Shampoobar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:19

tamary schreef:
Directe import door particulier via bv Ali hoeft niet aan onze veiligheidseisen te voldoen, met de soms gevaarlijke toevoegingen die er in een aantal landen daar in o.a. voedsel gingen, zou ik er niet voor kiezen.

Ook daar vraag ik niet om. Ik heb juist goede ervaringen met verzorgingsprodukten van Ali (voetmaskers, spiercremes, massage olie).

Heeft er dus iemand ervaringen met shampoobars van Ali?

Emj_23

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:23

Alle mensen die ik ken gebruiken shampoobars om minder plastic en andere zaken het milieu te laten vervuilen. Iets uit China laten komen sluit daar niet echt bij aan. Daarnaast weet je niet wat je dan op je kop smeert en voldoet het niet aan Europese regelgeving. Vraag bij jezelf af waarom je een shampoobar zou willen gebruiken...

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 23:05

Ik denk inderdaad ook dat je hier geen antwoord gaat vinden op die vraag, voornamelijk omdat mensen met een andere motivatie zijn overgestapt op bars :)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 23:59

Vraag me af of jullie dit ook herkennen.. ik was over op shampoo en conditioner van nature box, nu al een paar weken gebruik ik een shampoobar van happy soap. Hij bevalt verder goed, echter heb ik het gevoel dat ik meer schilfers/roos heb nu, herkennen jullie dit ook?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 08:51

Ik heb mijn eerste shampoobar besteld, in de geur jasmijn.
Ben benieuwd. Ik gebruik nooit conditioner en 1 keer per 2 dagen was ik mijn haar (andere dag wel douchen, niet haar wassen). Maar ik heb geen specifieke keuze voor shampoos. De 1 ruikt lekkerder dan de andere. Ik ben nu bezig met Fisher Price babyshampoo. Dat was een aanbieding in een restantenshop. En hoewel je haar er prima schoon van wordt is het geurloos. Dat vind ik dus niets, ik hou wel van een geurtje. Ik heb ook bij diezelfde restantenshop herenshampoo gekocht. Dat nog niet getest, maar dat is af en toe best verfrissend zo'n geurtje. Verder staat er hier nog shampoo uit Italie, dat ruikt heerlijk, is hier niet verkrijgbaar, al contact over gehad met Unilever.
Een gevoelige huid heb ik gelukkig niet.
Ik ben bij shampoobars wel bang dat ik het te veel gedoe vind. Je moet het ergens uit een blikje halen, dan schuim wrijven, dan terugleggen. Dus het is mijn eerste test.

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:43

Yvankaxx schreef:
Vraag me af of jullie dit ook herkennen.. ik was over op shampoo en conditioner van nature box, nu al een paar weken gebruik ik een shampoobar van happy soap. Hij bevalt verder goed, echter heb ik het gevoel dat ik meer schilfers/roos heb nu, herkennen jullie dit ook?

Ik heb dit idee ook, kreeg op enkele plekken(voornamelijk bij de haarlijn) meer schilfers/roos. Geen idee of dit door de bar komt alleen, aangezien ik sowieso wat gevoeliger ben voor roos, dus nu wissel ik anti-roos shampoo (nog uit een fles) af met de shampoobar. Dan gaat het wel goed!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:52

Bevat happy soap SLS ( ivm de schilfers/roos ) ?

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:56

germie schreef:
Iemand ze wel eens van ali geprobeerd? Zijn toch flink goedkoper.

Ja ik...echt 10x niks helaas.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:05

Timmie06 schreef:
germie schreef:

Ja ik...echt 10x niks helaas.

Jammer. Ik heb nu 1 besteld waar ergens gratis verzenden is voor een paar euro. Dus die ga ik proberen.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:13

Moet erbij zeggen dat ik ze kreeg van een klant en ik gebruik meestal de shampoobar of de happysoaps en deze vielen mij heel erg tegen..deed bij mijn haar niks.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:15

Ik gebruik sinds een maandje de shampoo en conditioner bar van Happy Soaps en ik wil niks anders meer! Mijn haar is minder snel vet door de aloë you Vera shampoo. Ik hoef nu 4 dagen mijn haar niet te wassen terwijl dat altijd om de dag al vet werd en ik kan er zo doorheen borstelen met de melon power conditioner :D echt heel blij mee! De conditioner wrijf ik gewoon over mijn haar heen. Soms lijkt het alsof er weinig op je haar zit, maar zodra ik het uitspoel blijk je al snel te veel te hebben. Het werkt veel geconcentreerder.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:17

Ik heb ze eigenlijk niet meer gebruikt. De conditioner doet helaas niks voor mij. Ik heb geprobeerd de bar over mijn haar te wrijven en in mijn handen en een combi daarvan, maar het pakt gewoon niet. De shampoo vind ik wel oké.
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 10-02-21 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:18

Leuk een shampoobar topic!
Ik ben fan van de shampoobars van shampoobars.nl

Ik gebruik ze al bijna een jaar nu en hoef m'n haar nog maar 1x in de week te wassen!

Mochten jullie ook shampoobars gebruiken en een kortingscode willen? Stuur mij dan even een berichtje :D

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:24

Ik heb inmiddels drie soorten geprobeerd. Een van Happysoaps met kaneel (verjaardagscadeautje), een van Nature Box met amandelolie, en een van Marcel's Green Soap met argan en oudh.
Met de Happysoap voelde mijn haar wat stug maar ik kreeg wel veel meer volume in mijn dunne haar.
De Nature Box is ook voor volume maar deed weinig op dat vlak, mijn haar voelde wel minder stug.
De Marcel's Green Soap bar vind ik het lekkerst ruiken, en geeft ook best wat volume al is het iets minder dan de Happysoap.

Ik twijfel nu of ik voor de Happysoap zal gaan als de huidige voorraad op is, of voor de Marcel's. Wel vond ik de Happysoap erg snel op gaan.

Ik gebruik er overigens geen conditioner meer bij (volgens mij verzwaart dat alleen maar), maar doe Miracle Oil van Aussie op mijn handdoekdroge haar, dat bevalt heel goed. Verzwaart niet, verzorgt wel.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:27

Ik vind het nog steeds gek, maar mijn haar was na verloop van tijd een bos stro. Met allemaal zigzaggende kreukels er in.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:36

Maris schreef:

Volgens de website niet!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:42

Ik gebruik ook een shampoo bar van Nature box maar ik ben nog niet zo tevreden. Mijn haar voelt droog en mn hoofdhuid voelt weer vet. En mn huid wordt er droog van en licht geïrriteerd :=

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:48

Ik baal echt.. -O- Weer een andere shampoobar geprobeerd, maar ook hier krijg ik (langs de haarlijn) schilfers van en kan het alsnog om de dag wassen omdat het snel vet is.
Heb er inmiddels echt al 3 of 4 geprobeerd, ook verschillende merken. Maar mijn hoofdhuid lijkt het steeds minder leuk te vinden.

Zo gaat de lol er wel vanaf eigenlijk... :=

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:55

Muurp schreef:
Ik baal echt.. -O- Weer een andere shampoobar geprobeerd, maar ook hier krijg ik (langs de haarlijn) schilfers van en kan het alsnog om de dag wassen omdat het snel vet is.
Heb er inmiddels echt al 3 of 4 geprobeerd, ook verschillende merken. Maar mijn hoofdhuid lijkt het steeds minder leuk te vinden.

Zo gaat de lol er wel vanaf eigenlijk... :=

bevatten die bar's sulfaten ?
Laatst bijgewerkt door Maris op 10-02-21 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:56

Geen idee.. Waren van Lush en Holland&Barrett.
Zal het eens opzoeken.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:00

Yvankaxx schreef:
Maris schreef:

Volgens de website niet!

Ik zie het inderdaad.
Ingredienten zijn : Sodium Coco-Sulfate, Sodium Chloride, Citric Acid, Aqua, Glycerin, Parfum,
Cocoamidepropyl Betaine, Decyl Glucoside, Butyrospermum Parkii Butter, Olea
Europaea Fruit Oil, Linalool, Geraniol, Coumarin, Hydrolyzed Quinoa, Lavandula
Officinalis Leafs, Citronellol, CI 51319, CI 77266, CI 74160

Dus wel sulfaat erin. Zou misschien best wel eens de oorzaak kunnen zijn van huidirritatie. Alhoewel bedrijven die het gebruiken zeggen dat dat niet kan. Maar ja, dat zegt niet zoveel.
De parfum erin kan ook nog de huid irriteren. En linalool en geraniol geloof ik ook.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:02

Muurp schreef:
Geen idee.. Waren van Lush en Holland&Barrett.
Zal het eens opzoeken.

Lush schijnt in ieder geval wel sulfaten te bevatten.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:05

germie schreef:

Yep, bevalt me uitstekend, doe het al jaren. En dat voor 2.50 per bar. Oh en ze lijken vaak verdraaid op de nederlandse :P

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:39

Maris schreef:
Ik zie het inderdaad.
Ingredienten zijn : Sodium Coco-Sulfate, Sodium Chloride, Citric Acid, Aqua, Glycerin, Parfum,
Cocoamidepropyl Betaine, Decyl Glucoside, Butyrospermum Parkii Butter, Olea
Europaea Fruit Oil, Linalool, Geraniol, Coumarin, Hydrolyzed Quinoa, Lavandula
Officinalis Leafs, Citronellol, CI 51319, CI 77266, CI 74160

Dus wel sulfaat erin. Zou misschien best wel eens de oorzaak kunnen zijn van huidirritatie. Alhoewel bedrijven die het gebruiken zeggen dat dat niet kan. Maar ja, dat zegt niet zoveel.
De parfum erin kan ook nog de huid irriteren. En linalool en geraniol geloof ik ook.

Ik gebruikte al best een tijdje shampoo zonder sulfaten, kan het zijn dat mijn huis daardoor er misschien meer op reageert?

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:32

Ik heb een tijdje de bars van shampoobars gebruikt maar helaas reageerde mijn haar afgrijselijk.
Ik heb nogal veel en dik, pluizig haar met droge punten. Na 1 maand gebruiken had ik na 1 dag al een vette haaraanzet en vreselijke klitten, kammen deed gewoon zeer.

Ik werk in het internationaal paardentransport waarbij uitgebreide douche en tuttel-sessies haast onmogelijk zijn, het gedoe met de bars was helaas gewoon te veel werk en bovendien kreeg ik niet het gewenste effect -O-
Ik heb de bars aan mijn moeder gegeven en die is gelukkig wel heel tevreden.

Sinds een paar maanden gebruik ik de shampoo & conditioner van Macrovita (metolijf.nl) die ook vrij zijn van sulfaten (helaas wel in flessen) Gek genoeg gaat mijn haar daar wel heel goed op. Ik kan het nu zelfs aan de lucht laten drogen zonder met een ontploft kapsel rond te lopen.
Ik heb het nu zelfs aangedurfd om de shampoo & conditionerbar van hun merk Aromaesti te bestellen maar dan wel voor de momenten dat ik thuis de tijd heb.