Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:42

tita schreef:
31-12 is een dag dat ik onbeperkt oliebollen mag ik eet un mijn uppie echt wel 17-22 stuks

Je lijkt mijn vriend wel, die werkt er in deze week zo 50 weg en eet ze het liefst t hele jaar door :')

Wauw KimD & Faringo, dank voor de motivatie! _/-\o_ Super knap!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:45

Nou ik hou ook wel van een oliebol maar zulke hoeveelheden red ik niet...meestal haak ik af bij 5, maar die 5 ga ik me zeker wel lekker toestaan vrijdag :D

Graag gedaan Marjolein! Als je echt wil dan kan het echt en is het niet eens zo heel zwaar (vond ik).

EmptyWords

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:53

Ik kan prima leven zonder die oliebollen. Dus ik sla over.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:56

Oliebollen is wel lekker maar meestal heb ik na 2 of 3 wel genoeg. Wij doen van te voren gourmetten en daar gaat het al mis dus veel ruimte is er niet voor oliebollen meer :')

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:00

Geen oliebollen hier. Ik heb coeliakie en word dus echt doodziek van gluten (tijdens de coronacrisis is dit overigens wel een soort redding geweest om het niet helemaal uit de klauwen te laten lopen)

Ik zat erover te denken glutenvrije oliebollen te bestellen, maar heb besloten het toch maar niet te doen.

en ik moet echt van mijn dropverslaving af 8)7 Dus daarvan ga ik ook echt niets meer in huis halen.

Wat een gave transformaties komen hier al voorbij, dat motiveert inderdaad enorm!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:00

tita schreef:
Ik doe mee maar moet eerst 8 pagina’s lezen

31-12 is een dag dat ik onbeperkt oliebollen mag ik eet un mijn uppie echt wel 17-22 stuks

:wow:

Ik denk dat als ik die invoer in mijn app ik punten gebruik voor minimaal twee weken. :') Zou ik twee weken alleen nog maar water mogen! _O-

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:01

Mag ik me ook melden hier? Ik zit ook in 'veel afvallen' topic, maar vind een actiever topic zo aan het begin van het jaar wel erg fijn. Ik hoef ook niet veel meer af te vallen, in 2020 20 kilo afgevallen. Nu na wat vakanties weer bijna 4 kilo erbij, en die moet er voor de volgende ronde vakanties echt wel weer af.

Oliebollen geef ik ook niets om, dus die sla ik over. Oudejaarsavond wel heerlijk kaasfonduen, iets meer groente als stokbrood en misschien dat ik zelf nog wel een gezondere appelflap maak.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:09

Ik houd wel van oliebollen maar ik kan goed maat houden. 2-3 en klaar.
Ben ook geen bier of wijndrinker dus dat valt ook mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:16

Cheytjuh schreef:
Dat zijn wel goede tips, ik ben echt zo geen waterdrinker, drink het liefst de hele dag koffie of crystal clear, maar ik wist niet dat er ook nog verschil zit per merk aan de smaak ?

Toch maar eens verschillende gaan proberen :j

Ja dat loont echt de moeite :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:18

Ik vind de transformaties ook motiverend, fijn dat jullie dit ook willen delen :)

Ik start heel cliché op 1 januari :o komende dagen ga ik nog lekker los met alles, en bereid ik tegelijk ook de gezonde levensstijl voor (gezonde boodschappen, alle troep uit de kasten weg etc)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:26

Hier wel oliebollen met oud en nieuw .
Onze buurman bakt oliebollen en wij mogen er daar ook een paar ophalen. :D

Elsa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:41

Ik heb mezelf inmiddels gewogen en ik ben 61,3 kilo. Mijn doel is rond de 57/58 kg, maar ik wil ook rekening houden met spiergroei en dergelijke, dus ik staar me niet blind op de cijfers. Het gaat er natuurlijk om dat ik me lekker in mijn vel voel. :) Ik heb ook mijn middelomtrek opgemeten en dat ga ik ook bijhouden.

Mijn eerste doel is nu om onder de 60 kilo te komen, dus 1,3 kilo eraf. Ik zit alleen wel in de laatste fase van mijn menstruatiecyclus, dus ik verwacht niet meteen volgende week resultaat te zien omdat ik me vlak voor en tijdens mijn menstruatie altijd opgeblazen voel. :')

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:44

Oliebollen en appelflappen zijn zeker lekker. Maar mag het van mezelf alleen op oudjaarsdag. Anders wordt het zo normaal.
Ik eet graag brood. Daar valt denk ik nog wel winst op te behalen. Nu in de ochtend yoghurt met banaan.
's Middags heb ik dan nog wel brood. Voornamelijk omdat het makkelijk is om mee te nemen naar het werk.
Chocola moet uit mijn buurt blijven, anders gaat het op.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:50

Joehoeee ik meld me ook! Doel is een paar kilo eraf, ik eet heel gezond en beweeg ook veel (hardlopen, krachttraining, paardrijden) maar heb alles de afgelopen tijd gewoon ietwat verwaarloosd door het stilvallen van werk door Corona. Ben nu 1,76 en ga 2 januari weer eens op de weegschaal staan. #) Eerder al tien kilo afgevallen en houd alles normaal gesproken bij via MyFitnesspall met een bepaalde verhouding in macronutrienten. Als ik dat netjes doe vliegen de kilo’s er af dus dat ga ik nu ook weer doen :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:51

Zou die koolzuurvrije crystal clear nou slecht zijn om te drinken? Als je echt moeite hebt met water?

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 13:55

Jeetje, wat gaan jullie hard :') Gevoelig onderwerp, dat gewicht :=

Suzanne, super herkenbaar die verslaving. Ik heb regelmatig in de supermarkt gestaan met de gedachte, hmm, ik kan nu eigenlijk mentaal prima de verleiding weerstaan, maar uit gewoonte kocht ik dan toch mijn vaste dingen (Milka bubbly en Red Band aardbeien).

Voor wat betreft weegschalen, ik heb ook een digitale en ik ga daar maar één keer in de week op staan. Als ik er dagelijks op ga demotiveert dat enorm, omdat het gewicht soms enorm kan wisselen.

Welkom nieuwe mensen!

Ik ben ook een slechte drinker.. Houd het een tijdje vol en dan komt de klad er weer in. Ik ga eens naar die app kijken :j

Wauw, wat een resultaat KimD en Faringo!

tita, eet je die 17-22 op één dag? :') Jeetje :oo Ik kan oliebollen ook makkelijk laten staan, krijg er buikpijn van.

Even in het algemeen een enorme eye opener voor mij, dus welllicht ook voor jullie. Ik vind 'de podcast psycholoog' heel interessant om naar te luisteren, maar ze had laatst Arno Monsecoeur te gast. Hij legt super veel uit over eetgewoonten en de psyche daarachter. Voor mij een eye opener omdat ik, net als vele anderen hier waarschijnlijk, heel goed weet hoe ik moet afvallen, maar niet kom tot blijvende actie.
Je kunt hem hier luisteren.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:58

Bedankt voor de tip Renee, die podcast ga ik luisteren van de week!

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 14:01

Graag gedaan :j Ik heb zijn boek (verlost van verleiding) ook liggen en die is ook echt de moeite waard. Veel herkenning.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:18

Wauw, Kim en Faringo, die vergelijkingsfoto's! :wow: Heel knap zeg, respect!

Voor degenen die Weight Watchers hebben (gedaan), hebben jullie je succes behaald met een personal coach of met gewoon alleen de app? Ik twijfel erg welk abonnement ik wil als ik het ga doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:29

Super motiverende foto’s! Respect hoor! Vanavond komt mijn weegschaal, dan weet ik hoeveel eraf moet. Ik wil terug naar mijn ‘oude’ gewicht, rond de 55 kilo. Dat zal moeilijk worden, maar als ik daar iets omheen schommel vind ik het al goed, tussen de 55 en 58 kilo. Meer wil ik niet wegen. Werk aan de winkel dus.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:52

Ik ontbijt er mee meestal 2 stuks dan standaard elk uur eentje en middageten en avondeten ook dan 3-4 stuks

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:14

marley93 schreef:
Wauw, Kim en Faringo, die vergelijkingsfoto's! :wow: Heel knap zeg, respect!

Voor degenen die Weight Watchers hebben (gedaan), hebben jullie je succes behaald met een personal coach of met gewoon alleen de app? Ik twijfel erg welk abonnement ik wil als ik het ga doen.

Alleen de app! Inmiddels ben ik bijna een jaar lid en al ruim een half jaar zit ik in het nieuwste plan. Ik zat daarvan in de testgroep en heb ook de zoommeetings begeleid. :D

Daarop inhakend, mij lijkt het leuk PM een Weight Watchers (WW) appgroepte starten. WW is toch een andere tak van sport en zo kunnen we elkaar helpen met het reilen en zeilen in de app en met recepten en eten wat qua punten interessant is.

Mocht iemand interesse hebben, stuur maar een PB'tje. :j

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:28

Pb gestuurd. Ik kom nog nier uit met de nieuwe versie

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:35

gribaldi schreef:
Deugenietje schreef:
Pfff lastig.

Ben nu een week zonder snoep, chocola en ijs.

Ben nu erg onrustig en normaal gesproken is het eerste wat ik doe is snoep pakken .

Ik wil nu sterk zijn en leren omgaan met mijn onrust.

Weet je ook waardoor je onrustig bent?

Door mijn autisme.

Heel druk weekend gehad en moet nu weer tot rust komen.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:36

Ik wil graag alles perfect doen.

Ik weet dat afvallen levenslang is, daarom pas ik mijn levensstijl aan.

Mijn grote stap is door de suikers te laten staan in de vorm van snoep en koek enzo.

Gaat al een week goed.