(+18) ik heb de privacy van mijn partner geschonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 06:44

Of wanneer je (ex) vriend als reden van zijn schimmige gedrag en telefoon obsessie aangeeft dat hij iets leuks aan het shoppen is voor jou. Mooie ring uitzoeken oid was het. Wel jammer dat het simpele mannenbrein (grapje) het verschil tussen andere vrouwen en ringen niet kent. :+ Ben er inderdaad achter gekomen doordat ik eens zijn laptop gebruikte ipv mijn eigen. En opeens op fb ingelogd was terwijl hij beweerde geen FB te hebben. Had het natuurlijk al bij de eerst twijfel moeten stoppen. Maar je bent jong en verliefd. :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:30

Ik ben dik 40 jaar samen met mijn man maar wat ik met mijn vriendin bespreek blijft tussen ons, ook als we weleens een ruzietje hebben ofzo.
Vind ik niet meer dan normaal.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 08-07-20 07:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:31

Qimm schreef:
Hutcherson schreef:
Er zijn ook wel echt stellen die wel alles delen met hun partner hoor. Ook als een vriendin iets in prive deelt. Omdat dat dat hooguit thuis besproken wordt en daar stopt het.
Volledige openheid kan ook veel opleveren qua band met elkaar en vertrouwen.

Ik ben daar misschien raar in, maar dat vind ik asociaal. Privé is privé en het dan toch doorvertellen aan nog iemand vind ik een breuk in vertrouwen. Informatie over een ander is niet aan jou om te bepalen wie dat nog meer weet, als zij wilde dat hij het ook wist had ze het ook wel aan hem verteld

Dat vind ik dan weer naïef... als je wilt dat niemand iets weet, moet je het ook niet vertellen. Als je iets vertelt moet je er altijd vanuit gaan dat het doorverteld wordt, allicht in kleine kring...

Sure_lee

Re: (+18) ik heb de privacy van mijn partner geschonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:39

Ik zou ook wel achterdochtig worden als mijn vriend ineens spastisch zou gaan doen over zijn telefoon.
Ik laat mijn telefoon weleens thuis als we samen weggaan. Als ik dan toch iets wil opzoeken dan gebruik ik die van hem.
Ook als 1 van ons bezig is dan lezen we berichtjes voor of nemen de telefoon op.
In het begin van onze relatie was ik nog weleens onzeker en keek ik weleens in zijn berichtjes.
Toen ik zei dat ik dat deed vond hij dat helemaal niet erg want hij had toch niks te verbergen. Nu doe ik dat al een paar jaar niet meer.
Totaal geen behoefte aan.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:41

chanicha schreef:
Ik ben dik 40 jaar samen met mijn man maar wat ik met mijn vriendin bespreek blijft tussen ons, ook als weleens een ruzietje hebben ofzo.
Vind ik niet meer dan normaal.

Eens :j

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:43

Sure_lee schreef:
Ik zou ook wel achterdochtig worden als mijn vriend ineens spastisch zou gaan doen over zijn telefoon.
Ik laat mijn telefoon weleens thuis als we samen weggaan. Als ik dan toch iets wil opzoeken dan gebruik ik die van hem.
Ook als 1 van ons bezig is dan lezen we berichtjes voor of nemen de telefoon op.
In het begin van onze relatie was ik nog weleens onzeker en keek ik weleens in zijn berichtjes.
Toen ik zei dat ik dat deed vond hij dat helemaal niet erg want hij had toch niks te verbergen. Nu doe ik dat al een paar jaar niet meer.
Totaal geen behoefte aan.

Wat lief van hem om daar zo op te reageren. Hij zag je onzekerheid en niet het wantrouwen of gemeenheid. Kon ook anders uitpakken. Zo zie je maar weer dat mannen dingen ook heel goed kunnen oppakken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:55

SophieO schreef:
Kinke schreef:
Prachtig om ervan uit te gaan dat wanneer je iets vermoedt en je partner daarmee confronteert, dat deze ook dan braaf gaat opbiechten. Zo werkt het dus lang niet altijd. Ik kreeg destijds ook zo'n onderbuikgevoel, ex er meerdere keren naar gevraagd. In die 19 jaar samen altijd gedacht dat hij nooit zoiets zou doen. Hij beweerde bij hoog en bij laag dat er niks aan de hand was, kon me daarbij gewoon recht in de ogen kijken. Tot, net als bij Daffodil, hij de computer niet goed had afgesloten. Als ik hem op zijn woord had geloofd was ik nog erger besodemieterd geweest.

En daarvoor heb je het nodig om de berichtjes te checken? Als je altijd zo´n gevoel hebt over je partner en het maar moet vragen, zit het toch sowieso al niet goed en is het wat mij betreft klaar.

Maar goed, ik ben erg direct en ga niet zo moeilijk lopen doen. :')

Ook als je al jaren samen bent, samen woont en gek bent op die persoon? Dan maak je het zo huppa zonder enig bewijs uit? Knap dat je dat kan.

Ik heb zelf ook altijd geroepen dat ga ik niet doen. Maar bij mijn ex kreeg ik op een gegeven moment ook een onheilspellend gevoel maar ik kreeg de vinger niet op de zere plek. Ik heb het ook een aantal keer gevraagd of er een ander was maar dan was ik gek en zag spoken. Dat zou hij nooit doen. Uiteindelijk ook blij dat ik wel gekeken heb. Ondanks dat het tegen mijn gevoel indruist. Want hij bleek ook een ander te hebben

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:06

Achterom schreef:
Dat vind ik dan weer naïef... als je wilt dat niemand iets weet, moet je het ook niet vertellen. Als je iets vertelt moet je er altijd vanuit gaan dat het doorverteld wordt, allicht in kleine kring...

Dan ken ik andere mensen dan jij :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:10

Ik wed dat bijna iedereen die hier het hardste schreeuwt nooit haar vriend te controleren als eerste zijn telefoon pakken als ze een enorm onderbuikgevoel hebben.

Misschien doe je dat bij een goede relatie niet nee. Als je elkaar vertrouwt. Maar dit was blijkbaar geen goede relatie dus dan vind ik het niet gek dat ze er in gekeken heeft. Weet zeker dat 90% in deze situatie hetzelfde zou doen.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 09:24

En dat dus vooral...

Als je relatie gewoon goed zit, je mekaar vertrouwt, .. denk ik niet dat je die drang hebt. (Tenzij je bvb grote vertrouwensissues hebt door .. en je dat aangeeft aan je partner zoals hierboven, dat je het fijn vind om af en toe te kijken als geruststelling voor een gedeukt zelfvertrouwen ipv uit jaloezie of achterdocht of...

Maar vanaf dat je dus idd voelt dat er iets niet goed zit, er geen antwoord komt en je gewoon weet dat het antwoord zich wrs in die telefoon bevind.. ik denk ook dat 90% zou gaan kijken als ze onbeantwoord blijven.
Misschien niet eens express, maar zoals je zegt, je opent de pc en ineens staat er een nieuw facebookaccount of er verschijnt een sms met hartjes op het beginscherm of ...

Over het wel of niet alles delen let mekaar, dat ligt vooral aan hoe jezelf en je partner in het leven staan. Ik ken koppels die het wel doen, koppels die het niet doen. Maakt dat 1 van beiden slecht?

Vaak kan je wel verwachten dat er dingen uit vriendenkring met een partner worden gedeeld. Want tenslotte, doe je het wel samen en sommige dingen, bespreek je liever even ookal is het privé tussen vrienden. Het met je partner bespreken of met de buuf op de hoek vind ik nog wel nét een ander verhaal.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:33

BillyJ schreef:
En dat dus vooral...

Als je relatie gewoon goed zit, je mekaar vertrouwt, .. denk ik niet dat je die drang hebt. (Tenzij je bvb grote vertrouwensissues hebt door .. en je dat aangeeft aan je partner zoals hierboven, dat je het fijn vind om af en toe te kijken als geruststelling voor een gedeukt zelfvertrouwen ipv uit jaloezie of achterdocht of...

Maar vanaf dat je dus idd voelt dat er iets niet goed zit, er geen antwoord komt en je gewoon weet dat het antwoord zich wrs in die telefoon bevind.. ik denk ook dat 90% zou gaan kijken als ze onbeantwoord blijven.
Misschien niet eens express, maar zoals je zegt, je opent de pc en ineens staat er een nieuw facebookaccount of er verschijnt een sms met hartjes op het beginscherm of ...

Over het wel of niet alles delen let mekaar, dat ligt vooral aan hoe jezelf en je partner in het leven staan. Ik ken koppels die het wel doen, koppels die het niet doen. Maakt dat 1 van beiden slecht?

Vaak kan je wel verwachten dat er dingen uit vriendenkring met een partner worden gedeeld. Want tenslotte, doe je het wel samen en sommige dingen, bespreek je liever even ookal is het privé tussen vrienden. Het met je partner bespreken of met de buuf op de hoek vind ik nog wel nét een ander verhaal.

Hier ga ik helemaal in mee!
Wij gaan heel losjes met elkaars telefoon om, hebben elkaars code, gewoon omdat dat soms handig is (in de auto of snel even wat opzoeken bijvoorbeeld).

Ook toen het eens ter sprake kwam aangegeven dat we niets te verbergen hebben en best elkaars telefoon uitgelezen mag worden. Maar omdat de relatie zo goed zit, hebben we hier totaal geen behoefte aan.

Privé zaken hebben we dan ook respect voor, mocht dat sporadisch voorkomen, we gaan echt niet appjes met vrienden of familie van elkaar lopen uitlezen.

Als er rondom de telefoon ineens spastisch zou worden gedaan, dan zou ik ook even een kijkje nemen. Het kan namelijk ook net zo goed een bevestiging opleveren dat je zorgen ongegrond zijn. En zo niet, dan wordt je niet langer besodemieterd dan nodig.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:41

Qimm schreef:
Achterom schreef:

Dan ken ik andere mensen dan jij :)

Een geheim is je slaaf zolang je het geheim houdt,maar wordt je meester zogauw je het vertelt.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:47

Goed gehandeld hoor TS, in dit geval was je ex niet goed bezig en niet jij.

Over wel of niet alles met je partner delen; ik heb vriendinnen waarbij ik inderdaad denk dat zij ook alles aan hun partner doorvertellen. Dit houdt in dat ik alleen met ze deel wat hun partner ook mag weten.
Ben ik daardoor meer gesloten dan ik anders zou zijn? Ja.
Maar je leert vanzelf om daar voorzichtig mee om te gaan. Nou deel ik sowieso al niet zo veel, maar door eerdere ervaringen let ik nu helemaal wel op met wat ik wel en niet vertel.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:57

stitchlover schreef:
Hier ga ik helemaal in mee!
Wij gaan heel losjes met elkaars telefoon om, hebben elkaars code, gewoon omdat dat soms handig is (in de auto of snel even wat opzoeken bijvoorbeeld).

Ook toen het eens ter sprake kwam aangegeven dat we niets te verbergen hebben en best elkaars telefoon uitgelezen mag worden. Maar omdat de relatie zo goed zit, hebben we hier totaal geen behoefte aan.

Privé zaken hebben we dan ook respect voor, mocht dat sporadisch voorkomen, we gaan echt niet appjes met vrienden of familie van elkaar lopen uitlezen.

Als er rondom de telefoon ineens spastisch zou worden gedaan, dan zou ik ook even een kijkje nemen. Het kan namelijk ook net zo goed een bevestiging opleveren dat je zorgen ongegrond zijn. En zo niet, dan wordt je niet langer besodemieterd dan nodig.

Precies dat.
Wij gebruiken ook elkaars telefoon.
Ja mijn vriend kan dan de berichten van vriendinnen lezen, maar ik denk dat veel wat daar staat hem niet interesseert. Dus daar gaat hij niet eens aan beginnen.

Zo ga ik net zo min ineens door zijn app berichten om te kijken of er verdachte dingen staan.
Als ik dat gevoel wel zou krijgen dat te moeten doen is de relatie al ergens niet meer goed.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:00

Ach... ik moet zeggen dat ik die drang niet heb om te controleren. Hij ook niet.

Sluit niet uit dat bij een onderbuikgevoel het wellicht gaat gebeuren. Maar ben meer van op de man afvragen

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:13

Aller eerst...
Super ts. Niet van die foto's enzo. Maar wat goed dat je het hebt aangepakt. Daar mag je echt trots op zijn.

De waard vertrouwt z'n gasten (of zo iets :') en dat blijkt wel.

Hoe voel jij je nu?

Elkaar controleren is maar net hoe je het ziet.
Wij zitten regelmatig op elkaars telefoon. Dingen opzoeken, foto's laten zien.
Soms word ik zelf lastig gevallen via Messenger door een kerel (terwijl er duidelijk "relatie" op profiel staat) dan leest hij het mee en gaat hij compleet stuk van het lachen.

Ook wij zijn enorm open naar elkaar... Tenzij ik een verrassing voor hem heb, maar dat speel ik liefste via zijn moeder :')

Dus ik snap die telefoon issues niet echt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:16

Mijn man heeft geen interesse in mijn telefoon, sterker nog, hij heeft niet eens interesse in zijn eigen telefoon tot op het punt dat wanneer het dringend is men mij benaderd zodat ik het hem kan zeggen :') Dus hier ook 0 interesse in controles, en als hij er al een ander op nahoudt dan doet hij dat niet via zijn telefoon :P

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:25

Ik had het er gister nog eens over met mijn vriend en hij zei ook van dat hij in het begin, omdat we meteen vanaf het begin zo open waren in ons telefoongebruik, een paar keer inderdaad wel gekeken heeft, als hij m had dat hij dan ook toch even in mijn whatsapp keek. Zijn ex vond het nodig om op de pc allerlei sexchats te hebben met mannen als hij niet thuis was en hij heeft dat ook een keer per ongeluk ontdekt toen hij thuiskwam en zij iets open had laten staan. Dus hij keek bij mij. Gewoon uit onzekerheid en toch wel angst voor herhaling. Het is heel wat om dat zomaar achter je te laten en iemand direct weer vol te vertrouwen. Ik heb hetzelfde meegemaakt en ik vond dat ook lastig in het begin. Dus we hebben gewoon wat dat betreft de deur volledig voor elkaar opengezet en daarom is die behoefte er ook totaal niet nu. Als er op elkaars telefoon gezeten wordt dan is dat echt omdat het gewoon makkelijk is :')

Overigens er schoot me wel een verhaal te binnen van een kennis van stal; die had ook al lang een relatie en haar man ging zich op een gegeven moment ook vreemd gedragen. Later opblijven en dan nog op de pc, ook zijn telefoon op de kop leggen en geheimzinnig ermee doen. Dat heeft bijna 2 maanden geduurd. Zij is dus op een avond wakker gebleven en na een goed uur naar beneden gelopen om uit haar plaat te gaan want ze was ervan overtuigd dat hij met vreemde vrouwen aan het praten was. Dus zij aan het tieren tegen hem; toen draaite hij de pc om en hij zei iets als: ik ben niet MET een vreemde vrouw aan het praten, ik ben OVER een vreemde vrouw aan het praten!
Was hij stiekem voor haar en supergave friese merrie aan het kopen en de tijd ervoor spendeerde hij dus aan zoeken ernaar, maar dat mocht zij natuurlijk niet weten.

Dus..... het KAN in sommige gevallen ook anders <3

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:20

Dat laatste heb ik inderdaad ook eens meegemaakt met de man van mijn beste vriendin. Hij en ik organiseerde een verassingsfeest voor haar, totdat ik ineens een huilende vriendin aan de telefoon kreeg die jaar man ervan verdachte vreemd te gaan omdat hij zo geheimzinnig deed... :')

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:49

Storm schreef:
Dat laatste heb ik inderdaad ook eens meegemaakt met de man van mijn beste vriendin. Hij en ik organiseerde een verassingsfeest voor haar, totdat ik ineens een huilende vriendin aan de telefoon kreeg die jaar man ervan verdachte vreemd te gaan omdat hij zo geheimzinnig deed... :')

:oo :oo :D
Wat heb je gezegd?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:11

Ze was zo enorm overstuur dat ik een kleine maar duidelijke hint heb moeten geven :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:24

Wat zei ze toen?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:24

Qimm schreef:
Hutcherson schreef:
Er zijn ook wel echt stellen die wel alles delen met hun partner hoor. Ook als een vriendin iets in prive deelt. Omdat dat dat hooguit thuis besproken wordt en daar stopt het.
Volledige openheid kan ook veel opleveren qua band met elkaar en vertrouwen.

Ik ben daar misschien raar in, maar dat vind ik asociaal. Privé is privé en het dan toch doorvertellen aan nog iemand vind ik een breuk in vertrouwen. Informatie over een ander is niet aan jou om te bepalen wie dat nog meer weet, als zij wilde dat hij het ook wist had ze het ook wel aan hem verteld

Precies.
Wanneer ik iets, in vertrouwen, met een vriend(in) deel, deel ik dat niet met zijn of haar partner.
Lekkere vriend(in) is dat dan! :(

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:40

Maartje1990 schreef:
Wat zei ze toen?

Ze kon zichzelf wel voor haar hoofd slaan... Schaamde zich voor haar wantrouwen, maar zo opgelucht dat er niks aan de hand was...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 13:19

Mijn partner heeft veel dezelfde codes als ik op z'n telefoon. Dan vergeet hij ze niet :+.
Dingen van vriendinnen bespreek ik soms wel, maar ligt eraan wat het is. Ook genoeg dingen die ik niet bespreek. We delen wel veel samen qua informatie en hebben daarin geen geheimen voor elkaar. Dat geeft zoveel meer lucht dan wle geheimen hebben.
Mijn ex was ook zo'n draak die alleen maar met andere meiden bezig was. Toen ik het uitmaakte zei hij nog: 'je krijgt nooit meer zo iemand als ik'. Dat klopt voor de 100%. Heb geen vreemdganger meer gehad.
Wel gedate met iemand die elke nacht tot 04.00 op WhatsApp zat en tegen mij zei dat hij ging slapen. Daar was ik dan ook wel weer snel klaar mee. Vertrouwde het niet en na die ex was ik wle klaar met dat soort ongein.