[pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat was de uitslag van jouw test?

Positief
100 (11%)
Negatief
754 (88%)

Totaal aantal stemmen: 854

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:15

Drico schreef:
Ik heb mij woensdag (13.00 uur) laten testen en had gisteravond om 22.00 uur de uitslag. Gelukkig negatief!

Keek best een beetje op tegen het staafje wat ze in je neus boren :') Maar achteraf viel het allemaal reuze mee! Nu hebben we dit ook weer gehad en zal het de volgende keer (mocht ik nog eens moeten) een stuk relaxter zijn om te gaan :P

Dat hoop ik voor je!
Bij mij viel de eerst keer testen in april ook mee,maar afgelopen keer niet.Hangt er net vanaf wie het doet denk ik,had nu de dag erna zelfs bloed uit mijn neus. Kan misschien ook komen,doordat ik nu positief was en het in het ene neusgat niet ging en ze met het staafje dus nog een keer in het andere neusgat moest. :o

Gelukkig veel negatievelingen (93%) hier op Bokt ;) vergeleken met het aantal positievelingen! (6%) :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:30

Marije_1997 schreef:
Mijn broertje was laatst thuis met wat ziekteverschijnselen. Laten testen (voordeel van mams die testen uitvoert), spoedtest. Negatief. Ik heb al de hele corona last van random niezen en sochtends tot 2 a3 uur na het wakker worden van een verstopte neus. Zelf niet laten testen, maar als broertje negatief is, is de kans nihil dat ik wel corona heb.

Absoluut onwaar. Ik ken meerdere leerlingen op school waarvan broer/zus positief is en de ander negatief. Ik zou wel gaan testen.

nicole_floor

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:56

Ken ik ook idd meerdere gezinnen waar de een wel positief was en de andere niet.

Mijn vriend heeft het wss van het voorjaar ook gehad en ik heb nergens last van gehad. Nu weten daar eigenlijk niks over, omdat er toen bijna niet getest werd.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:47

Vanmorgen getest. Was geen prettig gevoel. Inderdaad alsof je chloorwater in je neus krijgt. Liep wel lekker door dus was ook zomaar weer klaar. Hopelijk snel de uitslag.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:48

Ik heb hem gisterochtend gehad. Gelukkig negatief :)
Ik vind die test echt meevallen. Heb hem nu 2 keer gedaan (ook in augustus) en beide zelfde gevoel..

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:14

Afgelopen week helaas positief getest. Het begon bij mij met forse hoofdpijn (maar dat heb ik wel vaker) en lichte keelpijn, bijna van geen betekenis. Daarna een koortsig gevoel 's nachts, rillen en zweten, maar met een temperatuur van 37 graden. Overdag steeds best fit, zelfs gewoon vanuit huis gewerkt en voor de zekerheid maar laten testen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:17

xChanelx schreef:
Afgelopen week helaas positief getest. Het begon bij mij met forse hoofdpijn (maar dat heb ik wel vaker) en lichte keelpijn, bijna van geen betekenis. Daarna een koortsig gevoel 's nachts, rillen en zweten, maar met een temperatuur van 37 graden. Overdag steeds best fit, zelfs gewoon vanuit huis gewerkt en voor de zekerheid maar laten testen.

Sterkte. Hier iemand die ik ken echt doodziek, koorts, hoesten, enorm verkouden. En negatief getest.
Zo zie je maar, je kan er echt geen peil op trekken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:23

xChanelx schreef:

Dit klinkt als een kopie van mijn klachten op het moment. Hele stijve nek en rare hoofdpijn die ook direct weer begint als ik wakker word. Alleen met de hond uitlaten gaat mij temp omhoog en daarna zakt het weer inderdaad.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:09

Positief getest, klachten waren eerst rare smaak in mond en later pijn met ademhalen aan een kant.
Dit was op dag van testen over maar toch maar laten testen gezien ik maandag eigenlijk weer moet gaan werken.
Weet nu even niet wat te doen. Klachten die ik nog heb zijn neusverkouden en wat hoesten maar dat hoort ook bij mijn allergie.
Koorts heb ik niet gehad, sowieso als ik al verhoging krijg is het van 36.5 naar 36.9 en dan ben ik echt hondsberoerd.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:14

Sterkte aan iedereen met een positieve uitslag, hopelijk blijft het mild!

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:59

nuscaniels schreef:
Positief getest, klachten waren eerst rare smaak in mond en later pijn met ademhalen aan een kant.
Dit was op dag van testen over maar toch maar laten testen gezien ik maandag eigenlijk weer moet gaan werken.
Weet nu even niet wat te doen. Klachten die ik nog heb zijn neusverkouden en wat hoesten maar dat hoort ook bij mijn allergie.
Koorts heb ik niet gehad, sowieso als ik al verhoging krijg is het van 36.5 naar 36.9 en dan ben ik echt hondsberoerd.

Kan de ggd of de HA jou hier geen advies over geven?

Sterkte en beterschap!!

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 17:45

Heb de GGD gesproken. Gezien de datum van de eerste symptomen is de minimale quarantaine periode van 10 dagen al voorbij.
Klachten die ik nu nog heb en bij mijn allergie ook horen mag ik ook als zodanig beschouwen. Wel goed in de gaten houden of er iets veranderd. Overleg met werk gehad en mag maandag beginnen.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:20

Ik ben vandaag getest omdat ik maandag in contact ben gekomen met iemand die dinsdag positief bleek te zijn. Ik vond de test onaangenaam maar zeker niet pijnlijk.
Momenteem geen klachten dus ben erg benieuwd naar het resultaat. Hopelijk negatief!

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 08:32

Gistermiddag laten testen omdat een vriend van mijn vriend die zijn vriendin, die zondag op visite was, positief heeft getest. Die vriendin was gelukkig niet mee op visite, maar toch erg benieuwd naar de uitslag. Vond het niet heel erg, maar om nu blij te worden van dat stokje. 1 tip ontspan!! Dat heb ik niet gedaan toen die man dat stokje in mijn neus deed, nu heb ik heerlijk die geur van dat stokje in mijn neus. . Zal nog wel een paar uur wachten zijn voordat er een uitslag is. Was hier in de teststraat ook abnormaal druk, bijna lopende band werk. Scheelt wel wachttijd en kan je minder nadenken over hoe die test afgenomen wordt.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 10:28

Maar als je contact heb gehad en geen klachtenn dan mag je toch niet testen?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:33

Napie schreef:

In Belgie is dit verplicht en moet je ook in quarantaine tot de uitslag bekend is :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:41

xAnthea schreef:
Napie schreef:

In Belgie is dit verplicht en moet je ook in quarantaine tot de uitslag bekend is :)

Maar de poster komt uit Friesland zie ik in haar profiel.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 10:47

Mijn man moest gewoon tien dagen in quarantaine en mocht pas bij klachten een test aanvragen. Want op dit moment zijn er 8000 positieve testen per dag. Stel dat deze allemaal twee contacten hebben. Dan zijn er 16000 tests nodig. Dan wordt het toch alleen maar drukker en drukker bij de teststraten.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:15

Ik heb gisterochtend ook getest. Milde verkoudheidsklachten, maar woon in een gebied waar de besmettingen hoog zijn dus toch maar geen risico nemen. Wel irritant, want ik ben meerdere keren per herfst/winter verkouden, dus gaat nog leuk worden.. Eerder in juli al een keer getest, toen negatief. Nu dezelfde ervaring, niet pijnlijk en ik vond het zelfs niet heel onprettig, als je gewoon rustig blijft en een beetje een vriendelijk persoon hebt die de test afneemt. Ik ben zeer benieuwd naar de uitslag, hoop vooral gauw weer het huis uit te kunnen.

Sterkte voor iedereen die positief getest is!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:25

lenaa_tje schreef:
xAnthea schreef:

Maar de poster komt uit Friesland zie ik in haar profiel.

Oh dacht dat het over mij ging omdat ik hetzelfde voor heb :o

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:25

mememe schreef:
Gistermiddag laten testen omdat een vriend van mijn vriend die zijn vriendin, die zondag op visite was, positief heeft getest. Die vriendin was gelukkig niet mee op visite, maar toch erg benieuwd naar de uitslag. Vond het niet heel erg, maar om nu blij te worden van dat stokje. 1 tip ontspan!! Dat heb ik niet gedaan toen die man dat stokje in mijn neus deed, nu heb ik heerlijk die geur van dat stokje in mijn neus. . Zal nog wel een paar uur wachten zijn voordat er een uitslag is. Was hier in de teststraat ook abnormaal druk, bijna lopende band werk. Scheelt wel wachttijd en kan je minder nadenken over hoe die test afgenomen wordt.

Huh, dus omdat een vriend van een vriend en daar dan weer een vriendin van positief is getest moet JIJ ook testen?! Zo snap ik wel waarom het zo lang duurt eer iemand eens aan de beurt komt die wel serieus klachten heeft!

Vanochtend bron en contact onderzoek gehad. "Mevouw, waarom bent u niet eerder getest?" Nou, omdat er niet eerder plek was? Iedereen laat zich voor elke dwarse scheet testen want dat " moet van Rutte" waardoor de mensen met echte klachten nog langer mogen wachten. Althans, in mijn gemeente dan. En dan ben ik nog in isolatie gebleven, maar hoeveel mensen denken: dit duurt mij te lang, ajuu ik doe alles weer?

Grappig, krijg je op 18 oktober een mail met dat je per 15 oktober weer naar buiten mag mits 24u klachten vrij.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:26

Oh nee hier ook milde verkoudheidsklachten hoor: snotneus, hoesten en iets keelpijn. Had die vriendin niet positief getest hadden wij ook niet zomaar zo'n test aangevraagd. Mijn vriend had namelijk maandag die klachten al en ik pas donderdag, dus zomaar in de rij gaan we niet staan ;)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:57

Inmiddels bekend en gelukkig negatief! Hopelijk snel weer klachtenvrij.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:53

Hier ook bekend inderdaad, ik ben gelukkig negatief getest, maar mijn vriend is wel positief. Dus voorlopig zitten we voor minstens 10 dagen binnen. GGD zal morgen wel bellen.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:55

mememe schreef:
Hier ook bekend inderdaad, ik ben gelukkig negatief getest, maar mijn vriend is wel positief. Dus voorlopig zitten we voor minstens 10 dagen binnen. GGD zal morgen wel bellen.

Weet je waar ik dan benieuwd naar ben... De klachten van jouw vriend waren er eerder toch en jullie zijn tegelijk getest toch? Als jij dan over 4 dagen test wat dan de uitslag is...