We wandelen door naar deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 11:37

Bootsiebob ziet eruit als een mooie wandeling! Daarna mag je ook moe zijn! ;)

Linoleum succes met klussen!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 12:09

Ik heb besloten vanochtend toch niet in m’n eentje in het donker het bos in te gaan.
Binnenkort als het een keer in het weekend mooi weer is ga ik met m’n vriend vroeg in de ochtend.

Net met deze kleine man een rondje gewandeld. :)
Afbeelding

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 12:51

Verstandig denk ik Mandy.

Hier ietsje minder zonnig maar nog steeds prachtig herfstweer, heerlijke lunchwandeling.
Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:32

Bootsiebob,ik ben al bijna jaloers. :)

Mandyy, gezellig zo.Gaucho,ook mooi.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:57

Jullie gaan zo hard dat het echt niet bij te houden is in mijn vakantie.
Dus als jullie het niet erg vinden dan plaats ik wat foto's van onze eerste volle vakantiedag. Beetje contrast met alle prachtige herfst foto's :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:11

Mag ik mij ook melden? :)

Ik wil weer meer gaan wandelen na ruim een jaar er niet meer op uit te zijn geweest. Wel dagelijks de rondjes met de hond, natuurlijk, maar niet de natuur in. Werd op een gegeven moment helemaal kierewiet van de coronadrukte (super tof dat meer mensen gaan wandelen! alleen jammer dat ik sinds die tijd bijna iedere wandeling werd lastiggevallen door onopgevoede honden -:(- extra fijn omdat mijn windhond niet los kan, waardoor je moet kiezen tussen mogelijke verwondingen door beten, of hond toch los laten en hem kwijt zijn...), en later had ik tijdelijk geen auto.

Maargoed, ik ben weer van plan om op te gaan bouwen. Ik streef naar de 15-20 kilometer! Tips zijn zeker welkom, het is me nooit gelukt om veel verder te komen dan een kilometer of 7 := De 5 kilometer zal ik nu krap halen denk ik, verder dan dat moet ik rustig opbouwen. Ben zoekende naar fijne routes in de regio (zie mijn topic op subforum Bokt Erop Uit).

Hier nog wat foto's van wandelingen voor mijn stop:

Afbeelding
Pad in het bos waar volgens de legende de hellehond van De Lutte rond zou zwerven. Kijk die boomstronk! Ik ben helemaal niet bijgelovig maar ik schrok me een hoedje toen ik die uit mijn ooghoek zag :')

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:11

Bootsiebobs wat een prachtige foto's, wouw, zo scherp mooi gelukt!

Mandyy leuk vriendje, en verstandig.

Sure_lee waar zit je (misschien wel al gezegd waarvoor sorry). Ik vind je foto's zo prachtig. Fijne vakantie wens ik je.

Fillis welkom en mooie foto's met verhaal.

Hier wegens verhuizing en renovatie in huis, was ik te lang niet meer bij Polie geweest. Dus even een Frans bakkie gedaan bij Lizy en Jeffrey (ook bokkers) vanochtend en 6 schatjes bezocht en even quality time gehad en de kindjes geknuffeld.

Het 6de schatje even op de foto gezet nadat we een eind gelopen hadden en ze gevonden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Jeffrey heeft even op mijn verzoek zogenaamde spontane foto's gemaakt van mij en Polie

Afbeelding

Afbeelding

Toen ik naar beneden liep volgde Polie mij maar mijn felle gekleurde zilveren auto waar de zon op stond, schrok haar af dus bleef ze achter. Ik vond het erg tof om weer eens zo vanzelfsprekend met zijn tweetjes samen op te lopen temeer daar ze bij de start vh bezoek vanwege de auto wat onrustig was en wegliep. Dus die moet ik voortaan uit zicht parkeren.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:15

Sure_lee fijne vakantie! Bekende omgeving! <3

Fillis welkom!

Pien je foto’s doen het niet bij mij. :(

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:16

Jawel hoor. Kijk nog maar eens. Was eventjes.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:17

Welkom Fillis ik weet niet in welke regio je zoekt, maar ik vind de trage tochten / groene wissels en klompenpaden eigenlijk altijd leuk wandelen.

Ik zie de foto's van Pien.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:20

Wat zijn trage tochten en groene wissels?

Pien nu doen ze het! Leuk om te zien!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:29

Ik baal er echt van dat ik moet werken tot 18.00 vandaag. Het is zulk prachtig zonnig herfstweer en zou heel graag het bos in willen. Maar dat gaat dus niet.

Mandyy, wat een heerlijk wandelgezelschap :D
Trage tochten zijn routes die voornamelijk over onverharde paden gaan, waardoor je er dus wat langer over doet. Groene wissels ken ik wel van naam, ook een verzamelnaam van routes, maar verder weet ik niet hoe en wat precies.

Gaucho, prachtige foto weer.

Sure_lee, leguaan <3 <3 <3

Fillis, wat jammer dat het wandelen een tijd niet wou om verschillende redenen. Snap wel dat met hond het erg lastig is laatste 1,5 jaar met de grote hoeveelheid mensen die ook ineens zijn gaan wandelen en honden hebben genomen.
Zoek je tips om langer te kunnen wandelen? Voor mij werkt een onbekende(re) omgeving altijd goed, dan gaat de tijd en afstand veel sneller. Verder rugtas mee met drinken en wat eten, rustig tijd nemen en regelmatig even gaan zitten en genieten van het moois wat je ziet. En daarnaast sporten. Maar dat moet je maar net willen en kunnen qua tijd. Maar sinds ik fanatiek krachttrain, kan ik ook veeeel makkelijker lange afstanden wandelen.

Pien, wat heerlijk even knuffelen!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:30

Mandyy schreef:
Wat zijn trage tochten en groene wissels?

Pien nu doen ze het! Leuk om te zien!

https://www.wandelzoekpagina.nl/trage-tochten/lijst

GPS wandelingen, zo veel mogelijk over onverharde paden zoals Linoleum al schreef. Mijn ervaringen zijn erg goed, als ik in een gebied wil wandelen kijk ik eigenlijk altijd of er een trage tocht is, zijn eigenlijk altijd prachtig.

Ik sluit me trouwens ook aan bij Linoleum voor wat betreft krachttraining. Na enkelbreuk mee gestart, en dat is echt mijn redding met een slechte enkel en knie, daardoor zelfs nu aan het hardlopen. Ik loop nu ook zonder problemen meerdere dagen meer dan 20 km / 1000 meter stijgen in de bergen en dat lukte mij eerder echt niet, of volgende dag echt helemaal kapot.
Laatst bijgewerkt door gaucho op 29-10-21 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:32

Ik zoek in regio Twente!

Bedankt voor de tips, ik zal die termen eens gaan googelen en kijken of daar hier in de buurt ook wat van is.
Bedankt voor de tips @linoleum! Sporten zit er voor mij niet in, ik heb een fysiek beroep waarin ik veel beweeg dus aan het eind van de werkdag ook nog sporten is teveel van het goede := wordt gewoon rustig opbouwen. Wel goede tip qua eten/drinken, om de een of andere reden vergeet ik dat altijd mee te nemen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 15:04

Bedankt, ik ga er eens uitgebreid naar kijken.
Klompenpaden ken ik wel. Het klinkt vergelijkbaar.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 15:48

Oh heerlijk Sure_lee, geniet ervan nog verder.

Welkom fillis, in Twente is genoeg te vinden aan de mooie wandelingen. Qua opbouwen, beginnen inderdaad met 5, dan 8, dan naar 10 enz. Dat heeft bij mij goed gewerkt.

Leuk Pien weer even bij Polie op bezoek. Die heeft daar ook een heerlijke plekje in het Franse land.

Diverse trage tochten gelopen (de meeste met gaucho) en inderdaad stuk voor stuk zijn ze mooi. Klompenpaden zijn ongeveer hetzelfde, die zijn gemarkeerd en trage tochten niet. Beide zijn in mijn regio trouwens niet te vinden....beetje jammer wel.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 15:49

Kenden jullie elkaar eigenlijk al of hebben jullie elkaar door het topic leren kennen?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:10

Wij hebben elkaar via dit topic leren kennen. In die zin, we zaten al in dit topic en zag een ander topic/oproepje voor een eventueel reismaatje van gaucho voorbij komen. Daar heb ik toen op gereageerd en zodoende hebben we een keer afgesproken om te kijken of we het een beetje met elkaar konden vinden. Dat was duidelijk het geval :D.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:22

Leuk al die bokt vriendschappen. Ik ken er meer buiten mijzelf. Nikki (fotograaf is ooit bij ons geweest→ en geweldige foto's gemaakt van mijn paarden, Neonlight is hier geweest met manlief→ zo gezellig en Pipo ook is in ons andere huis bij ons geweest).

Zo heb ik Lizy en Jeffrey leren kennen toen ze hier nog een eindje vandaan woonden. We zijn ze gewoon een keer gaan bezoeken (dik uurtje verderop). Toen met Franse bokkers hier in de fermette een leuk weekend gehad, waar zij ook al weer bij aanwezig waren. En na nog een keer een bezoekje kregen we opeens een appje, dat ze verdulleme van Santen hier vlak bij zouden komen wonen. Ze hadden een schapenboerderij gekocht en zo kwam van het een het ander. Polie staat daar nu na de dood van mijn paarden, en ik doe vrijwilligerswerk dat ik hopelijk snel weer kan oppakken. Het is echt vlakbij en ik vind het leuk het contact en zij ook ondanks het leeftijdverschil.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:25

germie schreef:
Maar zorg dat je er wel snel wat aan doet.

Heb je verhaal gelezen, thanks. Ik ga inderdaad zuinig op mezelf zijn.

Mandyy schreef:
Otterlo.

Oh heerlijk, zat er vorige week. Waar heb je deze foto's precies gemaakt?
En wat een lief gezelschap op je andere foto's.

Bootsiebob, mooi. Flinke wandeling ook. Echt genieten zeg.

Gaucho, goh, wat een mooie, zonnige foto zeg!!

Ja hoor, sure-lee door de bocht. Wat een onwijs mooie, jaloersmakende foto's <3
Geniet ervan!

Fillis, welkom. Ik herken je ergernissen omtrent coronadrukte, wat een ramp was dat zeg. Je hebt wel en hond die lekker op pad wil denk ik!

Pien, leuk bij Polie, lekker knuffelen!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:28

@Pien, ik heb inderdaad nog 2 erg goede vriendinnen die ik via bokt ken. Toch leuk om via zo'n forum leuke contacten over te houden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:32

Leuk inderdaad die Bokt vriendschappen!

Ik heb mijn eerste verzorgpaard via Bokt gevonden, inmiddels bijna 10 jaar geleden en zijn nog steeds goede vrienden van me en kom er veel en veel helpen bij hun paarden. Afgelopen weekend ook door hun geholpen bij verhuizen.

En ook een groep meiden van hier die ik dagelijks spreek en we paar keer per jaar gezamenlijk wat mee gaan doen. Super leuk!

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 17:52

Ik ben vandaag richting Osnabrück geweest.
Ik zag vanmorgen op google maps de sloop steen.
De grootste hunebed van Westfalen.
Dus ik dacht,ik weet wat ik ga doen vandaag.
:)

Mooie omgeving.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Toen naar het plaatsje Halen.
Midden in de wijk ligt de hunebed, kleine Sloopsteine.
Afbeelding
Daarna nog naar een andere parkeerplaats.
Maar daar had je hele brede gravel paden.
Vond ik niks.

Afbeelding
Afbeelding
Toen weer naar huis.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 17:53

Leuke foto’s zie ik van Pien en Polie (wat klinkt dat leuk ) en mooie wandelingen met hond, in de pauze of met pony.
Leuk om alle verhalen te lezen en kennis te maken met alle nieuwe mensen in het topic.

Sure_Lee, wow!! Heel veel genieten in Curaçao . En alle anderen; hopelijk wordt het gauw weer eens mooi weer in het weekend. De herfst is zo mooi, hoe meer foto’s in het topic, hoe meer vreugde

Lizard prachtig !!

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 17:56