Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Depressief schreef:Relatiezorgen is veel gezegd. Ik wil hem toch wel graag voorbereiden. Ondanks dat ik het zelf wel besefte, ben ik (ook tegen mezelf) altijd blijven ontkennen dat ik meer op vrouwen val. Ik wil gewoon dat hij weet waar hij aan toe is, ipv te moeten liegen als hij weer begint over het zoeken naar een nieuwe vriend.
Janneke2 schreef:Depressief schreef:Relatiezorgen is veel gezegd. Ik wil hem toch wel graag voorbereiden. Ondanks dat ik het zelf wel besefte, ben ik (ook tegen mezelf) altijd blijven ontkennen dat ik meer op vrouwen val. Ik wil gewoon dat hij weet waar hij aan toe is, ipv te moeten liegen als hij weer begint over het zoeken naar een nieuwe vriend.
... veel lesbiennes lossen dit op door een soort van oom te zoeken die van ravotten houdt.
En die zogezegde oom 'kun je nu al zoeken', al dan niet in de gayscene - los van zelf een vriendin krijgen.
Shadow0 schreef:Janneke: ik had in eerste instantie dezelfde verontwaardiging als Senna, omdat het overkwam alsof lesbische vrouwen een 'suikeroom' zouden zoeken waarin *zij* een relatie (mogelijk seksueel) aangaan met een man voor voordelen (en dat de verhouding dan 'nichtje-oom' zou zijn.) Het kan lezen als een hele rare seksuele kink.
Depressief schreef:Fijn dat je goed slaapt! Hoe krijg je dat voor elkaar met je zoontje thuis? Vermaakt hij zich dan steeds zelf?Ik denk dat het een combinatie van de 2 is. Hij ziet het aan de spierspanning in mijn gezicht, de blik in mijn ogen vertelt hem of hij mij moet laten praten of dat ik gewoon wat afleiding nodig heb en eens goed moet lachen.
Ik heb vandaag geslapen, geslapen en geslapen. Ik was pas rond 10u wakker, toch de kachel nog aan gekregen gelukkig, daarna even brood gehaald. Uiteindelijk op de bank in slaap gevallen en nu net wakker geworden. Spierpijn in heel mijn lijf, een hoofd vol watten en nog steeds doodmoe. Zal niet laat worden vanavond, maar doet dat goed zeg. Nog eens ECHT slapen.
Depressief schreef:Even een update van mijn kant.
Het slapen is nog steeds een probleem, maar ik voel mij vandaag goed. Zelfs zo goed dat ik mij niet kan herinneren dat het ooit beter is geweest. Een dag vol zelfvertrouwen, oog voor de omgeving en zin om onder de mensen te komen. De laatste dagen heeft de stijgende lijn zich langzaam ingezet. Ik hoop dat dit gevoel nog lang mag aanhouden.
Gisteren weer bij de psycholoog geweest en die was blij verrast van mijn gemoedstoestand. Morgen weer een bezoek brengen aan mijn therapie vriend. Het leuke is wel dat hij nu vlakbij staat. Ik kan er zelfs wandelend heen.
Zoontje doet het ook goed. Hij geniet van het samen zijn, de natuur en de vrijheid en de vriendjes die hij heeft op de camping.
Tiggs schreef:Depressief schreef:Even een update van mijn kant.
Het slapen is nog steeds een probleem, maar ik voel mij vandaag goed. Zelfs zo goed dat ik mij niet kan herinneren dat het ooit beter is geweest. Een dag vol zelfvertrouwen, oog voor de omgeving en zin om onder de mensen te komen. De laatste dagen heeft de stijgende lijn zich langzaam ingezet. Ik hoop dat dit gevoel nog lang mag aanhouden.
Gisteren weer bij de psycholoog geweest en die was blij verrast van mijn gemoedstoestand. Morgen weer een bezoek brengen aan mijn therapie vriend. Het leuke is wel dat hij nu vlakbij staat. Ik kan er zelfs wandelend heen.
Zoontje doet het ook goed. Hij geniet van het samen zijn, de natuur en de vrijheid en de vriendjes die hij heeft op de camping.
Dit is beslist niet bedoeld als medische advies, maar wellicht kun je met je psychiater (heb je die?) eens praten over Mirtazapine, mocht je in het algemeen slecht slapen. Dat is een AD dat in lage dosering slaperigheid als sterke bijwerking heeft. Ik heb dat voorgeschreven gekregen omdat ik, mede door mijn AD (venlafaxine) slecht sliep. Volgens een psychiater-vriendin schrijven ze die combi vaker voor.
Het voordeel daarvan is dat het niet, zoals bij benzo's, steeds minder goed werkt.