Chronisch vermoeid

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:47

Ppff ik ben zo bang dat het zo ook bij mij zal gaan :( ik ben altijd te hard voor mezelf of ik kom te positief over want ik wil echt wel alleen lukt het niet altijd, niet zoveel.

Malenka

Berichten: 7639
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:54

Bedankt voor de tips. Het helpt echt als iemand met ervaring aangeeft dat je vooral een slechte dag voor ogen moet houden.

Sterkte met het verlies van de hond [***]. Dat lijkt me dubbel zo zwaar als je zo veel aan je hond hebt.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:04

moonsparkle schreef:
Ppff ik ben zo bang dat het zo ook bij mij zal gaan :( ik ben altijd te hard voor mezelf of ik kom te positief over want ik wil echt wel alleen lukt het niet altijd, niet zoveel.


Ook goed om dat aan te geven dan.
Als je nog vragen hebt, laat gerust weten! Voor jou ook, Malenka

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:08

Misschien als medici meelezen, zou er toch een verband kunnen zijn met pfeiffer?

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 05:41

moonsparkle schreef:
Misschien als medici meelezen, zou er toch een verband kunnen zijn met pfeiffer?

Heb nooit pfeiffer gehad en nog nooit afwijkend bloedbeeld volgens ha.

Wel chronische bronchitis en chronische bijholte ontsteking.

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:42

Ik werk hier thuis op onze stal van half 8 tot 1 dus een uurtje of 5 en ben daarna tot 18 uur een dweil . Ik zit dan heel de middag op de bank en heb na 19 uur weer energie om nog te werken.
Herkennen jullie dat ook?

En als het warmer word dan 25 graden smiddags je helemaal verrot voelen tot na achten savonds?

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:44

[***], heel veel sterkte :knuffel:

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:48

Oh ja, die warmte kijk ik echt naar uit :x .
We hebben een opblaasbadje in de tuin staan, als ik dan te veel last krijg koel ik daarin even af, daar knapt mijn hoofd heel erg van op en dan komt er weer een beetje energie terug.

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:09

Heel veel sterkte [***] :knuffel:.

De site die bij schildklier werd aangeraden vorige pagina, zal ik ook eens op kijken.

Bij hitte voel ik mij inderdaad ook een dweil maar niet specifiek tot een bepaald tijdstip. Meer tot ik afgekoeld ben. Gelukkig hebben we een airco dus heb ik er niet zoveel last van. Zolang ik thuis blijf natuurlijk..

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:44

ik vind die warmte ook niets, maar kan ook weer niet tegen kou. :roll:

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:13

Ik heb nu dus een paar dingen in m'n hoofd die ik wil doen, ik werk nog niet dus kan het verspreiden over een paar dagen en toch word het dan ook al chaos in m'n hoofd omdat ik een beetje keuzes moet maken. Dan gaat het om de hond trimmen daarna stofzuigen, een kleine boodschap halen, iets bakken overdags, met de hond zwemmen, er komt van het weekend iemand op visite en ik moet nog naar de psych. Dit alles kan/is dus verspreid 5 dagen en toch voelt het als heel veel :o

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:32

Maak een planning voor die 5 dagen, daarna doe je 1 dag tegelijk, en niet teveel vooruit kijken/denken.
Dan is het veel beter te behappen met je energie Moonsparkle, want dan hoef je maar 1 of 2 dingen te doen per dag.

marleen_usar

Berichten: 24708
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:46

Ik heb pfeiffer gehad ooit en ik ben altijd moe gebleven. Ik geef dus die pfeiffer de schuld.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:53

Popstra schreef:
Ik werk hier thuis op onze stal van half 8 tot 1 dus een uurtje of 5 en ben daarna tot 18 uur een dweil . Ik zit dan heel de middag op de bank en heb na 19 uur weer energie om nog te werken.
Herkennen jullie dat ook?


Ja! Heel herkenbaar. Ik kom rond 's avonds rond achten tot leven.

Die warmte kan ik ook slecht tegen. Ik zit de hele dag op de bank met de ventilator in mijn bakkes. Dan is het gelukkig goed uit te houden.

Moonsparkle, ik krijg al chaos in mijn hoofd als ik jouw to do lijst lees. Zijn er dingen die je kunt verplaatsen naar een later tijdstip?
Wat ik vaak vergeet, is ook rustmomenten bewust inplannen in plaats van alleen alle verplichtingen.

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:14

Maris schreef:
Ivm schildklier is forefronthealth een goede site. Daar zien ze soms verbanden met andere klachten etc.



Ondertussen de site gedeeltelijk doorgenomen. Heb jij er zelf ervaring mee? En wat heb jij er precies aan gehad? Ik ben namelijk een beetje sceptisch over dat soort dingen :o

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:00

Voor mij te veel om dat nu in het engels te gaan lezen over de schildklier, maar wat zou daar volgens hun de oplossing zijn?

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:56

(van een meelezer)

:knuffel: :(:) :knuffel: :(:) :knuffel:

Heel erg veel sterkte en positieve kracht voor jullie!

Ik lees hier mee en herken heel erg veel. Bij mij diagnose chronische depressie, waar ik een zware behandeling voor krijg. Maar mede daardoor ook erg moe. En bijvoorbeeld een relatief simpele afspraak kan extreem veel stress veroorzaken, dan goed gaan, maar daarna ben ik op.

Tips heb ik op dit moment niet, het is ook voor iedereen anders wat kan helpen.. Maar lees graag verder mee en antwoord graag op vragen!

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:01

Ik moet zo naar de kapper, maar pffff :O

tirzasarah10

Berichten: 1850
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:27

Hier ook geen pfeiffer gehad maar wel veel andere herkenbare dingen. Chronische bijholteontsteking, trage schildklier en fibro allemaal bingo.

Zijn er mensen onder narcose geweest met hun vermoeidheid? Ik moet een operatie aan mijn enkel en ben heel bang dat ik na de narcose echt niks meer kan en helemaal opnieuw kan opbouwen. Ruggenprik is een optie maar die is ooit fout gezet bij mij waardoor ik het absoluut nooit meer wil...

Earth

Berichten: 8025
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:29

mirjamalvaro schreef:
Ik moet zo naar de kapper, maar pffff :O


Lekker chillen in de stoel, genieten van dat gefrut. En daarbij bijna in slaap vallen :P
Bij mij niet altijd trouwens, soms heb ik haarpijn en dan is een kappersbezoek een hel :(

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:30

Ja hoor, 3 keer en heerlijk geslapen :D
En het voordeel, daarna moet niemand iets van je want je bent net geopereerd. Dus geen flauwe opmerkingen. En mag je lekker rustig aan opbouwen :P
tirzasarah10 schreef:
Hier ook geen pfeiffer gehad maar wel veel andere herkenbare dingen. Chronische bijholteontsteking, trage schildklier en fibro allemaal bingo.

Zijn er mensen onder narcose geweest met hun vermoeidheid? Ik moet een operatie aan mijn enkel en ben heel bang dat ik na de narcose echt niks meer kan en helemaal opnieuw kan opbouwen. Ruggenprik is een optie maar die is ooit fout gezet bij mij waardoor ik het absoluut nooit meer wil...

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:30

_Penotti schreef:
Voor mij te veel om dat nu in het engels te gaan lezen over de schildklier, maar wat zou daar volgens hun de oplossing zijn?


Er is natuurlijk geen 1 oplossing. Maar op die site laten ze wel verbanden zien tussen b.v. schildklier medicijnen en vitamine d3 en a. Dat soms/ vaak aanvulling van med of suppl nodig is om de schildklier goed te laten werken. En dat tsh waarde lang niet alles tot amper wat zegt. Etc etc
Kortom er wordt verder gekeken dan naar een paar bloeduitslagen . En ook uitleg gegeven waarom het volgens hen anders is als lang gedacht.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:32

Oke, dank je wel.
Ik ga het eens proberen wat uitte pluizen over 2 weken na de hittegolf :P

robeer

Berichten: 1412
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 20:32

Ik heb voor mezelf nog steeds het idee om een maximaallijst per dag te maken. Daar zet ik dan op wat ik maximaal die dag wil doen, een soort to do list zeg maar. Mijn valkuil is dat ik heel snel geneigd ben meer te doen dan ik van plan was omdat ik zo lekker bezig ben........

Hebben jullie ook moeite met woorden vinden als jullie erg moe zijn? Hoe vermoeider hoe moeilijker ik uit m'n woorden kom, Voel me dan soms net een debiel :D -O-

Malenka

Berichten: 7639
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 20:37

Dat heb ik enorm. Toen ik nog voor de klas stond legde ik het mijn leerlingen bij de eerste kennismaking meteen uit. "Deze juf komt soms niet op hele simpele woorden. Dus als ik dan zeg dat je op dat ding met vier poten en een rugleuning moet gaan zitten dan bedoel ik..." En dan moesten ze lachen en werd het geaccepteerd. "We hebben allemaal wel iets geks".