Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xPabloBokt schreef:Optie 1: het zit alleen in de lymfeklieren. Hiervoor krijgt ze chemo. De chemo slaat aan. De blaas en bijbehorende lymfeklieren zullen dan verwijderd worden en dan krijgt mijn moeder een stoma. Afhankelijk van de effectiviteit krijgt ze drie tot zes chemokuren.
xPabloBokt schreef:Hier is het vooral de constante onduidelijkheid en artsen die elkaar soms nog op dezelfde dag tegenspreken of een ander verhaal vertellen. Ik kan dat nog wel handelen, maar mijn moeder raakt daar oprecht van in paniek omdat ze de energie niet meer heeft om het goed te verwerken. Ik snap als geen ander dat er fouten worden gemaakt waar mensen werken, maar het is in deze context soms zo pijnlijk.
xPabloBokt schreef:Nu weer door een andere arts gebeld en die zegt ook al dat ze niet eens weten of deze operatie gaat helpen tegen de kanker, maar omdat ze constant bloed blijft verliezen uit de blaas moeten ze nu wel. Deze arts gaf ook aan dat ze echt zeer zware blaaskanker heeft inmiddels..
xPabloBokt schreef:Het ligt weer een beetje stil. Dus niet goed en niet slecht.
Mam heeft sinds afgelopen donderdag een maagsonde zodat ze niet zo hoeft te focussen op eten.
Chemo gaat in mildere variant weer opgestart worden en strak gemonitord worden m.b.t. complicaties.
Mocht dit ook niet werken / aanslaan, wordt er overgegaan op volledige cystectomie (verwijdering van de blaas).
Ik heb zelf vanochtend gesprek gehad bij de praktijkondersteuner en we gaan de komende tijd kijken naar hoe ik mijn volle emmertje beter kan verwerken. Ik moet de komende tijd voor elke dag kort gaan noteren wat ik doe op een dag en of het mij energie heeft gegeven of energie heeft gekost. Dat meenemen als huiswerk naar het volgende gesprek over drie weken.
Daarna door naar sollicitatie (goeie combi) en gelukkig net te horen gekregen dat ik ben aangenomen, dus ik heb voor mijn volgende periode weer een stage![]()
Ze betalen ook een best riante stagevergoeding, wat betekent dat ik kan stoppen met mijn bijbaan. Ondanks dat ik er van geniet als ik met het werk bezig ben, ben ik wel blij met het vooruitzicht dat ik gewoon weer twee dagen weekend heb en me weer volledig op mijn stage en opleiding kan gaan storten. Het bedrijf waar ik nu naartoe ga zit op fietsafstand dus het scheelt ontzettend veel geld in benzine, aangezien mijn huidige stage niet bereikbaar is met het OV. Heel veel zorgen weg, dus