Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Oh echt? Ik leerde op de opleiding nog dat op verzoek wel de voorkeur had tov schema maar wel met maximaal 1L.
Maar ik hoor om me heen geen enkele moeder die kv geeft op verzoek. Liefst zsm naar zo min mogelijk en zo groot mogelijke flessen in de hoop dat ze doorslapen.
Sorry TS, we kapen je topic zo.
Zerena schreef:secricible schreef:Oh echt? Ik leerde op de opleiding nog dat op verzoek wel de voorkeur had tov schema maar wel met maximaal 1L.
Maar ik hoor om me heen geen enkele moeder die kv geeft op verzoek. Liefst zsm naar zo min mogelijk en zo groot mogelijke flessen in de hoop dat ze doorslapen.
Sorry TS, we kapen je topic zo.
Zelfs ik als flessen mama merk dit inderdaad.
Ook word dat op het consultatiebureau ook gestimuleerd.
Dat ze op een gegeven moment ook tegen mij zeiden dat mijn dochter wel een flesje minder mocht.
Mwoah zolang mijn dochter nog echt "vraagt" om dat flesje, dan krijgt ze dat lekker.
Ze krijgt nu met 9,5 maand nog steeds 4 flesjes melk per dag.
secricible schreef:Eens, maar je moet bij kv wel altijd in de gaten houden dat ze niet de maximum overschrijden.
Mri schreef:Zerena schreef:
Zelfs ik als flessen mama merk dit inderdaad.
Ook word dat op het consultatiebureau ook gestimuleerd.
Dat ze op een gegeven moment ook tegen mij zeiden dat mijn dochter wel een flesje minder mocht.
Mwoah zolang mijn dochter nog echt "vraagt" om dat flesje, dan krijgt ze dat lekker.
Ze krijgt nu met 9,5 maand nog steeds 4 flesjes melk per dag.
![]()
Ik zit met 13 maanden tussen de 4 en 7 voedingen op een dag![]()
Maar adviezen van het CB hier neem ik dan dus ook niet aan/luister ik niet naar. In mijn ogen is het CB hier ouderwets, alles op basis van (KV) richtlijnen en niet/amper kijkend naar het kind. (en niet alleen met voeding, maar ook met ontwikkeling. Alles kijkend naar het gemiddelde op papier en niet naar kind als unieke individu)
Ik ben benieuwd hoe het CB reageert op de situatie van de TS en haar vrouw. Waarschijnlijk heel erg afhankelijk welke jeugdarts/verpleegkundige/locatie je heen gaat. Maar hier zouden ze echt niet weten wat ze ermee aanmoeten en dus maar KV gaan promoten ofzo
AMCM schreef:Hoe doe je dat dan, borstvoeding geven zonder wakker worden?oprechte vraag hoor. Mijne is nu bijna 8 maanden en vind het toch een behoorlijk gewicht om te tillen 's nachts.. bedje staat naast ons bed maar dan nog, ik verlang naar doorslapen.
Mijn ander kind sliep pas erg laat door daar stond ik zelfs voor op want die lag in een andere kamer.
secricible schreef:Die "troep" is alleen domperidon, wat in minimale mate wordt uitgescheiden in moedermelk en geen schadelijke gevolgen heeft voor het kind.
Over de voedzaamheid van de melk is al heel veel geschreven de afgelopen pagina's. De voedzaamheid hangt niet af van hoe de lactatie is begonnen.