Flower033 schreef:Ik ben het wel met Karl66 eens. Keuzes hebben consequenties. En vaak maken we wel een keuze, maar willen de consequentie niet dragen, of we denken dat het ons niet overkomt. Niet alleen met Corona, maar met heel veel keuzes. Roken, anderen gaan dood aan longkanker, ik niet. Paardrijden eigenlijk ook, een ander valt van zijn paard en breekt weet ik veel wat. Mij overkomt dat niet.
De hersenen van mensen werken op een rare manier. Deze man moet gedacht hebben dat hij niet kwetsbaar was en het hem niet zou overkomen. Hij vond dat we als samenleving de kwetsbaren wel moesten vaccineren en desnoods afzonderen in hotels en vakantiehuisjes. Omdat hij niet gevaccineerd was, neem ik aan dat hij zichzelf niet als kwetbaar zag.
Ik vind ook dat de kwetsbare als eerste de keuze moeten krijgen om te vaccineren. Echter blijkt dat kwetsbare gevaccineerden ook kunnen komen te overlijden en dat je dus niet stellig kunt zeggen dat die keuze verkeerd is. Dat de keuze voor niet vaccineren er bij het gros niet in gaat dat is een ander verhaal.
Er zijn genoeg ongevaccineerden zoals ik zelf die corona krijgen en dat ervaren als een verkoudheidje. De vraag is hoe zou dat zijn als ik net twee weken terug een booster had gehad en net een ontregeld imuunsysteem had gehad? Ik denk dat ik dan veel zieker zou zijn geweest. Er zijn Iig ook genoeg gevaccineerden die op de IC belanden of erger. En dat zijn niet alleen 70+Ers. Volgens mij wel vooral mensen met onderliggend lijden en laat dat nou niet anders zijn bij de groep ongevaccineerden.
Ik zie het als dikke vette pech als je er heel ziek van wordt. Of je nou wel of niet gevaccineerd bent. En het maakt niks uit of je pietje puck bent of een hooggeleerde of een bekende artiest. Iedereen kan ziek worden en
de pech hebben op de IC te belanden. Gevaccineerd of ongevaccineerd. Reken je Iig niet gezond als je gevaccineerd bent want dat kan wel eens een enorme misrekening zijn.