BillyJ schreef:Ik heb wel nog eevn een vraag.
Lees dat meerdere vrouwen hier die de pil niet nemen, zich toch zorgen maken om een condoom te gebruiken als énige voorbehoedsmiddel, net als ik, want ongelukjes kunnen altijd..
Zijn er toevallig mensen die wat anders gebruiken? Zoals het vrouwencondoom of de anticonceptiecup?
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb bvb geen diepe "schacht" en gezien ik een spiraaltje al zo fel voel en ook onzettend last had van de nuvaring. Vraag ik mij af of dat nu echt goed werkt en je dat echt niet voelt?
Die dingen die je noemt zijn veel minder betrouwbaar dan een gewoon condoom. Of wil je ze tegelijk gaan gebruiken? Een vrouwen en mannencondoom tegelijk lijkt mij geen optie, schuurt kapot denk ik. En een pessarium is volgens mij best een gedoe (en niet heel betrouwbaar). Is het dan niet beter om een condoom te checken en mocht die lekken een morning afterpil te nemen? En dan de twee dagen na je ovulatie maar aan geheel onthouding doen.
Ik heb precies hetzelfde dubio als jou en best veel research gedaan. Dit leek mij het veiligst als je geen hormonale AC wilt gebruiken. Maar helaas zal hormonale AC uiteindelijk toch het meest veilig zijn vrees ik.