Levita schreef:Je kunt al besmettelijk zijn 2 dagen voor je symptomen krijgt, dus die vlieger gaat niet op dat als je geen symptomen hebt dat je dus geen corona bij je draagt.
Ik stel voor dat je met mensen gaat praten die op de IC werken, of mensen die long Covid hebben opgelopen en nu nog aan het revalideren zijn. Dat ga je niet doen, want dan wordt je met de neus op de feiten gedrukt.
Ik ben overigens niet bang voor mezelf, maar wel om iemand te besmetten in mijn omgeving die wel op de IC kan belanden door corona. Of iemand die long covid krijgt en dik een jaar aan het revalideren is, of wel langer.
Datzelfde geldt voor gevaccineerden... schoonvader van kennis uit appgroep: 2x gevaccineerd, IC, coma. Collega van nieuwe werk: 2x gevaccineerd, ziekenhuis. Als je tot die minder dan 3% behoort die er goed ziek van wordt is het echt erg, kan het echt erg zijn, dat weet ik, dus kijk ik uit als ik te maken krijg met kwetsbare mensen, hou ik afstand ook al hoeft dat niet, in de supermarkt hou ik afstand, in het algemeen hou ik afstand, alleen niet bij familie en vrienden. En voor wat je verder zegt, angst is geen goede raadgever, ga aan je weerstand bouwen met goed voedsel en supplementen. Ik ben niet bang, mijn moeder van 82 is niet bang, mijn tante van 93 is niet bang. En ja, gevaccineerden mogen straks ook gewoon in lockdown volgens meneer liegbeest De Jonghe. Weet je nog dat hij ooit zei dat het kabinet voor indirecte vaccinatieplicht zou gaan liggen ? Moet je nu eens zien. En vaccinatie zou alles oplossen, moet je nu eens zien. Sluit je ogen niet voor de werkelijkheid zou ik zeggen. Nogmaals, degene die mijn mini's beleerd voor de kar (38 jaar) heeft hartspierontsteking gekregen van vaccinatie, net als de schaatser Kjeld Nuis. Dochter van kennis uit dezelfde appgroep heeft menstruatiestoornissen gekregen, een vriendin/voormalige collega was door de overgang heen, heeft jaren niet gemenstrueerd, nu ineens weer wel. Maar daar is dit het topic niet voor, dus wat mij betreft is deze discussie gesloten. Ik heb geen corona gehad, ben niet gespoten, ga dat ook niet doen en ga me ook niet testen tenzij ik symptomen heb, kaartje concert staat in de verkoop. Ik wacht wel tot ooit.