Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Qimm schreef:Hutcherson schreef:Er zijn ook wel echt stellen die wel alles delen met hun partner hoor. Ook als een vriendin iets in prive deelt. Omdat dat dat hooguit thuis besproken wordt en daar stopt het.
Volledige openheid kan ook veel opleveren qua band met elkaar en vertrouwen.
Ik ben daar misschien raar in, maar dat vind ik asociaal. Privé is privé en het dan toch doorvertellen aan nog iemand vind ik een breuk in vertrouwen. Informatie over een ander is niet aan jou om te bepalen wie dat nog meer weet, als zij wilde dat hij het ook wist had ze het ook wel aan hem verteld
Sure_lee schreef:Ik zou ook wel achterdochtig worden als mijn vriend ineens spastisch zou gaan doen over zijn telefoon.
Ik laat mijn telefoon weleens thuis als we samen weggaan. Als ik dan toch iets wil opzoeken dan gebruik ik die van hem.
Ook als 1 van ons bezig is dan lezen we berichtjes voor of nemen de telefoon op.
In het begin van onze relatie was ik nog weleens onzeker en keek ik weleens in zijn berichtjes.
Toen ik zei dat ik dat deed vond hij dat helemaal niet erg want hij had toch niks te verbergen. Nu doe ik dat al een paar jaar niet meer.
Totaal geen behoefte aan.
SophieO schreef:Kinke schreef:Prachtig om ervan uit te gaan dat wanneer je iets vermoedt en je partner daarmee confronteert, dat deze ook dan braaf gaat opbiechten. Zo werkt het dus lang niet altijd. Ik kreeg destijds ook zo'n onderbuikgevoel, ex er meerdere keren naar gevraagd. In die 19 jaar samen altijd gedacht dat hij nooit zoiets zou doen. Hij beweerde bij hoog en bij laag dat er niks aan de hand was, kon me daarbij gewoon recht in de ogen kijken. Tot, net als bij Daffodil, hij de computer niet goed had afgesloten. Als ik hem op zijn woord had geloofd was ik nog erger besodemieterd geweest.
En daarvoor heb je het nodig om de berichtjes te checken? Als je altijd zo´n gevoel hebt over je partner en het maar moet vragen, zit het toch sowieso al niet goed en is het wat mij betreft klaar.
Maar goed, ik ben erg direct en ga niet zo moeilijk lopen doen.
BillyJ schreef:En dat dus vooral...
Als je relatie gewoon goed zit, je mekaar vertrouwt, .. denk ik niet dat je die drang hebt. (Tenzij je bvb grote vertrouwensissues hebt door .. en je dat aangeeft aan je partner zoals hierboven, dat je het fijn vind om af en toe te kijken als geruststelling voor een gedeukt zelfvertrouwen ipv uit jaloezie of achterdocht of...
Maar vanaf dat je dus idd voelt dat er iets niet goed zit, er geen antwoord komt en je gewoon weet dat het antwoord zich wrs in die telefoon bevind.. ik denk ook dat 90% zou gaan kijken als ze onbeantwoord blijven.
Misschien niet eens express, maar zoals je zegt, je opent de pc en ineens staat er een nieuw facebookaccount of er verschijnt een sms met hartjes op het beginscherm of ...
Over het wel of niet alles delen let mekaar, dat ligt vooral aan hoe jezelf en je partner in het leven staan. Ik ken koppels die het wel doen, koppels die het niet doen. Maakt dat 1 van beiden slecht?
Vaak kan je wel verwachten dat er dingen uit vriendenkring met een partner worden gedeeld. Want tenslotte, doe je het wel samen en sommige dingen, bespreek je liever even ookal is het privé tussen vrienden. Het met je partner bespreken of met de buuf op de hoek vind ik nog wel nét een ander verhaal.
Qimm schreef:Achterom schreef:Dat vind ik dan weer naïef... als je wilt dat niemand iets weet, moet je het ook niet vertellen. Als je iets vertelt moet je er altijd vanuit gaan dat het doorverteld wordt, allicht in kleine kring...
Dan ken ik andere mensen dan jij
stitchlover schreef:Hier ga ik helemaal in mee!
Wij gaan heel losjes met elkaars telefoon om, hebben elkaars code, gewoon omdat dat soms handig is (in de auto of snel even wat opzoeken bijvoorbeeld).
Ook toen het eens ter sprake kwam aangegeven dat we niets te verbergen hebben en best elkaars telefoon uitgelezen mag worden. Maar omdat de relatie zo goed zit, hebben we hier totaal geen behoefte aan.
Privé zaken hebben we dan ook respect voor, mocht dat sporadisch voorkomen, we gaan echt niet appjes met vrienden of familie van elkaar lopen uitlezen.
Als er rondom de telefoon ineens spastisch zou worden gedaan, dan zou ik ook even een kijkje nemen. Het kan namelijk ook net zo goed een bevestiging opleveren dat je zorgen ongegrond zijn. En zo niet, dan wordt je niet langer besodemieterd dan nodig.
Storm schreef:Dat laatste heb ik inderdaad ook eens meegemaakt met de man van mijn beste vriendin. Hij en ik organiseerde een verassingsfeest voor haar, totdat ik ineens een huilende vriendin aan de telefoon kreeg die jaar man ervan verdachte vreemd te gaan omdat hij zo geheimzinnig deed...
Qimm schreef:Hutcherson schreef:Er zijn ook wel echt stellen die wel alles delen met hun partner hoor. Ook als een vriendin iets in prive deelt. Omdat dat dat hooguit thuis besproken wordt en daar stopt het.
Volledige openheid kan ook veel opleveren qua band met elkaar en vertrouwen.
Ik ben daar misschien raar in, maar dat vind ik asociaal. Privé is privé en het dan toch doorvertellen aan nog iemand vind ik een breuk in vertrouwen. Informatie over een ander is niet aan jou om te bepalen wie dat nog meer weet, als zij wilde dat hij het ook wist had ze het ook wel aan hem verteld