De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:04


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:09

Danique_G schreef:
Resistance schreef:
*even moraal bokt op de kast jagen*


[ [url=m/3HmAUP.jpg]Afbeelding[/url] ]



Maar in zekere zin is het natuurlijk niet gek dat het daar uitbreekt, gezien de vele mensen die daar wonen.


En laten we het een beetje in perspectief stellen. Er is een virus dat miljarden mensen wereldwijd treft. Rond 3-5 miljoen heftige gevallen die in het ziekenhuis komen en tussen de 300 000 en 600 000 doden per jaar
Spoiler:
het is griep


Van het voorbeeld is natuurlijk veel meer bekend, er is natuurlijk voornamelijk angst omdat er geen controle is op dit moment. Ik ben erg benieuwd naar het profiel van de overledene. Waren zij al zwak? Ik hoop dat er iemand is die dit weet of hier verstand van heeft want de nieuwssites vind ik een beetje wanhoop creëren op dit moment.


De slachtoffers waren ouderen/zwakkeren. Net zoals bij gewone griep. Toen dat gecommuniceerd werd zei men ook dat iemand met een normaal immuunsysteem het virus wel aankan. Al is dat inmiddels alweer een paar dagen geleden.

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:16

Als we dan toch geen moeite hebben met een grote opruiming Vd wereld bevolking door een pandemie, gooi die geboorte beperking wereldwijd er ook maar ff in dan.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:44

Ik denk meer aan voorlichting en anticonceptie in ontwikkelingslanden ipv het woord van God

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:57

Cayenne schreef:
Mijn broer en zijn vrouw zijn net terug uit China (zij is van oorsprong Chinees en heeft ook familie daar wonen). Ze waren in Chengdu en naar verwachting zal het virus daar ook toeslaan.
Ik vind het heel heftig allemaal. Ze moesten daar ook met mondkapje over straat en in het vliegtuig hebben ze die ook gebruikt. Ze zijn zaterdag thuis gekomen.


Ik vind het ook heftig. Een bevriende hobbyfokker woont deels in China. Alle handzeepjes, mondkapjes ed uitverkocht.

@LadyMadonna, zeker waar...

Raineri
Berichten: 6368
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:59

Bedankt Djali, deze informatie had ik zelf niet gevonden. Ik las net dat de kans groot is dat het virus zich zou kunnen muteren op een manier dat het minder gevaarlijk wordt.

Popstra, geboortebeperking is denk ik erg lastig en misschien niet erg ethisch.

mingming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:00

AlwaysH schreef:
Cayenne schreef:
Mijn broer en zijn vrouw zijn net terug uit China (zij is van oorsprong Chinees en heeft ook familie daar wonen). Ze waren in Chengdu en naar verwachting zal het virus daar ook toeslaan.
Ik vind het heel heftig allemaal. Ze moesten daar ook met mondkapje over straat en in het vliegtuig hebben ze die ook gebruikt. Ze zijn zaterdag thuis gekomen.


Ik vind het ook heftig. Een bevriende hobbyfokker woont deels in China. Alle handzeepjes, mondkapjes ed uitverkocht.

@LadyMadonna, zeker waar...


Veel is inderdaad uitverkocht daar. Mijn hele familie van mijn moeder’s kant woont in China en Hong Kong. Ze hebben ons nu ook gevraagd hier mondkapjes te kopen en naar ze te sturen. Ik maak me niet al te veel zorgen over het virus hier, maar veel van mijn familie is wel ouder en zwakker. Ik hoop dat alles goed blijft gaan.

Palmera

Berichten: 9504
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:19

Danique_G schreef:
Bedankt Djali, deze informatie had ik zelf niet gevonden. Ik las net dat de kans groot is dat het virus zich zou kunnen muteren op een manier dat het minder gevaarlijk wordt.

Popstra, geboortebeperking is denk ik erg lastig en misschien niet erg ethisch.

De wereld naar de kl*** helpen en de wetenschap dat er een tijd komt dat drinkwater alleen voor de rijken zal zijn is gelukkig wel heel ethisch.

Liever nu ingrijpen.

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:24

Wat ik had begrepen is dat dit virus ontwikkeld is als vaccin tegen bronchitis bij kippen... in Engeland. Vraag is hoe komt het in China terecht?

Danielleeee_
Berichten: 3200
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:25


speurneusc

Berichten: 5450
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:28

zuid korea haalt mensen op en brengt 2 miljoen mondkapjes, medicijnen en verzorgingsmiddelen mee mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:28

Danique_G schreef:
Bedankt Djali, deze informatie had ik zelf niet gevonden. Ik las net dat de kans groot is dat het virus zich zou kunnen muteren op een manier dat het minder gevaarlijk wordt.


Virussen muteren vrij random. En zoals volgende mutaties inderdaad minder gevaarlijk zouden kunnen zijn, kan er ook een mutatie komen die weer nog gevaarlijker is dan deze.
Maar wat vooral het punt is: als er een nieuwe mutatie ontstaat, wil dat niet zeggen dat het huidige virus, waar nu zoveel mensen ziek van worden, opeens verdwenen is. Mutaties lossen het probleem niet op.

hier wordt het duidelijk uitgelegd: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/01/27/3161-a3988257

Hier nog goede uitleg over waarom ze dit virus niet zien als gewoon griep, ondanks dat het tot nog toe minder mensen aan dood zijn gegaan: https://www.parool.nl/wereld/expert-ove ... ~b5f2b547/

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:38

Ik heb net het grootste deel van de persconferentie over het geval in Beieren/Duitsland gekeken. Korte samenvatting:
  • De patient is een 33jarige man die in contact is geweest met een vrouw uit Shanghai. Hij werkt bij een Duitse firma die ook 2 kantoren/fabrieken in China heeft en 1 medewerkster daarvan is naar Duitsland gekomen om een cursus te geven. Zij is 19 januari naar Duitsland gevolgen en 23 januari weer terug. Zij is in contact geweest met familieleden uit Wuhang, deze hebben haar in Shanghai opgezocht. Op de vlucht terug naar China vertoonde de vrouw griepverschijnselen en heeft ze zich laten onderzoeken door een arts, hieruit bleek dat zij het Coronavirus heeft.
  • Afgelopen maandag (27 januari) is dit bekend geworden bij de firma in Duitsland en zijn de medewerkers ingelicht. 1 medewerker heeft aangegeven dat hij zich tijdens het weekend grieperig gevoeld heeft, maar hij voelde zich gisteren dusdanig goed dat hij weer op het werk is verschenen. Uit voorzorg heeft de firma hem gisteren naar een arts gestuurd, waarna hij is onderzocht. Rond 20:30 gisteravond werd duidelijk dat hij is besmet met het Coronavirus.
  • De patient bevindt zich in een ziekenhuis in München, waar hij in quarantaine verblijft. De patient voelt zich goed en zou in theorie naar huis kunnen, maar de artsen willen hem langer observeren. Momenteel worden de contactpersonen gezocht, dit zijn voornamelijk collega's en familieleden. Tot nu toe is niemand van de contactpersonen ziek.
  • Beieren opent een hotline voor mensen die denken ziek te zijn en voor burgers die zich zorgen maken. Verder is er contact met de nationale overheid en wordt er gekeken welke maatregelen er nog genomen kunnen worden. Vooralsnog is er geen groot risico voor de nationale bevolking.

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:44

8nnemiek schreef:
:))
Ik kan me echt niet voorstellen dat zo’n kapje werkt in een volle trein bijvoorbeeld.

Mijn vriend heeft pas een verfdampen-masker gekocht.. Klinkt als zo’n starwars figuur, dat lijkt me dan wel weer grappig om daarmee de straat op te gaan en mensen de stuipen op het lijf te jagen :')


_O-

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:47

Even een simpele ziel... jaarlijks gaan er honderden mensen dood aan(de gevolgen van) griep. Met name ouderen en zwakkeren. Wat maakt Corona anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:47

Munnie schreef:
Eerste geval in Duitsland vastgesteld. Dus het is al bij de buren. Zag een artikel in de Telegraaf.


Bij de buren... :') Het is al eerder vastgesteld in Parijs, dat is een stuk dichterbij dan München.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:48

LadyMadonna schreef:
Even een simpele ziel... jaarlijks gaan er honderden mensen dood aan(de gevolgen van) griep. Met name ouderen en zwakkeren. Wat maakt Corona anders?


Zie de link die ik hierboven plaatste...


safina schreef:
Hier nog goede uitleg over waarom ze dit virus niet zien als gewoon griep, ondanks dat het tot nog toe minder mensen aan dood zijn gegaan: https://www.parool.nl/wereld/expert-ove ... ~b5f2b547/

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:50

LadyMadonna schreef:
Even een simpele ziel... jaarlijks gaan er honderden mensen dood aan(de gevolgen van) griep. Met name ouderen en zwakkeren. Wat maakt Corona anders?

Volgens RTL ligt het voornamelijk daaraan dat het Coronavirus nog nieuw en onbekend is.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... vaarlijker

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:56

Ah, tnx safina, die had ik gemist

Amalarab

Berichten: 7456
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:07

Ik ken corona alleen van katten, die daarna kans hebben op het ontwikkelen van het dodelijke FIP.

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:13

Dit kwam ik op YouTube tegen. Wel interessant, ook over de Chinese cultuur. En op het eind wat grappige foto's van Darth Vader- achtige toestanden. https://youtu.be/VLp8CHeKQkI

BETUWE
Berichten: 734
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:02

Destination schreef:
Ik heb net het grootste deel van de persconferentie over het geval in Beieren/Duitsland gekeken. Korte samenvatting:
  • De patient is een 33jarige man die in contact is geweest met een vrouw uit Shanghai. Hij werkt bij een Duitse firma die ook 2 kantoren/fabrieken in China heeft en 1 medewerkster daarvan is naar Duitsland gekomen om een cursus te geven. Zij is 19 januari naar Duitsland gevolgen en 23 januari weer terug. Zij is in contact geweest met familieleden uit Wuhang, deze hebben haar in Shanghai opgezocht. Op de vlucht terug naar China vertoonde de vrouw griepverschijnselen en heeft ze zich laten onderzoeken door een arts, hieruit bleek dat zij het Coronavirus heeft.
  • Afgelopen maandag (27 januari) is dit bekend geworden bij de firma in Duitsland en zijn de medewerkers ingelicht. 1 medewerker heeft aangegeven dat hij zich tijdens het weekend grieperig gevoeld heeft, maar hij voelde zich gisteren dusdanig goed dat hij weer op het werk is verschenen. Uit voorzorg heeft de firma hem gisteren naar een arts gestuurd, waarna hij is onderzocht. Rond 20:30 gisteravond werd duidelijk dat hij is besmet met het Coronavirus.
  • De patient bevindt zich in een ziekenhuis in München, waar hij in quarantaine verblijft. De patient voelt zich goed en zou in theorie naar huis kunnen, maar de artsen willen hem langer observeren. Momenteel worden de contactpersonen gezocht, dit zijn voornamelijk collega's en familieleden. Tot nu toe is niemand van de contactpersonen ziek.
  • Beieren opent een hotline voor mensen die denken ziek te zijn en voor burgers die zich zorgen maken. Verder is er contact met de nationale overheid en wordt er gekeken welke maatregelen er nog genomen kunnen worden. Vooralsnog is er geen groot risico voor de nationale bevolking.



Oei onze chauffeurs zitten 2 keer in de week in München dus komt vóór ons dichterbij

Munnie

Berichten: 2316
Geregistreerd: 14-09-07
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:07

safina schreef:
Munnie schreef:
Eerste geval in Duitsland vastgesteld. Dus het is al bij de buren. Zag een artikel in de Telegraaf.


Bij de buren... :') Het is al eerder vastgesteld in Parijs, dat is een stuk dichterbij dan München.


Zag een artikel niet gelezen.
Daarbij ligt Duitsland toch echt tegen Nederland aan wat het een buurland maakt.....

Lekker vriendelijk overigens.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:09

BETUWE schreef:
Oei onze chauffeurs zitten 2 keer in de week in München dus komt vóór ons dichterbij

Niet per se. De patient komt niet uit München zelf, daar zit toevallig het ziekenhuis met de juiste expertise/een onderzoekscentrum. De patient woont/werkt in Kreis Starnberg, wat ten zuidwesten van München ligt. Verder is de patient in quarantaine en zijn er tot nu toe geen andere gevallen bekend, terwijl hier wel actief naar wordt gezocht door de personen te onderzoeken met wie de patient in contact is geweest. Je loopt dus niet meer risico in München dan in bijvoorbeeld Brussel.

Loretta
Berichten: 8906
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:34

Munnie schreef:
Zag een artikel niet gelezen.
Daarbij ligt Duitsland toch echt tegen Nederland aan wat het een buurland maakt.....

Lekker vriendelijk overigens.


Hoeveel of hoe weinig maakt de afstand nog uit als er dag en nacht door vliegtuigen vol mensen de hele wereld rond vliegen?