Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wanneer meer bijwerkingen gehad, bij eerste of tweede vaccinatie

Moderna 1
18 (3%)
Moderna 2
71 (15%)
Pfizer 1
136 (28%)
Pfizer 2
193 (40%)
Astra zeneca 1
49 (10%)
Astra zeneca 2
5 (1%)

Totaal aantal stemmen: 472

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:16

Unleash schreef:
Zal het verschil maken of ze langzaam of snel spuiten qua spierspijn in de arm later?

Bij mij deed ze er 15 sec over, met als argument dat je dan waarschijnlijk minder last hebt.
Had alsnog veel last :+

Sabbientje

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:25

2x pfizer gehad.
Beide keren alleen een beetje beurse plek/ spierpijn in mijn arm. Dag van prikken en de dag erna.
Mijn man had de tweede keer een dag langer wat spierpijn in zijn arm dan ik.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:08

Vorige week de 2de phizer gekregen.
Waar ik van de 1ste buiten 3 dagen spierpijn, geen last had. (prik voelde ik amper en was kort)
(2de hield ze de naald er echt lang in, ging ze een heel gesprek aan... Met de naald er nog in)
Heb ik nu echt wel last ervan (gehad), voor nu nog steeds extreem vermoeid en af en toe nog kleine koorts vlagen. Maar heb echt van dinsdag tot zaterdag hevige koorts vlagen gehad, misselijk en gewoon echt beroerd. Hoop snel van die vermoeidheid en alles af te zijn.

witenbruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:09

hier ook pfizer.Nergens last van gehad.
Net als meeste mensen die ik ken

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:45

2 keer Pfizer. Eerste keer beurs voelende arm, beetje rare smaak in mijn mond. Tweede prik minimaal last van arm, verder helemaal niks. Beide keren echt niet noemenswaardig qua last. Vriend wel fiks ziek geweest van tweede Pfizer, twee dagen koorts waarvan 1 echt heftig.

Maldita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:47

Ik was van Pfizer echt een aantal dagen mega ziek. Ik was mega benauwd en moe. Daarnaast gewoon een algemeen ziek gevoel en koorts. Geen succes dus!? Ik hoop dat de tweede inenting beter verloopt!

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:49

Ik heb nu 2x pfizer gehad. Beide keren alleen een beetje spierpijn de arm.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:40

Ik ben van beide keren Pfizer ziek geweest. De eerste keer zo'n 24 uur, de tweede keer zo'n 36 uur en een schijf op mijn arm. Beide keren voelde de arm ook alsof ik hem flink hard tegen de punt van een tafel had geramd.

De eerste keer had ik vrij geregeld de dag na de vaccinatie, de tweede keer kon ik via spillage en was het dus onverwachts, waardoor ik de volgende dag wel gewerkt heb. Maar eigenlijk alleen maar zittend, want staan was toen eigenlijk te veel. De dag erop kon ik weer gewoon staand werken. De schijf is na een week weggetrokken (keurig netjes volgens het boekje, de arts op locatie (de schijf was absoluut niet arts-waardig eigenlijk, maar ik sprak haar toch en heb het toen maar even gevraagd) gaf aan dat een infiltraat van dat formaat ongeveer een week nodig heeft om weg te trekken. Koelen zou helpen, dus dat heb ik gedaan).

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:28

Afgelopen zondag 2de prik gehaald van pfizer.
Van eerste nergens last van gehad.
Met de tweede was mijn arm wat stijvig, maar dat komt denk ik vooral omdat ik na de eerste weer ging werken en nu niet.

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:55

Gisteren mijn 2de Pfizer gehad. Beide keren op een mini beetje spierpijn na niks geen last :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:28

1e Pfizer helemaal nergens last van, prik niet gevoeld en niet eens een gevoelige plek. Kon er heerlijk op slapen.

2e Pfizer prik meer gevoeld, rare spierpijn/gevoeligheid in arm, hoofdpijn en een erg vermoeid gevoel. Dit allemaal kort na de prik. Maar na een pilletje was het wel weer oké. Het viel me erg mee. :)

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:52

1e Pfizer gehad twee weken geleden. De prik was netjes gezet. Daarna tintelingen in arm. Na twee dagen kwamen buikkrampen en deze duren tot nu af en aan. Alles kost me veel energie wat deels best van invloed zal zijn op deze klachten. De huisarts heeft een goeie aan mij want ik ben al zat langs geweest. De tweede prik komt ooit of nooit. Want ben totaal niet mijzelf nog.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 07:50

1e prik heb ik amper gevoeld met zetten. Wel hele erge (spier) pijn in mn arm gehad, kon hem niet meer optillen en dat heeft wel echt 3-4 dagen geduurd. Ik kreeg gigantische buikloop en liep aan 2 kanten leeg. Voor een dag of 6.

2e prik was toch venijnig met zetten, de prik zelf deed echt pijn.
En bijwerkingen erna heb ik helemaal niet gehad. Ik had gerekend op een week kamperen in de badkamer/op het toilet met een niet functionerende linker arm. Ben nu een week na de 2e enting en heb echt nergens last van gehad!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 07:59

Ik heb 29/6 mijn eerste gehad (Pfizer) en op spierpijn in mijn arm na, nergens last van gehad.
Gisteren heb ik mijn tweede gehad en vannacht had ik prijs met 39,5°C.
Nu vooral nog een beetje verhoging en knallende koppijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 08:29

Mri schreef:
1e prik heb ik amper gevoeld met zetten. Wel hele erge (spier) pijn in mn arm gehad, kon hem niet meer optillen en dat heeft wel echt 3-4 dagen geduurd. Ik kreeg gigantische buikloop en liep aan 2 kanten leeg. Voor een dag of 6.

En bijwerkingen erna heb ik helemaal niet gehad. Ik had gerekend op een week kamperen in de badkamer/op het toilet met een niet functionerende linker arm. Ben nu een week na de 2e enting en heb echt nergens last van gehad!

Ik had hetzelfde bij de eerste. Ik duim dat de tweede ook zo is als bij jou.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:05

Bij 1e pfizer voelde het alsof mijn hand van binnen in brand stond en klopte het heel erg, wel alleen in mijn pols. Dag erna weg.

Bij 2e pfizer alleen een beetje hoofdpijn gehad en erg moe geweest voor 2 dagen.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:16

Hier twee keer Pfizer:
- Na de 1e: twee dagen pijnlijke arm en moe, eerste avond ook koude rillingen langs m'n rug/nek
- Na de 2e: twee dagen pijnlijke arm en moe

Als een derde prik nodig is, hoop ik dat het net zo soepel gaat.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:46

27 juni de eerste Pfizer gehad. Mijn arm was een beetje stijf, verder niets. Gisteren de tweede Pfizer gehad. Vooralsnog nergens last van. Hopelijk blijft dat zo :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:58

Bij de eerste Pfizer had ik 's avonds en de dag daarna een pijnlijke arm die moeizaam omhoog ging en erg moe.
Afgelopen zaterdag de 2e gehad en vrij snel daarna last van mijn arm. Helaas 's avonds ook koorts en misselijk, t/m gisterochtend last van gehad. :=

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:07

1e Pfizer onmiddellijk moe en hoofdpijn, thuis gekomen en de rest van de dag geslapen. Prik vond ik ook echt gemeen zeer doen, werd vrij lomp gezet. 's nachts kon ik niet op mijn arm liggen (wilde ik blijkbaar wel heel graag) en die arm kon ik ook niet optillen. Dag erna grieperig geweest.

2e Pfizer gister, van de prik niks gevoeld en prikster ook gecomplimenteerd, ging heel netjes, rustig en zeer langzaam ingespoten. Vijf minuten later duizelig, wat tintelingen in de mond en misselijk. Trok na een minuut of wat weg, maar ben zelf voor de zekerheid wat langer blijven zitten. Rest van de dag nergens last van, pas in bed begon die arm te klieren. Vrijwel niet geslapen doordat ik niet op die arm kon liggen, maar ook niet op de andere zij. Had al spierpijn in m'n benen, en die is nu nog een stuk erger waardoor ik ook elke keer dat ik m'n benen wilde bewegen wakker was.

Nu moe, hoofdpijn, beetje snotterig en die spierpijn. Gaat vast vanzelf weer over!

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:20

Bij de eerste Pfizer , hele dikke arm van injectieplaats tot elleboog, rood, en erg zeer. Begon na paar dagen te jeuken. Verder beetje spierpijn.
2e Pfizer, beetje zere plek maar volgende dag al beter toen ik opstond. Na een paar uur begon ik mij zwakjes te voelen, kreeg koorts en vreselijke spierpijn.
Nu na 3 weken begin ik eindelijk wat op te knappen, pijn op mijn borst gehad ( ben hartpatiente) kon nog geen 100 meter meer lopen en zware armen en schouders.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:49

Suzanne F. schreef:
Mri schreef:

Ik had hetzelfde bij de eerste. Ik duim dat de tweede ook zo is als bij jou.

Ik hoop het voor je! Ik moest voor de 2e langs de medische balie. Daar krijg je advies van een arts of de 2e vaccinatie wel of niet wordt aangeraden. Hij gaf aan dat de klachten na de 2e prik vergelijkbaar zouden zijn als bij de 1e.

Ik ben dus ook "blij verrast"!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:31

Firelight schreef:
Pfizer 1: prik niet gevoeld, geen bijwerkingen behalve verwaarloosbaar blauwe plek gevoel
Pfizer 2: prik wel gevoeld, geen bijwerkingen behalve verwaarloosbaar blauwe plek gevoel

Idem hier. Bij de tweede wat raar gevoel bij m'n sleutelbeen direct na het zetten door de spanning omdat ik 'm voelde. Maar dat was door m'n ademhaling en trok weer weg, binnen de 15 minuten na de prik.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 12:12

Op werk krijgt bijna iedereen Moderna, hier lees ik juist veel Pfizer.

Ik heb zelf moderna gehad, 1e vond ik het prikje venijnig maar 0 bijwerkingen.
2e prikje voelde ik niet, dag erna wat spierpijn als ik mijn arm hoger dan borsthoogte wilde doen, verder ook niks.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 12:19

Ik had:
Pfizer 1: prik wel gevoeld, ook direct wel last van stijve arm. Volgende dag nog wat gevoelig, geen bijwerkingen.
Pfizer 2: prik niet gevoeld. Volgende dag en dag erna flink last van de arm en hoofdpijn, rillingen, warm/koud, moe. Mijn broer had precies hetzelfde bij de tweede pfizer.