Na deze crisis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Na deze crisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:32

Ik werk normaal al 1 dag per week thuis. Dat is prima. Maar nu het moet vind ik het een behoorlijke ramp.
Terug naar 1 dag per week zou echt prima zijn. Maar ja, ik hoor ook dat veel bedrijven thuiswerken niet willen, en nu moeten en dan kan het ineens wel. Wat gaan die straks doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:36

Mkango schreef:
Mindim schreef:
Kan je ook van intensieve veehouderij zeggen, dat recht op een stukje goedkoop vlees he..
Bijna net zo vervuilend ook en hoe ontstaan de meeste pandemieen ook al weer?

Alleen hebben we het nu niet over intensieve veeteelt. Ik kan ook m’n dode cavia er wel aan d’r haren bij slepen, maar dat is nu ook niet het gespreksonderwerp.

Dan snap jij niet wat ik zeg, maar dat geeft niet hoor, dan weet ik iig dat het geen zin heeft om er verder met jou op door te gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:38

Blussem schreef:
Mindim,
Van mij mogen ze dat ook aanpakken. Heel graag zelfs.

We wereld zal zooi veel mooier kunnen zijn als wel elkaar handen aangrijpen en voor mooi mogelijke wereld gaan in de plaats van een geld aangedreven wereld.

Het heeft een giga voetprint op de wereld idd en verder ben ik het met je eens.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:25

Ik hoop dat de rust van de corona-tijd (ook op de weg) toch wat zal blijven, en de behulpzaamheid en dankbaarheid, al vrees ik ervoor.

Ergens geniet ik zelfs wat van de rust en stilte, ook al heb ik meer redenen om te treuren: ik was al werkloos, mijn pa is twee weken geleden overleden aan kanker, gisteren is mijn overbuurman gestorven aan Covid-19, en dacht eergisteren ook dat ik mijn hengst zou moeten afgeven wegens koliek, maar was gelukkig maar lichte koliek.

Ben sowieso geen knuffelachtig type, dus al dat klef gedoe van kussen en omhelzen was toch al niet aan mij besteed, dat mag voor mij gerust achterwege blijven.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:59

cobiie schreef:
Kaitlyn schreef:
Brrrr 16 graden. Ik zit thuis te werken, maar dat is dan echt veel te koud. :')

Gewenning en kleden op de temp doet natuurlijk ook veel.

Ik ben een behoorlijke koukleum en zet de temp iedere winter een halve graad lager dan de winter ervoor (ben nog lang niet in de buurt van de 16 graden). Op deze manier leer ik mijzelf wel rustig een koudere kamertemperatuur aan.

Ik zit met 20 graden in huis nog met een dikke trui aan. :+

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:00

hwn schreef:
Ben sowieso geen knuffelachtig type, dus al dat klef gedoe van kussen en omhelzen was toch al niet aan mij besteed, dat mag voor mij gerust achterwege blijven.

Dat mag wel inderdaad van mij achterwege gelaten worden, al dat gekus op de wang en omhelzen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 22:01

Pas als gewone dingen niet meer zo gewoon zijn

Zie je pas hoe bijzonder gewoon is

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:19

Ik hoop dat we gaan inzien dat vliegen met paarden naar een ander werelddeel, om een paar dressurproeven te rijden, belachelijk is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:22

manubres schreef:
Ik hoop dat we gaan inzien dat vliegen met paarden naar een ander werelddeel, om een paar dressurproeven te rijden, belachelijk is.

Grappig dat je dat zegt. Toen ik nog een puber was droomde ik uiteraard zoals iedere penny van de ruitersport top. Maar iedere keer als ik paardensport op tv zag dan dacht ik bij iedere balk: nou daarvoor was je dan 3 dagen onderweg :+

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:24

manubres schreef:

Ik houd niet zo van dressuur, maar de grote springwedstrijden met al die internationale ruiters vind ik toch echt fantastisch om naartoe te gaan. De sfeer, de spanning in een goede barrage, het enthousiaste publiek. <3

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:26

Ik hoop een heleboel, maar ben bang dat 'de mensch' na verloop van tijd toch weer in het oude patroon vervalt. Op dit moment bevalt mij heel veel, wat ik hoop dat voortgezet zal worden, maar heb er een hard hoofd in als al deze commotie vervaagt en uiteindelijk over zal zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 10:49

manubres schreef:

Er word met zo veel dieren de wereld over gevlogen. Niet alleen met sportpaarden.
Vriendin van mij vliegt met dieren en die is zelfs nu nog naar Mexico gevlogen.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:19

Popstra schreef:
manubres schreef:

Er word met zo veel dieren de wereld over gevlogen. Niet alleen met sportpaarden.
Vriendin van mij vliegt met dieren en die is zelfs nu nog naar Mexico gevlogen.

Voor de verkoop? Dat vind ik dan weer anders dan voor een wedstrijdje.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:26

Ik hoop dat het dan gewoon weer leven en laten leven wordt. Ik gewoon weer me eigen ding kan doen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:42

Nou voor een ,,wedstrijdje,, vliegt men niet met paarden hoor ;)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:10

Ik vind dit wel een goed artikel dat gaat over probleem dat er wederom overheidsgeld naar de luchtvaart gaat en dat de spoorwegen het nakijken hebben. Met andere woorden als het aan de politiek ligt veranderd er niets. En worden we straks gedwongen om mee te betalen aan het in stand houden van de vervuiling.

https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2 ... -andersom/

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:14

germie schreef:
Ik ga vliegen zodra het weer kan. Ik ben inmiddels genoeg beperkt.

Er zal een egocentrischer wereld komen. goed of niet goed? Ik weet het niet.

maar denk je ook niet dat deze pandemie verergerd is door al het vliegverkeer, al het gereis van iedereen. Toen in het begin sprake was van Corona in China zijn alle toeristen en buitenlanders die daar in de buurt waren als een malle de hele wereld over gaan vliegen, terug naar huis...
wat zou er zijn gebeurd als er toen direct een vliegstop was geweest. Iedereen blijf waar je ben (ook al is dat in besmet gebied). Ik denk dat het dan lang zo snel de hele wereld niet over zou zijn gegaan.

Maar goed, ik heb makkelijk praten, ik heb nog nooit in mijn leven gevlogen en weet dus niet wat ik mis. :)

Ik blijf lekker thuis op de boerderij, en daarmee ben ik volgens velen de allergrootste milieuvervuiler. tja. Ieder zijn ding.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:55

Nee, mijn zin om te reizen neemt met de dag toe. Ik denk dat al mijn spaargeld er doorgaat zodra het kan. Voor mij echt noodzaak, ik vind geen enkele rust thuis helaas.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:57

Ga ik eerst eens lekker naar de kapper. Haren knippen en kleurtje erin.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:02

purny schreef:

Heb zelf geknipt vorige week. Best netjes gelukt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:07

germie schreef:
purny schreef:

Heb zelf geknipt vorige week. Best netjes gelukt.

Ik kan dat niet.... Ben niet zo handig

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:09

Loretta schreef:
Ik vind dit wel een goed artikel dat gaat over probleem dat er wederom overheidsgeld naar de luchtvaart gaat en dat de spoorwegen het nakijken hebben. Met andere woorden als het aan de politiek ligt veranderd er niets. En worden we straks gedwongen om mee te betalen aan het in stand houden van de vervuiling.

Het zou idd nu het moment kunnen zijn om de verhouding tussen luchtvaart en andere (minder vervuilende) transportmiddelen recht te trekken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:44

Sclimpre schreef:
Loretta schreef:

Het zou idd nu het moment kunnen zijn om de verhouding tussen luchtvaart en andere (minder vervuilende) transportmiddelen recht te trekken.

Ja, maar naar Azie en Amerika gaat geen trein. Binnen Europa is het voor mij de auto, anders het vliegtuig. De trein is nooit een optie als je duikspullen mee wilt nemen. Dan zouden ze meer autotreinen in moeten zetten tegen een redelijk tarief. Ik ben zo bijvoorbeeld ook met de ferry en mijn eigen auto naar Engeland geweest. Dan combineer je dus ov en eigen vervoer. (ok, Engeland met de auto zonder gebruik te maken van trein of boot wordt lastig).

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:23

Als de crisis net voorbij Is? Dan denk ik dat ik eerst eens even mijn ouders, broertje en zusje belachelijk lang ga knuffelen. Daarna andere naasten en mijn vrienden. Daarna een uitgebreid etentje/ bbq voor ze regel (Of lekker uiteten). Vervolgens alle dates aanga die ik eerder had willen doen O:)

Op de langere termijn denk ik dat ik ook vaker ga thuiswerken en flexibeler om wil gaan met werktijd. Ik hoop ook dat de huizenprijzen normaler gaan worden.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:55

Whale schreef:
hwn schreef:

Dat mag wel inderdaad van mij achterwege gelaten worden, al dat gekus op de wang en omhelzen.

Ja daar ga ik ook mee stoppen. Mijn dierbaren kunnen een knuffel krijgen, de rest moet het doen met "Hai" van een afstand.

Verder heeft deze crisis me doen in zien dat wij mensen een zootje hebben gemaakt van de planeet en dat we ons machtiger voelen dan andere organismen. We zijn niets, we zijn zo kwetsbaar en als Moeder Natuur of het universum klaar is met ons, kunnen we daar niks tegen doen. Met die mindset ga ik (nog) beter voor de planeet zorgen en haar meer respecteren. *zweef modus uit*