Janneke2 schreef:Sterkte Purny...!
Waren jouw ouders in isolatie, of komen jullie nu minder bij elkaar over de vloer?
Dank je wel
Alleen m'n vader is risicogroep.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lisitano schreef:germie schreef:Ik ben echt zo enorm toe aan vakantie. Ik hoop echt dat de reiswereld in mei weer reizen verkoopt. Eigenlijk boek ik nu het liefst al direct. Hier hou ik het gewoon niet vol. Ik hou exact bij wat ik nu niet kan doen en moet dat van mijzelf dubbel inhalen. Dat doe ik bij ziekte ook altijd, maar nu lijkt het oneindig lang te duren. Ik moet van mezelf linksom of rechtsom op 100 duiken zitten op 1 juli (aantal duiken gemaakt in 2020), en ik zit nog maar op 30 ofzo. Ik maak elk jaar 200 tot 250 duiken en ben niet van plan hier ook maar iets aan toe te geven. Dan straks maar een burnout, want dit trek ik toch ook al niet. Er zit totaal geen lol meer in het leven zo. Je kunt in principe nog wel duiken, maar lesgeven wordt zo wel lastiger. En het reizen mis ik echt al helemaal. Het is gewoon echt totaal uitzichtloos.
Wat zijn we toch eigenlijk enorm verwend.
Tjee.
germie schreef:Ik ben echt zo enorm toe aan vakantie. Ik hoop echt dat de reiswereld in mei weer reizen verkoopt. Eigenlijk boek ik nu het liefst al direct. Hier hou ik het gewoon niet vol. Ik hou exact bij wat ik nu niet kan doen en moet dat van mijzelf dubbel inhalen. Dat doe ik bij ziekte ook altijd, maar nu lijkt het oneindig lang te duren. Ik moet van mezelf linksom of rechtsom op 100 duiken zitten op 1 juli (aantal duiken gemaakt in 2020), en ik zit nog maar op 30 ofzo. Ik maak elk jaar 200 tot 250 duiken en ben niet van plan hier ook maar iets aan toe te geven. Dan straks maar een burnout, want dit trek ik toch ook al niet. Er zit totaal geen lol meer in het leven zo. Je kunt in principe nog wel duiken, maar lesgeven wordt zo wel lastiger. En het reizen mis ik echt al helemaal. Het is gewoon echt totaal uitzichtloos.
Meliaforever schreef:germie schreef:Ik ben echt zo enorm toe aan vakantie. Ik hoop echt dat de reiswereld in mei weer reizen verkoopt. Eigenlijk boek ik nu het liefst al direct. Hier hou ik het gewoon niet vol. Ik hou exact bij wat ik nu niet kan doen en moet dat van mijzelf dubbel inhalen. Dat doe ik bij ziekte ook altijd, maar nu lijkt het oneindig lang te duren. Ik moet van mezelf linksom of rechtsom op 100 duiken zitten op 1 juli (aantal duiken gemaakt in 2020), en ik zit nog maar op 30 ofzo. Ik maak elk jaar 200 tot 250 duiken en ben niet van plan hier ook maar iets aan toe te geven. Dan straks maar een burnout, want dit trek ik toch ook al niet. Er zit totaal geen lol meer in het leven zo. Je kunt in principe nog wel duiken, maar lesgeven wordt zo wel lastiger. En het reizen mis ik echt al helemaal. Het is gewoon echt totaal uitzichtloos.
Klinkt als een soort dwangstoornis.. Het klinkt in ieder geval niet gezond.
En met een burn out kan je helemaal niks, lijkt me ook niks?
Ik wil ook zoveel, maar niet alles gaat zoals je wilt. En iedereen wil snel weer dat het weer normaal wordt, helaas hebben wij hier geen invloed op, behalve binnen blijven etc.
Air schreef:Wat ik hier ook lees is dat mensen terugvallen in een depressie zodra er iets wegvalt, imo is het juist fijn om te leren hoe je daar ook mee om kan gaan, omdat je het gewoon fijn hebt met jezelf, intern, in plaats van externe dingen nodig te hebben.
Want je bent zelf goed genoeg, je hebt niemand anders daarvoor nodig.
Berryz schreef:Ik denk dat het bij mij vooral komt omdat ik letterlijk niks kan.
N'a een half uur zitten/huishouden heb ik zoveel pijn dat ik weer voor een paar uur in bed moet. Ik ben gefrustreerd en de eenzaamheid begint zijn parten te spelen. Ik kan niet even gaan wandelen of sporten in huis.
Tiggs schreef:Air schreef:Wat ik hier ook lees is dat mensen terugvallen in een depressie zodra er iets wegvalt, imo is het juist fijn om te leren hoe je daar ook mee om kan gaan, omdat je het gewoon fijn hebt met jezelf, intern, in plaats van externe dingen nodig te hebben.
Want je bent zelf goed genoeg, je hebt niemand anders daarvoor nodig.
Wil hier even op reageren. Voor mij is het juist belangrijk om leuke dingen met vrienden te blijven doen en met mn teamsport bezig te zijn.
Ik kan prima alleen zijn en vind dat ook heel fijn juist, maar niet altijd. Dus vind wat je hierboven stelt wat te makkelijk gezegd. Ik heb geen bevestiging nodig, ik geniet er juist van om met anderen te zijn, náást genoeg tijd alleen.
germie schreef:Ik heb niets hoor, geen dwangstoornis, geen autisme, ik ben eigenlijk dus heel normaal, ik heb gewoon een roeping.
IHN schreef:Lisitano schreef:Wat zijn we toch eigenlijk enorm verwend.
Tjee.
bah, nare opmerking.. totaal onnodig ook.
Air schreef:Berryz schreef:Ik denk dat het bij mij vooral komt omdat ik letterlijk niks kan.
N'a een half uur zitten/huishouden heb ik zoveel pijn dat ik weer voor een paar uur in bed moet. Ik ben gefrustreerd en de eenzaamheid begint zijn parten te spelen. Ik kan niet even gaan wandelen of sporten in huis.
Oke, dus je zit nu inderdaad in een rotsituatie vanwege je breuk, dus het is tijdelijk begrijp ik?
Op het moment dat je op bed moet, moet je dan slapen of ben je nog wakker? Moet je in een bepaalde positie liggen voor de pijn?
Ik weet dat het heel moeilijk is hoor, want frustratie om wat is ken ik maar als te goed: maar wat zou er gebeuren als je accepteerd hoe het op dit moment is? Je hoeft dat niet direct te doen, maar probeer je alleen eens voor te stellen hoe dat zou voelen. Sta daar eens bij stil.
Tiggs schreef:@Air: op zich begrijp ik wel wat je wil zeggen. Alleen is het in mijn geval zo dat ik alles goed in 'balans' moet houden om niet in een depressie terug te vallen. Dat lukt inmiddels al een hele tijd behoorlijk goed, maar in een tijd als de huidige is het wel extra hard werken. En dat is echt wel wat meer dan niet alleen kunnen zijn.
Citaat:,,Met alle maatregelen houden we maar een beperkt aantal mensen in leven, en vaak ook maar een jaar langer. Terwijl je er een veelvoud aan levensjaren voor ‘weggooit'.’’