ingedebruijn schreef:Relaxed schreef:Ach hc, je bent weer het lachertje van het topic
Tante pis#klapvandemolen
Wij begrijpen het gewoon niet, duhh..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Tja.
Is toch evident lijkt míj.
Jammer dat jullie het niet begrijpen dames. Voor júllie zelf![]()
@Bigone; de drie dames zijn déél van de massahysterie. Tant pis.
Vierde, ´lossere´, vriendin denkt erover als ik. Heeft zich echter toch laten vaccineren onder verkapte verplichting: Zonder dat kan ze niet naar haar familie in Thailand, China en Peru.
ingedebruijn schreef:Huertecilla schreef:Een perspectief mbt beslissingen.
De gecreëerde hysterie heeft de acceptiedrempel voor vrijhiedsbeperking enórm verlaagd bij de meerderheid van de bevolking.
Ziedaar de democratische acceptatie van het vaccinatiebewijs.
Dit is defacto een chantagemiddel. Wil je vliegen, groter evenement, zelfs club, dan moet je het tonen.
Dat kan een extra reden zijn om je wel te laten vaccineren ook al wil je dat oo zich helemaal niet.
De afwegeing wordt dan ineens niet tussen Covid19 of vaccin maar tussen opties van je sociale leven.
Ik ben tegen vaccinatie en tegen het vaccinatiebewijs doch heb geen vrije keuze ook al is een niet-gevaccineerde helemaal geen risico voor wel-gevaccineerden.
De hersenspoeling van de massa ´verplicht´ je tot een vaccinatie als je graag uitgaat naar clubs of op vakantie wil met vliegtuig of trein.
Ik moet nu zelfs mijn effing mobielmeenemen want daar staat het ding op.
Oké dus je bent overal tegen maar je hebt je wel laten vaccineren? Wat zeg je nou eigenlijk. Echt niet te volgen.
Gimme_Joy schreef:Ik laat me nu niet vaccineren. Ik mag al een week een afspraak maken. Maar ik ben hoogzwanger (39 weken) en ik ga borstvoeding geven. Zo lang niet duidelijk is of het absoluut veilig is, of dat mijn kindje borstvoeding krijgt, blijf ik weg van een vaccinatie
Huertecilla schreef:Tja.
Vierde, ´lossere´, vriendin denkt erover als ik. Heeft zich echter toch laten vaccineren onder verkapte verplichting: Zonder dat kan ze niet naar haar familie in Thailand, China en Peru.
Ingrid_92 schreef:Ieder zijn keuze. Het valt me op dat er vaak veroordelend/hatelijk wordt gereageerd op iemand die een andere keuze maakt.
Laat je je vaccineren om zo meer vrijheden te krijgen, jezelf te beschermen etc. Prima toch.
Ik kies ervoor om me niet te laten vaccineren. Ik vind dat er nog te veel onduidelijk is, er teveel gepusht wordt (uitspraken zoals: 'iedereen wacht met smart tot hij gevaccineerd kan worden' of 'met vaccinatie krijgen we onze vrijheid terug' of 'de enige weg hieruit is vaccinatie'.
Dat staat me gewoon tegen en ik vind het ergens niet kloppen, ik hou er een raar gevoel aan over. We weten nog niet hoe lang het werkzaam is, dus ook niet hoe lang je je vrijheid terug hebt. Stel dat in het najaar alle vaccins uitgewerkt zijn? Gaan we ons dan ieder jaar in moeten laten spuiten?
Bovendien ben ik 29, altijd gezond en vrijwel altijd in de buitenlucht. Voor mezelf acht ik het risico klein en ben ik niet zo bang om het te krijgen. Al ken ik ook mensen die er echt goed ziek van zijn geweest hoor. Ik doe het niet af alsof het een griepje is.
Ik neem aan dat mensen die echt bang zijn om het te krijgen zichzelf wel laten vaccineren.
Ik ken inmiddels echter ook de gevallen die na vaccinatie toch corona hebben gekregen en ook meerdere mensen (die ook gevaccineerd waren) besmet hebben. Dus ik denk niet dat het helemaal de wereld uit zal gaan met vaccinatie.
Maar willen mensen zich wel laten vaccineren, gewoon doen. Eigen keuze
anjali schreef:Gimme_Joy schreef:Ik laat me nu niet vaccineren. Ik mag al een week een afspraak maken. Maar ik ben hoogzwanger (39 weken) en ik ga borstvoeding geven. Zo lang niet duidelijk is of het absoluut veilig is, of dat mijn kindje borstvoeding krijgt, blijf ik weg van een vaccinatie
Dat vraag ik me ook af,hoe dat zou moeten als je zwanger zou zijn.Ik weet in elk geval dat veel medicijnen een risico voor het ongeboren kind kunnen zijn. En tegenwoordig zegt men zelfs dat 1 glaasje alcoholische drank al niet meer zou mogen.Terwijl dat (volgens mij!) toch veel minder ingrijpend is dan een vaccinatie.
Mars schreef:Ik begrijp ook niet waarom je een schaap bent als je je laat vaccineren. Heb me ook gewoon weer even ingelezen over het hoe en wat qua vaccins en hoe ze werken. Niet op facebook overigens. En toe mijn keuze gemaakt.
Wat ik bizar vind is dat hier mensen zijn die een pakje per dag roken/wekelijks een fles wijn wegtikken of regelmatig zooi uit de frituur eten en dan argwanend doen over een vaccin... Want dat is giftig en slecht voor je... Tja.
Keandra schreef:Gimme_Joy schreef:Ik laat me nu niet vaccineren. Ik mag al een week een afspraak maken. Maar ik ben hoogzwanger (39 weken) en ik ga borstvoeding geven. Zo lang niet duidelijk is of het absoluut veilig is, of dat mijn kindje borstvoeding krijgt, blijf ik weg van een vaccinatie
Meisje, heb je je dan echt niet door een gynaecoloog in een ziekenhuis laten informeren?
![]()
Het is juist ten stelligste aangeraden om zwangere vrouwen te vaccineren, want covid treft zwangere vrouwen (ja jonge vrouwen) juist ongemeen hard.
En als je dan genoeg antistoffen hebt door vaccinatie, geef je ze nog mee via de borstvoeding zodat je baby ook mee beschermt is voor toch al eventjes (dat blijft niet actief in baby)
Wel jammer, allemaal roepen op een forum, maar wel leugens geloven en niet zelf een paar dokters, materniteiten opbellen.
Bij ons in ziekenhuis ligt nog steeds een neonaatje dat covid opgelopen heeft dankzij haar besmette moeder. We weten niet hoe ze het ziekenhuis zal verlaten.
Denk alstublieft verder dan jullie neus lang is. Denk niet zoals jullie zelf zeggen als een echte hoop egoïsten. Want dat is waar covid het zo goed op doet.
_Reneee schreef:Huertecilla schreef:Tja.
Maar dat is toch gewoon klinklare onzin? Geen enkel vaccin is verplicht en dat gaat het ook niet worden. Als je op reis wilt kun je je ook gewoon laten testen. Heb mijn vakantie zojuist geboekt. Ik heb het idee dat veel mensen elkaar maar na-roeptoeteren, vooral wanneer het om reizen gaat. Als je op reis wilt laat je je gewoon testen,
Ik denk ook dat veel mensen echt aan de kortetermijn denken, ik geloof echt dat - tenzij er een nieuwe golf komt - we in dit najaar gewoon van corona ‘af’ zijn. Het zal echt nog wel ergens rondgaan, maar zo erg als het nu is gaat het toch echt niet meer worden. Hopelijk.
Westhof schreef:Ja. Niet omdat ik dat vaccin nodig denk te hebben of het helemaal vertrouw, maar omdat ik op vakantie en naar evenementen wil zonder telkens een test te moeten doen. Goede redenen? Nee, en zou hem liever ook niet halen eigenlijk, maar ik wil ook niet het risico lopen om leuke dingen te moeten annuleren als een test toch opeens positief is.
anjali schreef:_Reneee schreef:
Maar dat is toch gewoon klinklare onzin? Geen enkel vaccin is verplicht en dat gaat het ook niet worden. Als je op reis wilt kun je je ook gewoon laten testen. Heb mijn vakantie zojuist geboekt. Ik heb het idee dat veel mensen elkaar maar na-roeptoeteren, vooral wanneer het om reizen gaat. Als je op reis wilt laat je je gewoon testen,
Ik denk ook dat veel mensen echt aan de kortetermijn denken, ik geloof echt dat - tenzij er een nieuwe golf komt - we in dit najaar gewoon van corona ‘af’ zijn. Het zal echt nog wel ergens rondgaan, maar zo erg als het nu is gaat het toch echt niet meer worden. Hopelijk.
Eerlijk gezegd ben ik juist bang dat corona in het najaar weer harder zal toeslaan,vanwege ingesleepte besmettingen vanuit vakantielanden.En dan kun je best verwachten dat sommige landen een vaccinatie voor binnenkomende reizigers verplicht gaan stellen.Voor Gele Koorts in Afrika was dat al lang zo en daar doet niemand moeilijk over.
Keandra schreef:Gimme_Joy schreef:Ik laat me nu niet vaccineren. Ik mag al een week een afspraak maken. Maar ik ben hoogzwanger (39 weken) en ik ga borstvoeding geven. Zo lang niet duidelijk is of het absoluut veilig is, of dat mijn kindje borstvoeding krijgt, blijf ik weg van een vaccinatie
Meisje, heb je je dan echt niet door een gynaecoloog in een ziekenhuis laten informeren?
![]()
Het is juist ten stelligste aangeraden om zwangere vrouwen te vaccineren, want covid treft zwangere vrouwen (ja jonge vrouwen) juist ongemeen hard.
En als je dan genoeg antistoffen hebt door vaccinatie, geef je ze nog mee via de borstvoeding zodat je baby ook mee beschermt is voor toch al eventjes (dat blijft niet actief in baby)
Wel jammer, allemaal roepen op een forum, maar wel leugens geloven en niet zelf een paar dokters, materniteiten opbellen.
Bij ons in ziekenhuis ligt nog steeds een neonaatje dat covid opgelopen heeft dankzij haar besmette moeder. We weten niet hoe ze het ziekenhuis zal verlaten.
Denk alstublieft verder dan jullie neus lang is. Denk niet zoals jullie zelf zeggen als een echte hoop egoïsten. Want dat is waar covid het zo goed op doet.