Gebroken bovenbeen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leintje_

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-21 12:41

Het lopen ansich vind ik niet eng gelukkig, maar ik ben wel bang voor m'n skeelers en alles wat daarop lijkt. Zie mezelf dus ook niet snel meer schaatsen ofzo.
Maar ik ben weer thuis, heb een enorme voorraad aan fraxiparine meegekregen en heb mezelf lekker op de bank gezet en nu maar rustig herstellen. 22 juli moet ik weer naar de orthopeed en heb ook al een doorverwijsbrief voor de fysio gekregen :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 15:05

Lekker bij komen van alles wat er is gebeurd en hopen dat de verveling nog lang niet toe slaat.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-21 16:54

Dat zal wel goedkomen, heb opzich ook nog voldoende werk voor mijn studie wat (gelukkig) allemaal vanaf de bank kan. Zojuist zijn er drie vrienden van mij thuis langsgekomen, echt super lief want ze zijn langer onderweg dan dat ze bij mij zijn geweest <3

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:48

Heb je nog een beetje kunnen slapen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:50

Afbeelding
James komt je even op fleuren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:01

Word je heb nog wel regelmatig gecheckt? Want vijf is nog niet hoog, net op het randje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 13:11

Er zijn naast een flinke botbreuk ook veel bloedvaten pezen en spieren beschadigd.
Laat dat nu langer duren om te genezen dan je botten.
Mijn arm is een jaar alle kleuren van de regenboog geweest na een humeruskop breuk, die met twee weken beitelvast was.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 20:38

marleen_usar schreef:
[ [url=m/nDp4Ut.jpg]Afbeelding[/url] ]
James komt je even op fleuren.

Hoi James! Wat heb jij prachtig haar :D

Ik heb vannacht vrij goed geslapen, mijn ouders hebben ooit veel te veel geld uitgegeven aan een bed en dat bed heeft dus ook de mogelijkheden om de rugsteun en het voeteneind omhoog te doen. Aangezien hun slaapkamer beneden is, mag ik nu in hun bed liggen. Elk nadeel heeft zijn voordeel natuurlijk :D

bigone schreef:
Word je heb nog wel regelmatig gecheckt? Want vijf is nog niet hoog, net op het randje.

Ik ben van plan het Hb nog wel regelmatig te laten checken, maar ik heb de overdracht naar de huisarts niet gelezen, dus misschien dat de huisarts binnenkort zelf wel aan de wel trekt hoor.

Morganlefay schreef:
Er zijn naast een flinke botbreuk ook veel bloedvaten pezen en spieren beschadigd.
Laat dat nu langer duren om te genezen dan je botten.
Mijn arm is een jaar alle kleuren van de regenboog geweest na een humeruskop breuk, die met twee weken beitelvast was.

Ja ik merk dat toch ook wel, de beweging in het been is niet optimaal, wat ook belemmerd wordt door de zwelling, maar m'n spieren lijken toch ook niet helemaal lekker mee te werken. Maar daar kan de fysio ook wel mee helpen verwacht ik.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 22:15

Weet je al hoe lang het ongeveer gaat duren of is dat niet te zeggen? Iedereen is weer anders, ik zit heel veel nog omhoog met mijn been maar ik krijg nu pijn richting lies dus dan maar minder omhoog houden.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 23:07

Het is niet besproken en ik ben het zelf ook vergeten te vragen toen ik de arts vrijdagavond heb gesproken. Denk dat er nu ook nog slecht een termijn op te plakken is en dat de fysio het misschien ook wel beter kan inschatten, maar daar heb ik nog geen intake gehad. Ik reken zelf op een geruime tijd iig. De botheling neemt al minstens 6 weken in beslag zei de arts geloof ik, maar dan ben je er natuurlijk nog niet. Het komt er op neer dat ik het vergeten ben te vragen, dat is een kwaal waar ik vaker last van heb. Ik weet vaak 3 dagen later pas wat ik had moeten vragen. Maar ik zal het aan de fysio vragen als ik daarheen moet en anders de 22e aan de arts als ik daar heen moet als ik op controle moet en de nietjes laat verwijderen. Weet al wel dat ik er nu al klaar mee ben want ik weet soms van ellende niet meer hoe ik moet zitten. Maar als ik teveel doe en mijn pootje niet voldoende hoog heb gehouden dan betaal ik 's avonds de prijs want dan doet het pijn, dus ik zit maar lekker met m'n pootjes op de bank en probeer het wel uit te zitten. Merk wel aan mezelf dat ik echt niet het type persoon ben om stil te zitten :+

sh4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 07:52

Pff sterkte!!
Herkenbaar verhaal, ik heb een half jaar geleden m'n scheenbeen op 2 plekken gebroken gehad, en kuitbeen.
Wat een ellende!!
Maar achteraf snel hersteld en zat met 10 weken weer te paard.
Ik heb veel gesmeerd met arnica zalf en extra calcium d3 tabletten geslikt

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 08:31

leintje_ schreef:
Het lopen ansich vind ik niet eng gelukkig, maar ik ben wel bang voor m'n skeelers en alles wat daarop lijkt. Zie mezelf dus ook niet snel meer schaatsen ofzo.

Het is nu nog vroeg, je moet het nog verwerken. Maar mocht de angst over een maand of 3 nog steeds zo hevig is of heftiger worden, schroom dan niet om langs de huisarts te gaan.
Ik heb (zoals ik al eerder in topic aangaf) een bekkenbreuk door een ongeluk en dat begon toch te knagen (vooral snachts). Ik krijg daar nu binnenkort hulp voor :)
Zo’n breuk kan best heftig mentaal voor je zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:43

Ik had ook loopangst ontwikkeld, met de fysio samen is dit goed gekomen.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 10:05

Het spookt wel door m'n hoofd hoor dat ik straks een beetje bang ben om alleen dingen te gaan doen. Dat rondhobbelen met mijn looprek gaat nu wel, maar ik gebruik voor sommige stukjes in huis mijn krukken omdat dat dan voor het rek net te smal is en dan ben ik toch wel instabiel en ik durf dus ook nog niet zo goed mijn looprek te vervangen voor krukken. Nou kan de fysio me daar natuurlijk mee helpen, alles stap voor stap. Vrijdag heb ik mijn intakegesprek bij de fysio.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 10:16

Ik had een trippelstoel daar ging ik mee door de woonkamer en mee naar de wc. Was echt ideaal.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:14

Ik las tippelstoel.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:17

Tippelen is niet aan te raden met een gebroken been :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:45

Kan ook met 1 been, ik mocht 1 been niet gebruiken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:58

Marleen, tussen trippelen en tippelen zit een verschil ;)

Het ene is prima met een gebroken been, het andere wordt een uitdaging haha.

TS, lastig dat je niet het hele huis door kan met het rekje. Voorzichtig met die krukken!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 12:26

Komt goed hoor! De stukken die ik met krukken loop houd ik zo beperkt mogelijk zodat het echt maar kleine stukken zijn, want ik wil niet nog eens vallen, de orthopeed ziet me aankomen. Tippelen en trippelen waag ik me nog maar niet aan, vind de kleine stukjes lopen ergens ook wel lekker.

Dit zijn trouwens nog de foto's van de ochtend na OK, daar is het ijzerwerk iets beter op te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:39

Zo je hebt behoorlijk wat krammen op de wond gekregen zeg.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 12:42

De rits van mijn jas is er niks bij :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:45

Zo dat ziet er flink ingepakt uit. Die komt niet meer los zetten hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:51

Ibbel schreef:

}>

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 12:55

Morganlefay schreef:
Ibbel schreef:

}>

<<)