Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
poes schreef:Dat van dat hardlopen en wandelen klopt toch toch niet? In absolute cijfers zul je met een half uur of één uur hardlopen altijd meer vet verbranden dan met dezelfde tijd wandelen. Wel kan het zijn dat de verhouding koolhydraat/vet verbruik anders ligt. Dus ja het kan dat wandelen procentueel meer vet verbrandt maar in absolute cijfers echt niet.
Janneke2 schreef:De vetverbranding gaat wel door bij een hogere hartslag, maar op gegeven moment moet je op zijn gunstigst aan het fruit
(Of die vieze sportdrank of 'weet ik het' aan gedoe.)
Eleeke schreef:Hoewel ik maar 12 kilo kwijt hoef, vind ik dit een heel fijn topic, serieus en wat inhoudelijker. Ik zal niet teveel schrijven omdat ik goed besef dat je juist graag een topic wilde voor mensen die veel kilo's willen verliezen.
- Ik ken meer "slechte" verhalen over koolhydraat arm. Ik kan er zelf ook niet goed tegen. Heb het gedaan, viel heel makkelijk 10 kilo af maar was zo slap dat ik niet meer in staat was om te sporten. Pas toen ik na 2 maanden weer "normaal" ging eten kreeg ik weer energie.
- Ik gebruik WW, zie daar heel heel veel mensen in hun "facebook" oftewel Connect , die 30 of soms wel 50 kilo afvallen. WW is gewoon gezond eten ( schijf van 5) , maar waar je met punten ipv kalorien werkt. ze zijn net niet 1 op 1. producten met weinig suiker en vet en meer eiwitten zij net iets " goedkoper" in verhouding dan producten met vooral veel suiker. Idem volkoren en wit ( pasta, rijst , brood ) . Groente en fruit zijn "gratis" maar wordt uiteraard wel afgeraden om jezelf onbeperkt vol te stoppen met bv bananen en druiven.
Na de eerste week doorzetten word ik er wel heel blij van. ik val "langzaam" af met 0,5 kg per week, maar wel zonder veel honger en met gezond eten.
Tot zover mijn promotie... ik heb geen aandelen hoor. Ik ben enthousiast omdat ik zie hoeveel mensen daar zoveel af zijn gevallen.
Emma_V schreef:Minder eten dan wat je verbruikthet aantal kcal wat je verbruikt kun je op internet makkelijk berekenen. Ik ben daar dagelijks 500-800 kcal onder gaan zitten wat neerkwam op ongeveer 1500 kcal per dag. Met uiteraard af en toe ruimte voor wat lekkers.
Citaat:Maar dan moet je bijna wel flink sporten want anders mag je wel heel weinig eten. ik zit de hele dag op kantoor en verbruik volgens mij echt weinig calorieën. Als ik daar 500 in de min op moet dan kan ik niks eten denk ik, een wortel.