Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xRedshift schreef:Inmiddels is het meer dan 24 uur geleden dat ik gevaccineerd ben.
Ik ben om 8:50 gevaccineerd. Rond 12 uur een lichtelijk misselijk gevoel, een beetje lichtjes in het hoofd en vooral vermoeid.
In de nacht nat van zweet wakker geworden en wisselingen gehad tussen warm en koud.
Maar niet in de mate dat ik kan zeggen dat ik er last van had.
De bijwerkingen zijn mij enorm meegevallen!
ElskaIsland schreef:Nederland (en een aantal andere landen) stopt (gelukkig) even met het zetten van dit vaccin, aangezien er toch wel veel mensen stolsels ontwikkelen na het krijgen ervan. En dit is nou precies waarom ik het vaccin niet wil. De bijwerkingen zijn onvoldoende bekend, zeker op lange termijn.
Sizzle schreef:Ik kan me op zich wel voorstellen dat ze de trombocytopenie even wat beter willen bekijken. Dit is een bijwerking die ook bij andere inentingen (BMR) beschreven is en niet perse altijd toeval is.
Zolang het van voorbijgaande aard is dan is het niet zo‘n probleem maar er zijn ook autoimmuun varianten.
Uitgerekend in de scandinavische landen zijn ze daar nu natuurlijk extra alert op.
Hopelijk kan over 2 weken de vertraging weer ingehaald worden.
bigone schreef:ElskaIsland schreef:Nederland (en een aantal andere landen) stopt (gelukkig) even met het zetten van dit vaccin, aangezien er toch wel veel mensen stolsels ontwikkelen na het krijgen ervan. En dit is nou precies waarom ik het vaccin niet wil. De bijwerkingen zijn onvoldoende bekend, zeker op lange termijn.
Niet dus , wanneer je je even verdiept in de hoeveelheid meldingen dan zal je zien dat het op 17 miljoen prikken heel veel minder is dan in ons land van 17 miljoen inwoners elke dag trombose krijgen.
Prima dat er gedegen onderzoek komt maar wel bij de feiten blijven.
Sizzle schreef:Elnienjo, Iedere immuunstimulatie kan een autoimmuunreactie triggeren, dus ook een inenting.
Wel moet je er dan meestal al aanleg voor hebben, maar het is natuurlijk wel ruk als het je overkomt.
Je wilt daarom dat inentingen wel je immuunsysteem aan het werk zetten maar niet overprikkelen.
bigone schreef:ElskaIsland schreef:Nederland (en een aantal andere landen) stopt (gelukkig) even met het zetten van dit vaccin, aangezien er toch wel veel mensen stolsels ontwikkelen na het krijgen ervan. En dit is nou precies waarom ik het vaccin niet wil. De bijwerkingen zijn onvoldoende bekend, zeker op lange termijn.
Niet dus , wanneer je je even verdiept in de hoeveelheid meldingen dan zal je zien dat het op 17 miljoen prikken heel veel minder is dan in ons land van 17 miljoen inwoners elke dag trombose krijgen.
Prima dat er gedegen onderzoek komt maar wel bij de feiten blijven.
secricible schreef:En dat is alleen maar goed, want het moet uitgezocht worden.
Maar je moet het wel in perspectief blijven zien natuurlijk. 30 mensen wereldwijd ziek (niet overleden) bekend op miljoenen vaccins. Terwijl er dagelijks alleen al in NL 30 mensen overlijden aan corona.