Doubtless schreef:Nou ja, zo zei je het niet, maar ik snap de nuance die je nu aanbrengt.
Heel eerlijk: Als ik mijn kind op zou halen en de andere ouder vertelt dat hij mijn kind geslagen heeft omdat hij bijna zijn handjes verbrande aan de kachel, dan denk ik dat mijn kindje daar maar voorlopig even niet meer speelt. Als dat de enige manier is waarop die ouder weet in te grijpen, dan hoop ik dat ik mijn kind daartegen bescherm.
Eh ja ik ook, want ik heb dan ook geschreven dat iemand anders zijn kinderen een tik geven not done is.
@secricible dat wetenschappelijk onderzoek gaat over opvoeders die 1-2x per maand een tik uitdelen aan hun kinderen.
Ik heb er misschien 4 gehad in mijn hele leven wat ik nu geloof ik al 3x geschreven heb.
Tot zover dat onderzoek, dat is dus totaal niet van toepassing / niet te vergelijken.
En nee ik vind een corrigerende tik op regelmatige basis zoals in dat onderzoek niet kunnen. Dan gaat er wat mis, want dan heb je 1 je grenzen niet in orde als je zoveel moet straffen ( en je het niet afkunt met een waarschuwing) en 2 je bent dan niet consequent genoeg zover ik dan kan beoordelen.