30+ en blij vrijgezel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:36

Samantha, mijn FWB had 4 kids, gelukkig heb ik ze nog nooit gezien! en áls hij bij mij was dan was het idd koken (of afhalen) douchen, en in bed tv kijken en smorgens heeel vroeg weer weg. Dat werd ik ook zat

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:51

Tiggs schreef:
Ik vind trouwen zo bezitterig overkomen, zie het mezelf ook niet doen.

Nee, ik geloof ook niet in het huwelijk. In elk geval niet zoals het vaak voorgespiegeld wordt als roze wolk en "de mooiste dag van je leven". Dat vind ik altijd zo deprimerend, dan mag je daarna dus geen mooie dagen meer hebben }:0 ?
En het "elkaar trouw beloven voor het oog van de wereld" is mijn inziens ook geen stuiver waard, aangezien 1 op de 3 huwelijken weer stranden. Als je met elkaar verder wil dan zou het mijn inziens voor de relatie genoeg moeten zijn om die intentie tegen elkaar uit te spreken.

Als zakelijke overeenkomst kan het heel praktisch zijn omdat een aantal dingen dan wettelijk zijn geregeld. Denk bijvoorbeeld aan kinderen krijgen, maar ook bijvoorbeeld om de partner bij overlijden verzorgd achter te laten.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:53

Eapy schreef:
ElCamino schreef:
Narya, ik heb helemaal geen relatie! lees eerst een beter dit topic door voor je reageert.
Denk dat je verkeerde aan het quoten bent

Ik denk dat ze op mij reageert en het juist eens is met jou wat betreft mijn bijdrage

Exactement, maar het knippen was verkeerd gegaan :o
Neemt niet weg dat ik snap dat je het niet verkeerd bedoeld hoor, zo vatte ik het ook niet perse op :(:)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:58

ElCamino schreef:
Samantha, mijn FWB had 4 kids, gelukkig heb ik ze nog nooit gezien! en áls hij bij mij was dan was het idd koken (of afhalen) douchen, en in bed tv kijken en smorgens heeel vroeg weer weg. Dat werd ik ook zat

Ja dat is ook niks!
Die ex had na 3 weken z’n kids al over mij verteld. Terwijl ik rustig aan wilde doen. En omdat hij z’n kids het had verteld, voelde ik een druk om mijn kids ook op de hoogte te brengen, wat dus ook sneller ging dan ik wilde.
Had er toen meteen mee moeten stoppen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:59

Alleen wonen vs samenwonen heeft beide zijn voors- en tegens.
Ik geniet heerlijk van de vrijheid en geen verantwoording afleggen, niks te hoeven overleggen etcetera. Ik merk wel dat het wat veel kan zijn om overal zelf verantwoordelijk voor te zijn. Als je aan het klussen bent is er niemand die vast een stofzuiger door de keet haalt of vast boodschappen doet/begint met koken. Oftewel als ik ergens mee bezig ben verwaaarloos ik weer alle andere zaken. En alleen wonen is duurder.

Als ik in mijn tuinrenovatie zit dan baal ik weleens dat er zoveel tegelijk moet gebeuren en denk ik weleens dat een man wel makkelijk is, maar meestal geniet ik van de autonomiteit.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:08

Roodvos schreef:
Tiggs schreef:
Ik vind trouwen zo bezitterig overkomen, zie het mezelf ook niet doen.

Nee, ik geloof ook niet in het huwelijk. In elk geval niet zoals het vaak voorgespiegeld wordt als roze wolk en "de mooiste dag van je leven". Dat vind ik altijd zo deprimerend, dan mag je daarna dus geen mooie dagen meer hebben }:0 ?
En het "elkaar trouw beloven voor het oog van de wereld" is mijn inziens ook geen stuiver waard, aangezien 1 op de 3 huwelijken weer stranden. Als je met elkaar verder wil dan zou het mijn inziens voor de relatie genoeg moeten zijn om die intentie tegen elkaar uit te spreken.

Als zakelijke overeenkomst kan het heel praktisch zijn omdat een aantal dingen dan wettelijk zijn geregeld. Denk bijvoorbeeld aan kinderen krijgen, maar ook bijvoorbeeld om de partner bij overlijden verzorgd achter te laten.

Dat laatste klopt, maar dat kun je ook als samenwoners regelen bij de notaris.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:09

F_Orumster schreef:
Alleen wonen vs samenwonen heeft beide zijn voors- en tegens.
Ik geniet heerlijk van de vrijheid en geen verantwoording afleggen, niks te hoeven overleggen etcetera. Ik merk wel dat het wat veel kan zijn om overal zelf verantwoordelijk voor te zijn. Als je aan het klussen bent is er niemand die vast een stofzuiger door de keet haalt of vast boodschappen doet/begint met koken. Oftewel als ik ergens mee bezig ben verwaaarloos ik weer alle andere zaken. En alleen wonen is duurder.

Als ik in mijn tuinrenovatie zit dan baal ik weleens dat er zoveel tegelijk moet gebeuren en denk ik weleens dat een man wel makkelijk is, maar meestal geniet ik van de autonomiteit.

Ja dat is zeker waar. Voordeel is wel dat je met klussen alles zelf kan kiezen en bepalen.

F_Orumster

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:25

Klopt. Na jaren samengewoond te hebben met een man die de muren het liefst wit wil, heb ik nu een gele woonkamer met een grijs hoekje, en de bovenverdieping bosgroen. Heb zo'n plezier gehad in het verven :D
Hoorde stelletjes kibbelen in de meubelzaken over muurverf/banken en ik voelde me de koning te rijk :D

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:29

F_Orumster schreef:
Klopt. Na jaren samengewoond te hebben met een man die de muren het liefst wit wil, heb ik nu een gele woonkamer met een grijs hoekje, en de bovenverdieping bosgroen. Heb zo'n plezier gehad in het verven :D
Hoorde stelletjes kibbelen in de meubelzaken over muurverf/banken en ik voelde me de koning te rijk :D

Haha herkenbaar. Toen mijn ex man weg ging, heb ik een kast roze geschilderd.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:31

Ohhh ik kan me hier ook wel aansluiten denk ik. 30+ , 2 kinderen en een soort van vrijgezel. Ik zit midden in een scheiding. Na zeker 7 jaar als broer/zus door het leven ´voor de kinderen´ is de koek op. Geen ruzie gelukkig, maar we zijn ook niet wat je noemt echt maatjes, weinig gezamenlijke interesses en ik merkte enorm dat ik het heerlijk vond om veel alleen met de kinderen te zijn als hij voor werk lang weg was. De kinderen worden daar ook niet beter van als je op deze manier bij elkaar blijft. Hem gun ik ook meer en zelf merk ik dat ik intimiteit e.d. erg begin te missen. Al is het een arm om je heen of een knuffel. Maar bij ons is dat echt op en zelfs dat gevoel is er totaal niet meer. Het idee zo bij elkaar te moeten blijven ... dat zag ik echt niet zitten. En dat gun ik hem ook niet.

We wonen nu nog ´samen´, maar ik heb echt enorme behoefte aan lekker mijn eigen plekje. Ik verlang er enorm naar om alleen te kunnen zijn (grootste deel met mijn kinderen) en zelf te kunnen beslissen wat ik doe. Gewoon lekker zelfstandig zijn. Stom want eigenlijk zou ik verdrietig moeten zijn, maar het lijkt me heerlijk.

Ook al kom ik nu recht uit een relatie ... ik weet dat ik in de toekomst echt wel weer open zal staan voor iemand. Voorlopig even niet. Maar ik weet wel dat als ik nu naar de toekomst kijk, het mij heerlijk lijkt om een LAT-relatie te hebben. Ieder nog lekker zijn of haar eigen plekje. Ook met kinderen zou ik voorzichtiger zijn om nog samen te gaan wonen. En een liefdesbaby of tweede leg is no option .... daar zou ik echt niet aan moeten denken.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:58

Maar was dit topic nu juist niet bedoeld voor mensen die 30+ zijn en gewoon prima zijn in het single zijn, oftewel niet net uit een relatie komen of een relatie hebben, maar zij die daar geen behoefte aan hebben en onderling ervaringen kunnen uitwisselen over familie/vrienden, etc die daar hun commentaar op hebben?

Ik ben waarschijnlijk niet de juiste persoon om dit aan te kaarten omdat ik zelf een relatie heb (en geen behoefte om weer single te zijn), maar ik was tot na mn 30e single en herken een hoop van de opmerkingen en zaken waar mensen in dit topic tegenaan lopen. Ik heb nu de laatste pagina's echter het idee dat het topic overspoeld wordt met mensen die of net uit een relatie komen of in een relatie zitten en de moeilijkheden daarvan, terwijl de insteek volgens mij was om te kletsen over waar je tegenaan loopt als je als 30+er die partner, nu of recent, niet hebt en dat daar toch vreemd tegenaan wordt gekeken. Dat vond ik juist leuk om mee te lezen en nu wordt het toch een soort relatietopic, terwijl het juist een niet-relatietopic was, als dat een beetje logisch klinkt.

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:04

Ik meld mij: 35 en still single . Ook totaal geen kinderwens, daarom ook bewust niet actief op zoek geweest vanwege dan de discussie kunnen oplopen om toch kinderen te nemen. En nu ik 35 ben is dat gewoon een gepasseerd station haha.

Maar ook geen behoefte eraan, vind de vrijheid heerlijk en ben ook graag alleen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:06

JAH!!!! precies.
Heerlijk..... alles wat je zélf wilt doen....
Lekker lang op stal gebleven want er wacht lekker niemand op me ( ja, de poes)!!
Gisteren ook besloten mijn eten te laten voor wat het was en de BBQ aangefikt met wat IK lekker vindt!!! Dus vooral vis
Daarna Netflix gekeken wat IK wil ...
en een fles Cava opgedronken zonder gezeik dat dat best veel wijn is :D
LOVE MY LIFE *\o/*

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:08

Eigenlijk mag ik me hier inmiddels niet meer melden, want sinds enkele maanden heb ik een relatie, maar toch herken ik mezelf hier heel erg in. Hoewel ik al sinds mid-twintig af en aan datete met de intentie een langdurige relatie aan te gaan, ben ik tot mijn 34e altijd vrijgezel geweest. Ja, ik verlangde naar een relatie, maar alleen als dat ook echt iets toe zou voegen aan mijn leven en niet om het hebben van een relatie an sich. Aan vrienden en familie geen gebrek, zodat ik me absoluut niet alleen voel en mezelf prima vermaak. Voor mij was dat niet de reden om te daten. Ondertussen was ik bovendien zo aan mijn vrijheid gewend en heb ik, zeker als introvert, ook regelmatig behoefte aan tijd voor mezelf, dat ik dat niet op wilde geven voor de eerste de beste.

Zoals gezegd sinds een maand of vier een eerste relatie aangegaan. Hij is 38 en voor hem geldt eveneens dat het zijn eerste relatie is. We herkennen de behoefte aan tijd voor onszelf dus heel erg, wat erin resulteert dat we het samen hardstikke fijn kunnen hebben, maar elkaar ook heel goed los kunnen laten. Anders had het denk ik ook geen kans van slagen gehad. Ik krijg het altijd enorm benauwd van tè aanhankelijke mensen, als er een claim op me wordt gelegd.
Over trouwen en kinderen denken we gelukkig hetzelfde. Van ons allebei hoeft het niet zo nodig. Op zich behoort samenwonen op den duur zeker tot de opties, maar voorlopig nog niet. We wonen ook nog geen kilometer bij elkaar vandaan, zodat daar ook absoluut geen noodzaak toe is. Het is alleen even afwachten hoe het gaat als we straks uit de lockdown komen en we weer een actiever socialer leven krijgen. Of we dan nog net zo flexibel zijn, maar tot nu toe in elk geval niet het gevoel dat ik compromissen heb moeten sluiten of aan vrijheid hrb ingeboed.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:15

Chanen, wederom.... dit topic is om te kletsen over BLIJ VRIJGEZEL zijn.....
heel leuk dat je een relatie hebt maar daar gaat het dus juist niet om hier.... sorry....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:16

Wat doen jullie qua vakanties? Dat vind ik wel een nadeel, alleen op vakantie vind ik helemaal niks aan en singlereizen zijn duur en vrij beperkt qua data..

Ik doe dus wel singlereizen, vind het superleuk om gelijkgestemden te ontmoeten. Ook alle verschillende verhalen waarom iemand alleen is en te merken dat de ene er helemaal ok mee is en de andere eigenlijk op zo'n reis best wel hoopt iemand te ontmoeten :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:20

ElCamino schreef:
heel leuk dat je een relatie hebt maar daar gaat het dus juist niet om hier.... sorry....

Het spijt me dat ik kwam delen dat ik 34 jaar gelukkig vrijgezel ben geweest en me daardoor herken in jullie verhalen. Ik wist niet dat dit niet gewaardeerd werd.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:21

Ik kan er nog bij vermelden dat ik ook niet aan daten doe, heb nooit gezocht omdat een relatie mij gewoon ook niet trekt. Heb wel keren gehad dat een gast mij leuk vond, en dat ik er dan een paar keer mee deed afspreken onder het motto van wie weet ga ik wat voor hem voelen, maar nee :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:22

Chanen schreef:
ElCamino schreef:

Het spijt me dat ik kwam delen dat ik 34 jaar gelukkig vrijgezel ben geweest en me daardoor herken in jullie verhalen. Ik wist niet dat dit niet gewaardeerd werd.

Als je alles had gelezen was je dit al tegengekomen..

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:22

Mandarijn12 schreef:
Daarom: ik zoek blije vrijgezellen boven de 30. Niet om mee te daten ( :') ) maar om verhalen te kunnen lezen. Ervaringen. Negatief. Positief.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:31

Relaxed schreef:
Wat doen jullie qua vakanties? Dat vind ik wel een nadeel, alleen op vakantie vind ik helemaal niks aan en singlereizen zijn duur en vrij beperkt qua data..

Ik doe dus wel singlereizen, vind het superleuk om gelijkgestemden te ontmoeten. Ook alle verschillende verhalen waarom iemand alleen is en te merken dat de ene er helemaal ok mee is en de andere eigenlijk op zo'n reis best wel hoopt iemand te ontmoeten :)

Ik heb veel dieren in en aan huis, dus ik ga niet zo makkelijk weg. Maar als ik eens een paar dagen weg wil dan doe ik dat gerust alleen. Ik heb wel vriendinnen en vrienden die er ook wel voor te porren zijn, maar dat moet dan net passen. Georganiseerde reizen vind ik niet zo leuk.

Komt er eigenlijk gewoon weer op neer dat ik graag mijn eigen gang ga. :')

Maar ik heb dat altijd wel gehad. Ik kan me heel goed zelf vermaken en ga gerust over al alleen op af. Ook in mijn relaties ging ik toch wel als mijn vriend niet mee wilde. Als je wilt ontmoet je heel makkelijk mensen. Maar als je dus niet op een praatje zit te wachten kun je dat dan ook weer heel makkelijk vermijden.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:38

Relaxed schreef:

De eerste jaren heb ik mijn vakantiegeld in mijn huis gestopt, daar moest veel aan gebeuren. Of ik heb mijn vakantiegeld nodig gehad voor de aanschaf voor een andere auto, paard of trailer. Of ik gebruik mijn vakantie voor het witten van plafonds of sauzen van muren oid.

Verder heel divers. Ik ben een paar keer met mijn moeder met de caravan weg geweest naar een paardenevenement zoals Wereldruiterspelen in Aken en Normandië, EK dressuur in R'dam en Denemarken, WK 4-spannen in Beesd. Ik ben 2x op singlereis geweest. Ik weet nog niet zo goed wat ik daarvan vind. Je bent dan wel erg afhankelijk van de groepssamenstelling waar je in terecht komt en of dat een beetje klikt. Ik heb een paar keer een avontuurlijke trektocht te paard gedaan met een (toen) single vriendin. En een andere vriendin, die ook chronisch single is, houd net als ik ook van zon-zee-strand. Dus als het dadelijk weer kan dan zoeken we een luxe resort met mooi weer en palmbomen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:39

Ik heb flink wat familie in het buitenland wonen, dus meestal ga ik daarheen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:49

Wintersport altijd met familie. Zomervakantie met vriendinnen. De laatste was in Zweden met een vriendin en mijn zusje. Dat was alweer 2019. Ik liep er wel tegenaan hoor, had best wat grote reizen willen maken, maar dan nooit vriendinnen die mee wilden (relatie, geen geld, geen tijd). En heel eerlijk, met een paard en een eigen huis heb ik dat idee ook snel uit mijn hoofd gezet. Dus stedentripjes en af en toe een zonvakantie waren prima.

Overigens ga ik in de zomer ieder jaar mee op een kamp voor lichamelijk beperkten. Ondanks dat het hard werken is, is dat toch ook een soort van vakantie. :)

Zijn er meiden die alleen op vakantie gaan? Of met zo'n singles reis? Ik heb daar nooit wat voor gevoeld... Helemaal dat alleen op vakantie gaan lijkt me niet zo leuk. Je kan ervaringen met niemand delen en alleen in een restaurant eten enzo... Voel me dan toch opgelaten ofzo :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:54

Relaxed schreef:

Ik ga of met mn pony's op vakantie of ik ga alleen op pad.

Maar ik ben geen typische zonaanbieder of iets dergelijks.
Ik ga meestal in mn eentje naar Londen, wil wel een keer op doorreis ndoor Engeland/ Schotland met de auto.

Ben een paar keer met vriendinnen op vakantie geweest maar dan erger ik me groen en geel. Kan niet doen wat ik wil.

En inderdaad jammer dat de laatste pagina's er ineens geen singles meer posten.
Dit is nu exact waar we in het gewone leven ook tegenaan lopen mensen.