Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:ADE (het principe wat bij dengue bijvoorbeeld opspeelt)
Citaat:Wellicht daar; is andere deelstaat.
Hier gisterenavond persconferentie van Moreno; president Junta de Andalucia; 60+.
Vanmorgen langs medische post in het dorp geweest. Ben 60+ en heb het gevraagd.
De griepprik was vorige maand voor 65+. Nu voor iedereen.
Pneumococcen vaccin voor 60+ en risico groepen.
Corona19 vaccin 60+ t.z.t.
Heb voor woensdag afspraak voor pneumococcen.
Griepprik wil ik niet.
Corona19 alleen indien verplicht.
pien_2010 schreef:HC waarom wil je die alleen als het verplicht is ?
Huertecilla schreef:pien_2010 schreef:HC waarom wil je die alleen als het verplicht is ?
Een persoonlijke risicoafweging.
Risico = de kans op een voorval x de potentiële gevolgen.
Vandaar wel een vaccinatie tegen pneumococcen.
Ben en blijf verder keurig strikt met masker/handen/afstand.
En als het verplicht wordt, hou ik me keurig ook aan die regel.
SusanH schreef:Ik snap niks van die termen die voorbij komen maar komt het er in het kort op neer dat je door het vaccin juist een ergere reactie op het virus kunt krijgen? Of denk ik dan een hele verkeerde kant op?
pien_2010 schreef:Wij gaan hem wel halen maar bv griepprik doen we nooit.
We willen zo graag kinderen en klein kinderen zien in Nl.
Morrie schreef:mijn man had een oproep voor de griep- en pneumokokkenprik, toen hij na een half uur in de rij gestaan te hebben aan de beurt was, was de pneumokokkenprik op, hij zou in november een nieuwe oproep krijgen, niet gebeurd natuurlijk, want inmiddels weten we dat er te weinig van besteld is.
pien_2010 schreef:Klopt HC
pien_2010 schreef:Morrie schreef:mijn man had een oproep voor de griep- en pneumokokkenprik, toen hij na een half uur in de rij gestaan te hebben aan de beurt was, was de pneumokokkenprik op, hij zou in november een nieuwe oproep krijgen, niet gebeurd natuurlijk, want inmiddels weten we dat er te weinig van besteld is.
Hoe gaat het verder met je Morrie?
Ik dacht gisteren nog aan je nl.
Spannend Winged!!
raket schreef:Ik heb 2 besmettingen gehad. 1e 6 maart, augustus negatief en 22 oktober weer positief.
Beide keren even ziek denk ik. Maar ander medicatiebeleid.
Ik vraag me ook wel af hoe dat gezien wordt met betrekking met vaccins.
Mijn gegevens worden in ieder geval onderzocht.
SusanH schreef:Gefeliciteerd Pien! Wij zijn in februari 12,5 jaar getrouwd. Wordt iets soortgelijks maar denk ik. Wilden eerst een feestje geven maar dat wordt hem nog niet.
Ik snap niks van die termen die voorbij komen maar komt het er in het kort op neer dat je door het vaccin juist een ergere reactie op het virus kunt krijgen? Of denk ik dan een hele verkeerde kant op?