Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Re: Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 13:14

Ik denk dat dat inderdaad wel wat stof is om over na te denken Kairos, ik denk dat als je je ouders duidelijk maakt dat je echt gewoon verkeerd gekozen hebt ze je wel gaan begrijpen. Mijn ouders zouden ook niet blij zijn, maar moest ik écht iets tegen mijn zin doen zouden ze dat na een tijdje ook wel snappen.

Ooh dat ziet er echt heerlijk uit Isabel <3 Wat een mooie plek ook! Ik ben totaal geen wintermens, dus op dat vlak wel wat jaloers :+

Gisteren had ik een hele emotionele dag. Ik voel me echt enorm eenzaam de laatste tijd. Ik ben zo blij dat ik vanaf deze week weer een beetje naar school kan en ik heb mezelf ook aangeboden om mee te werken aan een extra opdracht zodat ik ook naar buiten kan en mensen kan zien. Ik zou beter meer gaan wandelen of mensen zien, want op dit moment is het niet meer gezond maar ik wil me ook echt aan de regels kunnen houden. Het binnen zitten begint echt zijn tol te eisen...

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:59

Isabel_k schreef:
Wat een heftige en vervelende verhalen allemaal. ;(

Ik ben een efht wintermens en haal energie uit het feit dat het weer winter is. _O-

Daarnaast gaat het na 2 jaar weer echt lekker met mijn pony en dat is ook heerlijk natuurlijk. School blijft poedersuiker maar dat is niet elke dag meer. Ik mag namelijk nog naar stage en dat is echt heel leuk. Wat dat betreft heb ik geluk met het onderwijs waar ik in hoop te gaan werken.

Soms krijg ik er wel de zenuwen van door corona maar over het algemeen blijven mijn leerlingen goed uit de buurt.

Gisteren was een fijne dag. Mooi winter weer en een leuke wandeling dus daar kan ik wel weer even op doorgaan :D

[ [url=m/PtmyCU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7xOfjw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mocht er trouwens iemand in mijn buurt wonen en willen wandelen met een braaf paard. Ik heb ook nog een lieve fjord staan en een eigen stuk grond dus afstand houden en samen wsndelen in de buitenlucht is geen probleem :j

Ziet er heerlijk uit!
Fijn ook dat je gewoon lekker bij je stage kan werken.
Met welke leeftijd leerlingen werk je?

Ik woon volgens mij wel in de buurt, maar ben met paarden wel een beetje een held op sokken :')
Maar klinkt wel heel leuk, mooie omgeving ook!

Met mij gaat het wel goed momenteel, ben het wel heel erg zat en wil gewoon weer met vrienden dingen kunnen ondernemen en naar de universiteit. Maar er is nu wel een soort ritme en stabiliteit hoe saai het vaak ook is, doet me wel goed.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:02

Ik loop stage op het VMBO dus 12 tot 16 ongeveer :D

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:59

Ik weet niet meer zeker of ik mezelf al had gemeld, maar bij deze! :')

Ik ben Kelly, 23 jaar en in Juli afgestudeerd aan de HAS in Venlo. Eigenlijk wist ik nog niet precies wat ik wilde gaan doen en heb er daarom voor gekozen om de pre-master Biology te gaan doen op de Radboud universiteit in Nijmegen.

Maar gód, wat heb ik een spijt! :( Het is hardstikke lastig, ik heb blijkbaar hele lastige vakken gekozen. Je moet namelijk 6 vakken kiezen voor de pre-master, die je dus 1 jaar volgt. En pas dan mag je de master, van 2 jaar, gaan volgen. Omdat je dus de vakken mag kiezen, zit je eigenlijk nooit met dezelfde mensen binnen 1 vak, wat het moeilijk maakt om mensen te leren kennen. Ik ken echt helemaal niemand, het eerste tentamen moet ik herkansen en ik snap niks van het vak dat ik nu volg... 8)7

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:00

Ik ben 2e master biology in Nijmegen, pb maar welk vak je moet herkansen. Misschien kan ik je ergens mee helpen :)

Note: ik doe dus de 'groene' biologie, medische biologie kan ik je niet mee helpen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:24

Ik zit er nu wel even doorheen. Alles is teveel. Ik had mijn plan van aanpak vandaag af willen hebben, ben ik gisteren vergeten mijn wekker te zetten, dis moet twee uur werk inhalen. Kom bij de paarden om te voeren, heeft mijn zusje niet opgestrooid en het pak hooi van 100 kilo naast de pallet gezet. Wil vanmiddag gaan rijden, weg afgesloten, laarzen vergeten, regen.

Ik heb gewoon te weinig tijd voor alles, en het blijkt maar weer dat ik het niet aan anderen kan overlaten.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:35

Wat een heftige berichten lees ik soms toch hir. Hoorde van een collega ook dat een vriend van haar zoon zelfmoord heeft gepleegd doordat ie het niet meer trok. Ze vermoeden dat het coronatijdperk daar wel debet aan heeft.
Komende tijd ga ik 'voorlichting' geven aan de klassen, over studeren in coronatijd. Ik ga met de studenten in gesprek hoe dat nu voor hen is, wat ze missen en waar ze naar uitkijken. Wat het online studeren voor moeilijkheden met zich mee brengt. Maar ook kijken we naar welke hulp ze kunnen inschakelen op school. Ik ben zo benieuwd wat daar uit gaat komen.

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:31

Eelmo schreef:
Ik ben 2e master biology in Nijmegen, pb maar welk vak je moet herkansen. Misschien kan ik je ergens mee helpen :)

Note: ik doe dus de 'groene' biologie, medische biologie kan ik je niet mee helpen.

Super aardig van je, ik heb je een berichtje gestuurd!

Het is gewoon lastig, ook omdat je geen 'hulp' krijgt. Je kunt het natuurlijk vragen bij de leraren, ze doen ook echt hen best je te helpen, alleen het is gewoon zo anders vanaf een afstandje... 8)7

Skinfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:57

Earth schreef:
Wat een heftige berichten lees ik soms toch hir. Hoorde van een collega ook dat een vriend van haar zoon zelfmoord heeft gepleegd doordat ie het niet meer trok. Ze vermoeden dat het coronatijdperk daar wel debet aan heeft.
Komende tijd ga ik 'voorlichting' geven aan de klassen, over studeren in coronatijd. Ik ga met de studenten in gesprek hoe dat nu voor hen is, wat ze missen en waar ze naar uitkijken. Wat het online studeren voor moeilijkheden met zich mee brengt. Maar ook kijken we naar welke hulp ze kunnen inschakelen op school. Ik ben zo benieuwd wat daar uit gaat komen.

Oh ik ben ook super benieuwd ja! Hou je ons op de hoogte :o ?
Wel heftig van je collega... Ik heb een vriendin die depressief is een ook regelmatig suicidale gedachten heeft. Ze woont best ver weg en het is nu natuurlijk moeilijker om wat leuke uitjes te plannen met haar en onze vriendengroep aangezien alle maatregelen. Dat waren echt dingen die zij als lichtpuntje kon gebruiken op momenten dat het heel slecht gaat. Ik maak me best zorgen om haar omdat ik zo slecht kan polsen nu in hoe het met haar gaat elke dag, en ben wel bang dat ze zichzelf wat aandoet zonder dat ik door heb dat ze weg is gezakt zeg maar.

@denisesilver oh wat een rotdag -O- misschien deze avond even goed rustig aan en tijd voor jezelf nemen en morgen met frisse moed weer er tegen aan :(:) Ik vind het knap dat je vandaag 2 uur extra hebt kunnen doen, dat is echt zwaar. Genoeg mensen die niet aan zo'n grote berg durven te beginnen nu :o

@Kelly dat lijkt me ook heel lastig, zeker als je begint met een nieuwe studie dit jaar. Ik doe mijn studie nu al een jaar maar hier ook kan ik dingen heel moeilijk vinden, interpreteer ik stof anders dan die bedoelt was, verlies ik veel tijd doordat ik vast loop op een concept en het niet even snel aan m'n buur kan vragen etc :7 dus ik kan me goed voorstellen dat de vakken nu ook nog een keer moeilijker uitvallen dan ze origineel waren. Niet te veel zorgen maken over je master, als je de stof nog leuk vind is dat belangrijker denk ik! (maar ik heb makkelijk praten vanaf de zijlijn natuurlijk)

@CalipsoLover :(:) Is er een reden voor je eenzaamheid? Ben je ook de hele dag alleen of heb je nog huisgenoten om je heen? Echt heel rottig wel en ook herkenbaar :/ ik heb nu ook snel in combinatie met de eenzaamheid dat ik mezelf niet meer voldoende vertrouw dat ik zelfstandig mijn leven kan leven. Ik reis zo vaak terug naar mijn ouderlijk huis nu omdat ik me soms zo overspoeld kan voelen door wat er allemaal op me af komt. En een jaar geleden was ik helemaal niet zo. Ging ik alleen op reis. Overal en nergens commitments aan willen gaan (klassieke sjaars :') ).
Nu durf ik af en toe de keuken niet in omdat ik dan geconfronteerd wordt met het feit dat ik nooit een functionerend sociaal mens kan zijn :):)
Haha waar ik in mijn hoofd heen wilde gaan met dit verhaal is de vraag: 'herkenbaar?' Maar nu het zo op papier staat hoop ik dat toch niet veel mensen dit ook hebben :7

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:52

Bedankt Skinfaxi! Ik herken het de keuken niet in willen gaan als er al iemand is zeker, maar dat was voor corona ook al bij mij :')
Ik merk wel dat ik op sociaal vlak, of sociale angsten weer hard achteruit ben gegaan. Ik baal er wel van, gezien het tijdens mijn stage juist beter ging. Maar goed dat komt vanzelf wel weer als ik straks echt aan het werk kan.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:55

Bedankt voor jullie adviezen! Ik ben ook zeker van plan verder te oriënteren, want ik word hier ook niet gelukkig van op deze manier.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:20

Isabel_k schreef:
Ik loop stage op het VMBO dus 12 tot 16 ongeveer :D

Jeetje lijkt me erg pittig!
Welk(e) vak(ken) geef je?

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:07

xCODA schreef:
Eelmo schreef:

Super aardig van je, ik heb je een berichtje gestuurd!

Het is gewoon lastig, ook omdat je geen 'hulp' krijgt. Je kunt het natuurlijk vragen bij de leraren, ze doen ook echt hen best je te helpen, alleen het is gewoon zo anders vanaf een afstandje... 8)7

Pb terug :) Je hebt ook wel echt de meest nare vakken om op afstand te moeten doen :')

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 14:40

Welkom xCoda! Zou je niet nog willen stoppen? Zeker als je al een diploma hebt lijkt het me mentaal makkelijker om die stap te nemen en nog even te wachten om uit te zoeken wat je wil doen. Ja het kost nu ook zoveel extra tijd om iets uit te leggen. Hier hebben een paar docenten wel hun nummer gegeven zodat je ze kan bellen, is wel al van pas gekomen.

:knuffel: Denisesilver, wat vervelend...

Earth: Heftig allemaal. Onderzoek wijst al uit dat de coronacrisis in Japan meer mensen het leven heeft gekost door zelfmoord dan door corona zelf. Nu scoort Japan sowieso ook niet goed op vlak van zelfmoord. Maar België behoort ook tot de landen met de hoogste zelfmoord cijfers. Ik hou m'n hart al vast. Veel succes en ik ben ook zeker benieuwd naar het vervolg van jouw onderzoek :j

Heftig van je vriendin Skinfaxi, zeker regelmatig contact houden, maar meer dan dat kan je ook niet doen denk ik. Zie je haar nog regelmatig? Voor zo'n gevallen zou ik wel een uitzondering maken. Heeft ze nog professionele hulp?
Ik ben eigenlijk voor het eerst ook een lange tijd single (+1 jaar), heb altijd lange relaties gehad sinds m'n 16de en nooit echt alleen geweest. Vond ik gelukkig best fijn over het algemeen om eens alleen te zijn, maar nu voelt dat toch wel vaak eenzaam ook al geef ik dat niet graag toe. Nu zou een relatie dit probleem niet oplossen want ik wil me ook nergens aan 'committen' zoals jij zegt. Maar ik mis wel het gezelschap zeg maar. Buiten mijn moeder zie ik ook niet zoveel mensen. Ik ben qua persoonlijkheid enorm sociaal en heb veel vrienden, maar die mis ik dus nu ook enorm. Buiten mijn moeder ook geen andere huisgenoten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:45

Awh meiden :(:). Dikke knuffel!

Ik heb wel een vriend, woon ik mee samen en 2 konijnen. Konijnen praten niet, maar toch voel je wel die gezelligheid van ze. En mijn vriend hoort mijn gemopper als ze iets doen wat niet mag :') .

Ik heb vrijdag deadline van mn finale versie van mn afstuderen! Ik stuur hem op voor feedback en docenten bepalen of ik mag presenteren of niet..

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:06

CalipsoLover schreef:
Welkom xCoda! Zou je niet nog willen stoppen? Zeker als je al een diploma hebt lijkt het me mentaal makkelijker om die stap te nemen en nog even te wachten om uit te zoeken wat je wil doen. Ja het kost nu ook zoveel extra tijd om iets uit te leggen. Hier hebben een paar docenten wel hun nummer gegeven zodat je ze kan bellen, is wel al van pas gekomen.

Daar heb ik over nagedacht, want als je voor de 2e helft van het jaar stopt (halverwege Januari geloof ik), dan krijg je het lesgeld terug... :') Ik moet eerlijk toegeven, de mensen die tegelijk zijn afgestudeerd hebben ook nog geen baan gevonden, dus ik heb niet zozeer het idee dat ik mijn tijd aan het verdoen ben.

Aan de andere kant begin ik ook wel te denken dat ik de meest rotte vakken hebben gekozen. Nog zo iets... je begint het 1ste half jaar van de pre-master met 3e jaars bachelor vakken en eindigt het jaar van de pre-master met 2e jaars bachelor vakken... 8)7

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:37

Ja ik pre-masters zijn leuk.
Heb ook gehad dat ik vervolg vak van ene tegelijk met het instap vak moest volgen. Dacht toen wel ook van laat me dan alleen het vervolg vak doen joh :').
Tja je bent gewoon zo afhankelijk van af wanneer het in de bachelor wordt gegeven...

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:02

"Fijn" om hier te lezen dat de pre-masters als zwaar worden ervaren. Ik doe ook een pre-master en heb geen dagen op locatie, dus ik ben elke dag thuis aan de slag. Ik vind het héél zwaar. Ik werk ook nog een dag per week, dus in het weekend ben ik ook nog wel in totaal een dag zoet, wat het weekend kort maakt en de weken lang. Ik had precies hetzelfde Coda, ook echt denken van: waaaaaar gaat dit over, help. Vooral omdat je met niemand kan praten omdat je niemand kent.
Ik ben blijkbaar de enige die mijn pre-master doet, dus ik heb ook daadwerkelijk geen directe klasgenoten. Het enige wat voor mij nu helpt, is op maandagochtend gewoon beginnen en denken: Als ik het niet snap, dan stuur ik de docent een mail of bericht op discord (hoe ze ook maar communiceren), zelfs over de meest basale vragen, dat maakt niet uit, want ik kan anders uren bezig zijn om concepten te begrijpen die een docent veel sneller uit kan leggen. Ook zoek ik gewoon veel video's op, vooral amerikaanse universiteiten hebben soms echt ideale instructievideo's of pdf'jes met uitleg. Heel fijn. En verder echt som-voor-som of opdracht-voor-opdracht afwerken. Als opdracht 1 al niet lukt en ik moet er 30, dan raak ik in paniek, want help te weinig tijd etc. Maar je moet gewoon beginnen en dan langzaam maar zeker kom je er wel uit en lukt het vaak toch wel binnen de tijd die ervoor staat.

Verder leuk om alle ervaringen van andere studenten te lezen hier. Inmiddels zit ik wel goed in de focus van het dagelijks studeren, maar ik heb op het begin echt heel vaak gedacht: waar ben ik aan begonnen, ik kan dit helemaal niet, ik ben niet slim genoeg, etc.

Ik doe overigens een pre-master richting techniek/engineering, en ik kom van een life-science achtergrond, dus ik heb weinig natuurkunde-basis. Lekker als ze dan in kwartiel 1 direct beginnen met een vak wat volledig verdergaat op de basis van quantum physics, waar ik dus níks van wist :+. Momenteel volg ik twee vakken, waarbij je de kennis van vak 1 nodig hebt bij vak 2, dus zelfde als Pabie, echt hoe dan?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:10

Ik doe nog even fatsoenlijke voorstellen ook want dat had ik nog niet gedaan zag ik.
Ik ben Lara, 22, vorig jaar heb ik mijn HBO afgerond en nu werk ik fulltime in het ziekenhuis en voor mijn werk doe ik een post-HBO opleiding MRI. Hierbij heb ik 2 volledige dagen les in de maand (allemaal zoom), de rest is een beetje huiswerk, een beetje zelf proefjes doen in het ziekenhuis, heel veel lees/leerwerk en nog een onderzoeksopdracht (waarvoor ik eind december mn voorstel moet indienen en begin maart het onderzoek zelf ingeleverd moet hebben.. Needless to say, ik heb nog geen onderwerp :+ )

Vandaag heb ik voor het eerst sinds tijden dat ik denk goh dit is wel een prima dag. Vrij op een doordeweekse dag heb ik niet heel vaak dus dat is wel lekker. Boodschappen gedaan, in huis wat opgeruimd, en nu zit ik achter mn laptop op bokt met de intentie zo aan mijn studie iets te gaan doen :+
Heb besloten deze week weinig energie in mn avondeten te gaan steken en het lekker makkelijk te houden, dat bevalt me nu wel even. En ik heb mezelf getrakteerd op een Dolce Gusto die heerlijke koffie zet, vond dat ik dat wel had verdiend. Hopelijk helpt die ook weer met studeren.

xCODA dat lijkt me zo moeilijk om bij zo'n studie weinig/geen contacten te kunnen leggen met je klasgenoten. Dat herken ik ook heel erg, ik denk dat ik veel makkelijker contact had kunnen leggen als ik ze in real life had gezien. Dikke knuffel. Je kan zeker niet nog vakken wisselen? Of tegen februari (als ze dan ook starten) iets anders kiezen? Ik vind het knap dat je doorbuffelt in ieder geval.

Denisesilver ook dikke knuffel. Plan je genoeg pauze voor jezelf in? Ook als je achter loopt met wat je eigenlijk wilde moet je daar niet te veel op willen inkorten.

Calipsolover ik snap de eenzaamheid zo goed. Nu ben ik eigenlijk al heel lang op mezelf en echt sociale groep waar ik heel close mee ben heb ik niet maar zelfs dan nog merk ik dat dit ook best zn tol begint te eisen. Ik mis gewoon knuffels :+ Los van mn ouders waar ik wel nog eens in de maand heen ga (zolang ik en zij geen klachten hebben) geen knuffels meer.

Ik zal duimen Es_ther! Ik hoop op een goede feedback voor je!

Badeendje deze pak ik er even uit
Citaat:
Als opdracht 1 al niet lukt en ik moet er 30, dan raak ik in paniek, want help te weinig tijd etc. Maar je moet gewoon beginnen en dan langzaam maar zeker kom je er wel uit en lukt het vaak toch wel binnen de tijd die ervoor staat.

Zo herkenbaar! Stap voor stap zetten helpt, maar zodra ik naar het grote geheel kijk dan krijg ik echt een error van hoeveel ik nog moet doen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:23

Bedankt allemaal! Ik had achteraf makkelijk een dag kunnen rekken, maar dat is altijd achteraf. Ondertussen contact gehad met de KvK dus ben weer een stap vooruit. Ik hoop wel dat ze de offerte snel af hebben.

Sterkte en succes iedereen die het even moeilijk heeft nu :(:)

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:20

Badeendje schreef:
"Fijn" om hier te lezen dat de pre-masters als zwaar worden ervaren. Ik doe ook een pre-master en heb geen dagen op locatie, dus ik ben elke dag thuis aan de slag. Ik vind het héél zwaar. Ik werk ook nog een dag per week, dus in het weekend ben ik ook nog wel in totaal een dag zoet, wat het weekend kort maakt en de weken lang. Ik had precies hetzelfde Coda, ook echt denken van: waaaaaar gaat dit over, help. Vooral omdat je met niemand kan praten omdat je niemand kent.
Ik ben blijkbaar de enige die mijn pre-master doet, dus ik heb ook daadwerkelijk geen directe klasgenoten. Het enige wat voor mij nu helpt, is op maandagochtend gewoon beginnen en denken: Als ik het niet snap, dan stuur ik de docent een mail of bericht op discord (hoe ze ook maar communiceren), zelfs over de meest basale vragen, dat maakt niet uit, want ik kan anders uren bezig zijn om concepten te begrijpen die een docent veel sneller uit kan leggen. Ook zoek ik gewoon veel video's op, vooral amerikaanse universiteiten hebben soms echt ideale instructievideo's of pdf'jes met uitleg. Heel fijn. En verder echt som-voor-som of opdracht-voor-opdracht afwerken. Als opdracht 1 al niet lukt en ik moet er 30, dan raak ik in paniek, want help te weinig tijd etc. Maar je moet gewoon beginnen en dan langzaam maar zeker kom je er wel uit en lukt het vaak toch wel binnen de tijd die ervoor staat.

Verder leuk om alle ervaringen van andere studenten te lezen hier. Inmiddels zit ik wel goed in de focus van het dagelijks studeren, maar ik heb op het begin echt heel vaak gedacht: waar ben ik aan begonnen, ik kan dit helemaal niet, ik ben niet slim genoeg, etc.

Ik doe overigens een pre-master richting techniek/engineering, en ik kom van een life-science achtergrond, dus ik heb weinig natuurkunde-basis. Lekker als ze dan in kwartiel 1 direct beginnen met een vak wat volledig verdergaat op de basis van quantum physics, waar ik dus níks van wist :+. Momenteel volg ik twee vakken, waarbij je de kennis van vak 1 nodig hebt bij vak 2, dus zelfde als Pabie, echt hoe dan?

Zou ik mogen weten van welke exacte studie naar welke je gaat (mag ook in pb)

Ik zelf ging van engineering naar engineering dus dat was wat dat betreft wel makkelijker. Maar heb nog steeds hoor ik ken maar een handje mensen.... Ben afgelopen februari begonnen met de master dus kans om echt mensen van de master leren kennen is heel beperkt geweest

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 23:07

Net zoals Kairos dan ook weer wat stof om over na te denken xCoda, misschien is het nuttiger om iets te gaan doen als er wat meer ademruimte voor is. Natuurlijk ook weer makkelijker gezegd dan gedaan.

Klinkt allemaal ook wel best ingewikkeld Badeendje, en dan ook nog eens ontzettend tijdrovend. Snap dat het online alles uitzoeken zonder echte hulp die je normaal wel krijgt zo op je eentje echt niet makkelijk is. Ik zou er ook niet blij van worden.

Verwen jezelf maar wat vaker Lara :P Fijn dat je vandaag eindelijk een goede dag had. Klinkt ook heel vermoeiend allemaal. Eenzaam zijn is echt küt, Ik heb veel sporadische vrienden, de ene doet al wat meer moeite dan de andere en we hebben wel regelmatig contact via app, maar dat ben ik ook gewoon zo beu. Ik wil gewoon echt elkaar kunnen zien.

Ik had gisteren best een goede dag, vandaag weer heel bagger maar ook weer veel binnen gezeten. Morgen eindelijk terug een volledig dagje naar de les op campus na 1,5 maand (joepie!!!) en om 16u een afspraak met de psycholoog. Enige wat pijn gaat doen is terug vroeg opstaan, maar daar heb ik het nu wel voor over.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 21:02

Hoe gaat het intussen met jullie?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:47

Hier gaat het voor nu gelukkig een stukje beter.
Studeren lukte de afgelopen week goed, blijkbaar is proberen m'n normale ritme vast te houden voor mij toch de truuk.

Verder heb ik nu de kerst bij mijn zus afgezegd, mijn examens zijn op 12 en 13 januari, dus ik neem zo min mogelijk risico. En toen bleek dat de kids van haar vriend wel covid hadden, was ik nog blijer met mijn besluit :=
Ik vind het wel jammer, daar niet van, maar als de Vlaamse overheid weer een corona-excuus mogelijk maakt voor verspeelde studiepunten verwacht ik dat ze net als vorig studiejaar de deelname aan beide examens verplicht zal stellen. Nu probeer ik altijd beide examens te doen (als dat nodig is), maar ik was wel blij dat ik die studiepunten terug kon krijgen in september.

Verder ben ik blij dat ik volgende week weer naar de unief mag voor een practicum, verplicht aanwezig zijn, maar gewoon weer eens andere mensen zien en de bekenden die daar rond lopen :j

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:14

laraxXxemma schreef:
xCODA dat lijkt me zo moeilijk om bij zo'n studie weinig/geen contacten te kunnen leggen met je klasgenoten. Dat herken ik ook heel erg, ik denk dat ik veel makkelijker contact had kunnen leggen als ik ze in real life had gezien. Dikke knuffel. Je kan zeker niet nog vakken wisselen? Of tegen februari (als ze dan ook starten) iets anders kiezen? Ik vind het knap dat je doorbuffelt in ieder geval.

Vakken wisselen mag, maar alleen als je het betreffende tentamen en de herkansing daarvan niet haalt. Wel moet je dan in periode 4 een ander vak volgen, maar dan volg ik dus al 2 vakken. Dat wordt ook lastig, want 1 vak wordt 2 dagen gegeven. Nu heb ik bijvoorbeeld maandag en dinsdag les, volgende periode maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Eigenlijk past dus nóg een vak daar niet tussen...

Maar mocht ik het niet halen en de herkansing ook niet, is dat eigenlijk wel de enige mogelijkheid...