Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veraaaaah

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:59

Oh wat een heftige verhalen weer zeg. Ben blij dat ik ‘milde’ klachten heb en die vind ik al vreselijk |(

Aan iedereen heel veel beterschap en sterkte! En voor diegene die niet ziek zijn, let alsjeblieft op jezelf en blijf vooral zoveel mogelijk binnen.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 04:38

IMAY1990 schreef:
smit_ilse schreef:
Hier inmiddels van wat boodschappen voorzien maar blijft lastig. Ah,jumbo en deen in de buurt en geen 1 die nog bezorgt. Situatie uitgelegd maar helaas een nee. Lees net door het topic over rode kruis,.die wist ik nog niet maar voor nu zijn we wel even gered. Heb wat dingen online besteld die normaal alleen voor horeca leveren. Partner komt niks tekort zo. Ik eet toch zo goed als niks sinds vorige week dinsdag.

Mocht je de komende weken nog een keer in de knel komen met boodschappen o.i.d. kan je e eventueel een PB sturen, ik woon een half uurtje van de in je profiel genoemde woonplaats en heb de beschikking over een auto.

Wauw...super lief <3 dank je wel voor je aanbod en hou je in gedachten.

En voor iedereen heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:28

Ik vind vooral bizar hoe verschillend mensen, ook gezonde, op dit virus reageren. Ik ben waarschijnlijk ook de pineut. Wat een beetje te verwachten was, aangezien ik in een vliegtuig zat met werkelijk uit alle Aziatische landen Nederlanders die ook naar huis gehaald werden. Inclusief mensen met de nodige hoestbuien op vliegvelden en in het land waar ik zat hadden ze, al zeiden ze van niet, echt wel genoeg besmette mensen rondlopen :=

Maar ik ben echt nog nooit zo raar ziek geweest, zo wisselend per dag hoe ik me voel en waar ik last van heb :?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:14

idinn schreef:
Ik vind vooral bizar hoe verschillend mensen, ook gezonde, op dit virus reageren. Ik ben waarschijnlijk ook de pineut. Wat een beetje te verwachten was, aangezien ik in een vliegtuig zat met werkelijk uit alle Aziatische landen Nederlanders die ook naar huis gehaald werden. Inclusief mensen met de nodige hoestbuien op vliegvelden en in het land waar ik zat hadden ze, al zeiden ze van niet, echt wel genoeg besmette mensen rondlopen :=

Maar ik ben echt nog nooit zo raar ziek geweest, zo wisselend per dag hoe ik me voel en waar ik last van heb :?

Wat zijn je symptomen?

Ik heb inmiddels 6 dagen keelpijn
Heb ik nooit
Ik las dat mensen vaak 8 dagen keelpijn hebben en daarna ziek worden met longontsteking
Maak me best druk, ik zit in de risicogroep qua gezondheid

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:43

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:45

tokedri schreef:
idinn schreef:

Wat zijn je symptomen?

Heb ik nooit
Ik las dat mensen vaak 8 dagen keelpijn hebben en daarna ziek worden met longontsteking

Probeer vooral wel rustig te blijven! Keelpijn hoeft niks te betekenen (maar kan natuurlijk wel). Ik heb zelf inmiddels 2 weken keelpijn en kriebelhoest. Ik herken je spanning, maar prober niet te veel in de stress te schieten. Wees waakzaam en probeer goed te rusten en goed te eten en drinken ondanks je keelpijn. :)

Sterkte!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:47

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:49

Ik ga me zo laten testen en heb dan binnen 2 dagen uitslag.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:50

Ik zou het ook heel fijn vinden om te weten of ik het al zou hebben gehad, dan kun je volgens mij ook gewoon weer het werk hervatten enzovoorts wat ook de economie zal helpen. En dan hoef ik niet meer bang te zijn om besmet te raken :o heb astma dus vind het toch best spannend. Blijf dan ook zoveel mogelijk thuis.

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:52

Kimbers schreef:

Via je huisarts? En wat zijn je klachten?

Ik heb nu 2 dagen milde klachten: verhoging schommelt tussen 37.9 en 38.3, droge hoest en knallende koppijn. Heb vanochtend gebeld maar wordt niet getest. Wel alle andere maatregelen in acht nemen was het advies.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:55

Kristy1998x schreef:
Hier al 1,5 week thuis.

Hoesten
Keelpijn
Kortademig
Lichte verhoging
Gigantische hoofdpijn

Lig veel op de bank of in bed, slaap is vrijwel nergens te bekennen. De hoofdpijn laat dit helaas niet toe.
Contact gehad met huisarts, advies;
binnenblijven tot 24 uur klachtenvrij.

Boodschappen, huishouden en paard welke in eigen beheer staat gaat helaas gewoon door. Sommige dagen gaat het wat beter, andere dagen al bekaf als ik naar de keuken toe loop voor een glaasje water. Tot nu toe nog geen verbetering na 1,5 week. Enkele symptomen verslechterd en enkele symptomen hetzelfde gebleven.

Geen idee of het nou dus daadwerkelijk corona is of een flinke griep. Al moet ik zeggen dat ik de griep altijd anders heb ervaren en me niet zo lamlendig heb gevoeld als nu. Maar wachten tot het over is denk ik dan maar. Milde klachten testen ze toch niet en zolang de symptomen niet opname waardig zijn zien we wel hoe het er volgende week voor staat :Z.

herkenbaar. in februari 2 weken ziek thuis geweest onder het mom van flinke griep en oververmoeidheid volgens huisarts. geen koorts, wel verhoging. stekende pijn tussen schouderbladen en ribben, echt net messteken. geen moeite met ademen maar wel vreselijk moe en duizelig en hoofdpijn. heel vreemd. ben niet in risico gebied geweest. heb ieder jaar wel een keer een flinke griep te pakken en heb nooit koorts. maar dit voelde toch anders. ben zelfs van duizeligheid plotseling gevallen. volgens huisarts gevalletje oververmoeid door drukte en griep....

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:24

Ik ben 3 dagen ziek geweest. Ontzettend moe, hoofdpijn, niezen, keelpijn, spierpijn. De klachten wisselde elkaar een beetje af.
Nu hoor ik dat degene waarmee ik vorige week heb gewerkt positief is getest op Corona.
Heb nu maar gevraagd of ik ook getest moet worden. Zal wel niet aangezien ik nu klachtenvrij ben.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:30

IMAY1990 schreef:
smit_ilse schreef:
Hier inmiddels van wat boodschappen voorzien maar blijft lastig. Ah,jumbo en deen in de buurt en geen 1 die nog bezorgt. Situatie uitgelegd maar helaas een nee. Lees net door het topic over rode kruis,.die wist ik nog niet maar voor nu zijn we wel even gered. Heb wat dingen online besteld die normaal alleen voor horeca leveren. Partner komt niks tekort zo. Ik eet toch zo goed als niks sinds vorige week dinsdag.

Mocht je de komende weken nog een keer in de knel komen met boodschappen o.i.d. kan je e eventueel een PB sturen, ik woon een half uurtje van de in je profiel genoemde woonplaats en heb de beschikking over een auto.

Dat wilde ik ook sturen, als je echt in nood zit wil ik wel een keertje boodschapjes komen brengen of iets, ik zit ook op ongeveer een half uurtje van je vandaan. Stuur maar pb bij nood!

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:57

Rare bij mij is dat ik de gewone griep, 3 weken voor deze klachten begonnen, heb gehad. Maar goed milde klachten wordrn niet getest dus zal je nooit weten of je het nou wel of niet hebt gehad. Hoop dat je je snel weer beter voelt, fijn voelt het niet iniedergeval.

Alle anderen overigens ook Y;(.

veneri schreef:
Kristy1998x schreef:
Hier al 1,5 week thuis.

Hoesten
Keelpijn
Kortademig
Lichte verhoging
Gigantische hoofdpijn

Lig veel op de bank of in bed, slaap is vrijwel nergens te bekennen. De hoofdpijn laat dit helaas niet toe.
Contact gehad met huisarts, advies;
binnenblijven tot 24 uur klachtenvrij.

Boodschappen, huishouden en paard welke in eigen beheer staat gaat helaas gewoon door. Sommige dagen gaat het wat beter, andere dagen al bekaf als ik naar de keuken toe loop voor een glaasje water. Tot nu toe nog geen verbetering na 1,5 week. Enkele symptomen verslechterd en enkele symptomen hetzelfde gebleven.

Geen idee of het nou dus daadwerkelijk corona is of een flinke griep. Al moet ik zeggen dat ik de griep altijd anders heb ervaren en me niet zo lamlendig heb gevoeld als nu. Maar wachten tot het over is denk ik dan maar. Milde klachten testen ze toch niet en zolang de symptomen niet opname waardig zijn zien we wel hoe het er volgende week voor staat :Z.

herkenbaar. in februari 2 weken ziek thuis geweest onder het mom van flinke griep en oververmoeidheid volgens huisarts. geen koorts, wel verhoging. stekende pijn tussen schouderbladen en ribben, echt net messteken. geen moeite met ademen maar wel vreselijk moe en duizelig en hoofdpijn. heel vreemd. ben niet in risico gebied geweest. heb ieder jaar wel een keer een flinke griep te pakken en heb nooit koorts. maar dit voelde toch anders. ben zelfs van duizeligheid plotseling gevallen. volgens huisarts gevalletje oververmoeid door drukte en griep....

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:01

Moon10 schreef:
Kimbers schreef:

Via je huisarts? En wat zijn je klachten?

Ik heb nu 2 dagen milde klachten: verhoging schommelt tussen 37.9 en 38.3, droge hoest en knallende koppijn. Heb vanochtend gebeld maar wordt niet getest. Wel alle andere maatregelen in acht nemen was het advies.

Via het ggd. In Groningen wordt het zorgpersoneel ook met milde klachten al getest. Ik heb geen koorts, wel veel hoesten, verkouden, spierpijn, enòrme hoofdpijn en heb diarree gehad.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:03

[/quote]

Wat zijn je symptomen?

Heb ik nooit
Maak me best druk, ik zit in de risicogroep qua gezondheid[/quote]

Probeer vooral wel rustig te blijven! Keelpijn hoeft niks te betekenen (maar kan natuurlijk wel). Ik heb zelf inmiddels 2 weken keelpijn en kriebelhoest. Ik herken je spanning, maar prober niet te veel in de stress te schieten. Wees waakzaam en probeer goed te rusten en goed te eten en drinken ondanks je keelpijn. :)

Sterkte![/quote]

Dank je. Ik heb nooit keelpijn dus dat is gek
Maar panieken helpt inderdaad ook niet
Ik woon alleen en heb veel dieren en nu een nest pups wat het niet handiger maakt als het erger wordt

;)

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:21

[/quote]

Mocht je de komende weken nog een keer in de knel komen met boodschappen o.i.d. kan je e eventueel een PB sturen, ik woon een half uurtje van de in je profiel genoemde woonplaats en heb de beschikking over een auto.[/quote]

Dat wilde ik ook sturen, als je echt in nood zit wil ik wel een keertje boodschapjes komen brengen of iets, ik zit ook op ongeveer een half uurtje van je vandaan. Stuur maar pb bij nood![/quote]

Wauw nog zo'n lief bericht. Dank je wel en hou je ook in gedachten als het nodig is.

Verder ben ik net gebeld door de arts. Testen zijn niet 100% en geeft voor nu negatief aan. Maar ik lig sinds een week plat,knap niet op en ziurstof blijft te laag (zelf saturatiemeter). Krijg nu voor 3 dagen een fikse kuur, doet dat niks kan ze met zekerheid zeggen dat het corona is. Nog afwachten dus en hard hopen dat ik opknap.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:32

Hallo allemaal. Ik werd vanochtend wakker met een loopneus, ietswat slijm in m'n keel. Niks meer dan wat normaal een beginnende verkoudheid zal zijn, maar nu met het virus maakt het me toch wel een beetje bang dat ik ook corona te pakken heb. Zijn er meer mensen hier die langzaam symptomen kregen, of zette het opeens op?

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:41

tokedri schreef:
idinn schreef:

Wat zijn je symptomen?

Heb ik nooit

ik heb al weken keelpijn, maar ik denk dat het ook wel een beetje door alle stress komt.
Daardoor neemt ook je weerstand af.
Ik hoop maar iet dat je gelijk krijgt, want ik heb helemaal geen zin in ziek worden

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:14

Ik heb hier sinds een paar dagen ook keelpijn en een beetje hoesterig en benauwd.
Maar ik heb chronische bronchitis en door de zachte winter heb ik het wel vaker benauwd.
Dus ik weet niet of dit nou symptomen van Corona zijn of niet :?
Volgens manlief moet ik de dokter bellen omdat ik wss wel onder de risicogroep val, maar ik wil die ook niet lastig vallen in deze drukke tijd. En testen zullen ze ook niet doen denk ik?

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:26

Cayenne, wat je eigenlijk zegt is dat je je eigen gezondheid minder belangrijk vindt dan de gezondheid van andere mensen. Met bronchitis behoor je toch als een malle in de risicogroep? Niet om je bang te maken, alleen om je duidelijk te maken dat jij net zoveel recht hebt op uitsluitsel en/of behandeling. Sterkte!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:42

Zo bedoelde ik het niet specifiek maar wat je zegt heeft wel een kern van waarheid idd :o Je hebt gelijk!
Ik ben er niet ziek van, maar het is wel vervelend! Ik ga toch even de huisartsenpraktijk bellen en vragen om advies :j Dank je wel!
Het is gewoon lastig om de klachten uit elkaar te houden, want door het zachte klimaat en de bloemen in bloei heb ik sowieso iets sneller last, maar soms heb ik ook jaren geen last en de klachten van Corona lijken er ook op, dus ik wist even niet hoe ik er tegenaan moest kijken.

De meeste mensen met Corona hebben ook koorts dacht ik?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:57

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:11

Ik zelf zit sinds maandag thuis omdat ik last van keelpijn had. Mijn werk wil dan gewoon niet dat ik kom.
Ik vind het alleen heel lastig om te bepalen wanneer ik beter ben/niemand evt zou kunnen besmetten.
Heb soms nog een kuchje, voel me soms een beetje 'meh'. Maar ziek zou ik mezelf niet noemen.
Wil morgen eigenlijk weer aan het werk, kan zoveel mogelijk alleen werken en heb geen fysiek contact. Wanneer besluiten jullie dat je weer kan?
Ik ben soms ook wel bang dat als ik nu iets teveel doe, mijn immuunsysteem het niet meer aan kan en ik dan écht ziek wordt (dat heb ik met gewone influenza ook vaak). Ik weet niet of mijn angst terecht is..

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:15

Macs schreef:
Ik zelf zit sinds maandag thuis omdat ik last van keelpijn had. Mijn werk wil dan gewoon niet dat ik kom.
Ik vind het alleen heel lastig om te bepalen wanneer ik beter ben/niemand evt zou kunnen besmetten.
Heb soms nog een kuchje, voel me soms een beetje 'meh'. Maar ziek zou ik mezelf niet noemen.
Wil morgen eigenlijk weer aan het werk, kan zoveel mogelijk alleen werken en heb geen fysiek contact. Wanneer besluiten jullie dat je weer kan?
Ik ben soms ook wel bang dat als ik nu iets teveel doe, mijn immuunsysteem het niet meer aan kan en ik dan écht ziek wordt (dat heb ik met gewone influenza ook vaak). Ik weet niet of mijn angst terecht is..

Mijn vader bleef vorige week dinsdag thuis met keelpijn, hoestje, dus hij heeft gewoon tot na het weekend gewacht tot hij weer naar z'n werk ging. Was al wel eerder klachtenvrij, maar gewoon voor de zekerheid.