Relaxed schreef:Tja vroeger... Als wij een dag naar het strand gingen moesten we een shirt aan als onze schouders rood werden.. Insmeren gebeurde volgens mij niet. Maar inmiddels zijn we wat verder en met de kennis van nu.. Als je er echt voor gaat liggen snap ik niet dat je je niet ff insmeert
Insmeren gebeurde wel, maar veel minder en de factors waren vele malen lager.
Ik zeg ook niet dat je niet mee moet gaan met de ontwikkeling, maar vroeger lagen de stranden ook echt vol en niet iedereen heeft huidkanker gekregen.
Vorig jaar las ik juist dat het smeren helemaal niet zo goed is als we denken. Dat heel langzaam opbouwen en de huid veel meer met regelmaat blootstellen aan zon beter is.
En dat mensen die veel en dik smeren denken veilig te zijn, waar dat ook niet onbeperkt is.
Vorig jaar ben ik de hele zomer op de fiets naar de paarden geweest die toen nog niet thuis stonden met korte broek. Daar op zand alles gedaan en geen kleur niks gekregen.
Huid is ook niet allemaal hetzelfde. En wat dacht je van handen?? Die zijn vaak onbeschermd en zeker nu met het vele wassen, zal er niet bij iedereen een dikke factor op liggen. Maar ook dat is huid.
Volgens mij is de kennis over huidkanker juist meer gaan ontwikkelen toen de zonnebank een hype werd.