Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 19:57

Hallo! Ik volg sinds het begin dit topic, omdat ik net een paar dagen voor dit topic een positieve zwangerschapstest had! <3
Inmiddels zijn ouders en andere familieleden op de hoogte, dus nu kan ik het eindelijk hier delen.

Ik woon samen met mijn vriendin in Soest. We hebben een hond, een kat en een paard.

De zwangerschap kwam helaas niet vanzelf. Natuurlijk mis je een essentieel onderdeel als je met twee vrouwen bent, en helaas bleek dat ik PCOS heb. Toen er eenmaal een donor was, heb ik eerst 8 maanden letrozol geslikt. Hiermee wel eisprongen gehad, maar helaas niet zwanger geworden. Ik mocht toen kiezen om nog een half jaar letrozol te proberen, of om over te gaan op injecties. Ik heb gekozen voor het laatste, wat ik wel lastig vond. Ik heb enorme prikangst, maar gelukkig heeft mijn partner elke avond de spuit gezet en op die manier was het te doen. Gelukkig was ik hiermee de eerste ronde zwanger! 5 dagen voor mijn NOD had ik al een positieve test in handen. *\o/*

Met 5 weken begon ik helaas bloedingen te krijgen. Na een paar dagen maar even gebeld en gelukkig kon ik diezelfde dag terecht voor een echo. Het was nog te vroeg om een hartje te kunnen zien kloppen, maar ze konden wel uitsluiten of het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was. Bij de echo werden wij compleet verrast, want onze kleine spruit had wel al een kloppend hartje! Alles zag er goed uit. Ik heb een week last gehad van bloedverlies, maar het is inmiddels gelukkig gestopt.

Afgelopen vrijdag was ik 7+1 en heb ik een echo gehad in het ziekenhuis. Gelukkig weer alles goed en de kleine spruit groeit volgens schema. Eind november/ begin december ben ik uitgerekend!

Nu hopen dat alles goed blijft gaan <3

Afbeelding

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 20:08

trustHim schreef:
Wil je vertellen waarom je het gevoel hebt/ had dat jouw zwangerschap er niet mag zijn Anneert? mag ook in pb als je dat fijner vind dan openbaar

Vanmorgen druk ochtendje, ooi nr 2 was aan het lammen toen ik aankwam alleen ging het niet helemaal vanzelf, gelukkig was mijn schoonvader er en hebben we samen het lam er levend uit gekregen. Daarna moest ik naar onze zaak maar ben na een half uurtje terug gefietst om even te checken. Op zich zag het er goed uit, maar iedere keer als de kleine bij de uier kwam draaide moeders om. Gelukkig kwam schoonvaders nog even terug en samen het lam aangelegd aan de uier. Moeders leek echt even een aha momentje te hebben ;-) Lam dronk toen goed dus nu op werk, einde van de middag maar weer eens kijken

Wat leuk! Hoe gaat het nu met ze?
Ik wil je wel een pb sturen, maar ben een weekend weg, je ziet hem wel verschijnen.

Welkom Isabel! En proficiat! Wat spannend zeg!!

_AB_

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 20:51

Welkom Isabel!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 21:24

Gefeliciteerd en Welkom Isabel.

Inderdaad een witte herder Anneert! 10 maand oud nu, dus ook hij kan nog even doorgroeien haha.

Afbeelding

Hier begin je het ook wel duidelijk al te zien en de meeste van mijn normale broeken zitten al aan de strakke kant.
Vandaag babykamer gekocht! :D

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 12:56

Welkom Isabel! Wat leuk, wij schelen in dag in termijn nu hihi.

Wat fijn dat het zo snel gelukt is na de hormonen! Had je daar veel bijwerkingen van?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 14:26

Afbeelding
Het lammetje van afgelopen vrijdag, ze doen het heel goed

Welkom Isabel

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 16:07

Bedankt allemaal!

Sannens schreef:
Welkom Isabel! Wat leuk, wij schelen in dag in termijn nu hihi.

Wat fijn dat het zo snel gelukt is na de hormonen! Had je daar veel bijwerkingen van?

Ja, heb helaas veel bijwerkingen gehad. Van de tabletten zo’n beetje 8 maanden continu hoofdpijn gehad. Van de spuiten vooral veel stemmingswisselingen en mijn buik zag er niet uit door het prikken. Gelukkig is het het allemaal waard geweest <3

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 20:23

Welkom Isabel!

Ik lees wel dagelijks mee hoor! Ik ben alleen niet zo'n fanatieke met berichten plaatsen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-22 21:06

Welkom Isabel! Wat heftig zeg, maar heel fijn dat het goed is gegaan. En fijn dat je het al hebt kunnen delen met familie!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 12:21

Ik heb vanochtend ons kindje ingeschreven bij een kinderdagverblijf. Voelt heel raar om dat nu al te 'moeten' doen..

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:43

J0anieke schreef:
Ik heb vanochtend ons kindje ingeschreven bij een kinderdagverblijf. Voelt heel raar om dat nu al te 'moeten' doen..

Nu pas? :)
Ik heb het met 8 weken al gedaan en was zelfs al wat laat. Er zijn enorme wachtlijsten ik werk zelf in de kinderopvang en het personeelstekort is enorm.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 13:42

Is dat laat ja? :')
Ik kreeg nu pas de herinneren in sommige apps en mailtjes, toen dacht ik er ook pas echt aan. Heb verder totaal geen ervaringen. Het ligt er ook een beetje aan waar je woont of er een flinke wachtrij is toch?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 13:46

Op het moment is het tekort overal enorm! Heb je nagevraagd of je ook echt opvang hebt? Wachtlijst wil niet altijd zeggen dat er tegen die tijd ook plaats is.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 13:50

Nee heb me tot nu toe alleen ingeschreven, nog geen contact gehad. Ik denk dat ik me maar voor meerdere ga inschrijven.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 13:50

In België is dat alvast een ramp, in ons eigen dorp zit alles vol tot 2024 .... Dichtbij het werk van mijn partner was gelukkig wel plek! Kind moet dus wel elke keer een half uur in de auto ....

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 13:53

J0anieke schreef:
Nee heb me tot nu toe alleen ingeschreven, nog geen contact gehad. Ik denk dat ik me maar voor meerdere ga inschrijven.

Ik zou zeker ook verder kijken, en gewoon bellen of mailen of je überhaupt een plekje hebt tegen die tijd. Ze kunnen je echt wel een indicatie geven kwa wachttijd.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 13:54

Ik ga inderdaad gelijk even bellen. Bedankt voor de waarschuwing..! :D

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:06

Ik lees vanaf het begin al mee maar durf nu ook een beetje mee te praten.

Ik ben 26 en verwacht halverwege oktober ons eerste kindje. Tot nu toe zijn alle testen goed dus vandaar dat ik ook durf mee te praten nu.
Het enige punt was dat ik te weinig voedingsstoffen binnen krijg dus heb nu een "snicker" dieet zoals wij het zelf noemen. Proberen meer te eten en meer voedingsstoffen die lang energie geven, zoals noten en pastasalades met volkoren pasta.

Ik heb weinig zwangeren of mensen met jonge kinderen in mijn directe omgeving dus ik hoop via dit topic het een en ander te leren. Dingen waar ik zelf niet aan zou denken maar die wel belangrijk zijn. Zoals bijvoorbeeld de kinderopvang, toevallig hebben wij die weken geleden al vastgelegd maar mijn vriend keek mij toen ook al aan alsof ik twee hoofden had, dat kon in september toch nog wel want we moesten de eerste 12 weken en testen nog door.
Maar ook alleen omdat ik toevallig iets online had gelezen over langere wachttijden. Anders was ik daar ook nog lang niet mee bezig gegaan.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 14:11

Welkom DemDeempel! :)

Ik heb KDV gebeld en ze gaan het uitzoeken of er tegen die tijd plek is voor ons kindje. Ook meteen een andere gebeld in de buurt waar onze 2e keuze naar uit gaat (mijn 1e keus wbt plek, maar het is een kwartier rijden van ons uit en niet handig voor mijn vriend). Dat KDV willen eerst een rondleiding voordat je je inschrijft, dus die ingepland voor 9 mei.
Voor ons scheelt het wel dat we opvang willen voor de woensdag en vrijdag, zijn de makkelijkere dagen zover ik begreep.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:15

Ah! Ja klopt dat zijn de vaak wat "rustigere" dagen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 14:39

Reactie van de eerste die ik had bericht. Die hebben pas plek vanaf maart voor 1vd dagen, maar op de andere locatie dan ik wilde en ik moet reageren voor 1 mei. Voor de vrijdag is er een wachtlijst. Hoop nu toch wel dat de andere KDV eerder plek heeft.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:47

J0anieke schreef:
Reactie van de eerste die ik had bericht. Die hebben pas plek vanaf maart voor 1vd dagen, maar op de andere locatie dan ik wilde en ik moet reageren voor 1 mei. Voor de vrijdag is er een wachtlijst. Hoop nu toch wel dat de andere KDV eerder plek heeft.

Wij hebben vanaf januari opvang nodig en pas vanaf 25 mei hebben wij al onze voorkeur dagen. Eerst een woensdag en vrijdag, dan geen vrijdag maar een maandag en daarna nog een derde dag.
Eerste maanden wordt dus schipperen maar misschien kun je vragen vanaf wanneer de dagen wel kunnen. Als je daar drie maanden op moet wachten is het misschien de moeite waard.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 15:43

J0anieke schreef:

Ja zie je! Overal enorm druk! Was er al bang voor. Ik hoop dat de andere wel sneller plek heeft.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 19:23

Ik heb net weer een echo gehad. Was heel spannend, want gisteren had ik best veel helderrood bloedverlies. Gelukkig zag alles er goed uit! Het vruchtje is in 4 dagen tijd bijna verdubbeld (vrijdag 10mm en vandaag 18,4mm) en er zijn armpjes en beentjes te zien. Echt zo bijzonder! De uitgerekende datum is voor nu 27 november (het ziekenhuis dacht eerst 1 december). 4 mei heb ik de termijnecho.
Afbeelding

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 19:49

Welkom DemDeempel en proficiat!

Wat fijn Isabel!