Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Willemiens schreef:TS, ik zou eerst eens beginnen met je frisdrank te vervangen voor water en thee. Dit zijn onnodige suikers. Daarnaast ook gezondere keuzes maken, een krentenbol vervangen voor volkoren brood.
In Nederland is het verplicht om overal waar volkoren op staat daadwerkelijk ook volkoren is.
Ontbijt met yoghurt met muesli en 1 stuk fruit/melk met havermout en 1 stuk fruit. Geen kellogs oid hier zitten geen waardige voedingsstoffen in...
Lunch met 2 boterhammen met beleg en neem het ruim in groente (komkommer,tomaat etc)
Daarnaast heb je calorieen nodig om te verbranden, uithongeren zal op langer termijn alleen maar schade aanrichten. Je zal de eerste weken misschien effect zien maar daarna zal je lichaam snel omslaan en met kans dat je alleen maar aankomt.
Het gaat niet zozeer om de calorieen maar om WAT je eet, maak verstandige keuzes. Dat is wat je nu niet doet en waar je je beter moet gaan inlezen.
In elke basisverzekering zit 3 uur voedingsadvies, daar heeft iedereen recht op en zal ik je dringend adviseren om gebruik van te maken.
Je gedrag is nu obsessief met voeding bezig zijn, dit is verstandig maar je eetlijstjes vind ik schokkend en zie hier totaal geen goede voedingsstoffen in terug komen.
Koop een goed boek over voeding, stop met een ideaal beeld en ga sporten. Fiets elke dag 10km of zet elke dag 10.000 stappen. In combinatie met een gezond eetpatroon zal je je veel beter in je vel gaan zitten en ook lichamelijk verschil zien.
marleen_usar schreef:Wanneer je alles op moet eten zijn ze misschien bezorgd om je, heb je eerder afval pogingen gedaan waar hun het niet mee eens waren?
Photograph schreef:Ceffyl schreef:Ik als ouwe tuthola ben opgegroeid in een tijd zonder internet en ik wist al meer over gezonde voeding dan wat ik hier zie. Ik snap echt niet dat je beweert dat je wilt afvallen en dan schaamteloos dat eetlijstje publiceert.
Je zegt zelf wit brood te eten en voorheen aardbeien yoghurt enzo. Als je echt wilt afvallen, en echt gezond wilt leven dan ga je gewoon op onderzoek uit. Lees je je in over verschillende eetpatronen en lifestyles. Er is een schat aan informatie over gezonde voeding. Je erin verdiepen kan heel leuk zijn.
Ik was vandaag ook niet bepaald bezig met dieten. Ik zal die van gister even uploaden, want zo gaat elke dag (dat was ik van plan) eruit zien.
[ [url=m/5nVQx4.png]Afbeelding[/url] ]
De snack is trouwens de lunch. Voorheen aardbijen yoghurt was in de tijd dat ik niet eens met afvallen en dieten bezig was, tis niet voor niks verleden tijd geschreven.Ik ben pas sinds gisteren gestart.
Photograph schreef:Ik zie trouwens mensen over frisdrank praten, maar ik drink nooit frisdrank. Dus waar halen jullie dst vandaan als ik vragen mag?
De icetea die daar staat is icetea zonder prik mensen..
Wat is rauwkost?
Photograph schreef:Ik zie trouwens mensen over frisdrank praten, maar ik drink nooit frisdrank. Dus waar halen jullie dst vandaan als ik vragen mag?
Wat is rauwkost?
Josien_ schreef:Photograph schreef:Ik zie trouwens mensen over frisdrank praten, maar ik drink nooit frisdrank. Dus waar halen jullie dst vandaan als ik vragen mag?
Wat is rauwkost?
Relax, het was maar een voorbeeld.
Al kun je inderdaad alle suikerrijke dranken onder frisdrank scharen ongeacht of hier prik in zit.
De ice tea zonder prik zou ik bijvoorbeeld vervangen door Slimpie ice tea peach siroop met water.
Met rauwkost bedoel ik rauwe groente die je snel en makkelijk kan toevoegen aan je maaltijd.
Natuurlijk zijn groenten die wel bereid zijn ook prima, maar dat kost net wat meer tijd.
Misschien heb je iets aan deze link:
https://www.projectgezond.nl/rauwkost-i ... en-konijn/
Dilan93 schreef:Photograph schreef:Hoeveel g bevat een maaltijd ongeveer? Geen 100 toch? Want 1 portie op me calorieenteller is 100 g
Ligt eraan van wat.
1 portie groente van 100 gram is weinig.
Een portie chocola van 100 gram is veel
Qimm schreef:marleen_88 schreef:Dat klinkt heel simpel zelf te maken? Grafiek tekenen en klaar ben je?
Of denk ik nu te simpel.
Dacht ik ook. Je hebt alleen ruitjes papier nodig. Of dagelijks wegen overigens heel zinvol is vraag ik me af?