30 min bewegen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indi_Vito

Berichten: 2746
Geregistreerd: 06-10-09

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 23:35

Ik ga tegenwoordig samen met de buurvrouw en de honden een rondje wandelen van 30-45 min en we proberen nu conditie op te bouwen zodat we steeds langer kunnen wandelen.
Beide met het doel om fitter te worden en misschien zelfs wat kilo's kwijt te raken.

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:29

Vandaag half uur gewandeld en de katten ruimte gepoetst

Yv_
Berichten: 19127
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:35

Dat is een gezellige optie Indi_Vito!

Lekker bezig allemaal :D.

Gister was ik aan de tel wat geïrriteerd naar die facetime sportvriend omdat hij zeeën van tijd had maar pas laat wilde gaan sporten "omdat zn collega's nog in de buurt waren". Hij was niet om te buigen, terwijl hij ook weet dat ik liever niet na 21u sport omdat ik dan niet slaap van de overtollige energie. Dus ik had zoiets van oke, dan doen we het wel laat, spreek je dan wel, tot straks, doei. En vervolgens stond-ie al verrassing ineens hier voor mijn deur. Dus geen facetime sporten, maar gewoon live _O-

Dadelijk nog even een rondje skaten, het is eindelijk weer heerlijk weer hier <3. Denk dat ik mijn standaard rondje van 13 km pak.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:48

Ik ben even aan het twijfelen wat ik ga doen vandaag. Zou eigenlijk naar de sportschool gaan maar kom erachter dat al mijn handdoeken in de was liggen en kan helaas alleen rond 10:00 gaan. :+

Dus misschien vanavond een wandeling door het bos of inderdaad weer eens skaten!

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:30

Wandelen is ook altijd fijn! Ik heb er weer een uur bodypump op zitten :)

Eefke85

Berichten: 1324
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:06

Wat fanatiek allemaal!

Ik ben vandaag alleen op de fiets naar stal geweest. Pony had geen zin in een wandeling. Gisteren stak hij meteen zijn neus in het halster toen ik hem voorhield, maar vandaag draaide hij zijn hoofd weg. Vond ik ook prima, want aan de overkant gingen ze injecteren en ik had geen zin in die stank haha

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:47

Met deze hitte heb ik geprobeerd om de dag 30 minuten te bewegen en dat is aardig gelukt :)
Als het weer afgekoeld is weer op het fietsje naar het werk.

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 18:35

Vanmorgen rond 10:00 een kleine wandeling gemaakt van 30 minuten. Voor de rest is het weer super benauwd. Ben klaar met dit weer...

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 18:58

Ik heb mezelf uitgesloofd in de sportschool 1,5 uur lang en daarna nog door de stad geslenterd voor een uur. Mijn beweging zit er dus op voor vandaag. :D

Gisteren trouwens niks meer gedaan qua beweging. Voelde me zo ellendig. Kon me nergens tot toe zetten.

XxLMMxX
Berichten: 3131
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 22:03

Vrijdag en zaterdag niks uitgevoerd qua beweging.
Vanavond een half uurtje hardgelopen voor het slechte weer losbarstte. Was een heerlijk temperatuurtje om te lopen.

Klinkt goed indi vito.
Goed bezig yv en leuk dat je samen sport.

Eefke85

Berichten: 1324
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:33

Fijne temperatuur nu om weer wat te doen, dus heb me op stal uitgesloofd. Mogen onverwachts een dagje vrij, dus dan nog een keer uitsloven!

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:37

Goed bezig Eefke! Wat heb je dan zoal gedaan?

Ik ga vanavond weer naar de bodypump. Ik merk dat ik weer vooruitga en dat geeft zo'n lekker gevoel!

Eefke85

Berichten: 1324
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:01

Op de fiets naar stal, pony eerst gevoerd (is mager, morgen komt de DA voor bloedafname om te kijken wat er mis is) haar ook meteen gepoetst, alles uitgemest, waterbakken schoongemaakt en bijgevuld, draden in orde gemaakt, zak krullen gesleept (krachttraining) en opgestrooid, spinnenwebben weggehaald, stukje voor de stal geveegd, zodat alle eikels weg zijn (mijn hekel aan eikenbomen groeit ieder jaar meer) en nog een stukje met de andere pony gelopen. (moeder is mager en zoon was kreupel, loopt inmiddels gelukkig weer goed, maar met die hitte hebben we niet gewandeld) andere pony en paard alleen geknuffeld. Zou graag ook weer wat met paard gaan doen, maar dat laat mijn heup helaas nog niet toe.
Gisteren waren we met de meiden van stal scooteren op de veluwe en het opstapje van de scooter was ook net iets te hoog voor de heup, dus een extra keer fysio oefeningen doen.

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:35

Lekker productief! :)

Boras
Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-10-10

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:53

Ik werk momenteel niet en kan daardoor makkelijk iedere dag bewegen.
Ik sta tussen 6 en 7 uur op om voor de hitte te gaan wandelen. Maar ook zonder de hitte vind ik het heerlijk om de vroege ochtendfrisheid te voelen.

Ik ben nog niet zo lang serieus bezig, telkens beginnen en dan kwam het er weer een paar weken niet van. Nu wel, ik loop minstens 5 keer per week. Moet ook wel, anders loop ik niet soepel. Ik ben niet piep meer, de boel moet in beweging blijven.

Op dit moment streef ik ernaar (als ik tijd genoeg heb) om 10 km te lopen. Mijn looptempo ligt tussen de 5,5 en 6 km per uur. Ik ben dan ongeveer 1 uur en 50 minuten van huis. Ik wil op de dagen dat ik tijd heb de afstand op den duur vergroten naar 15 km. Maar dit kost meer tijd, dat is een nadeel. Heb ik weinig tijd, dan wil ik op een kortere afstand in ieder geval mijn wandeltempo verhogen. Er moet wel gewerkt worden :)

Mijn doel is mijn gezondheid verbeteren, conditie verbeteren en afvallen. Het voordeel van flink overgewicht is dat je meer verbrandt :D

Het is een heerlijk begin van de dag: als ik klaar ben, heb ik energie genoeg voor de rest van de dag.
Veel meer dan wanneer ik op bed was blijven liggen.

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:55

Klinkt goed Boras! Wil je puur met meer bewegen afvallen of ook anders eten? Ikzelf ben ook sinds een week weer bezig met afvallen.

Toen ik op mijn fitst was had ik een tempo van 6,5-7km per uur. Dat was ook wel echt bizar snel.

Boras
Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:03

Zertab schreef:
Klinkt goed Boras! Wil je puur met meer bewegen afvallen of ook anders eten? Ikzelf ben ook sinds een week weer bezig met afvallen.

Toen ik op mijn fitst was had ik een tempo van 6,5-7km per uur. Dat was ook wel echt bizar snel.


Ook anders eten, koolhydraatarm/-beperkt.

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:04

Respect! Koolhydraatarm gaat mij nooit lukken... :') Al is het maar omdat ik echt te graag chips heb hahaha

Boras
Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:11

Zertab schreef:
Respect! Koolhydraatarm gaat mij nooit lukken... :') Al is het maar omdat ik echt te graag chips heb hahaha


Oh hou op, my guilty pleasure is paprika chips met ijskoude coca cola :oo

Maar ja, daar val je niet bepaald van af he :x

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:56

Boras schreef:
Zertab schreef:
Respect! Koolhydraatarm gaat mij nooit lukken... :') Al is het maar omdat ik echt te graag chips heb hahaha


Oh hou op, my guilty pleasure is paprika chips met ijskoude coca cola :oo

Maar ja, daar val je niet bepaald van af he :x


Haha heerlijk paprika chips!

Als het binnen je calorieën past, dan kan het. Alleen ik beperk het tot het weekend haha. Niet dagelijks idd nee. En dan zo'n mini zakje, maar dan bezuinig ergens op de dag ik iets anders.

Boras
Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-10-10

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:36

Helaas is het voor mij extra ongezond ;( :)

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:19

Boras schreef:
Helaas is het voor mij extra ongezond ;( :)


Waarom? Als ik vragen mag!

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 06:09

Ik moet bekennen durfde de afgelopen dagen niet te reageren omdat ik al dagen niks extra's gedaan had qua bewegen, enige waar ik dan nog op k
Let is minstens 2x per week sporten:+ maat moet echt weer mn skates pakken nu de temp weer zakt. Gisteren na 5 pogingen eindelijk baantjes gezwommen ging steeds niet ivm werk, onweer etc etc. Was zalig :j

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 06:10

Boras schreef:
Ik werk momenteel niet en kan daardoor makkelijk iedere dag bewegen.
Ik sta tussen 6 en 7 uur op om voor de hitte te gaan wandelen. Maar ook zonder de hitte vind ik het heerlijk om de vroege ochtendfrisheid te voelen.

Ik ben nog niet zo lang serieus bezig, telkens beginnen en dan kwam het er weer een paar weken niet van. Nu wel, ik loop minstens 5 keer per week. Moet ook wel, anders loop ik niet soepel. Ik ben niet piep meer, de boel moet in beweging blijven.

Op dit moment streef ik ernaar (als ik tijd genoeg heb) om 10 km te lopen. Mijn looptempo ligt tussen de 5,5 en 6 km per uur. Ik ben dan ongeveer 1 uur en 50 minuten van huis. Ik wil op de dagen dat ik tijd heb de afstand op den duur vergroten naar 15 km. Maar dit kost meer tijd, dat is een nadeel. Heb ik weinig tijd, dan wil ik op een kortere afstand in ieder geval mijn wandeltempo verhogen. Er moet wel gewerkt worden :)

Mijn doel is mijn gezondheid verbeteren, conditie verbeteren en afvallen. Het voordeel van flink overgewicht is dat je meer verbrandt :D

Het is een heerlijk begin van de dag: als ik klaar ben, heb ik energie genoeg voor de rest van de dag.
Veel meer dan wanneer ik op bed was blijven liggen.



Oh helemaal mee eens de ochtend is het lekkerste sport moment... kan me er op mn vrije dag echter moeilijk voor motiveren en als ik vroege dienst heb zou ik om 5 uur moeten opstaan :+

XxLMMxX
Berichten: 3131
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 22:43

Gisteravond zou ik skeelertraining hebben. Ging vanwege vele regen niet door. Toen heb ik bankgehangen.

Vandaag een welbestede dag. Vanochtend hardgelopen met een groepje, vanmiddag met een vriend een flinke wandeling naar de bloeiende heide gemaakt en vanavond op mijn oude pony een buitenrit gemaakt samen met een stalgenoot en haar pony. Ik reed zonder zadel, was alweer even geleden, en mijn pony was super relaxed en braaf. Echte geluksmomentjes.

Maartje ik sla ook weleens over hoor. Heerlijk dat je gezwommen hebt.