Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:12

ingedebruijn schreef:
Relaxed schreef:
Ach hc, je bent weer het lachertje van het topic :')

Tante pis }> #klapvandemolen

Wij begrijpen het gewoon niet, duhh..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:13

Huertecilla schreef:
Tja.
Is toch evident lijkt míj.
Jammer dat jullie het niet begrijpen dames. Voor júllie zelf :)*

@Bigone; de drie dames zijn déél van de massahysterie. Tant pis.
Vierde, ´lossere´, vriendin denkt erover als ik. Heeft zich echter toch laten vaccineren onder verkapte verplichting: Zonder dat kan ze niet naar haar familie in Thailand, China en Peru.

Sja, de een doet t om te kunnen blijven rampetampen, de ander voor zichzelf en weer de ander om op reis te kunnen, he.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:18

ingedebruijn schreef:
Huertecilla schreef:
Een perspectief mbt beslissingen.

De gecreëerde hysterie heeft de acceptiedrempel voor vrijhiedsbeperking enórm verlaagd bij de meerderheid van de bevolking.
Ziedaar de democratische acceptatie van het vaccinatiebewijs.

Dit is defacto een chantagemiddel. Wil je vliegen, groter evenement, zelfs club, dan moet je het tonen.

Dat kan een extra reden zijn om je wel te laten vaccineren ook al wil je dat oo zich helemaal niet.
De afwegeing wordt dan ineens niet tussen Covid19 of vaccin maar tussen opties van je sociale leven.

Ik ben tegen vaccinatie en tegen het vaccinatiebewijs doch heb geen vrije keuze ook al is een niet-gevaccineerde helemaal geen risico voor wel-gevaccineerden.

De hersenspoeling van de massa ´verplicht´ je tot een vaccinatie als je graag uitgaat naar clubs of op vakantie wil met vliegtuig of trein.
Ik moet nu zelfs mijn effing mobiel -:(- meenemen want daar staat het ding op.

Oké dus je bent overal tegen maar je hebt je wel laten vaccineren? Wat zeg je nou eigenlijk. Echt niet te volgen.

Dit is juist een zeer duidelijk bericht en ik denk dat het voor heel veel mensen geldt.
Niet willen vaccineren, maar aangezien het de enige optie is om weer aan een sociaal leven mee te (mogen!!!!) doen, toch wel vaccineren.

Gnome

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:19

Maar dan nog verplicht niemand je!! Dus waarom dan zo hysterisch gaan lopen doen?

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:21

Gimme_Joy schreef:
Ik laat me nu niet vaccineren. Ik mag al een week een afspraak maken. Maar ik ben hoogzwanger (39 weken) en ik ga borstvoeding geven. Zo lang niet duidelijk is of het absoluut veilig is, of dat mijn kindje borstvoeding krijgt, blijf ik weg van een vaccinatie

Meisje, heb je je dan echt niet door een gynaecoloog in een ziekenhuis laten informeren?
:(
Het is juist ten stelligste aangeraden om zwangere vrouwen te vaccineren, want covid treft zwangere vrouwen (ja jonge vrouwen) juist ongemeen hard.
En als je dan genoeg antistoffen hebt door vaccinatie, geef je ze nog mee via de borstvoeding zodat je baby ook mee beschermt is voor toch al eventjes (dat blijft niet actief in baby)

Wel jammer, allemaal roepen op een forum, maar wel leugens geloven en niet zelf een paar dokters, materniteiten opbellen.

Bij ons in ziekenhuis ligt nog steeds een neonaatje dat covid opgelopen heeft dankzij haar besmette moeder. We weten niet hoe ze het ziekenhuis zal verlaten.

Denk alstublieft verder dan jullie neus lang is. Denk niet zoals jullie zelf zeggen als een echte hoop egoïsten. Want dat is waar covid het zo goed op doet.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:24

Huertecilla schreef:
Tja.

Vierde, ´lossere´, vriendin denkt erover als ik. Heeft zich echter toch laten vaccineren onder verkapte verplichting: Zonder dat kan ze niet naar haar familie in Thailand, China en Peru.

Maar dat is toch gewoon klinklare onzin? Geen enkel vaccin is verplicht en dat gaat het ook niet worden. Als je op reis wilt kun je je ook gewoon laten testen. Heb mijn vakantie zojuist geboekt. Ik heb het idee dat veel mensen elkaar maar na-roeptoeteren, vooral wanneer het om reizen gaat. Als je op reis wilt laat je je gewoon testen, klaar.

Ik denk ook dat veel mensen echt aan de kortetermijn denken, ik geloof echt dat - tenzij er een nieuwe golf komt - we in dit najaar gewoon van corona ‘af’ zijn. Het zal echt nog wel ergens rondgaan, maar zo erg als het nu is gaat het toch echt niet meer worden. Hopelijk.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:28

Ieder zijn keuze. Het valt me op dat er vaak veroordelend/hatelijk wordt gereageerd op iemand die een andere keuze maakt.
Laat je je vaccineren om zo meer vrijheden te krijgen, jezelf te beschermen etc. Prima toch.

Ik kies ervoor om me niet te laten vaccineren. Ik vind dat er nog te veel onduidelijk is, er teveel gepusht wordt (uitspraken zoals: 'iedereen wacht met smart tot hij gevaccineerd kan worden' of 'met vaccinatie krijgen we onze vrijheid terug' of 'de enige weg hieruit is vaccinatie'.
Dat staat me gewoon tegen en ik vind het ergens niet kloppen, ik hou er een raar gevoel aan over. We weten nog niet hoe lang het werkzaam is, dus ook niet hoe lang je je vrijheid terug hebt. Stel dat in het najaar alle vaccins uitgewerkt zijn? Gaan we ons dan ieder jaar in moeten laten spuiten?
Bovendien ben ik 29, altijd gezond en vrijwel altijd in de buitenlucht. Voor mezelf acht ik het risico klein en ben ik niet zo bang om het te krijgen. Al ken ik ook mensen die er echt goed ziek van zijn geweest hoor. Ik doe het niet af alsof het een griepje is.
Ik neem aan dat mensen die echt bang zijn om het te krijgen zichzelf wel laten vaccineren.

Ik ken inmiddels echter ook de gevallen die na vaccinatie toch corona hebben gekregen en ook meerdere mensen (die ook gevaccineerd waren) besmet hebben. Dus ik denk niet dat het helemaal de wereld uit zal gaan met vaccinatie.

Maar willen mensen zich wel laten vaccineren, gewoon doen. Eigen keuze :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:46

Als ik zie hoe ziek mijn dochter en haar jongste zoon zijn, hoe streng zoek was op hygiëne, handen wassen en mondkapjes, is het gewoon angstig.
Mijn dochter mankeert nooit iets, werkt hard en sport en nu kan ze amper eten koken en is ze doodziek dus al die wappie redenen lees ik niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:48

Ik snap vrouwen die echt in de laatste weken van zwangerschap zitten heel goed. Zou ik ook afwachten tot na de bevalling. Echter tussen de 14 en 34 weken had ik zeker geprikt .

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:49

Ingrid_92 schreef:
Ieder zijn keuze. Het valt me op dat er vaak veroordelend/hatelijk wordt gereageerd op iemand die een andere keuze maakt.
Laat je je vaccineren om zo meer vrijheden te krijgen, jezelf te beschermen etc. Prima toch.

Ik kies ervoor om me niet te laten vaccineren. Ik vind dat er nog te veel onduidelijk is, er teveel gepusht wordt (uitspraken zoals: 'iedereen wacht met smart tot hij gevaccineerd kan worden' of 'met vaccinatie krijgen we onze vrijheid terug' of 'de enige weg hieruit is vaccinatie'.
Dat staat me gewoon tegen en ik vind het ergens niet kloppen, ik hou er een raar gevoel aan over. We weten nog niet hoe lang het werkzaam is, dus ook niet hoe lang je je vrijheid terug hebt. Stel dat in het najaar alle vaccins uitgewerkt zijn? Gaan we ons dan ieder jaar in moeten laten spuiten?
Bovendien ben ik 29, altijd gezond en vrijwel altijd in de buitenlucht. Voor mezelf acht ik het risico klein en ben ik niet zo bang om het te krijgen. Al ken ik ook mensen die er echt goed ziek van zijn geweest hoor. Ik doe het niet af alsof het een griepje is.
Ik neem aan dat mensen die echt bang zijn om het te krijgen zichzelf wel laten vaccineren.

Ik ken inmiddels echter ook de gevallen die na vaccinatie toch corona hebben gekregen en ook meerdere mensen (die ook gevaccineerd waren) besmet hebben. Dus ik denk niet dat het helemaal de wereld uit zal gaan met vaccinatie.

Maar willen mensen zich wel laten vaccineren, gewoon doen. Eigen keuze :)

Ik reageer even alleen op dikgedrukte, want andersom gebeurt natuurlijk ook. Als ik aangeef bij iemand die zich niet laat vaccineren krijg ik nog net niet te horen dat makke schapen het verdienen om te sterven. Zelfde laken een pak, het zou prettig zijn als mensen elkaar in hun waarde laten.

Nogmaals, mijn mening: laat je je niet vaccineren dan is dat je eigen keuze en ik ben niet de persoon om die keuze te beïnvloeden.

Echter, verspreid je misinformatie waardoor twijfelaars nog harder gaan twijfelen ben je imo nog fouter bezig dan een pro-vaccer die je zegt dat je je wél moet laten vaccineren.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:53

Ik begrijp ook niet waarom je een schaap bent als je je laat vaccineren. Heb me ook gewoon weer even ingelezen over het hoe en wat qua vaccins en hoe ze werken. Niet op facebook overigens. En toe mijn keuze gemaakt.

Wat ik bizar vind is dat hier mensen zijn die een pakje per dag roken/wekelijks een fles wijn wegtikken of regelmatig zooi uit de frituur eten en dan argwanend doen over een vaccin... Want dat is giftig en slecht voor je... Tja.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:57

anjali schreef:
Gimme_Joy schreef:
Ik laat me nu niet vaccineren. Ik mag al een week een afspraak maken. Maar ik ben hoogzwanger (39 weken) en ik ga borstvoeding geven. Zo lang niet duidelijk is of het absoluut veilig is, of dat mijn kindje borstvoeding krijgt, blijf ik weg van een vaccinatie

Dat vraag ik me ook af,hoe dat zou moeten als je zwanger zou zijn.Ik weet in elk geval dat veel medicijnen een risico voor het ongeboren kind kunnen zijn. En tegenwoordig zegt men zelfs dat 1 glaasje alcoholische drank al niet meer zou mogen.Terwijl dat (volgens mij!) toch veel minder ingrijpend is dan een vaccinatie.

Je mag superveel dingen niet. En nu hangt het er natuurlijk wel vanaf wat het is. Ik heb me bijvoorbeeld met 24 weken expres laten prikken met de kinkhoest vaccinatie. Daar is hij nu al voor beschermd. Deze vaccinatie wordt al zo lang gebruikt dat we weten dat dat veilig is.

Maar inderdaad, als zelfs neusspray en ibuprofen een probleem is... Natuurlijk valt dat niet te vergelijken met een vaccin, maar ik neem het liefst het zeker voor het onzekere.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:58

Mars schreef:
Ik begrijp ook niet waarom je een schaap bent als je je laat vaccineren. Heb me ook gewoon weer even ingelezen over het hoe en wat qua vaccins en hoe ze werken. Niet op facebook overigens. En toe mijn keuze gemaakt.

Wat ik bizar vind is dat hier mensen zijn die een pakje per dag roken/wekelijks een fles wijn wegtikken of regelmatig zooi uit de frituur eten en dan argwanend doen over een vaccin... Want dat is giftig en slecht voor je... Tja.

Dat is ook wel een bijzondere inderdaad. Of mensen die de ‘big pharma’ niet vertrouwen maar wel dagelijks een batterij aan medicatie wegtikken óf elk weekend onder invloed van allerlei ongecontroleerde chemicaliën stonden (want dat kan nu even niet) staan te hossen…

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 14:01

En toen kwamen de dooddoeners....

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 14:01

Keandra schreef:
Gimme_Joy schreef:

Meisje, heb je je dan echt niet door een gynaecoloog in een ziekenhuis laten informeren?
Het is juist ten stelligste aangeraden om zwangere vrouwen te vaccineren, want covid treft zwangere vrouwen (ja jonge vrouwen) juist ongemeen hard.
En als je dan genoeg antistoffen hebt door vaccinatie, geef je ze nog mee via de borstvoeding zodat je baby ook mee beschermt is voor toch al eventjes (dat blijft niet actief in baby)

Wel jammer, allemaal roepen op een forum, maar wel leugens geloven en niet zelf een paar dokters, materniteiten opbellen.

Bij ons in ziekenhuis ligt nog steeds een neonaatje dat covid opgelopen heeft dankzij haar besmette moeder. We weten niet hoe ze het ziekenhuis zal verlaten.

Denk alstublieft verder dan jullie neus lang is. Denk niet zoals jullie zelf zeggen als een echte hoop egoïsten. Want dat is waar covid het zo goed op doet.

Het mag iets minder denegerend :o

Wie zegt dat ik me niet heb ingelezen dan? Wat weet jij van mij überhaupt? Jammer weer zo'n reactie.

De kans op koorts na een vaccin is aanwezig. Ik ga me in de laatste week voor de uitgerekende datum niet laten vaccineren om die reden.

En denk je dat ik iedereen die ik tegenkom op straat een knuffel geef nu? Of dat ik bij de supermarkt de winkelwagentjes sta schoon te likken? Doe me een lol :')

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 14:12

Ja, ik heb de eerste prik al gehad en afspraak voor de tweede staat.

Mijn man heeft het Janssen vaccin gehad afgelopen donderdag dus die is klaar.

Ik vertrouw het vaccin.
Door mijn auto immuunziekte ben ik een risico patiënt en loop ik kans ernstig ziek te worden van corona.

Voor mij reden genoeg om te vaccineren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 14:19

Palmera schreef:
En toen kwamen de dooddoeners....

Die zijn er aan beide kanten :roll: maar dit is geen discussie topic zoals al vaak door ts aangegeven..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 14:31

_Reneee schreef:
Huertecilla schreef:
Tja.

Maar dat is toch gewoon klinklare onzin? Geen enkel vaccin is verplicht en dat gaat het ook niet worden. Als je op reis wilt kun je je ook gewoon laten testen. Heb mijn vakantie zojuist geboekt. Ik heb het idee dat veel mensen elkaar maar na-roeptoeteren, vooral wanneer het om reizen gaat. Als je op reis wilt laat je je gewoon testen,
Ik denk ook dat veel mensen echt aan de kortetermijn denken, ik geloof echt dat - tenzij er een nieuwe golf komt - we in dit najaar gewoon van corona ‘af’ zijn. Het zal echt nog wel ergens rondgaan, maar zo erg als het nu is gaat het toch echt niet meer worden. Hopelijk.

Eerlijk gezegd ben ik juist bang dat corona in het najaar weer harder zal toeslaan,vanwege ingesleepte besmettingen vanuit vakantielanden.En dan kun je best verwachten dat sommige landen een vaccinatie voor binnenkomende reizigers verplicht gaan stellen.Voor Gele Koorts in Afrika was dat al lang zo en daar doet niemand moeilijk over.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:02

Ja wij laten ons zeker vaccineren, liever gisteren als morgen, helaas gaat het hier langzaam en heeft mijn vriend, die een brief kreeg dat hij medisch voorrang heeft ( geen idee waarom ) , gisteren zijn eerste prik afspraak gekregen *\o/*

Ik heb me op de lijst laten zetten voor vrijwillige enting, maar dat kan nog wel even duren... Nou ja, als er maar 1 van ons vast gevaccineerd is ben ik al heel blij :j

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:06

Laat me ook vaccineren. Heb er geen haast mee , maar heb inmiddels n brief gekregen en afspraak gemaakt voor dinsdag.

Ga dit niet groots op mijn Facebook profiel zetten ofzo :') .

Verder heb ik begrip voor mensen die zich niet laten vaccineren en maak me er sowieso verder niet druk om.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:09

Westhof schreef:
Ja. Niet omdat ik dat vaccin nodig denk te hebben of het helemaal vertrouw, maar omdat ik op vakantie en naar evenementen wil zonder telkens een test te moeten doen. Goede redenen? Nee, en zou hem liever ook niet halen eigenlijk, maar ik wil ook niet het risico lopen om leuke dingen te moeten annuleren als een test toch opeens positief is.

Dit is idd ook mijn reden. Ik heb geen zin om voor alle leuke dingen een test te doen, dusja dan is vaccineren de enige oplossing. Slechts reden I know, maar zo werkt het helaas wel.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:11

anjali schreef:
_Reneee schreef:

Maar dat is toch gewoon klinklare onzin? Geen enkel vaccin is verplicht en dat gaat het ook niet worden. Als je op reis wilt kun je je ook gewoon laten testen. Heb mijn vakantie zojuist geboekt. Ik heb het idee dat veel mensen elkaar maar na-roeptoeteren, vooral wanneer het om reizen gaat. Als je op reis wilt laat je je gewoon testen,

Eerlijk gezegd ben ik juist bang dat corona in het najaar weer harder zal toeslaan,vanwege ingesleepte besmettingen vanuit vakantielanden.En dan kun je best verwachten dat sommige landen een vaccinatie voor binnenkomende reizigers verplicht gaan stellen.Voor Gele Koorts in Afrika was dat al lang zo en daar doet niemand moeilijk over.

Daar ben ik om bang. Het vele gereis worden de ziektes meer verspreid dan wat we tegen kunnen gaan met vacinaties.

Je kunt sterk afvragen wat een grote probleem is. Iemand die niet laat vacinneren maar in Nederland blijft. Of iemand zich wel laat vacinneren vervolgens de wereld rond reist en nieuwe ziektes /gemuteerde varianten mee neemt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:14

Iedereen is wat mij betreft vrij om wel of niet te vaccineren. Ik heb daar geen enkel oordeel over. Wel ben ik met de mensen in onze kring die zich niet hebben laten vaccineren extra voorzichtig zodat ik niet ongewild toch een drager blijkt te zijn en ze in de problemen breng.

Ik heb het wel gedaan daar ik de risico's van bijwerkingen van covid vele malen hoger vindt als de risico's op het krijgen van de vaccinaties. Ik ben 2x met pfizer gevaccineerd en ik ben er erg gelukkig mee. Ik ben zelfs nog maar amper met covid bezig (wel natuurlijk als het gaat om maatregelen waarmee ik anderen kan beschermen). Covid is geen item meer in mijn leven en dat komt door de vaccinatie. Ik vind het erg prettig.
We gaan in juli dan ook de kinderen en de kleinkinderen bezoeken, we gaan weer naar restaurants, zien onze vrienden weer.
Dit omdat er vast wel weer een variant aan zal komen die de winter dan weer gaat verpesten :oo . Maar dat zien we dan wel weer en dan gaan we er weer met volle moed tegen aan. Maar nu eventjes niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 17:44

Ik heb mij niet laten vaccineren omdat :

1. ik eerst wil weten hoe lang die vaccins werken
2. hoe vaak je ze moet herhalen
3. tegen welke varianten ze nu echt werkzaam zijn ( zie wat er in de UK nu aan het gebeuren is...)
4. er momenteel nog niks op de markt is waar ik een groot vertrouwen in heb.

Ik heb bijna geen familie meer, zie weinig mensen en ga toch niet op reis zolang mijn oude paardjes er zijn. Dus al met al ben ik niet echt een gevaar voor de volksgezondheid :D
Ik heb ook geen last gehad van de lockdown ( lekker rustig :') ) en een mondmasker wil ik wel blijven dragen daar waar het gevraagd wordt.
Mijn leven wordt ook niet beheerst door angst voor het virus, dus dat scheelt ook natuurlijk :P

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:02

Keandra schreef:
Gimme_Joy schreef:

Oprechte interesse: is het al zeker dat het de foetus niet negatief kan beïnvloeden, ook niet in bijvoorbeeld de ontwikkeling op latere leeftijd?
Ik ben namelijk 17 weken zwanger en gigantisch in dubio. Wat mij tegen houdt is de angst dat het op langere termijn toch negatieve effecten heeft op het kindje.
Huisarts en verloskundige zeggen hier allebei dat ze het gewoonweg niet weten, dus daarin niet kunnen adviseren.