Meld je aan voor de eerste virtuele bokt run!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:19

WoW, wat hebben er al veel gelopen. Ik ga eind van de week. Vandaag lekker 6 gewandeld. Mijn streven is 35 minuten. Ik loop wel altijd sneller met anderen. Vroeger wel wat 10 km loopjes gedaan en dat scheelde soms wel 10 minuten. Ik loop als ik nog geen 5 heb ook mijn huis voorbij. Staat alleen zo stom dat in je eigen straat op en neer hollen
Laatst bijgewerkt door Paardenfan25 op 05-05-20 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:19

Katharinaa schreef:
Mews knap dat je toch hebt doorgezet!

Dideh gewoon doen joh, je tijd maakt niet uit, zolang je maar trots bent op jezelf (en dat ga je niet kunnen zijn als je t niet doet)!
Je kan online toch ook een rondje uitstippelen, dan weet je op voorhand waar je heen moet. En als het niet lang genoeg blijkt te zijn, loop je je huis wat voorbij en wandel je terug. Of als het te lang blijkt te zijn, wandel je gewoon nog wat he.

Dat is waar, al heb ik altijd die gekke error in mijn hoofd dat ik vind dat mensen mij niet in mijn hardloopkleren mogen zien wandelen :=
Maar daar moet ik me misschien maar gewoon een overheen zetten. Kijken of ik het morgen kan doen als ik op tijd klaar ben met werk!

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:20

DideH schreef:
Katharinaa schreef:
Mews knap dat je toch hebt doorgezet!

Dideh gewoon doen joh, je tijd maakt niet uit, zolang je maar trots bent op jezelf (en dat ga je niet kunnen zijn als je t niet doet)!
Je kan online toch ook een rondje uitstippelen, dan weet je op voorhand waar je heen moet. En als het niet lang genoeg blijkt te zijn, loop je je huis wat voorbij en wandel je terug. Of als het te lang blijkt te zijn, wandel je gewoon nog wat he.

Dat is waar, al heb ik altijd die gekke error in mijn hoofd dat ik vind dat mensen mij niet in mijn hardloopkleren mogen zien wandelen :=
Maar daar moet ik me misschien maar gewoon een overheen zetten. Kijken of ik het morgen kan doen als ik op tijd klaar ben met werk!

Je kan ook heeeel langzaam joggen; dan lijkt het nog wat

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:21

Paardenfan25 schreef:
Staat alleen zo stom dat in je eigen straat op en neer hollen

Haha dat heb ik dus ook!
Ik ging vorige week mijn 10 Miles lopen, maar had ergens een afslag gemist en kwam een kilometer tekort... Geen probleem, huis voorbij, langs de buurman... 200 meter verder, omkeren... terug langs de buurman... "zoooooo dat was een kort loopje vandaag?!". Euhm. :+

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:22

Dank jullie wel voor de lieve reacties! <3

Memuska, grappig dat het verhaal van het water voor jou ook herkenbaar is!

Supervixen, ik kijk even hoe ik me later in de week voel en of en hoe het uitkomt allemaal. Ik overweeg het wel om het nog een keer te proberen als het goed uitkomt. :j

DideH, als moed een factor is kan ik zeker aanraden om het te doen! Dan kan je achteraf in ieder geval trots zijn dat je het hebt gedaan. :)

Memuska

Re: Meld je aan voor de eerste virtuele bokt run!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:23

Echt leuk dat er zoveel mensen meedoen en gemotiveerd zijn!!!

Jullie zijn allemaal toppers!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:24

Snap ik hoor DideH! Ik had een tijdje terug 11 km hardgelopen (voor het eerst) en toen was ik een paar rondjes aan het wandelen om af te koelen en kreeg ik de vraag of ik niet beter gewoon normale kleding en een dikke jas aan had kunnen doen, dan zou ik het niet zo koud krijgen als ik toch niet ging hardlopen. Liep ik daar met een bezweet, nat geregend, rood hoofd terwijl ik nog aan het nahijgen was :'). Maarja zulke mensen zitten er altijd tussen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:26

Ik heb toch maar mijn rondje van gisteren ingediend bij het wedstrijdsecretariaat :D Ik loop echt helemaal krom van de spierpijn. Ben ook nog met de verhuizing bezig. Het lukt me niet om nog een keer te gaan "rennen"

Let op het kaartje wat erbij zit, _O- Niet echt een logisch rondje.

Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:27

_mjwb schreef:
Snap ik hoor DideH! Ik had een tijdje terug 11 km hardgelopen (voor het eerst) en toen was ik een paar rondjes aan het wandelen om af te koelen en kreeg ik de vraag of ik niet beter gewoon normale kleding en een dikke jas aan had kunnen doen, dan zou ik het niet zo koud krijgen als ik toch niet ging hardlopen. Liep ik daar met een bezweet, nat geregend, rood hoofd terwijl ik nog aan het nahijgen was :'). Maarja zulke mensen zitten er altijd tussen.

Ooooh dat lijkt me dus heel naar en dan al helemaal na 11km, wauw!!

@paardenfan ik zie nu zo'n super slomp rum voor me :')

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:28

Cookies schreef:
Ik heb toch maar mijn rondje van gisteren ingediend bij het wedstrijdsecretariaat :D

Dat klinkt wel lekker belangrijk, dankje :+

Uw resultaat werd reeds verwerkt op onze officiële puntenlijst :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:44

Wat een boel hebben gelopen, en wat leuk iedereens verhalen te lezen! Iedereen is een topper :):)

Ik ga ‘m morgen lopen. Ben heeeel benieuwd wat er uit gaat komen.

Memuska, wat is de snelste tijd op ‘t moment? :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:49

Piekosjj schreef:
Wat een boel hebben gelopen, en wat leuk iedereens verhalen te lezen! Iedereen is een topper :):)

Ik ga ‘m morgen lopen. Ben heeeel benieuwd wat er uit gaat komen.

Memuska, wat is de snelste tijd op ‘t moment? :D

Ga je die tijd aanvallen? :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 19:51

Als Venthe al heeft gelopen, dan is die van haar de snelste. Die kan meteen op plek 1 gezet worden :')

elinesikko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:54

Sinds het Corona gedoe, had ik besloten toch maar te gaan hardlopen om maar wat sportiefs te doen. Want eigenlijk heb ik daar toch echt een gruwelijke hekel aan. Vrienden om me heen die werkelijk verbaasd reageerde dat uitgerekend ik begon met hardlopen. Na een week zou ik toch er weer stoppen, zoals gewoonlijk :'). Maar deze keer zette ik door, ook al was het aan gesprek aan andere opties en wou ik ook wel het tegendeel een keer bewijzen. Langzaam aan begon het toch steeds wat makkelijker te gaan en ook wat eigenlijk wel leuker te worden. Wow ik die hardlopen en leuk in een zin gebruikt? 8)7 Vandaag een PR gelopen, en dat met een lekkere blaar toen mijn horloge net moedig zei dat ik op de helft was. Toen zonk de moed wel lichtelijk in mijn schoenen. Maar dat maakte me niet minder blij toen ik mezelf eindelijk over de denkbeeldige Finishlijn heen gooide. 28:43 *\o/*
Laatst bijgewerkt door elinesikko op 05-05-20 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:54

Supervixen schreef:
Als Venthe al heeft gelopen, dan is die van haar de snelste. Die kan meteen op plek 1 gezet worden :')

Puur voor mijn nieuwsgierigheid: wat voor een tijden gaan er gelopen worden denken jullie? Ik heb als beginnend hardlopen (alias: corona hardloper) totaal geen idee van wat mogelijk is :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 20:00

Venthe loopt hem in 20 minuten, ikzelf vanmorgen in 23.19, maar Venthe is denk ik wel 15 tot 20 jaar jonger dan ik :')

Plus, ik train nooit op snelheid,doe geen intervaltrainingen, heb geen sporthorloge, loop bijna nooit 5km en loop het liefst lange trails in het bos.
Maar op het moment ben ik wel in topvorm moet ik zeggen. Heb ontzettend veel gesport de laatste twee maanden.

Mijn allereerste 5km wedstrijd in 2015 liep ik ergens in de 28 minuten.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 05-05-20 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:04

Supervixen schreef:
Venthe loopt hem in 20 minuten, ikzelf vanmorgen in 23.19, maar Venthe is denk ik wel 15 tot 20 jaar jonger dan ik :')

Mijn allereerste 5km wedstrijd in 2015 liep ik ergens in de 28 minuten.

20 :wow:
Ik vond die 23.19 al zwaar respect! :oo

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:06

Ja Venthe is echt super snel! _/-\o_ *D
Ik ben vanmorgen verslagen door SV ik liep hem in 23:29. _O- :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:08

Jeutje, nog zo'n snelle! Lopen jullie ook allemaal al een tijdje dan?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:09

Volgens de pb van Memuska (die ik nu alsnog lekker er publiekelijk uitgooi haha) ben jij nu de snelste SV :D Dus niks met 15 jaar jonger of nooit trainen op snelheid ;)

Ik ga hopen voor onder de 25 :) :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 20:09

Dat was wel het resultaat van heel hard werken hoor DideH :P

Afgelopen weken gemiddeld 60km per week hardgelopen en 90km per week gefietst en dan nog 20km per week gewandeld.

Ik loop sinds 2015.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 20:11

Piekosjj schreef:
Volgens de pb van Memuska (die ik nu alsnog lekker er publiekelijk uitgooi haha) ben jij nu de snelste SV :D Dus niks met 15 jaar jonger of nooit trainen op snelheid ;)

Ik ga hopen voor onder de 25 :) :)

Ik vraag me nu wel af wat ik kan bereiken als ik met een goed schema zou trainen en dan een wedstrijd van 5km zou lopen.. maar ik weet dat mijn hart bij de trails ligt.

Misschien ga ik vrijdag nog wel voor een p.r. op de 10km.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:19

Supervixen schreef:
Dat was wel het resultaat van heel hard werken hoor DideH :P

Afgelopen weken gemiddeld 60km per week hardgelopen en 90km per week gefietst en dan nog 20km per week gewandeld.

Ik loop sinds 2015.

Dat geloof ik best! Jeutje!
Ik ben sinds de corona crisis begonnen met 1/2x per week klein rondje hardlopen om iets te blijven doen omdat teamsport halve seizoen is gecancelled en wellicht volgende seizoen ook nog voor een deel. Mis alleen heel erg dat wedstrijd element, dus wellicht dat ik het met zo'n "wedstrijdje" leuker ga vinden :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:29

Ik denk jij nooit plezier haalt uit het trainen daarvoor SV. Je houdt veel te veel van lange afstanden en mooie omgeving. Dat gaat niet samen.

Ik ben blij als ik nu rond de 30-33 minuten zou kunnen lopen, vorig jaar was mijn pr 27:30 ongeveer. Maar toen was ik niet aan het opbouwen na een blessure. Ben aan het twijfelen of ik mijn rondje vanuit thuis doe of dat parelloop rondje doe... oh well, misschien wel allebei en de snelste stuur ik naar secretariaat memuska _O-

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:06

ontherun schreef:
Ik denk jij nooit plezier haalt uit het trainen daarvoor SV. Je houdt veel te veel van lange afstanden en mooie omgeving. Dat gaat niet samen.

Maar het is toch niet zo, dat wanneer je traint om sneller te worden of een bepaalde afstand te halen in een bepaalde tijd, dat je niet kan genieten van het lopen? En van de afstanden en de omgeving?
Ik volg altijd een schema met als doel beter (sneller te worden op langere afstanden), bijna alle hardloopschema's zijn opgebouwd met intervaltrainingen, lange duurlopen tempolopen en herstellopen.
Om lange trailruns te lopen met hoogtemeters, heb je ook veel kracht nodig in je benen. En trailruns zijn vaak veel dalen en stijgen en daar is intervaltraining net heel goed voor, effe doorbenen bergop en snel kunnen recupereren bergaf.