Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Whizz schreef:Secricible wat vreselijk, gecondoleerd met je verlies. Slecht te verteren dat niemand van de artsen de moeite nam om verder te kijken. Een fout kan gemaakt worden maar zoveel verschillende artsen in zo’n korte tijd lijkt er meer op alsof ze elkaars diagnose overnamen. Sterkte!
secricible schreef:Confronterend topic ineens. Afgelopen kerst verloor ik mijn man door een misinschatting van meerdere huisartsen.
Hij had rugpijn die steeds erger werd, maar kreeg alleen maar pijnstillers voorgeschreven, ondanks dat we steeds aangaven het niet te vertrouwen. Hij is in 10 dagen 6x gezien door 8 artsen. Allemaal alleen maar geruststelling en niet verder zoeken.
Totdat tweede kerstdag zijn aorta scheurde en hij dood neerviel.
Janine1990 schreef:Anna79 schreef:Opgezwollen buik kan ook heel goed ontstoken maagslijmvlies of maagontsteking, zweren e.d. zijn. Boert ze ook veel lucht? Ik zou een doorverwijzing naar een maagarts in het ziekenhuis vragen.
Ook bij de onderkant van de buik? Het wordt echt zo'n zwangerschapsbuik.
Dus dan doet ze ook meteen maar een test, die keer op keer negatief is.![]()
Trouwens, superlief hoe er meegedacht wordt! Terwijl ik alleen benieuwd was of dit de normale gang van zaken was nu!
Charaz schreef:Ik zou bij rugpijn ook niet aan een aneurysma van de aorta denken.
Marcella schreef:Ach ja loop al vanaf baby af aan met groeipijnen in mijn knieën en kreeg heel simpel te hoor dat ik mij niet zo aan moest stellen. Dat de groeipijnen met 44 jaar nog niet weg zijn is niet belangrijk. Vorig jaar was eindelijk slijtage te zien. Met dat rond mijn 30ste al duidelijk geworden is door scan dat het weefsel hoort bij iemand van 20/30 jaar ouder. Ze doen er in ieder geval nu nog niks aan.
alice0cullen schreef:Marcella schreef:Ach ja loop al vanaf baby af aan met groeipijnen in mijn knieën en kreeg heel simpel te hoor dat ik mij niet zo aan moest stellen. Dat de groeipijnen met 44 jaar nog niet weg zijn is niet belangrijk. Vorig jaar was eindelijk slijtage te zien. Met dat rond mijn 30ste al duidelijk geworden is door scan dat het weefsel hoort bij iemand van 20/30 jaar ouder. Ze doen er in ieder geval nu nog niks aan.
Jeetje ben je dan mooi klaarmee.
Ikzelf zit in het zelf bootje, ben op 14 gediagnosticeerd met zogenoemde meiden knie, zou zijn dat mijn heupen breder waren dan mij knieën. Zou wegtrekken als ik ouder werd. Tuurlijk niks van waar, pijn zit nu in alle gewrichten. Maar ik ben 26 dus kan geen slijtage or reuma zijn.
Ben nu al bijna 5 jaar aan het vechten voor in ieder geval die doorverwijzing.
moonsparkle schreef:Verveeld? Ze hebben het in ieder geval gigantisch druk. Er is een groot tekort aan huisartsen en doktersassistenten. Mensen kunnen binnen hun regio soms niet overstappen omdat de praktijken vol zitten.
[***] schreef:Ik kan niet eens een huisarts in de regio krijgen... mijn huisarts zit op 4 uur reizen met het ov. Ik kan nergens dichterbij terecht. De enkele praktijk die nog patiënten aanneemt wilt me niet inschrijven omdat ik buiten het postcodegebied val. 7 minuten fietsen lijkt me beter dan 4 uur ov...