Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:04

Ik vond WW ook heel fijn, ging wekelijks naar bijeenkomst en dat motiveerde enorm! Ik gebruik nu nog steeds elementen uit WW en weeg mezelf nog altijd 1x per week ook na al die jaren op mijn streefgewicht.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:18

poes schreef:
Dat van dat hardlopen en wandelen klopt toch toch niet? In absolute cijfers zul je met een half uur of één uur hardlopen altijd meer vet verbranden dan met dezelfde tijd wandelen. Wel kan het zijn dat de verhouding koolhydraat/vet verbruik anders ligt. Dus ja het kan dat wandelen procentueel meer vet verbrandt maar in absolute cijfers echt niet.

Hmmm, ik weet niet....
Qua calorieën verbrandt je idd meer door te hollen, maar: - vetverbranding werkt uitstekend bij matige inspanning (=wandelen), een mens schijnt gebouwd te zijn op een uur of 6 lopen per dag.

Maar doorgaans gebeurt het dat mensen na een x aantal kilometers hollen koolhydraten nodig hebben.
...wat op zich niet erg is - maar als je gaat bewegen omdat je je lichaam wil trainen om over te schakelen op vetverbranding werkt het contraproductief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:23

Idd, heeft volgens mij met de hartslagzones te maken. Vetverbranding heb je bij een lagere hartslag, bij hardlopen ben je vooral je conditie aan het verbeteren (en uiteraard ook calorieën verbranden)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:30

De vetverbranding gaat wel door bij een hogere hartslag, maar op gegeven moment moet je op zijn gunstigst aan het fruit
(Of die vieze sportdrank of 'weet ik het' aan gedoe.)

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:33

Ik heb niet alles doorgelezen maar wil je dit even zeggen;;

Ik ben op dit moment ook nog steeds 20kg te zwaar. Ik kwam van 105, schommel nu rond de 96 en zou eigenlijk rond de 65-70kg moeten wegen volgens het ideale beeld :+

Ik ben echter zowieso al breed gebouwd en ook niet de kleinste (1m72) en gelukkig zit alles evenredig verdeeld.

pas nudat ik de focus niet meer op afvallen leg!! Maar gewoon wel gezond bezig ben, sportief wat bezig ben, maar gewoon goed in mijn vel zit en mezelf heb aanvaard als zijnde 'ik zal nooit een fotomodel worden uit een boekje of thighgap hebben' ... pas nu, begin ik stilletjesaan, traag maar gestaag, af te vallen. Terwijl ik géén moeite meer doe als voorheen. Terwijl ik nog vaak genoeg terug val en vreetbuien heb en wel gewoon yerug koolhydraten eet.. ik kan je maar 1 ding zeggen. Je gemoedstoestand is het belangrijkste!!

Twijfel niet aan jezelf, probeer je gewoon te focussen op gezond zijn en niet persé op die nummers op de weegschaal. En probeer je goed te voelen in je vel.
Ik heb ook een hangbuik en flubber, die had vroeger niemand ooit gezien, maar loop nu even trots in bikini rond, en ja dat is moeilijk! Maar voelt uiteindelijk zo goed!
En sinds ik me niet meer focus op alles perfect doen en afwegen en sporten en doorgaan.... pas nu, komt mijn lijf in balans omdat ik geestelijk beter in balans ben.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:37

Janneke2 schreef:
De vetverbranding gaat wel door bij een hogere hartslag, maar op gegeven moment moet je op zijn gunstigst aan het fruit
(Of die vieze sportdrank of 'weet ik het' aan gedoe.)

Dat klopt wel maar je verbrandt in absolute cijfers ook gewoon vet dacht ik. Weet dat ik daar ooit eens iets heel interessant over gelezen had. Ik loop ook liefst lange duurlopen: op matige hartslag dus :j

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 19:15

Renee, dan is IF inderdaad een fijne methode voor jou om te gebruiken. Wat fijn ook dat je darmen er rustig van blijven! Misschien heb ik het gemist of ben ik het gewoon vergeten haha, wat voor sporten doe je?

opisop_shop, wat lastig dat je motivatie weg is! Kun je niet alsnog een soort tijdelijke begeleiding krijgen via telefoon ofzo, zodat je in ieder geval wel even je ei kwijt kunt daar?

Roosch, Foxy :') misschien moet ik jou maar gewoon vragen of je ook even een naam voor onze auto kunt bedenken _O- maar ben benieuwd hoe Foxy bevalt! Ik heb hem even opgezocht, wel leuk met die kleurtjes! Welke kleur heb jij? (ik bedoel de kleur van het "wiel" achter, dat midden uit mijn hoofd) en wauw, twee maten kleiner! Dat is gewoon wel echt een prestatie :):) _/-\o_

Hanafubuki, fijn dat het nu wat makkelijker is om een gezonde lunch mee te nemen. Dat scheelt echt wel een hoop. En goed voor de bankrekening dus :))

tyleysmiley, ik vind het nog niet eens zo'n gek idee :)) we hebben alleen wel vrij kleine keukenkastjes, dus dan wordt het hier maar een minirokje _O-

Ipsilonka, perfect beroep idd, haha. Maar welkom! Ik moet ook nog een beetje leren hoe ik mezelf moet inhouden. Als ik je nu een tip mag geven: een mantra in je hoofd hebben. Zo van: word ik op de langere termijn ook blij als ik dit nu pak? Of iets van die strekking.

veneri, wat heb je al veel geprobeerd! Maar hoe fijn is het om al 3 maanden eczeemvrij te zijn *\o/* zoveel doet eten dus voor je lichaam...

Eleeke, 12 kilo is ook echt al best veel. Een schijntje vergeleken bij 40 := maar ik ben inderdaad ook heel blij met hoe het topic loopt. Jij dus ook al heel positief over WW, sowieso ook heel veel succes! Ik hoop dat jij ook je doel bereikt *\o/*

Mars, wat zijn elementen uit WW die je bent blijven gebruiken? Ik ken het alleen van de punten en het online en offline qua methode, maar ben niet zo bekend met de rest van het programma.

Janneke, dat heb ik inderdaad ook geleerd. Dat je beter matig en langer actief kunt zijn, dan kort "pieken". Zes uren lopen per dag ga ik niet redden met mijn bekken momenteel, een halfuur is al een uitdaging :')

BillyJ, bedankt voor je bericht! Je hebt absoluut gelijk dat de focus niet alleen maar op afvallen kan liggen en dat er veel meer factoren zijn die ook belangrijk zijn :j

Zo, ik ben bij haha. Ik ben echt bijzonder slecht in bijleesposten en zeker om dat vol te houden :')
Heb tot nu toe niet de beste week ever. Mijn werk is megadruk, al hebben we sinds vandaag weer even ruimte om adem te halen. Daarnaast heeft mijn dochter gisteren vaccinaties gehad, dus die was ook niet echt haar vrolijke zelf. Ik mag in mijn handjes knijpen hoor, met hoe ze reageert, maar voor een bijzonder vrolijk en makkelijk kind was ze behoorlijk humeurig en ook wat koortsig. We bakeren haar in, heeft ze ook echt nog nodig, maar dat mag dus niet volgens de richtlijnen. Uiteindelijk een beetje geprobeerd met een dunne hydrofiel vannacht en dat ging goed *\o/*
Maar goed, al met al is het ritme even ver te zoeken en met wat frustraties erbij voelde ik me niet top. Tel daarbij op dat de koeken open binnen bereik stonden... -O- maar ik ga het wél eerlijk opschrijven in het voedingsdagboek. Niet dat ik een enorme emo-eter ben, maar af en toe met wat samenloop van omstandigheden... :x

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:27

Iemand hier ervaring met EMS apparaten om spierversterking te doen en af te vallen?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:38

Wat trouwens ook heel lekker is, als je eens wat anders wil dan water, is Waterdrop. Is een klein blokje wat je in je water kan doen. Ik doe 1 blokje op 1 liter, anders vind ik het te sterk.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:14

Mars kun jij niet wat vertellen over hoe je op dit gewicht blijft? Ik lees veel over terugval en dan de motivatie niet meer kunnen vinden, misschien heeft iemand wat aan jouw verhaal?

Over hardlopen, ik loop hard, voor afvallen helpt het niet echt maar je wordt wel strakker in je lijf. Volgens mij is het gewoon goed voor je hele gestel maar ik denk dat wanneer je echt heel veel kilo's te zwaar bent dit niet goed is voor je gewrichten. Volgens mij is wandelen dan eerst veel beter.
Ik loop hier alleen nog maar hard op onverharde wegen.

Wat een fijn topic en wat een enorme strijd wordt er geleverd, _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:17

Sporten had ik inderdaad nog niet genoemd, Butterfly. Ik ga eens per week een uur bootcampen (heftuuuuug!). En daarnaast fiets ik een aantal uren in de week op de racefiets.

Wat mij ook echt wel diehard motiveert is bijvoorbeeld zo'n before - after foto van Mars. Wow, dan denk ik echt... Dáár doe ik het voor! En laat ik de chocola in de supermarkt liggen.

Danjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:24

Eleeke schreef:
Hoewel ik maar 12 kilo kwijt hoef, vind ik dit een heel fijn topic, serieus en wat inhoudelijker. Ik zal niet teveel schrijven omdat ik goed besef dat je juist graag een topic wilde voor mensen die veel kilo's willen verliezen.

- Ik ken meer "slechte" verhalen over koolhydraat arm. Ik kan er zelf ook niet goed tegen. Heb het gedaan, viel heel makkelijk 10 kilo af maar was zo slap dat ik niet meer in staat was om te sporten. Pas toen ik na 2 maanden weer "normaal" ging eten kreeg ik weer energie.
- Ik gebruik WW, zie daar heel heel veel mensen in hun "facebook" oftewel Connect , die 30 of soms wel 50 kilo afvallen. WW is gewoon gezond eten ( schijf van 5) , maar waar je met punten ipv kalorien werkt. ze zijn net niet 1 op 1. producten met weinig suiker en vet en meer eiwitten zij net iets " goedkoper" in verhouding dan producten met vooral veel suiker. Idem volkoren en wit ( pasta, rijst , brood ) . Groente en fruit zijn "gratis" maar wordt uiteraard wel afgeraden om jezelf onbeperkt vol te stoppen met bv bananen en druiven.
Na de eerste week doorzetten word ik er wel heel blij van. ik val "langzaam" af met 0,5 kg per week, maar wel zonder veel honger en met gezond eten.

Tot zover mijn promotie... ik heb geen aandelen hoor. Ik ben enthousiast omdat ik zie hoeveel mensen daar zoveel af zijn gevallen.

Ik volg ook WW, ben nu bijna 10 maanden bezig en 36,5 kilo afgevallen, nog 1,5 kilo tot mijn streefgewicht.
Daarnaast beweeg ik ook veel d.m.v. wandelen en fietsen.
Laatst bijgewerkt door Danjel op 27-05-20 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:24

Knap hoor +:)+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:26

1.5 kg, das 3 keer es goed poepen en dan ben je er! Wat knap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:26

Wow, diep respect Danjel. Echt heel knap _/-\o_ _/-\o_

Danjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:30

Roosch schreef:
1.5 kg, das 3 keer es goed poepen en dan ben je er! Wat knap!

Hahahahaha was dat maar waar! Lekker rustig aan de laatste anderhalf kilo :+

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:53

Ik heb mijn verhaal deels gepost in het topic afvallen 2020. Inmiddels zit ik weer in de meeleesmodus daar :o maar wilde hier toch even reageren. Veel afvallen is moeilijk maar zeker te doen! Voor mij ging de knop van de ene op de andere dag om en is die nog steeds om. Ik ben inmiddels op eigen kracht 62kg afgevallen en probeer voor mezelf nu een modus te vinden om op gewicht te blijven. Tot nu toe gaat dat goed. Voor de mensen die veel willen afvallen, schaam je niet en vraag hulp als je denkt die nodig te hebben! Ik heb bijvoorbeeld heel veel steun gehad van mijn ouders en vriendenkring. Jullie kunnen het!

Ps. Hieronder mijn voor en na foto :)
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:58

Wauw Emma! Wat heeft voor jou geholpen? Een bepaald dieet of juist veel sporten?

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:05

Kcal tellen en minimaal een half uur bewegen per dag! Verder actief zijn, de trap nemen ipv de lift en de fiets ipv de auto. Qua eten geen bepaalde voedselgroepen uitgesloten, zolang ik maar een calorie tekort had mocht ik alles van mezelf eten. Dat heeft prima gewerkt en ik heb me ook nooit belemmerd gevoeld in mijn “dieet” (ik noem het liever levensstijl) :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:09

Wat is een calorietekort? Dus je at alles maar in kleine mate? En hoeveel calorieën mocht je per dag?

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:13

Minder eten dan wat je verbruikt :) het aantal kcal wat je verbruikt kun je op internet makkelijk berekenen. Ik ben daar dagelijks 500-800 kcal onder gaan zitten wat neerkwam op ongeveer 1500 kcal per dag. Met uiteraard af en toe ruimte voor wat lekkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:18

Heel knap emma!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:23

Emma_V schreef:
Minder eten dan wat je verbruikt :) het aantal kcal wat je verbruikt kun je op internet makkelijk berekenen. Ik ben daar dagelijks 500-800 kcal onder gaan zitten wat neerkwam op ongeveer 1500 kcal per dag. Met uiteraard af en toe ruimte voor wat lekkers.

Maar dan moet je bijna wel flink sporten want anders mag je wel heel weinig eten. ik zit de hele dag op kantoor en verbruik volgens mij echt weinig calorieën. Als ik daar 500 in de min op moet dan kan ik niks eten denk ik, een wortel.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:31

Wauw Emma !
Ik wil dit ook zo graag, maar de knop kan pas omgaan. Als ik terug alleen woon. Want ben nu niet id mogelijkheid om zelf te kiezen wat de pot schaft.
“Zwak” excuus i know. Maar ik zou mij heel de dag er aan kunnen houden. En dan door s avonds met de pot mee te eten. Het weer kunnen verknallen, door de hoeveelheid boter en zout dat ze gebruiken.
En dat vind ik gewoon niet motiverend.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:50

Citaat:
Maar dan moet je bijna wel flink sporten want anders mag je wel heel weinig eten. ik zit de hele dag op kantoor en verbruik volgens mij echt weinig calorieën. Als ik daar 500 in de min op moet dan kan ik niks eten denk ik, een wortel.

Kantoorwerk is 1 ding, maar er zijn vaak wel dingen mogelijk, zoals 'actief zitten' (stokke move, evenwichtskussen, skippybal stoel)
staan
of zelfs een fietsstoel.