Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Majabeestje
Berichten: 3842
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:42

Janneke2 schreef:
Zo, dat is efkes schakelen...!

Maar ik vind het op zich charmant dat de kaakchirurg 'echt een consult doet' (en niet braaf uitvoert wat de tandarts zegt).

Eerst maar eens de optie tanden knarsen / overbelaste spier onderzoeken, en met wat mazzel kan die kies gewoon blijven zitten.


Ja, dat was echt even schakelen. Ik weet ook niet of ik nou opgelucht ben of niet.. Vooral banger dat het wel de kies is en hij er alsnog uit moet.. Nouja, maar even zien. Wie weet is het helemaal niet nodig.

Het is idd een hele fijne kaakchirurg.
Ik heb nog gevraagd of hij me een paar uur onder zeil kon brengen en dan alles eruit haalt. Doet ie niet zei hij, daar moet een indicatie voor zijn. Ik vroeg wat dan. Hij zei, een bepaalde beperking bijvoorbeeld. Dus ik: 'Dat kan geregeld worden...' Moest ie lachen :') Ik kon leuk ouwehoeren met die man, hou ik wel van. En hij is kundig, dat is ook fijn :D

Merk nu wel dat ik de afgelopen dagen heel nerveus was, ik was kapot vanmiddag. Heb 2 uur liggen pitten :')

Ik ben niet gelovig maar ik ga toch maar even bidden voor een overbelaste kaakspier ipv een zeurende verstandskies.

Kabayo

Berichten: 14238
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:18

Ik meld mij hier ook.. heel erg last van mijn verstandskies. Helemaal ontstoken, erge keelpijn en zelfs m'n oor gaat mee pijn doen... toch maar gebeld vanochtend. Ik wordt zo terug gebeld of het in het ziekenhuis moet of gewoon bij de tandarts... deze pijn is niks aan, al 2 nachten wakker. Maar oww wat ben ik bang voor het trekken. Hoe lang duurt zo iets? Andere tips? Help :+

Morganlefay

Berichten: 8726
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:22

Kabayo schreef:
Ik meld mij hier ook.. heel erg last van mijn verstandskies. Helemaal ontstoken, erge keelpijn en zelfs m'n oor gaat mee pijn doen... toch maar gebeld vanochtend. Ik wordt zo terug gebeld of het in het ziekenhuis moet of gewoon bij de tandarts... deze pijn is niks aan, al 2 nachten wakker. Maar oww wat ben ik bang voor het trekken. Hoe lang duurt zo iets? Andere tips? Help :+

Als de kaakchirurg m eruit haalt vraag gelijk om een kuurtje AB. Dry socket wil je niet hebben.
Pijnstillers consequent slikken wordt een combi van paracetamol en Ibuprofen.
Spoelen vanaf wanneer je mag met chloorhexidine daarna met een kromme spuit met gekookt zout water oplossing.

Sherivey
Berichten: 8842
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:41

Kabayo schreef:
Ik meld mij hier ook.. heel erg last van mijn verstandskies. Helemaal ontstoken, erge keelpijn en zelfs m'n oor gaat mee pijn doen... toch maar gebeld vanochtend. Ik wordt zo terug gebeld of het in het ziekenhuis moet of gewoon bij de tandarts... deze pijn is niks aan, al 2 nachten wakker. Maar oww wat ben ik bang voor het trekken. Hoe lang duurt zo iets? Andere tips? Help :+

Sterkte!

Bij de kaakchirurg duurde het bij mij ongeveer 10 minuten. Is inclusief verdoving, inwerktijd, trekken van 2 kiezen (stonden wel scheef) en hechten.

Wachten tot de verdoving werkt duurt het langst

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:43

Kabayo schreef:
Ik meld mij hier ook.. heel erg last van mijn verstandskies. Helemaal ontstoken, erge keelpijn en zelfs m'n oor gaat mee pijn doen... toch maar gebeld vanochtend. Ik wordt zo terug gebeld of het in het ziekenhuis moet of gewoon bij de tandarts... deze pijn is niks aan, al 2 nachten wakker. Maar oww wat ben ik bang voor het trekken. Hoe lang duurt zo iets? Andere tips? Help :+


Ah waardeloos joh! Is het een boven of onderkies?

Bij de kaakchirurg duurde trekken van 1 kies hooguit 10 minuutjes en dat was ook nog incl verdoven. Hij had ze zo te pakken bij mij.

Majabeestje
Berichten: 3842
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:48

Kabayo schreef:
Ik meld mij hier ook.. heel erg last van mijn verstandskies. Helemaal ontstoken, erge keelpijn en zelfs m'n oor gaat mee pijn doen... toch maar gebeld vanochtend. Ik wordt zo terug gebeld of het in het ziekenhuis moet of gewoon bij de tandarts... deze pijn is niks aan, al 2 nachten wakker. Maar oww wat ben ik bang voor het trekken. Hoe lang duurt zo iets? Andere tips? Help :+



Getver, niet tof!
Is het boven of onder?
Ik denk dat je blij bent dat je hem kwijt bent straks. De ingreep is afhankelijk van hoe de kies ervoor ligt. Als de tandarts overweegt hem zelf te trekken dan ligt hij er waarschijnlijk niet beroerd voor en is het zo gepiept. Bij de kaakchirurg overigens ook, ik denk dat ik 5 minuten in de stoel heb gelegen inclusief het laten inwerken van de verdoving.
Vooral na die tijd even rustig aan doen en om de zoveel uur pijnstillers nemen. Ook 's nachts. Dan bouw je een spiegel op en word je niet overvallen door pijn.

Kabayo

Berichten: 14238
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:58

Het is rechtsonder
Oh wat fijn om te lezen dat het zo gepiept is. Dat stelt mij al heel erg gerust. Denk straks lig ik er een uur

Lief, bedankt voor de bemoedigende woorden!

N4N4
Berichten: 1118
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:03

Kom toevallig dit topic tegen , heb hem niet helemaal doorgelezen dus sorry als ik iets vraag wat al gevraagd is :)

Wat waren voor jullie de redenen om de verstandskiezen te laten trekken?
Heb je daar een verwijzing voor nodig van de tandarts ?
Het zit zo;
mijn dochter heeft alle verstandskiezen nog , maar merkt aan haar boven gebit dat haar voortanden scheef gaan staan .geeft ook druk aan op het bovengebit ,hier over gesproken met de tandarts maar deze zegt dat dit niet met de nog niet doorgekomen verstandskiezen te maken hebben en wil ze er niet uithalen
Ikzelf heb vroeger hetzelfde gehad bij mijn onderkaak , ook scheefgroei en druk op de tanden en daar moesten de kiezen eruit gesneden worden .
Mijn dochter zit erg met die scheve tand en de druk op haar bovengebit

Majabeestje
Berichten: 3842
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:08

N4N4 schreef:
Kom toevallig dit topic tegen , heb hem niet helemaal doorgelezen dus sorry als ik iets vraag wat al gevraagd is :)

Wat waren voor jullie de redenen om de verstandskiezen te laten trekken?
Heb je daar een verwijzing voor nodig van de tandarts ?
Het zit zo;
mijn dochter heeft alle verstandskiezen nog , maar merkt aan haar boven gebit dat haar voortanden scheef gaan staan .geeft ook druk aan op het bovengebit ,hier over gesproken met de tandarts maar deze zegt dat dit niet met de nog niet doorgekomen verstandskiezen te maken hebben en wil ze er niet uithalen
Ikzelf heb vroeger hetzelfde gehad bij mijn onderkaak , ook scheefgroei en druk op de tanden en daar moesten de kiezen eruit gesneden worden .
Mijn dochter zit erg met die scheve tand en de druk op haar bovengebit



Hoe oud is je dochter?
Mijn kinderen zijn verwezen naar de orthodontist door de tandarts. Die kan beoordelen wat er nodig is tegen scheefgroei van de tanden.

Sherivey
Berichten: 8842
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:36

Kabayo schreef:
Het is rechtsonder
Oh wat fijn om te lezen dat het zo gepiept is. Dat stelt mij al heel erg gerust. Denk straks lig ik er een uur

Lief, bedankt voor de bemoedigende woorden!

Probeer wel zo min mogelijk je mond/kaak te bewegen na de ingreep.

Zeker je onderkaak is al zo bewegelijk en het herstelt fijner als het niet steeds bewogen wordt.
(Bij de eerste keer praatte en at ik de eerste dag al te veel, ging toen best zeer doen, tweede keer pakte ik het beter aan :+ )

ApplePapple

Berichten: 2748
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:02

Eind december is mijn verstandskies onder eruit gehaald bij de kaakchirurg.
Ik was echt HEEL bang, überhaupt al voor naalden. Maar dit viel echt zo erg mee.

Eerst kreeg ik een soort van consult met de chirurg. Die keek om welke het ging en overlegde met mij. Toen toch besloten het te doen. De assistente was heel aardig, bleef bij mij en we hebben goed besproken hoe we het gingen doen. Ze hebben veel verdoofd dat ik echt niks voelde en ze hadden zo'n blauw doek over mijn hoofd gelegd dat ik ook niet zag wat ze deden. Was voor mij erg helpend.
Het was echt met 10 min gepiept, gehecht en alles. Het viel zo erg mee.

Toen in de wachtkamer gaan zitten omdat ik dacht dat ik anders nokkie zou gaan. Kwamen de tranen van de spanning (zit je daar als volwassene als een klein kind te janken :'))

Voor mij dus een meevaller maar als ik 1 van de andere moet doen dan weet ik zeker dat ik weer heel bang ga zijn.

Ik heb wel vooraf al pijnstillers genomen!

Majabeestje
Berichten: 3842
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:07

ApplePapple schreef:
Eind december is mijn verstandskies onder eruit gehaald bij de kaakchirurg.
Ik was echt HEEL bang, überhaupt al voor naalden. Maar dit viel echt zo erg mee.

Eerst kreeg ik een soort van consult met de chirurg. Die keek om welke het ging en overlegde met mij. Toen toch besloten het te doen. De assistente was heel aardig, bleef bij mij en we hebben goed besproken hoe we het gingen doen. Ze hebben veel verdoofd dat ik echt niks voelde en ze hadden zo'n blauw doek over mijn hoofd gelegd dat ik ook niet zag wat ze deden. Was voor mij erg helpend.
Het was echt met 10 min gepiept, gehecht en alles. Het viel zo erg mee.

Toen in de wachtkamer gaan zitten omdat ik dacht dat ik anders nokkie zou gaan. Kwamen de tranen van de spanning (zit je daar als volwassene als een klein kind te janken :'))

Voor mij dus een meevaller maar als ik 1 van de andere moet doen dan weet ik zeker dat ik weer heel bang ga zijn.

Ik heb wel vooraf al pijnstillers genomen!


Ik heb ook zitten janken na die tijd :') Idd van de spanning vooraf.

Sherivey
Berichten: 8842
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:22

Ik raakte in paniek en ga dan bijna hyperventileren :o

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:23

Ik moet morgen rechtsboven laten trekken, met nog een normale kies. Dan ben je in de 30 en komt er stiekem toch 1 door. Hij is ook kapot, dus moet er echr uit. De rest mag blijven zitten, daar zit geen beweging in.

Helaas hier ook mega angst voor de tandarts. Plus dat verdoving bij mij slecht werkt. Met veel tijd en heel veel extra verdoving gaat het soms wel, maar kaakchirurg ken ik niet en mijn angst is begonnen door een tandarts die zei dat ik niks kon voelen bij trekken van kiezen met verdoving. Toen zijn er meerdere melkkoeien getrokken terwijl ik het dus voelde...
Nog een nadeel, ik krijg altijd ontstekingen van alles. Bijvoorbeeld waar de verdoving gezet wordt, daar komt een dikke bult voor aantal weken. En de vorige keer dat er een kies getrokken werd duurde het een jaar voordat het gat dicht was. (Ik heb een bindweefsel aandoening, dus genees heel slecht)

Ik zie er echt enorm tegenop. Mag officieel niet eens iemand mee nemen, maar dat doe ik wel.

ApplePapple

Berichten: 2748
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:47

MyWishMax schreef:
Ik moet morgen rechtsboven laten trekken, met nog een normale kies. Dan ben je in de 30 en komt er stiekem toch 1 door. Hij is ook kapot, dus moet er echr uit. De rest mag blijven zitten, daar zit geen beweging in.

Helaas hier ook mega angst voor de tandarts. Plus dat verdoving bij mij slecht werkt. Met veel tijd en heel veel extra verdoving gaat het soms wel, maar kaakchirurg ken ik niet en mijn angst is begonnen door een tandarts die zei dat ik niks kon voelen bij trekken van kiezen met verdoving. Toen zijn er meerdere melkkoeien getrokken terwijl ik het dus voelde...
Nog een nadeel, ik krijg altijd ontstekingen van alles. Bijvoorbeeld waar de verdoving gezet wordt, daar komt een dikke bult voor aantal weken. En de vorige keer dat er een kies getrokken werd duurde het een jaar voordat het gat dicht was. (Ik heb een bindweefsel aandoening, dus genees heel slecht)

Ik zie er echt enorm tegenop. Mag officieel niet eens iemand mee nemen, maar dat doe ik wel.


Gewoon doen hoor! Mijn vriend heeft wel in de wachtkamer moeten wachten maar het was zo fijn dat je weet dat er iemand voor je is van te voren (bij mij liep het uit, anders zat ik daar 45 minuten alleen te wachten) maar ook daarna.

En veel succes/sterkte.

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:51

Ga je naar de kaakchirurg? Die verdoven een stuk meer dan de tandarts. Ik heb bij verschillende ingrepen afgelopen jaar gehad dat verdovingen niet voldoende werkten (en ik "bij-verdoofd" moest), maar bij de kaakchirurg lag mijn halve mond helemaal plat voor meerdere uren. Die doen blijkbaar niet aan halve maatregelen :+

Verder merkte ik dat de kaakchirurg en assistenten erg gewend zijn dat mensen het eng vinden. Toen ik zei "ik ben hier geen held in hoor" kreeg ik als antwoord "Geen zorgen, dat is niemand in die stoel". En dat klopt waarschijnlijk wel ja. Je wordt er doorheen gepraat, geef het gewoon aan. Het eruit halen van de kies/kiezen zelf gaat gelukkig erg snel.

Bij mij is 1 kant (linksonder) ontstoken geraakt, pas daarna kreeg ik zo'n krom spuitje mee om het gat te kunnen spoelen. Misschien goed om te vragen of je die direct mee kunt krijgen als je weet dat je snel problemen krijgt met ontstekingen. Zonder spuitje kon ik nog zo mijn best doen, maar bleven er restjes eten achter en dat gaat natuurlijk fout. Ik heb echt een paar weken dat spuitje moeten blijven gebruiken om etensresten uit dat gat te kunnen spoelen (gewoon met water, chloorhexidine is enkel voor de eerste dagen of als er nog een ontsteking is). Toen een paar weken later de rechterkant werd getrokken heb ik het spuitje ook echt weer nodig gehad.

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:57

Ja, de tandarts begint er bij mij niet eens aan om deze te trekken. Hij is maar een heel klein stukje door en daar dus al gebroken dus wordt wel iets moeilijker :+

Ooit 1 keer eerder bij kaakchirurg geweest, maar die nam het qua verdoven niet zo serieus. Zal het dus wel extra melden. En meteen spuitje vragen en doorgeven van ontstekingen, ja! Ik loop al bij angst tandarts en zij verdoven nooit zuinig, maar komt bij mijn aandoening vaker voor dat het slecht of helemaal niet werkt. Bij mij gelukkig slecht, maar met extra of ander soort werkt het redelijk. In de vorm van, ik voel het nog maar geen pijn haha

Dank jullie wel!

Bo_San

Berichten: 2723
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:03

Ik lees even mee hier voor de ervaringen. Vanochtend is bij mij, bij de tandarts, een kies onder getrokken. Deze was gebroken en er zat al een fikse ontsteking onder. Trekken viel me echt mee. Alleen nu thuis, vanmiddag werd ik beroerd en licht in het hoofd, lage bloeddruk, 57/98 bleef daaromheen schommelen voor bijna een uur. En enorm koud en alles deed me zeer. Geprobeerd wat te drinken, thee met honing zodat ik wat binnen krijg. Nu (buiten flink pijn, maar dat had ik verwacht) wel een normale bloeddruk, maar echt koorts 38,6. Herkent iemand dit?
Ik heb de tandarts proberen te bellen maar die namen niet op vanmiddag. Ik vond de huisarts bellen wat ver gaan.

Geen nabloeding of iets gehad, zit netjes een bloedprop in, die ik keurig laat zitten.

Sherivey
Berichten: 8842
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:17

Bo_San schreef:
Ik lees even mee hier voor de ervaringen. Vanochtend is bij mij, bij de tandarts, een kies onder getrokken. Deze was gebroken en er zat al een fikse ontsteking onder. Trekken viel me echt mee. Alleen nu thuis, vanmiddag werd ik beroerd en licht in het hoofd, lage bloeddruk, 57/98 bleef daaromheen schommelen voor bijna een uur. En enorm koud en alles deed me zeer. Geprobeerd wat te drinken, thee met honing zodat ik wat binnen krijg. Nu (buiten flink pijn, maar dat had ik verwacht) wel een normale bloeddruk, maar echt koorts 38,6. Herkent iemand dit?
Ik heb de tandarts proberen te bellen maar die namen niet op vanmiddag. Ik vond de huisarts bellen wat ver gaan.

Geen nabloeding of iets gehad, zit netjes een bloedprop in, die ik keurig laat zitten.

Geen ervaring mee, maar als het zo erg blijft, zou ik even de HAP bellen, desnoods voor telefonisch advies.

Sterkte :(:)

paddington

Berichten: 2489
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:39

MyWishMax schreef:
Ik moet morgen rechtsboven laten trekken, met nog een normale kies. Dan ben je in de 30 en komt er stiekem toch 1 door. Hij is ook kapot, dus moet er echr uit. De rest mag blijven zitten, daar zit geen beweging in.

Helaas hier ook mega angst voor de tandarts. Plus dat verdoving bij mij slecht werkt. Met veel tijd en heel veel extra verdoving gaat het soms wel, maar kaakchirurg ken ik niet en mijn angst is begonnen door een tandarts die zei dat ik niks kon voelen bij trekken van kiezen met verdoving. Toen zijn er meerdere melkkoeien getrokken terwijl ik het dus voelde...
Nog een nadeel, ik krijg altijd ontstekingen van alles. Bijvoorbeeld waar de verdoving gezet wordt, daar komt een dikke bult voor aantal weken. En de vorige keer dat er een kies getrokken werd duurde het een jaar voordat het gat dicht was. (Ik heb een bindweefsel aandoening, dus genees heel slecht)

Ik zie er echt enorm tegenop. Mag officieel niet eens iemand mee nemen, maar dat doe ik wel.


Ik heb vorige week 2 boventanden (of eigenlijk 2 wortels) moeten laten trekken en het is ook niet mijn grootste hobby.

Mijn angst voor de tandarts is ook groot maar ik laat liever de kaakchirurg trekken dan een tandarts.
Ik heb ooit gehad dat een tandarts een kies wou trekken maar die brak en kon ik met spoed naar de kaakchirurg.

Ik vind de verdoving van de kaakchirurg sterkter dan van de tandarts.
Misschien zit dat tussen mijn oren hoor..

Morrie

Berichten: 22356
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:45

ik ga 10 x liever naar de kaakchirurg dan naar de tandarts.

De verdoving schijnt hetzelfde te zijn, ik heb het een keer gevraagd, de kaakchirurg spuit het alleen langzamer en preciezer in (volgens hemzelf).

De tandarts mag van mij geen kiezen (meer) trekken, dan verwijst ze maar naar de kaakchirurg, dan weet ik dat het in 1 x goed gaat (er zijn al veel kiezen getrokken bij mij in de loop der jaren). Ik heb linksboven nog 1 verstandskies, die zit ergens onder m'n oog (door een ongelukje met een paard is de linkerkant van mijn gezicht nogal "verbouwd") en die laten ze daar mooi zitten.

Kabayo

Berichten: 14238
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:54

Ik heb inmiddels een afspraak. 15 maart pas.. bij de tandarts ipv kaakchirurg

paddington

Berichten: 2489
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:07

Ik had vorige week het geluk dat de wortels niet meewerkte om eruit te komen en dan was ik blij dat ik bij de kaakchirurg lag ipv bij een tandarts.
Hij is best lang bezig geweest.

Alleen loop ik nu wel even voor paal omdat ik 2 boventanden mis en pas eind Februari een afspraak kon maken om deze bij te laten plaatsen op mijn plaatje.

Gelukkig is er nog een mondkapjes plicht hihi

Morrie

Berichten: 22356
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:09

paddington schreef:
Ik had vorige week het geluk dat de wortels niet meewerkte om eruit te komen en dan was ik blij dat ik bij de kaakchirurg lag ipv bij een tandarts.
Hij is best lang bezig geweest.

Alleen loop ik nu wel even voor paal omdat ik 2 boventanden mis en pas eind Februari een afspraak kon maken om deze bij te laten plaatsen op mijn plaatje.

Gelukkig is er nog een mondkapjes plicht hihi

wat betreft met mijn gebit vind ik die mondkapjes geniaal! Ik mis boven nogal wat kiezen en durf dus nooit te praten en te lachen want dan zie je al die gaten.
Ik heb nu voor het eerst in m'n leven wenkbrauwen (PMU) dat is wel belangrijk met die mondkapjes vind ik, heb je nog ietwat uitdrukking in je gezicht

paddington

Berichten: 2489
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:16

Is een plaatje dan niets voor jou?
Ik mis boven 1 kies en nu 4 tanden en heb boven sinds vorig jaar een plaatje.

Is goedkoper dan een kunstgebit en ik was na aftrek van het ziekenfonds iets van 75 euro kwijt.

Ik mis onder 6 kiezen en ik ga navraag doen of ik daar ook een plaatje kan krijgen.