Intermittent fasting

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 09:37

plutolover schreef:
Helaas is mijn Engels niet zo heel goed.


Ik lees ook te traag Engels om daar goed in te communiceren helaas.

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 09:43

Moraal van het verhaal.. Je valt niet zozeer af door het vasten zelf, maar wel doordat je (automatisch) minder calorieën inneemt..

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 09:47

Relaxed schreef:
Moraal van het verhaal.. Je valt niet zozeer af door het vasten zelf, maar wel doordat je (automatisch) minder calorieën inneemt..


kijk duidelijk haha :D

hoevaak wegen jullie? ik probeer 1x per week smorgens te wegen.

ik hoop vooral dat ik er ook fitter van wordt. Niet zo veer kwa afvallen maar je schijnt je ook uiteindelijk fitter van te worden. en meer energie te krijgen.

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 09:49

Relaxed schreef:
Moraal van het verhaal.. Je valt niet zozeer af door het vasten zelf, maar wel doordat je (automatisch) minder calorieën inneemt..


Maar dan moet je je wel redelijk aan een 'dieet' houden. Ik heb dagen dat ik in 8 uur veel eet haha.

Er zijn (gelukkig) ook heel veel goede Nederlandse sites en medische artikelen over IF.

Hebben jullie bij sommige theesoorten ook last dat je er een hongerig gevoel van krijgt? Als ik een soort met munt drink dan voel ik me daarna minder fit dan bij een theesoort zonder.

Imre

Berichten: 14231
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 09:52

Ik heb inmiddels een pdfje van de info uit de IF-groep op facebook. Als je die wil hebben, stuur even een PBtje met je mailadres, dan stuur ik hem op.

lovelyfiefy

Berichten: 5128
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 10:06

ik ben het vandaag aan het proberen.
tot nu toe nog niks gegeten.
Ik wilde vanmorgen beginnen met een sapje, maar bedacht me dat dat waarschijnlijk niet mag.
Dus alleen water en thee.
Alleen nu vroeg ik me af met de thee, ik doe daar altijd honing in. mag dat wel?

mijn maag begint momenteel zich er wel mee te bemoeien.
veel knor geluiden en een soort van vage buikpijn op het moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 10:07

PSvanLot schreef:
Relaxed schreef:
Moraal van het verhaal.. Je valt niet zozeer af door het vasten zelf, maar wel doordat je (automatisch) minder calorieën inneemt..


Maar dan moet je je wel redelijk aan een 'dieet' houden. Ik heb dagen dat ik in 8 uur veel eet haha.

Er zijn (gelukkig) ook heel veel goede Nederlandse sites en medische artikelen over IF.

Hebben jullie bij sommige theesoorten ook last dat je er een hongerig gevoel van krijgt? Als ik een soort met munt drink dan voel ik me daarna minder fit dan bij een theesoort zonder.


In datzelfde artikel staat ook dat alles met calorieën de vast doorbreekt, dus misschien even kijken wat er in die thee zit?

Qua dieet ben ik niet helemaal met je eens.. Je slaat je ontbijt over, eet normaal lunch, een tussendoortje en je avondeten. Dan eet je toch ook automatisch minder? Want je eet geen ontbijt en mist 1 of 2 tussendoortjes (uitgaan van 6x eten per dag voorheen)

Imre

Berichten: 14231
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 10:11

lovelyfiefy schreef:
Alleen nu vroeg ik me af met de thee, ik doe daar altijd honing in. mag dat wel


Alles met caloriën erin doorbreekt je fast, ook honing.

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 10:12

nog niet ervaren met thee. Maar ik drink op moment sterrenmunt thee met andere nog niet echt gehad. wel vind ik zwarte koffie echt ranzig, vooral de laaste slok.. Maar heb smorgens echt koffie nodig haha.

vanmiddag mag ik koffie met beetje melk.

einde middag of vanavond wil ik youtueb filmpjes kijken over IF.

morgen wordt ook een uitdaging haha

heb om 10.45 een soort les, daarna mijn haf wassen. En hopelijk snel droog. Want dan kan ik hem scheren en om 15.30 moet ik les geven.. denk uurtje bezig met scheren dus wil uiteindelijk rond 14.00 wel mn paard scheren. kan altijd nog naar de les het scheren afmaken haha.

en in de tussentijd moet ik wel eten.. eens zien hoe ik dat mee krijg..

op moment heb ik wel honger maar minder erg dan gister. scheelt ook begin nu uurtje eerder..

lovelyfiefy

Berichten: 5128
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 10:12

Imre schreef:
lovelyfiefy schreef:
Alleen nu vroeg ik me af met de thee, ik doe daar altijd honing in. mag dat wel


Alles met caloriën erin doorbreekt je fast, ook honing.


aha oke
duidelijk.

edit: op me verpakking staan alleen geen calorien, dus ik weet ook niet hoeveel ik dan binnen gehad zou hebben nu :+
maar voor de volgende keer dus geen honing

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 10:18

Relaxed schreef:
PSvanLot schreef:


Maar dan moet je je wel redelijk aan een 'dieet' houden. Ik heb dagen dat ik in 8 uur veel eet haha.

Er zijn (gelukkig) ook heel veel goede Nederlandse sites en medische artikelen over IF.

Hebben jullie bij sommige theesoorten ook last dat je er een hongerig gevoel van krijgt? Als ik een soort met munt drink dan voel ik me daarna minder fit dan bij een theesoort zonder.


In datzelfde artikel staat ook dat alles met calorieën de vast doorbreekt, dus misschien even kijken wat er in die thee zit?

Qua dieet ben ik niet helemaal met je eens.. Je slaat je ontbijt over, eet normaal lunch, een tussendoortje en je avondeten. Dan eet je toch ook automatisch minder? Want je eet geen ontbijt en mist 1 of 2 tussendoortjes (uitgaan van 6x eten per dag voorheen)


0 calorieën staat op het ene pakje en de andere soorten zijn verse thee.

In het weekend kan ik echt makkelijk 6x per dag eten. Dan eet ik zeker wel meer dan 1 tussendoortje. Ik eet gewoon waar ik op het moment zin in heb. Ga niet opletten of ik iets wel of niet kan eten in de 8 uur.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 11:26

een vraag van een vriendin van mij, ik ben zelf geen thee drinker.

Maar een Groene thee met Gemberwortel, Lemongrass, Sinaasappelschil, Zouthoutwortel en natuur identieke aroma, verbreekt die je vast ook?

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 11:28

Enkel als we kcal in zitten. Anders niet.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 11:33

PSvanLot schreef:
Enkel als we kcal in zitten. Anders niet.


Ja dat staat dus niet op het pakje aangegeven.. vandaar de twijfel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 11:40

FennaK schreef:
een vraag van een vriendin van mij, ik ben zelf geen thee drinker.

Maar een Groene thee met Gemberwortel, Lemongrass, Sinaasappelschil, Zouthoutwortel en natuur identieke aroma, verbreekt die je vast ook?


Daar zitten calorieën in, dus ja, dat verbreekt de vast. In het voorbeeldje staat ook water met citroensap genoemd, dat verbreekt ook de vast :j

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 11:42

ik drink sterrenmunt thee volgens de verpakking zit daar geen calorieen in.

lovelyfiefy

Berichten: 5128
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 11:44

ik ga het morgen maar gewoon houden bij water :+
dan weet ik voor nu zeker dat het goed zit, ga ik daarna me thee wel eens uitzoeken met wat er in zit.
Wil morgen dan kijken of ik het op water red tot me koffiepauze op het werk, deze is rond 10u

Ninx

Berichten: 14574
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 11:58

Kom maar op met die PDF Imre!!!! :-D

Imre

Berichten: 14231
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:21

Mijn vergadering liep uit. Bijna 17u gevast ipv de beoogde 15,5. Nu eerst maar even wat eten.

silverdapple
Berichten: 811
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:16

Dankzij dit topic toch ook weer begonnen, 16/8. Het gaat eigenlijk heel natuurlijk en heb helemaal geen moeite. :o

Relaxed schreef:
PSvanLot schreef:
[...]
Maar dan moet je je wel redelijk aan een 'dieet' houden. Ik heb dagen dat ik in 8 uur veel eet haha.

Er zijn (gelukkig) ook heel veel goede Nederlandse sites en medische artikelen over IF.

Hebben jullie bij sommige theesoorten ook last dat je er een hongerig gevoel van krijgt? Als ik een soort met munt drink dan voel ik me daarna minder fit dan bij een theesoort zonder.


In datzelfde artikel staat ook dat alles met calorieën de vast doorbreekt, dus misschien even kijken wat er in die thee zit?

Qua dieet ben ik niet helemaal met je eens.. Je slaat je ontbijt over, eet normaal lunch, een tussendoortje en je avondeten. Dan eet je toch ook automatisch minder? Want je eet geen ontbijt en mist 1 of 2 tussendoortjes (uitgaan van 6x eten per dag voorheen)


IF gaat enkel en alleen over eten binnen een bepaald tijdsbestek. Als jouw doel is om af te vallen dan zal je minder kcal tot je moeten nemen in dat tijdsbestek. Maar als jij gewoon op gewicht wilt blijven en dat ontbijt dat je dus 'overslaat' niet compenseert bij bijvoorbeeld de lunch (brunch...) dan doe je zélf iets niet goed. Dat is niet een kenmerk van IF.

listiglistje

Berichten: 14428
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:18

Ik meld mezelf ook als meelezer, collega van mij doet het nu met succes.
Ik ga volgende week beginnen met 16/8 :)

Sall

Berichten: 6789
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:28

Succes!

Ik wil zeker afvallen, dus moet idd op mijn calorie inname letten, het vasten zelf doe ik nu, naast dat ik het prettig vind en het bij mij past, vooral ook om te kijken of ik de chronische ontstekingen in mijn beide ellebogen weg kan krijgen

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 13:29

Ik hoop voor je dat het wat doet voor je ontstekingen!

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:31

ik doe ook om af te vallen. vandaag gezond eten bij me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:36

silverdapple schreef:
IF gaat enkel en alleen over eten binnen een bepaald tijdsbestek. Als jouw doel is om af te vallen dan zal je minder kcal tot je moeten nemen in dat tijdsbestek. Maar als jij gewoon op gewicht wilt blijven en dat ontbijt dat je dus 'overslaat' niet compenseert bij bijvoorbeeld de lunch (brunch...) dan doe je zélf iets niet goed. Dat is niet een kenmerk van IF.


Ja ok, ik ga het zelf doen met het doel om af te vallen, maar dit is natuurlijk niet voor iedereen zo :')