Levenslang depressief

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dito

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 11:00

Verdorie zit je ff niet mee. Logisch want verhuizen geeft sowieso al stress. Nog ff heb je de sleutel en weer een stukje zekerheid terug. Jammer dat je zover woont!!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:07

Depressief schreef:
Relatiezorgen is veel gezegd. Ik wil hem toch wel graag voorbereiden. Ondanks dat ik het zelf wel besefte, ben ik (ook tegen mezelf) altijd blijven ontkennen dat ik meer op vrouwen val. Ik wil gewoon dat hij weet waar hij aan toe is, ipv te moeten liegen als hij weer begint over het zoeken naar een nieuwe vriend.

... veel lesbiennes lossen dit op door een soort van oom te zoeken die van ravotten houdt.
En die zogezegde oom 'kun je nu al zoeken', al dan niet in de gayscene - los van zelf een vriendin krijgen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 13:07

Janneke2 schreef:
Depressief schreef:
Relatiezorgen is veel gezegd. Ik wil hem toch wel graag voorbereiden. Ondanks dat ik het zelf wel besefte, ben ik (ook tegen mezelf) altijd blijven ontkennen dat ik meer op vrouwen val. Ik wil gewoon dat hij weet waar hij aan toe is, ipv te moeten liegen als hij weer begint over het zoeken naar een nieuwe vriend.

... veel lesbiennes lossen dit op door een soort van oom te zoeken die van ravotten houdt.
En die zogezegde oom 'kun je nu al zoeken', al dan niet in de gayscene - los van zelf een vriendin krijgen.

Wáát???? Ronduit stupide uitspraak.
Ik ga er maar vanuit dat je teveel rondkijkt op bepaalde sites.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 14:08

@Senna: pardon?

Jonge man heeft enige verlangens, de zoon van TS.
Dat vrouwen niet zouden kunnen stoeien of stoer zijn zeg ik nergens. Ik heb dus geen idee wat jij mij exact verwijt.

Verder graag per pb wat je vindt van mijn posing.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 14:14

Zoontje van TS is een schoolgaand kind.
En wat je schrijft over lesbiennes is echt denigrerend en zo bezijden de werkelijkheid.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 14:20

Janneke: ik had in eerste instantie dezelfde verontwaardiging als Senna, omdat het overkwam alsof lesbische vrouwen een 'suikeroom' zouden zoeken waarin *zij* een relatie (mogelijk seksueel) aangaan met een man voor voordelen (en dat de verhouding dan 'nichtje-oom' zou zijn.) Het kan lezen als een hele rare seksuele kink.

Maar toen ik er nog eens over nadacht bedoelde je het helemaal niet zo. En begreep ik het. Ik denk dat de meeste lesbische ouders dat zouden omschrijven als 'ook mannelijke rolmodellen in de omgeving van het kind.'
En da's een prima idee.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 15:57

Hoezo is het denigrerend wat Janneke zegt? Voor een kind is het enkel positief om zowel mannelijke als vrouwelijke rolmodellen in het leven te hebben.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 16:04

Het stukje "oom die van ravotten houdt" werd verkeerd geïnterpreteerd, denk ik. :7

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 16:12

Ik vind Janneke haar tekst best duidelijk en helemaal een verkeerd idee.
Vind het ook duidelijk genoeg omschreven om het op de juiste manier te interpreteren.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 17:08

Hoe is het nu TS?
Al een beetje geland nu je de sleutel hebt?
Fijn dat de nieuwe huurders van je vorige woning mee willen denken.

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 19:14

Ik had Janneke haar opmerking ook niet verkeerd opgevat. Ik ben inderdaad op zoek naar iemand die echte mannen dingen wilt ondernemen met hem.

Met mij gaat het iets beter. Er knaagt iets aan mij, maar ik weet niet wat. Vandaag was het een hectische dag, morgen gaan we uitrusten en slapen, daar heb ik zin in.

Er zit wel een heel speciaal dier een paar caravans verderop. Daar wonen mensen met een ara. Heel apart om hem in een boom te zien zitten. Iedere keer is we er voorbij komen roept hij luid hallo. Geweldig dier. Vraag mij alleen af hoe het komt dat hij niet weg vliegt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 20:03

Shadow0 schreef:
Janneke: ik had in eerste instantie dezelfde verontwaardiging als Senna, omdat het overkwam alsof lesbische vrouwen een 'suikeroom' zouden zoeken waarin *zij* een relatie (mogelijk seksueel) aangaan met een man voor voordelen (en dat de verhouding dan 'nichtje-oom' zou zijn.) Het kan lezen als een hele rare seksuele kink.

:o
Oma wordt oud.
Ik weet niets van dit soort websites waar dit soort constructies op staan....
Wel weet ik van lesbische vrouwen, gewoon in mijn eigen omgeving die (hetzij alleengaand, hetzij als stel) gewoon 'een oom' hebben als huisvriend met als doel een mannelijk rolmodel voor zoonlief.

@ TS: sterk geregeld hoor, meteen een nieuw onderdak...!
Is een erg nuttig talent!

En grappig, een ara in de buurt.

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 23:11

Tja, het is vooral een noodoplossing. Ik was ook maar net op tijd, een uur later bellen en alles was volzet. Maar we zitten hier goed.

Heb alleen de kachel uit gedaan met mijn stomme kop. Ik ben niet de meest handige, heb een heilig respect voor alles wat op gas werkt en ik heb geen flauw idee hoe ik hem weer aan kan krijgen. Dat gaat koud zijn morgenochtend. Ontbijten met een jas aan, is weer eens iets anders.

Vanavond goed gezelschap gehad. Zoontje heeft zich goed geamuseerd en ik had wat afleiding. Wel eng als iemand je zo duidelijk kan lezen, dat diegene precies weet wat te doen en op welk moment. Mijn masker werkt bij hem ook niet en dat zonder elkaar echt lang te kennen.

Nu proberen te slapen en morgen weer vol goede moed aan de nieuwe dag beginnen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 00:17

Doorziet hij jouw of ben je in staat om aan te voelen wanneer je masker een beetje af kan en dat ook toe te staan.

Knap hoe je dit alles regelt. Dat laat wel zien hoe sterk je bent.
In alles wat je hier neerzet klinkt het voor mij als een transitie met daarbij ook echt een letterlijke verhuizing om alles opnieuw te gaan doen

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 20:06

Ik denk dat het een combinatie van de 2 is. Hij ziet het aan de spierspanning in mijn gezicht, de blik in mijn ogen vertelt hem of hij mij moet laten praten of dat ik gewoon wat afleiding nodig heb en eens goed moet lachen.

Ik heb vandaag geslapen, geslapen en geslapen. Ik was pas rond 10u wakker, toch de kachel nog aan gekregen gelukkig, daarna even brood gehaald. Uiteindelijk op de bank in slaap gevallen en nu net wakker geworden. Spierpijn in heel mijn lijf, een hoofd vol watten en nog steeds doodmoe. Zal niet laat worden vanavond, maar doet dat goed zeg. Nog eens ECHT slapen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:21

Depressief schreef:
Ik denk dat het een combinatie van de 2 is. Hij ziet het aan de spierspanning in mijn gezicht, de blik in mijn ogen vertelt hem of hij mij moet laten praten of dat ik gewoon wat afleiding nodig heb en eens goed moet lachen.

Ik heb vandaag geslapen, geslapen en geslapen. Ik was pas rond 10u wakker, toch de kachel nog aan gekregen gelukkig, daarna even brood gehaald. Uiteindelijk op de bank in slaap gevallen en nu net wakker geworden. Spierpijn in heel mijn lijf, een hoofd vol watten en nog steeds doodmoe. Zal niet laat worden vanavond, maar doet dat goed zeg. Nog eens ECHT slapen.
Fijn dat je goed slaapt! Hoe krijg je dat voor elkaar met je zoontje thuis? Vermaakt hij zich dan steeds zelf?

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 20:36

Hij heeft zich goed vermaakt. Op de camping mag hij alleen buiten spelen, dus de droge momenten liep hij samen met zijn nieuwe vriendje op het voetbalveld rond. Verder profiteert hij er een beetje van. Net wat langer op de tablet als normaal mag. Hij is wel heel zelfstandig, altijd al geweest.

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 15:22

Even een update van mijn kant.

Het slapen is nog steeds een probleem, maar ik voel mij vandaag goed. Zelfs zo goed dat ik mij niet kan herinneren dat het ooit beter is geweest. Een dag vol zelfvertrouwen, oog voor de omgeving en zin om onder de mensen te komen. De laatste dagen heeft de stijgende lijn zich langzaam ingezet. Ik hoop dat dit gevoel nog lang mag aanhouden.

Gisteren weer bij de psycholoog geweest en die was blij verrast van mijn gemoedstoestand. Morgen weer een bezoek brengen aan mijn therapie vriend. Het leuke is wel dat hij nu vlakbij staat. Ik kan er zelfs wandelend heen.

Zoontje doet het ook goed. Hij geniet van het samen zijn, de natuur en de vrijheid en de vriendjes die hij heeft op de camping.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:25

Wat een leuk en positief bericht. *\o/* Geniet er van!

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:39

Wat fijn om te horen zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:05

Wonen op een camping in de natuur kan veel goeds doen met een mens (spreek uit ervaring ;).
Fijn om te horen! Je doet het hartstikke goed!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:08

Depressief schreef:

Het slapen is nog steeds een probleem, maar ik voel mij vandaag goed. Zelfs zo goed dat ik mij niet kan herinneren dat het ooit beter is geweest. Een dag vol zelfvertrouwen, oog voor de omgeving en zin om onder de mensen te komen. De laatste dagen heeft de stijgende lijn zich langzaam ingezet. Ik hoop dat dit gevoel nog lang mag aanhouden.

Gisteren weer bij de psycholoog geweest en die was blij verrast van mijn gemoedstoestand. Morgen weer een bezoek brengen aan mijn therapie vriend. Het leuke is wel dat hij nu vlakbij staat. Ik kan er zelfs wandelend heen.

Zoontje doet het ook goed. Hij geniet van het samen zijn, de natuur en de vrijheid en de vriendjes die hij heeft op de camping.

Dit is beslist niet bedoeld als medische advies, maar wellicht kun je met je psychiater (heb je die?) eens praten over Mirtazapine, mocht je in het algemeen slecht slapen. Dat is een AD dat in lage dosering slaperigheid als sterke bijwerking heeft. Ik heb dat voorgeschreven gekregen omdat ik, mede door mijn AD (venlafaxine) slecht sliep. Volgens een psychiater-vriendin schrijven ze die combi vaker voor.
Het voordeel daarvan is dat het niet, zoals bij benzo's, steeds minder goed werkt.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:08

Tiggs schreef:
Depressief schreef:

Dit is beslist niet bedoeld als medische advies, maar wellicht kun je met je psychiater (heb je die?) eens praten over Mirtazapine, mocht je in het algemeen slecht slapen. Dat is een AD dat in lage dosering slaperigheid als sterke bijwerking heeft. Ik heb dat voorgeschreven gekregen omdat ik, mede door mijn AD (venlafaxine) slecht sliep. Volgens een psychiater-vriendin schrijven ze die combi vaker voor.
Het voordeel daarvan is dat het niet, zoals bij benzo's, steeds minder goed werkt.

Ja klopt, dat wordt inderdaad vaker gedaan!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:24

Hoe is het? Je laatste update klonk goed. Je krabbelt steeds langzaam stukjes omhoog!!

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 12:24

Op dit moment iets minder goed. Weet er iemand hoe sterk een stacaravan is? Hij staat nu al te schudden in de wind, de bodem schokt en de wind staat pal op de zijkant. De echte storm moet nog beginnen en echt heel veilig voel ik mij niet.

Zoontje trekt zich niks aan van de wind. Die baalt alleen dat ik niet met hem wil voetballen op het voetbalveld hier.

Buiten het weer gaat het vrij goed. De rust en stilte geniet ik van, mijn batterijen laden langzaam terug op en chaos in mijn hoofd is minder dan ooit. Ook het slapen gaat steeds een beetje beter. Het bed ligt wel heel goed, dus dat is fijn.