Viruswaanzin #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 23:34

Karl66 schreef:
Mensen maken keuzes en keuzes hebben consequenties. Deze man heeft een keuze gemaakt en zijn overlijden is de consequentie. Vervelend voor hem en vooral voor zijn nabestaanden. Voor de rest raakt het mij niet, ik kende de beste man niet en het heeft verder geen enkele invloed op mij en mijn omgeving. Je kan je namelijk moeilijk druk gaan maken over elk overlijden, dan heb je zelf geen leven meer.

En verder wist ik niet dat er een vaccin bestond dat je beschermde tegen het doodgeschoten worden door criminelen. En ja, als zo'n vaccin zou bestaan en een misdaadverslaggever, die een behoorlijk risico loopt, zou het dan niet nemen, dan zou ik dat ook dom vinden.

Knappe uitleg voor iemand uit een klein boers plaatsje :D ;)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:07

Karl66 schreef:
Mensen maken keuzes en keuzes hebben consequenties. Deze man heeft een keuze gemaakt en zijn overlijden is de consequentie. Vervelend voor hem en vooral voor zijn nabestaanden. Voor de rest raakt het mij niet, ik kende de beste man niet en het heeft verder geen enkele invloed op mij en mijn omgeving. Je kan je namelijk moeilijk druk gaan maken over elk overlijden, dan heb je zelf geen leven meer.

En verder wist ik niet dat er een vaccin bestond dat je beschermde tegen het doodgeschoten worden door criminelen. En ja, als zo'n vaccin zou bestaan en een misdaadverslaggever, die een behoorlijk risico loopt, zou het dan niet nemen, dan zou ik dat ook dom vinden.

Als hij wel gevaccineerd had geweest. Dan had hij een andere keuze gemaakt. Maar mogelijk had hij dan net zo dood geweest.

Het zou mensen sieren om overledenen in hun waarde te laten. Welke keuze ze ook gemaakt hebben. Want niemand weet wat er zou zijn gebeurd als hij een andere keuze had gemaakt.

Er overlijden mensen op de IC die wel gevaccineerd waren. Zullen we die ook allemaal op deze wijze gaan bespreken anders?

BigOne

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:43

De mensen die nu gevaccineerd op de ic overlijden zijn met name 70 + met onderliggend lijden en vaak zonder de boosters.
Dat zal hopelijk snel verminderen. En ja, gevaccineerd had hij misschien meer kans gehad maar aangezien hij dood is zal zoiets niet bewezen kunnen worden. Dat iemand redelijk jong overlijd is in alle gevallen triest, maar overlijden aan iets waarvan je dacht, dat gebeurt mij niet vind ik nog triester. Vooral voor de nabestaanden want die blijven zitten met de vraag wat als.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:50

En dat is erg genoeg.
Daar hoeft niet nog een schepje bovenop toch.

Iemand die komt te overlijden heeft meestal onderliggende kwalen. Of ze nou wel of niet gevaccineerd zijn.

En dus is het vooral naar om te lezen voor de nabestaanden hoe mensen hierover praten.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:51

Ik ben het wel met Karl66 eens. Keuzes hebben consequenties. En vaak maken we wel een keuze, maar willen de consequentie niet dragen, of we denken dat het ons niet overkomt. Niet alleen met Corona, maar met heel veel keuzes. Roken, anderen gaan dood aan longkanker, ik niet. Paardrijden eigenlijk ook, een ander valt van zijn paard en breekt weet ik veel wat. Mij overkomt dat niet.

De hersenen van mensen werken op een rare manier. Deze man moet gedacht hebben dat hij niet kwetsbaar was en het hem niet zou overkomen. Hij vond dat we als samenleving de kwetsbaren wel moesten vaccineren en desnoods afzonderen in hotels en vakantiehuisjes. Omdat hij niet gevaccineerd was, neem ik aan dat hij zichzelf niet als kwetbaar zag.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:14

Flower033 schreef:
Ik ben het wel met Karl66 eens. Keuzes hebben consequenties. En vaak maken we wel een keuze, maar willen de consequentie niet dragen, of we denken dat het ons niet overkomt. Niet alleen met Corona, maar met heel veel keuzes. Roken, anderen gaan dood aan longkanker, ik niet. Paardrijden eigenlijk ook, een ander valt van zijn paard en breekt weet ik veel wat. Mij overkomt dat niet.

De hersenen van mensen werken op een rare manier. Deze man moet gedacht hebben dat hij niet kwetsbaar was en het hem niet zou overkomen. Hij vond dat we als samenleving de kwetsbaren wel moesten vaccineren en desnoods afzonderen in hotels en vakantiehuisjes. Omdat hij niet gevaccineerd was, neem ik aan dat hij zichzelf niet als kwetbaar zag.

Ik vind ook dat de kwetsbare als eerste de keuze moeten krijgen om te vaccineren. Echter blijkt dat kwetsbare gevaccineerden ook kunnen komen te overlijden en dat je dus niet stellig kunt zeggen dat die keuze verkeerd is. Dat de keuze voor niet vaccineren er bij het gros niet in gaat dat is een ander verhaal.

Er zijn genoeg ongevaccineerden zoals ik zelf die corona krijgen en dat ervaren als een verkoudheidje. De vraag is hoe zou dat zijn als ik net twee weken terug een booster had gehad en net een ontregeld imuunsysteem had gehad? Ik denk dat ik dan veel zieker zou zijn geweest. Er zijn Iig ook genoeg gevaccineerden die op de IC belanden of erger. En dat zijn niet alleen 70+Ers. Volgens mij wel vooral mensen met onderliggend lijden en laat dat nou niet anders zijn bij de groep ongevaccineerden.

Ik zie het als dikke vette pech als je er heel ziek van wordt. Of je nou wel of niet gevaccineerd bent. En het maakt niks uit of je pietje puck bent of een hooggeleerde of een bekende artiest. Iedereen kan ziek worden en
de pech hebben op de IC te belanden. Gevaccineerd of ongevaccineerd. Reken je Iig niet gezond als je gevaccineerd bent want dat kan wel eens een enorme misrekening zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:31

BeFunny schreef:
Er zijn genoeg ongevaccineerden zoals ik zelf die corona krijgen en dat ervaren als een verkoudheidje. De vraag is hoe zou dat zijn als ik net twee weken terug een booster had gehad en net een ontregeld imuunsysteem had gehad? Ik denk dat ik dan veel zieker zou zijn geweest. Er zijn Iig ook genoeg gevaccineerden die op de IC belanden of erger. En dat zijn niet alleen 70+Ers. Volgens mij wel vooral mensen met onderliggend lijden en laat dat nou niet anders zijn bij de groep ongevaccineerden.

Ik zie het als dikke vette pech als je er heel ziek van wordt. Of je nou wel of niet gevaccineerd bent. En het maakt niks uit of je pietje puck bent of een hooggeleerde of een bekende artiest. Iedereen kan ziek worden en
de pech hebben op de IC te belanden. Gevaccineerd of ongevaccineerd. Reken je Iig niet gezond als je gevaccineerd bent want dat kan wel eens een enorme misrekening zijn.

Dat is maar een aanname die nergens op gebaseerd is. de feiten zijn dat de IC's altijd nog vol liggen met ongevaccineerden en gevaccineerden met een slecht werkend immuunrespons op het vaccin door andere onderliggende oorzaken. Waarbij de ongevaccineerden de overhand hebben. Dat jij het ervaart als een verkoudheidje is gewoon jouw geluk. Maar het is niet jouw immuunsysteem dat daarvoor zorgt. Waarom de ene jonge gezonde persoon longcovid krijgt en de ander niet is onderwerp van onderzoek.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:39

BeFunny schreef:
Karl66 schreef:

Als hij wel gevaccineerd had geweest. Dan had hij een andere keuze gemaakt. Maar mogelijk had hij dan net zo dood geweest.

Het zou mensen sieren om overledenen in hun waarde te laten. Welke keuze ze ook gemaakt hebben. Want niemand weet wat er zou zijn gebeurd als hij een andere keuze had gemaakt.

Er overlijden mensen op de IC die wel gevaccineerd waren. Zullen we die ook allemaal op deze wijze gaan bespreken anders?

De kans om met een vaccinatie te overlijden is significant lager. De kans dat hij op de terugweg een auto-ongeluk zou krijgen en daaraan zou overlijden is groter dan de kans dat hij als gevaccineerde zou overlijden. Dus hou alsjeblieft op met dat gezwets dat je als gevaccineerde ook kan overlijden. Het gaat om de kans om te overlijden en de kans om als gevaccineerde te overlijden kan je echt niet vergelijken met de kans om als ongevaccineerde te overlijden. Dat is googelen met data om gelijk te krijgen, terwijl je eigenlijk ongelijk hebt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:40

Je weet niet van te voren hoe je lichaam reageert op de vaccins en daardoor zijn er best wat mensen die ondanks vaccins op de IC belanden. Het probleem is dat die mensen daardoor vatbaarder zijn voor meer dan alleen Corona. En nee dat is geen aanname dat is een feit als je imuunsysteem zo ontregeld is kun je van een verkoudheidje al ernstig ziek worden waar je normaal gesproken dus weerstand tegen opgebouwd had.

Er zijn mensen die dat liever zelf aangaan en niet blind vertrouwen op een vaccin. Dat is geen foute keuze. Je zal maar wel gevaccineerd zijn en denken dat je beschermd was en nu liggen te vechten omdat jij één van die mensen vent die er niet goed op reageeet. op de IC. En ja dat kun je dus ook andersom stellen je zal maar ongevaccineerd op de IC belanden. Hoe je het wend of keert het is voor iedereen die zo ziek worden erg. En voor de nabestaanden van overledenen. Wel of niet gevaccineerd.

En ja er valt nog een hoop te onderzoeken. En dat is heel hard nodig
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 30-12-21 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:43

Ik ken niemand in mijn omgeving die covid heeft gehad en in het ziekenhuis is beland. Alleen wel mensen met griep of heftigere verkoudheid.
Voor mij voelt covid daarom ook niet ernstig genoeg om een vaccin voor te nemen. Die neem ik namelijk ook niet voor de griep.
En daarbij vind ik de bijwerkingen van de vaccins ernstiger, waar ik liever niet het risico mee neem.

Maar ik laat iemand die wel vaccineert wel in zijn waarde, is iedereens eigen keuze. Iedereen heeft zijn eigen reden om iets wel/niet te doen.
Deze meneer stond achter zijn mening en heeft daar naar gehandeld. Dat kan ik alleen maar respecteren en waarderen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:50

BeFunny schreef:
Je weet niet van te voren hoe je lichaam reageert op de vaccins en daardoor zijn er best wat mensen die ondanks vaccins op de IC belanden. Het probleem is dat die mensen daardoor vatbaarder zijn voor meer dan alleen Corona. En nee dat is geen aanname dat is een feit als je imuunsysteem zo ontregeld is kun je van een verkoudheidje al ernstig ziek worden waar je normaal gesproken dus weerstand tegen opgebouwd had.

Er zijn mensen die dat liever zelf aangaan en niet blind vertrouwen op een vaccin. Dat is geen foute keuze. Je zal maar wel gevaccineerd zijn en denken dat je beschermd was en nu liggen te vechten omdat jij één van die mensen vent die er niet goed op reageeet. op de IC. En ja dat kun je dus ook andersom stellen je zal maar ongevaccineerd op de IC belanden. Hoe je het wend of keert het is voor iedereen die zo ziek worden erg. En voor de nabestaanden van overledenen. Wel of niet gevaccineerd.

Het is bekend dat 5 % van alle gevaccineerde mensen geen antistoffen aanmaken door vaccineren , er is nooit beweerd dat vaccinatie 100 % bescherming bied. En er is al zo ontzettend veel onderzoek in aanloop naar goedkeuring van vaccins geweest met 100.000 den vrijwilligers dat ze wel weten hoe mensen op vaccinatie reageren. Volhouden dat het allemaal nog niet duidelijk is, tja.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:54

BeFunny schreef:

Cijfermatig gezien is dit complete bullshit. Het aantal ziekenhuisopnames, IC opnames en overlijden is bij een corona besmetting procentueel gezien zo verschrikkelijk veel groter.

Als je op reis moet en je hebt twee vergelijkbare vervoersmogelijkheden, maar bij de ene heb je een kans van 10 procent op een dodelijk ongeluk en bij de andere 1, ga je dan ook voor de optie met 10 procent kans, want bij de andere kan je ook doodgaan? Het "ja maar met een vaccin had hij ook dood kunnen gaan" is echt geneuzel van het niveau dat de hemel ook op je hoofd kan vallen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:55

BeFunny schreef:

Dat je immuunsysteem ontregeld zou raken door het vaccin is echt onzin. Dat is geen feit. Dat is een hoax die nergens op is gebaseerd. Inmiddels is er genoeg data beschikbaar waaruit we weten hoe mensen reageren op de vaccins.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:03

Hoe verklaar je dan dat mensen die wel gevaccineerd zijn alsnog op de IC belanden? En dat er aardig wat mensen zijn die ziek worden een paar dagen na het vaccin?

Het virus zelf is niet belastender dan een griep. Tenzij het een kans krijgt je lichaam aan te tasten.

Ik ben Iig blij dat het hier verloopt als een verkoudheid en ik dus geen vaccin nodig heb gehad om van de IC af te blijven.

En dat ik de bewuste keuze gemaakt heb niet te vaccineren. Wat een ander doet daar kan ik mij niet mee bezig houden. Mijn mening erover is alleen maar versterkt na mijn eigen besmetting.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:42

Jij hebt een bewuste keuze gemaakt om niet te vaccineren maar wel op basis van bullshit verhalen dus fijn dat het een besmetting met een snotneus was, maar ga geen onzin verkondigen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:50

bigone schreef:
Jij hebt een bewuste keuze gemaakt om niet te vaccineren maar wel op basis van bullshit verhalen dus fijn dat het een besmetting met een snotneus was, maar ga geen onzin verkondigen.

Wat is Bullshit?
Jij vaccineert toch op basis van wat je hoort en leest? ;)

Mijn keuze is niet gebaseerd op verhalen. Maar op basis van eigen gevoel en verstand. Daar kun jij wat van vinden. En je kunt ook zeggen en roepen wat je wilt hoor. Dat zegt meer over jou dan over mijn keuze.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:54

Welke overweging om niet te vaccineren op basis van onderzoek en verstand heeft bij jou de doorslag gegeven dan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:56

Eigen gevoel en verstand … als daarmee bij mijn arts aankom wordt ie echt niet goed denk :roll:
Werkelijk waar.. het moet niet gekker worden |o

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:04

bigone schreef:
Welke overweging om niet te vaccineren op basis van onderzoek en verstand heeft bij jou de doorslag gegeven dan?

Dat heb ik al lang en breed omschreven.
Antwoorden op vragen die ik stel krijg ik echter niet.

Dan zijn we het ineens zat om met wetenschappelijkheid en te komen. Zeer vermoeiend wel.

Mijn keuze is gebaseerd op mijn gevoel. Daar is niks wetenschappelijks aan. Gewoon gezond verstand. Door te zorgen dat mijn lichaam zelf instaat is virusjes te bevechten. En nee daar hoef ik niet nu ineens mijn levensstijl voor te veranderen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:04

BeFunny, hoe zit het dan met de cijfers van de ziekenhuizen? Ik ben dan heel erg benieuwd hoe je dat beredeneert?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:05

maar hoe weet je dan van tevoren dat jouw lichaam in staat is zelf het corona virus te bevechten?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:06

BeFunny schreef:
Jij vaccineert toch op basis van wat je hoort en leest? ;)

Daar zit de crux. Wát hoor je en wát lees je.

Ik heb iemand in mijn omgeving die bewust nooit bronnen checkt, immers: hij gelooft het of hij gelooft het niet.. :+

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:11

Kinke schreef:
BeFunny, hoe zit het dan met de cijfers van de ziekenhuizen? Ik ben dan heel erg benieuwd hoe je dat beredeneert?

Ik heb hier al eens vragen in gesteld. De cijfers zijn niet op to date bijgewerkt.

Er wordt onderscheid gemaakt tussen volledig en niet volledig gevaccineerd en niet tussen niet gevaccineerd. Dus daar kun je geen touw aan vast knopen.

Het enige waar ik op kan vertrouwen dat is mijn eigen lichaam. Dat mij heeft bewezen dat die prima instaat is dit zelf op te lossen. Daar kunnen geen cijfers tegenop ;)

Maar dat geldt voor mij hè. Dat een ander andere keuzes maakt dat is aan die persoon.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:12

BeFunny schreef:
Mijn keuze is gebaseerd op mijn gevoel. Daar is niks wetenschappelijks aan.

Helemaal prima om het daarbij te laten, maar ga dan niet allerlei onzin als feiten presenteren ("het vaccin ontregelt je immuunsysteem, en dat is de reden dat gevaccineerden toch op de ic komen, want door het virus zelf - 'vergelijkbaar met een griepje' - kan het niet komen") om toch maar een rationeel argument voor jouw keuze te verzinnen.

Echt, houd het lekker bij je gevoel, maar laat de bullsh*t erbuiten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:16

Kinke schreef:
maar hoe weet je dan van tevoren dat jouw lichaam in staat is zelf het corona virus te bevechten?

Hoe weet je dat jou lichaam goed op het vaccin reageerd? En hoe weet je dat het vaccin je beschermd? De enige twee mensen die ik persoonlijk ken die wel op de IC belanden waren gevaccineerd. Die hadden wel onderliggend lijden.

Maar ik ken ook veel mensen die corona gehad hebben in alle leeftijden waar het niets meer was dan een verkoudheidje zowel ongevaccineerden als gevaccineerden.

Hoe weet je iets? Dat weet je niet van te voren. En dat geldt voor alles ook weten we niet welke wending het virus gaat nemen, welke varianten er nog komen. Niemand weet dat. We doen wat we denken dat goed is. Ik ben ervan overtuigd dat dat voor iedereen geldt. Op een enkeling die de boel besodemieteren na dan.