4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:12

Nee doe het eigenlijk niet vaker! Had hem in eerste instantie gemaakt voor vandaag als tussendoortje, alleen had ik toen niet echt trek. Net na het eten dus wel en heb hem toen toch maar opgemaakt. Denk dat het prima kan hoor, zou hem geen dagen in de koelkast bewaren maar een nachtje overleeft 'ie wel.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:34

Primavera schreef:
Mijn planning:
O:/
T: eiwitshake en mandarijn
L: 2 crackers met kipfilet, kop soep en appel
T: paprika rijstwafels
T: Appel en cappuchino
A: Chilibonen met drumstick
T: Belvita koekjes
B: 10.000 stappen + 55min yoga

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 08:51

Kimmie25501 schreef:
Ja hoor Fading! Mijn gebruikersnaam is mijn voor en achternaam kom ik net achter :') Ik pb je wel even!

Ik heb me gisteren ook weer eens gewogen. Ik ben zowaar 1.5 kilo afgevallen :') (in vier maanden, moet er nu echt weer tegenaan). Op 22-10-19 woog ik 68.0 en nu 66.6, dus er is gelukkig wel iets gebeurt. Allebei 's avonds gewogen trouwens, dus sluit mooi op elkaar aan.

Yes, heb je toevegoed!
Alle beetjes helpen toch? Misschien minder dan je wilde maar het is altijd beter dan aankomen!

Castilja schreef:
Heb via mijn Picnic bestelling die vanavond komt EINDELIJK MIJN PAASKOEKJES IN HUIS. *\o/* :9

Haha EINDELIJK! Smakelijk alvast!

Mooie lijstjes verder. Mijn lijstje van gisteren (zat wel onder mijn KCAL) maar dat is logisch na een bezoekje aan de kaakchirurg. Dat ging gelukkig allemaal goed.. Ben nu wel vroeg wakker had behoorlijk wat pijn toch. Dus pijnstiller gepakt en hopen dat het strakjes wat beter gaat zodat ik weer een beetje fatsoenlijk kan eten!

Gisteren
O: 1 bol van beukers, 1 banaan, 1 croissant van de bakker (440KCAL)
M: 500 GR Optimel kwark gestoofde appel vanille (240KCAL)
T:2 witte bolletjes met vega filet en een ei (390KCAL)
A: Franse uiensoep en een stukje zacht turks brood (475KCAL)
Totaal 1545 Doel is 1880

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:02

Ohhh ik ben ook helemaal weg van Franse uiensoep. Maak je het zelf of gewoon kant-en-klaar? Ik had ooit in een herbergje in Limburg de allerlekkerste ooit gegeten. Moest vorig jaar in Maastricht zijn en was bereid om een pauper eind te reizen (van Maastricht naar die plek) voor de soep; hadden ze hem van de kaart gehaald. Traaaaanen met tuiten. :')

Sterkte trouwens Fading, hoop dat jee er niet al te lang last van hebt! Kun je wel een beetje kauwen of blijft het toch voornamelijk bij soep en zacht brood?

Zit hier weer klaar voor een circuittraining om 09:30. Merk dat mijn lijf een beetje moe begint te worden en heb behoorlijke spierpijn in mijn kont die maar niet weg gaat. Heb morgen een rustdag en wil vrijdag sowieso nog even meepakken (leukste trainer is er dan) en dan za en zo misschien maar even niet. Volgende week is de laatste week dat ik zo intensief kan trainen, daarna moet ik weer naar school en worden er geen trainingen gegeven op de dagen dat ik kan. Mis het nu al ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:08

Castilja schreef:
Ohhh ik ben ook helemaal weg van Franse uiensoep. Maak je het zelf of gewoon kant-en-klaar? Ik had ooit in een herbergje in Limburg de allerlekkerste ooit gegeten. Moest vorig jaar in Maastricht zijn en was bereid om een pauper eind te reizen (van Maastricht naar die plek) voor de soep; hadden ze hem van de kaart gehaald. Traaaaanen met tuiten. :')

Sterkte trouwens Fading, hoop dat jee er niet al te lang last van hebt! Kun je wel een beetje kauwen of blijft het toch voornamelijk bij soep en zacht brood?

Zit hier weer klaar voor een circuittraining om 09:30. Merk dat mijn lijf een beetje moe begint te worden en heb behoorlijke spierpijn in mijn kont die maar niet weg gaat. Heb morgen een rustdag en wil vrijdag sowieso nog even meepakken (leukste trainer is er dan) en dan za en zo misschien maar even niet. Volgende week is de laatste week dat ik zo intensief kan trainen, daarna moet ik weer naar school en worden er geen trainingen gegeven op de dagen dat ik kan. Mis het nu al ;(

haha nee, unox soep in zak. Lekker makkelijk!
Ik heb heel veel geluk gehad dat ze goed lagen en dat er twee kiezen binnen nog geen twee minuten uit waren. Geen hechtingen. Gisteren ging eten echt heel goed. Alleen merk nu na een nachtje geen pijnstilling dat ik het wel meer voel.. Daarbij komt dat ik last heb van mijn kaken en daar is die verdoving ingeweest en dat is best zwaar voor die spieren en die gewrichten. Maar dat komt wel goed. Ik mag echt niet klagen! Even kijken of ik morgen zelfs al ga werken. Ik kan niet zo goed stilzitten :P

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 09:46

Oh dan valt het reuze mee idd! Wel vervelend, maar had erger gekund :j. Ik kon echt 2 weken niet fatsoenlijk eten (lagen dwars, lagen zo diep -en bij een zenuw- dat er 2 in 2x eruit moesten dus er moesten kiezen doormidden, moest gesneden en gehecht worden) :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:59

Ja da's minder! Ik durf nog terug voor m'n andere 2, ga ik ook wel weer extreem spannend vinden maar niet zo erg als deze keer..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 10:05

Ja weet hoe het voelt, zeker na de eerste keer was ik echt niet-rationeel bang, heb er zelfs medicijnen voor gevraagd bij de HA (niet dat ze veel hielpen haha). Uiteindelijk moest ik dat dus 3 keer door en dan had ik nog geluk dat een helft van mijn kies niet weg hoefde/mocht (was vergroeid met m'n kaak of zo) en ik geen verstandskies rechtsboven had :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 10:09

Aha, nou m'n huisgenoot zei al dat die andere twee ook gewoon prima lagen (heb een foto haha) In ieder geval veeeeeel beter dan die van haar!.

Ik ga weer ontbijten met mn optimel kwark, banaan kaneel <3
Wel fijn om zo lekker gezond te doen en thuis alles af te kunnen wegen. :D
Heb hier ook niet de hele dag lekker eten om me heen en de neiging om alles te pakken :P

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:07

Sterkte Fading! Klinkt heel vervelend!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 12:26

Fading schreef:
Mooie lijstjes verder. Mijn lijstje van gisteren (zat wel onder mijn KCAL) maar dat is logisch na een bezoekje aan de kaakchirurg. Dat ging gelukkig allemaal goed.. Ben nu wel vroeg wakker had behoorlijk wat pijn toch. Dus pijnstiller gepakt en hopen dat het strakjes wat beter gaat zodat ik weer een beetje fatsoenlijk kan eten!

Gisteren
Totaal 1545 Doel is 1880

Ik lees eigenlijk al heel lang mee zonder veel te typen haha, sorry! Maar sterkte met de kiespijn, ik vroeg me alleen 1 ding af: Een croissant van de bakker is toch op zichzelf al 400kcal? :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 12:31

Sannens schreef:
Fading schreef:

Gisteren
Totaal 1545 Doel is 1880

Ik lees eigenlijk al heel lang mee zonder veel te typen haha, sorry! Maar sterkte met de kiespijn, ik vroeg me alleen 1 ding af: Een croissant van de bakker is toch op zichzelf al 400kcal? :O

Thanks! En Haha 't was een kleine croissant! En wij werken met getoerd gerezen met Desem. Dus heb in MFP ff gezocht en dit kwam er 't beste op neer haha! Idd precies weet ik 't nooit!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:26

Doe mij ook zulke croissanten. Klinkt heerlijk! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:48

Zijn ze ook! Het is heel fijn om bij zn ambachtelijke bakker te werken die nog met puur desem werkt. Ook heerlijk tussen de middag om gewoon lekker vers desembrood te pakken! <3

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:03

Lekkere lijstjes weer! :)

Vandaag
O: soja yoghurt met lijnzaad en een halve appel
T: rijstwafels met pindakaas en een halve appel
L: 2 gebakken eieren op brood
T: 2 wasa vezelrijk crackers met kaas en komkommer
A: kipfilet met groente gewokt in zoete chilisaus

Gelukkig is de wind vandaag wat minder, eindelijk weer kunnen trainen met het paard na 3 dagen stilstaan :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:36

Sterkte Fading! Ik vond het echt vreselijk, gelukkig hoef ik niet meer.

Mijn lijstje voor vandaag:
L: Melkunie protein raspberry, quinoa-noten-peulvruchtensalade
T: appel, kom wortel-gembersoep eventueel een proteineshake
A: zalm teriyaki met wokgroente
T: grapefruit en handje druiven

Even een wat magerder lijstje vandaag, morgen ga ik naar de sauna en ik heb mezelf een stuk appeltaart beloofd en ga er ook lunchen

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:52

Oeh leuk sauna! Dat is t waard om vandaag wat te balansen :D en je hebt alsnog een mooi lijstje!

Mijne vandaag:
O:/
T: shake + mandarijn
L: 2 crackers kipfilet, soep, appel
T: bosbessenkwark 1/2 bak
T: ? wss een reep
A: Chilibonen en krokante kipfilet
T: ligt eraan of ik nog trek heb. Mss klein stukje chocolade :o

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:00

Oh heerlijk de sauna, ik wil ook! Geniet ervan morgen :)

Nette lijstjes beiden :j

Ik had een opdracht van de diëtiste om m’n eigen schema te maken, heel erg leuk, dus heb er ook wat eigen variaties in gegooid, benieuwd of het zo goed is en dan kan ik die ook gebruiken, wanneer ie goedgekeurd is, kan ik die hier wel delen? Weet niet of er behoefte aan is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:37

_sharonnn schreef:
Oh heerlijk de sauna, ik wil ook! Geniet ervan morgen :)

Nette lijstjes beiden :j

Ik had een opdracht van de diëtiste om m’n eigen schema te maken, heel erg leuk, dus heb er ook wat eigen variaties in gegooid, benieuwd of het zo goed is en dan kan ik die ook gebruiken, wanneer ie goedgekeurd is, kan ik die hier wel delen? Weet niet of er behoefte aan is :D

Ja tuurlijk mag je die delen! Ik vind dat erg leuk om te lezen!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:40

Castilja, dank je! Ik vind het ook fijn dat iedereen op mij reageert of tips geeft, vandaar dat ik ook op anderen reageer. In principe maakt het niet heel veel uit wanneer je weegt, als je maar op hetzelfde moment weegt. Over een tijdje zal ik eens 's ochtends wegen! Ik pb je zo mijn naam!
Lekker avondeten heb je! Veel plezier met je paaskoekjes!

Lino, ik ben benieuwd hoe lang ik het volhou :')

Die koekjes zijn zo lekker :9

Ik bewaar wel vaker smoothies of neem ze mee. Kan prima, je moet ze alleen voor je ze drinkt wel even water toevoegen, want het wordt wel iets dikker.

:r Uiensoep.

Sterkte Fading! Hopelijk heb je niet te lang last! Gelukkig viel het mee!

Lekkere lijstjes!

Oeh lekker sauna Maanlicht! Ik wil ook!

Zeker delen Sharon! Heel leuk!

Gisteren was ik niet te streng voor mezelf. Lekker gebakken aardappelen gegeten ipv gezond diner.
O: een boterham met Limburgse Speciaal cervelaat. (134)
T/L: luchtige kwark bosbes, twee boterhammen met kalkoenfilet en gebraden gehakt, twee mandarijntjes. (439)
T: chocolademelk. (76)
T: traditional winegums en chocoladetoffee. (87)
T: ovengebakken krokante ontbijtgranenreep (cranberry's en bosbessen). (104)
A: gebakken aardappelen, mayonaise, bloemkool en hamburger. (622)
T: melkchocolade nougat. (45)
B: 5000 stappen.
Totaal kcal: 1507.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:16

@fading oeh sterkte met je kaak. Gelukkig is het wel goed gegaan!
@sharonnn Eet jij khd arm? Ik ben erg benieuwd naar je schema wel!
@maanlicht is die soep zelfgemaakt? Heb je een receptje?
@kimmie Lekker lijstje hoor, ik vind echt dat je supermooi een balans maakt tussen lekker en gezond, chapeau!

Mijn lijstje:
O: -
T: peijnenburg lower cal (47)
L: heldere tomatensoep met croutons en snee maisbrood met roomboter (269)
T: pakje crackers met kip tikki massala salade (291)
A: gegrilde tomaten/paprika saus met garnalen en pasta (958)
T: 2 glazen rode wijn (246)
Totaal: 1811 kcal, beetje boven budget maar helemaal waard!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:23

Top! Ga ik het delen als ik reactie heb :) het is niet koolhydraatarm nee.

Kimmie: is 1500 genoeg? :) staan wel lekkere dingen tussen :D

Aight: klinkt goed zeg! Eet jij kha?

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:27

Haha Kim ik eet heel vaak gebakken aardappelen (of nouja, uit de oven dan) en vind dat alles behalve ongezond! Had je nog naar dat macrofilmpje gekeken of hou je het op kcal tellen?
oliebol Aight ik heb al de hele dag zin in een glas wijn en was net een beetje van het idee af totdat ik wijn op jouw lijstje zag staan :') Nee moet het echt niet doen. En gewoon even sterk blijven. Pomptidom.

Hier een goede dag! Ik heb letterlijk precies het aantal grammen gegeten van alles wat binnen mijn macro's valt. Snap ook niet hoe ik het voor elkaar krijg. Moet wel olijfolie nog invoeren dus eigenlijk klopt het alsnog niet, maargoed. Heb echt lekker gegeten vandaag.
Ontbijt: 2 Sneden Fitbrood (koolhydraatarm) met plak lightlife kaas, wat saus
- Uur circuit training -
Tussendoor: Koffie, balisto
Lunch: 125 Gram zoete aardappel, 125 gram mozzarella light, tomaat en pesto
Tussendoor: 100 Gram kipfiletreepjes, 25 gram Wasabinoten, 3 lepels pindakaas en 1 blokje 85% pure chocolade.
Avondeten: Kikkererwtenstoof met tomatenpuree, tomatenprut basilicum/oregano en spinazie, 2 gekookte eieren.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:37

Klinkt echt heel erg goed Castilja! :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:18

Be strong Castilja *\o/* alhoewel.... wijn klinkt ook wel heel goed :)) lekker lijstje!

Sharon benieuwd naar je schema!

Aight jouw avondeten <3

Kimmie wat ben je goed bezig!

Hier weer een prima dagje, weegschaal was ook lief voor me vanochtend :D
O: volkoren wasa met kipfilet
T: gekookt ei
L: pureersoep broccoli spinazie, 2 wasa volkoren, 1 met pindakaas, 1 met kipfilet en mosterd
T: smart bar crunchy
A: spaghetti en courgetti (alleen courgetti vult niet genoeg) met tomatensaus, italiaanse roerbakmix en klein beetje parmezaan
T: straciatella kvarg