen nu is de kans groot dat diegene of Corona of vaccin heeft gehad ja, omdat de meeste mensen minimaal 1 van de twee hebben gehad.

De mensen die een auto ongeluk krijgen of die de Lotto winnen zullen statistisch gezien ook zo’n half jaar geleden gevaccineerd zijn of Corona hebben gehad, dat geldt voor de meeste mensen. Dat betekent niet gelijk dat het een met het ander te maken heeft…