Marleen_user, dat klinkt echt gek. Zal het onthouden voor een volgende keer. Die komt er vast..
MaNdiii, ik hoop het echt! Merk nu pas hoeveel ik normaal m'n linker enkel ontlast. Lopen gaat lastig nu. Moet over elke pas goed nadenken. Kan ook niks te gelijke tijd doen, anders voel ik het al weer zwabberen.
Vandaag weer bij een orthopeed geweest, bij de bergman kliniek. De orthopeed daar vindt een operatie ook de beste optie. Gelijk ook het gesprek bij de anesthesie gehad, zodat ik niet heen en weer hoef daar voor (2,5 uur rijden totaal)
Ik word nog gebeld met de datum. Maar is ergens tussen halve januari en begin februari.
Toch wel spannend nu het zo snel gaat.
Iemand hier al ervaringen met enkelbandplastiek?
marleen_usar
Geplaatst: 09-12-20 12:12
Spannend Hoor, nee ik heb er geen ervaring mee. Ik hoop voor je dat de revalidatie mee valt.
Operatie maandag is goed gegaan. Kon al redelijk snel weer naar huis. Pijn is het niet echt te noemen. Alleen voor de nacht een langwerkende pijnstiller genomen, zodat ik iedergeval goed kon slapen.
Gister ook al weer een aantal uurtjes gewerkt, thuis op de bank. Na een halve dag was ik wel gaar en ben ik gestopt.
Vandaag gaat ook lekker. Met de rolstoel er op uit geweest. Krukken kan nog niet zo lang. Wanneer m'n been te lang omlaag is gaat het kloppen.
Operatie kwam wel echt goed gepland! Het weekend bijde dagen geschaatst, een stuk gewandeld door het duinen en lekker een sneeuwritje gehad met m'n bijrijpaard. Alles wat nu een tijd niet kan nog meegepakt
Kosseh Wat fijn dat je nog zo hebt kunnen genieten. Ik hoop dat je profijt gaat hebben van de operatie.
Hier ook lekker geschaatst. Moet zeggen dat ik helemaal niet aan mijn enkel had gedacht. Maar toen ik er eenmaal opstond was het ff slikken. Na een aantal meters voelde het goed. Mijn enkel moet soms ook echt even wennen en de soort belasting. Heb alleen al wel een tijdje last van een pees aan de buitenkant die geïrriteerd is. Fysio houdt hem in de gaten en is nog steeds vol vertrouwen.
kosseh
Geplaatst: 05-03-21 22:40
Egnie, hoe gaat het nu? Nog last gehad van het schaatsen?
Mijn gips is er sinds vandaag af . Voelt zo fijn! Nu een brace. Brace is een beetje het midden van een steunkous en een brace. Lopen met krukken gaat al redelijk! Kan m'n voet afrollen, wel nog beetje gek gevoel op m'n voet zool
marleen_usar
Geplaatst: 05-03-21 22:55
Klinkt goed hoor wel rustig aan doen hoor. Voelt vreemd he zonder gips.
Wat fijn Kosseh dat het gips eraf is. Nu revalideren.
Het schaatsen was heerlijk. De enkel heeft een tijdje lastig gedaan, maar nu gaat het weer goed. De fysio heeft hem een paar keer behandeld en het hardlopen heb ik beperkt tot alleen op de harde weg en niet in het bos of zandpaden. Ik heb nu aanzienlijk minder last, de enkel blijft nu ook weer dun.