Contact zus verbroken wegens onenigheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:55

Tieneke schreef:
Duidelijk niet idd, als je het contact verbreekt om dit.

Waarom dan zo hard oordelen over "dit", en ts eigenlijk gewoon een beetje belachelijk maken?

Tieneke

Re: Contact zus verbroken wegens onenigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:59

Belachelijk maken? Ok dan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 23:07

Tieneke schreef:

Maar dat geeft Fie toch in de openingspost aan? Die band was al stroef.

Mijn advies zou zijn om het gewoon zo zakelijk mogelijk te houden, zeker voor dat nichtje. Gewoon vriendelijk, beleefd en ruzie-vrij.

Zerena schreef:
Tieneke schreef:

Waarom dan zo hard oordelen over "dit", en ts eigenlijk gewoon een beetje belachelijk maken?

Ja jammer toch...

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 23:12

Tieneke schreef:
Belachelijk maken? Ok dan.

Ja vind ik wel.
Vind je echt neerbuigend overkomen, en je bent niet de enige.

Tieneke

Re: Contact zus verbroken wegens onenigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 23:15

Dus omdat je een andere kijk hebt en vanuit een ander perspectief bekijkt en in vraag durft stellen wat er gebeurt, ben je neerbuigend? Ok dan, ik vind jou belerend overkomen. En je bent niet de enige ;-) Maar hey, doe maar ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 23:15

Wij krijgen maar een klein deel te horen van een, duidelijk, complexe situatie. Het is niet fair om ts te veroordelen op basis hiervan, net zoals de zus hier niet op veroordeeld mag worden. Wie weet is er ooit wat groot voorgevallen. Wie weet doet de zus van TS altijd net naar genoeg dat het een opstapelende ergernis is. Moet Ts altijd maar water bij de wijn doen en heeft zij het daar momenteel mee gehad. Of dit alles omgekeerd, dat TS zo is en het zelf niet inziet. Wij kunnen TS niet helpen met deze situatie, daarvoor is die te complex. Ik vermoed dat TS vooral haar hart wou luchten en even andere inzichten wou weten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-20 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 23:16

DeMolenhoek schreef:
Wij krijgen maar een klein deel te horen van een, duidelijk, complexe situatie. Het is niet fair om ts te veroordelen op basis hiervan, net zoals de zus hier niet op veroordeeld mag worden. Wie weet is er ooit wat groot voorgevallen. Wie weet doet de zus van TS altijd net naar genoeg dat het een opstapelende ergernis is. Moet Ts altijd maar water bij de wijn doen en heeft zij het daar momenteel mee gehad. Wij kunnen TS niet helpen met deze situatie, daarvoor is die te complex. Ik vermoed dat TS vooral haar hart wou luchten en even andere inzichten wou weten.

Je hebt gelijk, en zo is het vaak op bokt. Je krijgt altijd maar een stukje van het verhaal en het probleem.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 23:20

Tieneke schreef:
Dus omdat je een andere kijk hebt en vanuit een ander perspectief bekijkt en in vraag durft stellen wat er gebeurt, ben je neerbuigend? Ok dan, ik vind jou belerend overkomen. En je bent niet de enige ;-) Maar hey, doe maar ;-)

Wat leuk, belerend, nog niet eerder gehoord :)

Maar natuurlijk mag jij er een andere kijk op hebben, zoveel mensen zoveel meningen.
Maar ik vind dat je dat ook iets anders neer had kunnen zetten, maar dat mag he ;)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 00:13

Ik denk dat niemand goed over het verhaal kan oordelen, aangezien er altijd twee kanten aan een verhaal zitten. Wel kan TS zich afvragen wat zij hier mee wil. Je kan je zus niet veranderen, je kan alleen bedenken hoe jij met deze situatie wil omgaan. Jij kent je zus het beste dus alleen jij kan bedenken of je mee wil in de 'strijd' van haar of eruit wil stappen en zo ja, hoe je dat het beste kan doen. En soms is de beste keuze om afstand te nemen. Wat het ook is, communiceer met haar. En dan zonder verwijten;)