Flowmat ( spijkermat)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:10

Muze schreef:
Mij lijkt de spijkermat dan weer niet fijn, ziet er zo @ stug” uit..

Dat is het ook, en flink pijnlijk, maar juist door de pijn ga je die stofjes aanmaken waardoor je ontspant en minder pijn voelt.

Ghostattack

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:13

Ik ga nu juist twijfelen door die foto, ik denk dat de Zweedse voor mijn rug beter zou werken omdat mijn probleem ook dieper zit. Het bierdopjes model is leuk, maar blijft voor mijn gevoel oppervlakkig werken en helpt mij niet.

Ik twijfel nog even verder, maar misschien dat ik toch voor de Zweedse ga van m'n belastinggeld en dan mag mijn bierdopjes model (+ kussentje) weg :P

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-21 12:31

Lestrange01 schreef:
Muze schreef:

Dat is het ook, en flink pijnlijk, maar juist door de pijn ga je die stofjes aanmaken waardoor je ontspant en minder pijn voelt.

Snap ik, maar het liggen op zo’n stug ding an sich lijkt me gewoon niets.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:55

Lestrange01 schreef:
Muze schreef:

Precies dit! Anders hoeft het ook de naam ,,spijkermat,, niet te hebben want de fakirs lagen ook op echte spijkers!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:59

Die Zweedse mat, leg je die dan ook gewoon op je matras, miereneter? Want daar lijkt me niet veel beweging in te zitten ten opzichte van 'm op de grond te leggen? Of merk je daar wel verschil in? Ik lees braaf mee en probeer een keuze te maken op basis van de ervaring hier, ik neig naar de Zweedse mat maar gezien hoe mijn rug reageert op bijv. Guasha stenen (vaak nogal gevoelig) hoop ik dat ik dat trek :+

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-21 13:04

Nou daarom lijkt hij mij dus te stug, ik heb liever iets dat meer de contouren kan volgen.
Maar dat is denk ik persoonlijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:06

Daarom hebben ze die Zweedse ook in een Flex variant natuurlijk hè :)*

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:43

Ik heb een vrij zachte, dikke topper op mn bed, dus dan zou een mat niet strak blijven liggen, denk ik??

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-21 14:56

Heb die van aldi inmiddels.
Best klein. En voel bijna niks..

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:29

_l_amanda_l_ schreef:
Die Zweedse mat, leg je die dan ook gewoon op je matras, miereneter? Want daar lijkt me niet veel beweging in te zitten ten opzichte van 'm op de grond te leggen? Of merk je daar wel verschil in? Ik lees braaf mee en probeer een keuze te maken op basis van de ervaring hier, ik neig naar de Zweedse mat maar gezien hoe mijn rug reageert op bijv. Guasha stenen (vaak nogal gevoelig) hoop ik dat ik dat trek :+

Ik leg hem op de grond.

Je kunt ook eens kijken naar de verschillende soorten spijkermat. Ik heb de Classic, de meest stugge en harde. De spijkers van de Flex zijn soepeler (hoe veel meer, weet ik niet). Er is ook een combi, dan heb je van elk de helft.

Is lastig om te bepalen, als je niet kunt proberen, ik had dus ook eerst eentje die niet werkte voor mij.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 08:40

Heeft iemand onlangs de spijkermat aangeschaft en gebruik kunnen maken van de kortingscode die op hun site vermeld staat (pijnvrij2020)? Ik krijg de melding dat deze code verlopen is :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 09:21

Ja dat is een verlopen korting, maar er zit nu al een flinke korting op de Zweedse op die website :j

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 09:25

Ik heb net het hele topic doorgelezen. Had hier nog nooit van gehoord.
Heb meteen de Zweedse besteld.
Ben benieuwd!

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:02

pmarena schreef:
Ja dat is een verlopen korting, maar er zit nu al een flinke korting op de Zweedse op die website :j

Dat is natuurlijk ook zo :j

maar als hollander
:')

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:03

superpony schreef:
Ik heb een vrij zachte, dikke topper op mn bed, dus dan zou een mat niet strak blijven liggen, denk ik??

Ik heb gisteren die van de Aldi gekocht, en gebruikt op m'n koudschuimmatras met topper. Dat matras vormt zich perfect naar je lichaam, en het matje dus ook. Uiteindelijk had de mat zich redelijk rond m'n romp, schouders en nek gevormd.

Voor nu is deze uitstekend, ik lag er eigenlijk gelijk wel lekker op :=
En inderdaad, eerst puntjes, dan een lichte jeuk wat vervangen wordt door warmte (ik ben er gelijk met m'n blote rug op gaan liggen). Na een kwartiertje weer opgestaan (ik ga op deze manier echt betere buikspieren krijgen :j), maar als ik langer was blijven liggen was ik in slaap gevallen. Durf het nu dus niet te gebruiken vlak voor het slapen gaan :=

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:37

miereneter schreef:
Ik leg hem op de grond.

Je kunt ook eens kijken naar de verschillende soorten spijkermat. Ik heb de Classic, de meest stugge en harde. De spijkers van de Flex zijn soepeler (hoe veel meer, weet ik niet). Er is ook een combi, dan heb je van elk de helft.

Is lastig om te bepalen, als je niet kunt proberen, ik had dus ook eerst eentje die niet werkte voor mij.

Hier heb ik de combi. Dan kun je beginnen op het lichtgroene zachtere kant met je rug. Die werkte voor mij al goed zat. De donkergroene kant vond ik nog wat te heftig.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:47

Na flink twijfelen Flowee of Zweedse Spijkermat, uiteindelijk toch voor de Flowee gegaan (de set). Ben heel benieuwd hoe ik dit ga ervaren.

Ik hoop dat het ook wat spanning in mijn schouderregio weg kan halen (wat nu met regelmaat door de fysio gedaan wordt) en dat ik er meer ontspannen van word. Ben heel benieuwd :j

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:36

Ook ik heb er 1 besteld!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 08:07

paddraigh schreef:
Ook ik heb er 1 besteld!

Ook de Flowee? Ben echt zo benieuwd.....

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 08:52

Ik ook, maar dan de spijkermat :+ 1 x de classic en 1 x de combi voor mijn moeder. Komen hier aan, dus kan de combi nog even proberen voor hij verder gaat :o
Hopelijk doet het iig iets tegen de zeur in mijn heup, waarvan de fysio zegt dat het klaar is met behandelen >;)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 08:56

Danseresje schreef:
paddraigh schreef:
Ook ik heb er 1 besteld!

Ook de Flowee? Ben echt zo benieuwd.....

Classic

.ik ben zo'n persoon pijn is fijn.... :') *\o/*
Laatst bijgewerkt door paddraigh op 24-05-21 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 08:56

Popstra, dan heb je dus deels flex en deels hard aan elkaar? Dus wanneer je met je onderrug op de flex ligt lig je automatisch met de schouders op het harde gedeelte? Of haal je dat gedeelte er vanaf? Vind het zo lastig! Vanmorgen weer wakker geworden met vooral stijve onderrug en stijve schouders, zou nu dolgraag op zo’n mat zakken om het los te krijgen :D Neig naar de Zweedse, maar inderdaad: welke? De half-half geeft een beetje het gevoel alsof er dan straks 1 klein stukje goed is, en de andere helft dus niet, lijkt zo zonde! Heb wel een hoge pijngrens, dus zou ook in 1x kunnen gokken op de classic....moeilijk!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:01

Ik heb ook een aardig hoge pijngrens dus ben voor de classic gegaan. }:)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:08

Vanmorgen heb ik alleen even het kussentje van Flowee gebruikt. Ik had zeurende uitstralende pijn aan de rand van mijn schedel. Werd beduidend minder.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:24

MissWeenie schreef:
Popstra, dan heb je dus deels flex en deels hard aan elkaar? Dus wanneer je met je onderrug op de flex ligt lig je automatisch met de schouders op het harde gedeelte? Of haal je dat gedeelte er vanaf? Vind het zo lastig! Vanmorgen weer wakker geworden met vooral stijve onderrug en stijve schouders, zou nu dolgraag op zo’n mat zakken om het los te krijgen :D Neig naar de Zweedse, maar inderdaad: welke? De half-half geeft een beetje het gevoel alsof er dan straks 1 klein stukje goed is, en de andere helft dus niet, lijkt zo zonde! Heb wel een hoge pijngrens, dus zou ook in 1x kunnen gokken op de classic....moeilijk!

Ik lig met m’n onder rug en bibs op het harde en m’n rug verder op de zachte.