Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tiggs schreef:Ik vind trouwen zo bezitterig overkomen, zie het mezelf ook niet doen.
Eapy schreef:ElCamino schreef:Narya, ik heb helemaal geen relatie! lees eerst een beter dit topic door voor je reageert.
Denk dat je verkeerde aan het quoten bent
Ik denk dat ze op mij reageert en het juist eens is met jou wat betreft mijn bijdrage
ElCamino schreef:Samantha, mijn FWB had 4 kids, gelukkig heb ik ze nog nooit gezien! en áls hij bij mij was dan was het idd koken (of afhalen) douchen, en in bed tv kijken en smorgens heeel vroeg weer weg. Dat werd ik ook zat
Roodvos schreef:Tiggs schreef:Ik vind trouwen zo bezitterig overkomen, zie het mezelf ook niet doen.
Nee, ik geloof ook niet in het huwelijk. In elk geval niet zoals het vaak voorgespiegeld wordt als roze wolk en "de mooiste dag van je leven". Dat vind ik altijd zo deprimerend, dan mag je daarna dus geen mooie dagen meer hebben?
En het "elkaar trouw beloven voor het oog van de wereld" is mijn inziens ook geen stuiver waard, aangezien 1 op de 3 huwelijken weer stranden. Als je met elkaar verder wil dan zou het mijn inziens voor de relatie genoeg moeten zijn om die intentie tegen elkaar uit te spreken.
Als zakelijke overeenkomst kan het heel praktisch zijn omdat een aantal dingen dan wettelijk zijn geregeld. Denk bijvoorbeeld aan kinderen krijgen, maar ook bijvoorbeeld om de partner bij overlijden verzorgd achter te laten.
F_Orumster schreef:Alleen wonen vs samenwonen heeft beide zijn voors- en tegens.
Ik geniet heerlijk van de vrijheid en geen verantwoording afleggen, niks te hoeven overleggen etcetera. Ik merk wel dat het wat veel kan zijn om overal zelf verantwoordelijk voor te zijn. Als je aan het klussen bent is er niemand die vast een stofzuiger door de keet haalt of vast boodschappen doet/begint met koken. Oftewel als ik ergens mee bezig ben verwaaarloos ik weer alle andere zaken. En alleen wonen is duurder.
Als ik in mijn tuinrenovatie zit dan baal ik weleens dat er zoveel tegelijk moet gebeuren en denk ik weleens dat een man wel makkelijk is, maar meestal geniet ik van de autonomiteit.
F_Orumster schreef:Klopt. Na jaren samengewoond te hebben met een man die de muren het liefst wit wil, heb ik nu een gele woonkamer met een grijs hoekje, en de bovenverdieping bosgroen. Heb zo'n plezier gehad in het verven
Hoorde stelletjes kibbelen in de meubelzaken over muurverf/banken en ik voelde me de koning te rijk
ElCamino schreef:Chanen, wederom.... dit topic is om te kletsen over BLIJ VRIJGEZEL zijn.....
heel leuk dat je een relatie hebt maar daar gaat het dus juist niet om hier.... sorry....
Chanen schreef:ElCamino schreef:Chanen, wederom.... dit topic is om te kletsen over BLIJ VRIJGEZEL zijn.....
heel leuk dat je een relatie hebt maar daar gaat het dus juist niet om hier.... sorry....
Het spijt me dat ik kwam delen dat ik 34 jaar gelukkig vrijgezel ben geweest en me daardoor herken in jullie verhalen. Ik wist niet dat dit niet gewaardeerd werd.
Relaxed schreef:Wat doen jullie qua vakanties? Dat vind ik wel een nadeel, alleen op vakantie vind ik helemaal niks aan en singlereizen zijn duur en vrij beperkt qua data..
Ik doe dus wel singlereizen, vind het superleuk om gelijkgestemden te ontmoeten. Ook alle verschillende verhalen waarom iemand alleen is en te merken dat de ene er helemaal ok mee is en de andere eigenlijk op zo'n reis best wel hoopt iemand te ontmoeten
Relaxed schreef:Wat doen jullie qua vakanties? Dat vind ik wel een nadeel, alleen op vakantie vind ik helemaal niks aan en singlereizen zijn duur en vrij beperkt qua data..
Ik doe dus wel singlereizen, vind het superleuk om gelijkgestemden te ontmoeten. Ook alle verschillende verhalen waarom iemand alleen is en te merken dat de ene er helemaal ok mee is en de andere eigenlijk op zo'n reis best wel hoopt iemand te ontmoeten