Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
akishino schreef:Wat ik me afvraag: zijn er onderzoeksresultaten naar het effect van een avondklok of bewegingsbeperking?
Ik hoor veel jongeren hier in de omgeving dat een avondklok ze niet tegen gaat houden om met een groep bij elkaar te zitten.
Ik heb zelf een hard hoofd in het handhaven van deze regels in mijn omgeving. Volgens mij is hier in de gemeente 1 politie auto op zo'n 4 dorpen en een boa heb ik nog nooit gezien hier.
Ik vraag me dus af of het effect zal hebben.
akishino schreef:Wat ik me afvraag: zijn er onderzoeksresultaten naar het effect van een avondklok of bewegingsbeperking?
Ik hoor veel jongeren hier in de omgeving dat een avondklok ze niet tegen gaat houden om met een groep bij elkaar te zitten.
Ik heb zelf een hard hoofd in het handhaven van deze regels in mijn omgeving. Volgens mij is hier in de gemeente 1 politie auto op zo'n 4 dorpen en een boa heb ik nog nooit gezien hier.
Ik vraag me dus af of het effect zal hebben.
DuoPenotti schreef:Maar zoals zo vaak gezegd gaat het niet alleen over de jongeren die in een groep bij elkaar gaan zitten.
Het gaat over de mensen die braaf volgens de regels met 2 ergens in de avond op bezoek gaan, dat de dag daarna bij een ander doen, en de dag daarna weer.
Die zijn er blijkbaar heel veel (ik ken ze zelf niet overigens) en die verspreiden dan per ongeluk heel veel als ze pech hebben.
Sunnda schreef:Ik snap dat kijken naar andere landen nooit zo..wie is er al zover dat we echt kunnen kijken: ohhh die zijn er vanaf? Precies, niemand.
Elk land hoeft maar een klein dingetje aan te passen en de teller loopt weer net zo hard op als in elk ander (europees) land.
Of je moet het over NZ hebben, maar die hebben het dan ook wel heel makkelijk met al dat water om hen heen.
Sodera schreef:Sunnda schreef:Ik snap dat kijken naar andere landen nooit zo..wie is er al zover dat we echt kunnen kijken: ohhh die zijn er vanaf? Precies, niemand.
Elk land hoeft maar een klein dingetje aan te passen en de teller loopt weer net zo hard op als in elk ander (europees) land.
Of je moet het over NZ hebben, maar die hebben het dan ook wel heel makkelijk met al dat water om hen heen.
Niemand inderdaad. Maar overal waar bijv. een avondklok/winkels sluiten/bewegingsbeperking/beperking van bezoek wordt ingevoerd, zie je de cijfers dalen.
En ze gaan weer omhoog als dingen versoepeld worden.
akishino schreef:Ik ben daar onlangs over gaan nadenken nadat ik mijn oma (93 jaar) sprak, zij zit weg te kwijnen in het verpleegtehuis omdat er geen bezoek meer toegelaten wordt en ze zegt aan de telefoon: zo kan ik net zo goed dood zijn, ik zit hier maar alleen opgesloten in mijn kamertje. En een kennis is inmiddels overleden omdat zijn onderzoeken en behandeling telkens uitgesteld werd ivm corona tot het dus te laat was.
Wij houden onszelf als gezin natuurlijk gewoon aan de regels, maar ik merk wel aan mezelf dat ik niet alles "zomaar" meer aanneem en graag meer "bewijs" wil zien dat dat soort (voor veel mensen) ingrijpende regels ook echt effect hebben en de moeite waard zijn.
MarliesV schreef:Bijzondere tijd voor een persconferentie inderdaad.
Avondklok lijkt toch door te gaan. Hopelijk vanaf 20.00 uur en niet eerder. Dan is het voor veel mensen nog te doen en schiet het het doel niet compleet voorbij.
Ben heel benieuwd hoe ze hier op mijn werk mee omgaan. Wij zijn geen essentieel bedrijf qua product maar hebben wel een 3 ploegendienst in productie. Zou dat door mogen?
Citaat:Nu nog daling in alle leeftijdscategorieën
De afgelopen week echter was er dus nog sprake van een daling van de positieve testen, die deze keer ook echt in alle leeftijdsgroepen te zien was. Een week eerder daalden de cijfers ook al, maar toen namen de besmettingen nog met 12 procent toe in de leeftijdscategorie van 18 tot 24 jaar.
Keet schreef:Citaat:Nu nog daling in alle leeftijdscategorieën
De afgelopen week echter was er dus nog sprake van een daling van de positieve testen, die deze keer ook echt in alle leeftijdsgroepen te zien was. Een week eerder daalden de cijfers ook al, maar toen namen de besmettingen nog met 12 procent toe in de leeftijdscategorie van 18 tot 24 jaar.
https://nos.nl/artikel/2365076-rivm-zie ... riant.html
Gelukkig wel een algehele daling in het aantal besmettingen afgelopen week.
Toename bij de 18 tm 24 jaar de week ervoor vind ik wel zorgelijk. Toen waren de scholen al weken dicht.
Dus er is rond oud&nieuw toch iets gebeurt waardoor die groep 12% toename zag in het aantal besmettingen
bigone schreef:Ik vermoed dat het meteen in gaat, anders krijg je ook nog de last minute feestjes en bezoekjes morgenavond .
SusanH schreef:Dat is dus echt wel langer dan 9 feb want ik geloof nooit dat ze dan al gaan versoepelen. Je mag alleen nog met een werkgeversverklaring de straat op. Hoop dat dat snel duidelijk is dan want ik heb vaak late dienst.