Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:23

Ik heb dat altijd. Ik zorg nu gewoon dat me messen heel bot zijn anders hou ik geen vel meer over :+

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:43

Wat een leuk topic :').
Ik las veel over vaatwasser verwondingen. Nou ik heb gisteren mooi mijn bovenbeen volledig tegen de open vaatwasser aan geknald. Hier staat de vaatwasser namelijk niet op de grond maar 1 kastje hoger. Dus als de deur helemaal open is dan is het perfect voor bovenbeen verwondingen aangezien het te laag is voor je ogen om te zien :=

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:48

xGoldenHero schreef:
Mijn dochter van toen bijna 2 jaar ging net voor het slapen gaan op de bank lopen, ik riep nog pas op straks val je nog en probeerde haar te grijpen maar ze viel al met haar hoofd op de rand van de salontafel.

Beetje wazige foto maar ze kreeg 5 hechtingen. [ [url=m/ZcM6Xp.jpg]Afbeelding[/url] ]

:(:)

En herkenbaar!

Als kind bleef ik nog wel eens na schooltijd rondhangen in het schoolgebouwtje. Was op de basisschool en het was zo'n typisch schooltje in de oudere stijl. In het gebouw stonden van die gietijzeren wat ouderwetse radiatoren. Ik was toen een jaar of 6 en samen met wat klasgenootjes tikkertje aan het spelen. Rennen was niet toegestaan in de gang en het lokaal, maar dat deden we natuurlijk wel gewoon. Nja, de combinatie van rennen op een gladde vloer en tegelijkertijd de arm van je klasgenootje proberen te ontwijken omdat je bijna getikt werd resulteerde in een valpartij waarbij ik met mijn voorhoofd vol op de radiator knalde. En nog steeds is het litteken goed zichtbaar. En sinds de Harry Potter verhalen populair geworden zijn nog regelmatig ook een "grappige" opmerking erover gehad. :')

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:54

Waarom ben ik fit topic van begin af aan gaan lezen en heb ik álle foto's bekeken en weg gegruweld _-:(

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 16:43

ClaudiaHS schreef:
Kunnen ze er na de tijd wel weer in?

Nee zijn er helemaal uitgehaald. Dan zou ik ze opnieuw moeten laten piercen :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:54

Ik heb geen idee hoe ik een spoiler zet dus plaats maar geen foto.
Ik heb echt iets met mijn vingers, als kind tussen de deur dus mis een stukje :')
Stuk duim met de kaasschaaf :+ En paar jaar geleden dag voor Kerst zat ik op de HAP voor m'n vinger te hechten, ik had tussen de schuttingpoort (hele zware houten deur :') ) gezeten :') Oeps!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:55

Code
[spoiler][/spoiler]

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 17:04

Wat zonde Sharoontje.
Moeten ze in dat gebied zijn dat ze eruit moeten?
Ik zou dat wel een bezwaar vinden met het plaatsen van microdermals.
Mag elke operatie alles eruit. -O-

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 17:14

Voor elke operatie moeten alle piercings eruit. Daardoor is mijn helix ook dicht gegroeid.. ontzettend balen voor jezelf wel. Maar het is vooral zodat ze tijdens de operatie nergens met hun instrumenten aan blijven hangen en iets kapot maken dus uiteindelijk wel voor je eigen bestwil.. Maar balen is het wel!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 17:29

Blijven hangen vind ik met dit dus kul.
Ik ga soms met infuus naar de paarden.
Nou ik leg dan gaasjes aan weerszijden tot dezelfde hoogte en iets hoger als het infuus.
Dan doe ik er verband om en plak zonodig de randen af.
Dan drukt er niks, en is alles goed beschermd.
Een microdermal is een kwestie van een likdoornpleister en daaroverheen tegaderm.
Tegaderm zijn die doorzichtige pleisters die ze ook voor infuus gebruiken.
Desnoods nog een gaasje ofzo op de likdoornpleister zodat ze niks kunnen stoten en afplakken.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 17:46

Ja ik vind het ook onzin. Maarja, ik mocht anders de OK niet in..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:13

Kijk sommige dingen snap ik echt hoor.
Zoals nepnagels en nagellak.
Maar dit dus niet.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:43

Pepperrr schreef:
Voor elke operatie moeten alle piercings eruit. Daardoor is mijn helix ook dicht gegroeid.. ontzettend balen voor jezelf wel. Maar het is vooral zodat ze tijdens de operatie nergens met hun instrumenten aan blijven hangen en iets kapot maken dus uiteindelijk wel voor je eigen bestwil.. Maar balen is het wel!

Serieus??? Dit wist ik helemaal niet.

Ik heb alleen tepelpiercings, ringetjes, maar ik zou dat echt niet fijn vinden. Mijn huid kennende kan ik aan het einde van de operatie mijn tepels opnieuw laten piercen, en dat wil ik nooit meer :')

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:48

Ik ben meerdere keren met mircodermals en andere piercings in operatie kamer geweest. Wat eruit kon moest eruit, de rest werd gewoon afgeplakt.

Dit waren geen spoed operaties maar gewone ingeplande. Tijdens spoed werden ze niet eens eruit gehaald of afgeplakt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:53

Wel mooi topic dit! Erg fascinerend hoe je in de vaatwasser kan vallen trouwens, dat zou ik ook kunnen :+

Ik had laatst een gat in m’n vinger die bloedde als een rund. Geen pleisters op stal te vinden maar wel ductape en een gaasje in de auto _O- heb daarna nog zo boodschappen gedaan en toen ik thuis kwam was het helemaal doorgebloed.

Afbeelding
Oh en een keer iets met een teen
Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:53

Lestrange01 schreef:
Pepperrr schreef:

Serieus??? Dit wist ik helemaal niet.

Ik heb alleen tepelpiercings, ringetjes, maar ik zou dat echt niet fijn vinden. Mijn huid kennende kan ik aan het einde van de operatie mijn tepels opnieuw laten piercen, en dat wil ik nooit meer :')

Echt he, never again,daar blijf je vanaf doe je maar eeen pleister op :')

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:34

WOW wat een plaatjes van plaatjes komen hier voorbij!
Ik zet even een stipje en kom straks terug met een dozijn kluns-ik-breek-alles-wat-je-kan-breken-plaatjes, nu ga ik snel een stip zetten in het röntgentopic.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:55

Gauw geupload vanaf mijn mobiel. Dit is van op de dag af 5 jaar geleden, kreeg een herinnering van Feestboek ;) , dit was een gevalletje: knikker vanaf de bovenste trede de trap af en blijf met je tenen tussen de spijlen van de balustrade hangen.
Resultaat: 6 hechtingen en 2 gebroken middenvoetsbeentjes. best auw.

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:06

Auw :oo

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 20:17

Aiiiii die plek :oo

De reden dat ze er uit moesten, is omdat ze werken met een snij apparaatje wat op stroom werkt. Ik krijg een plaatje op m’n been gelegd wat de stroom afleid, maar omdat die piercings dichterbij de borsten zitten, is de kans groot dat er brandplekken kunnen komen ofzo. Dus vandaar moesten ze eruit. Baal er erg van, maar zit er niet op te wachten dat de operatie niet door kan gaan door die piercings.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:32

sharoontje schreef:
Aiiiii die plek :oo

De reden dat ze er uit moesten, is omdat ze werken met een snij apparaatje wat op stroom werkt. Ik krijg een plaatje op m’n been gelegd wat de stroom afleid, maar omdat die piercings dichterbij de borsten zitten, is de kans groot dat er brandplekken kunnen komen ofzo. Dus vandaar moesten ze eruit. Baal er erg van, maar zit er niet op te wachten dat de operatie niet door kan gaan door die piercings.

Dit dus.

Piercings uit anders krijg je brandwonden ;)
Ze gebruiken electrocoagulatie, dat brand je huid uiteen en stelpt meteen bloeden.

Mbt onnatuurlijke nagels, dit is ivm bacteriën.

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:36

Pff hehe, hele topic doorgelezen. Nu heb ik weer rust, kan ik eindelijk gaan avondeten. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:00

Aah Imker wat een rotplek!! Ziet er flink pijnlijk uit!

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:20

Jester_ schreef:
schuimpie schreef:

Respectloos dit... Je plaatst een foto van de blote stuit/bilnaad van 1 van je cliënten op een openbaar forum! :?
Ik zou je adviseren die foto zo snel mogelijk te verwijderen als je baan je lief is, heb er ook al op getemd.

Je weet niet welke client, waar ik werk? Het had ook me eigen wond kunnen zijn

Ik schaam me diep dat een collega vpk zo laks met de privacy van haar cliënten omgaat. Cliënten zijn in dit soort situaties op hun kwetsbaarst en jij stapt daar zonder pardon overheen, zelfs als je erop gewezen wordt door meerdere mensen dat dit alle grenzen voorbij is.
Ik heb er een paar dagen over nagedacht, maar nee, ik ga het niet laten rusten en je werkgever is op de hoogte gesteld.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:28

@schuimpie, ik denk dat dit netter was geweest als je dit via pb had gedaan... Maar goed.