Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:31

Ik kom me ook melden :D
Ik train momenteel zo'n 3 keer in de week in de sportschool. Ze hebben daar alleen maar groepslessen (max 12 personen) dus ik kan niet specifiek iets trainen. Ik wissel de bokslessen af met lessen waarin cardio en kracht wordt gedaan en lessen waarbij puur op kracht wordt getraind. Begin dit jaar begonnen met gezond eten en 2 maanden bijna dagelijks planken + soms wat andere oefeningen. Dit begon ik saai te vinden en nadat ik een proefles Kickfit bij een vriendin had gedaan ben ik bij mij in de buurt gaan zoeken naar een sportschool waar ze dat ook gaven. Dus sinds eind maart fanatieker aan het sporten. Eerst vooral met als doel fitter te worden en vet te verbranden en nu ik dat heb bereik even doelloos :+ Hopelijk haal ik uit dit topic motivatie en ideeën om weer een nieuw doel te bedenken. Ik heb trouwens wel een wallsitchallenge met mijn trainer (4,5 minuut |o ) en we hebben een soort van het doel gesteld om ooit naar 10mm buikvet te gaan (zat laatst op 15mm). Ik twijfel een beetje of ik echt nog strakker wil worden, of dat ik gespierder wil worden of even geen doel wil hebben :P Ik heb al wel een soort het plan om voordat wij in mei in Australië gaan trouwen en rondreizen te gaan cutten zodat ik helemaal strak de vakantie in ga <<) Misschien dan toch tot die tijd vooral spieren opbouwen. Ik vind beenspieren trouwens helemaal niet zo mooi dus ben eigenlijk helemaal niet zo blij met die dikke bovenbenen en kuiten :') Misschien moet ik er aan wennen.

@linnnde Ik kan ook niet goed tegen lactose en gebruik deze van XXL Nutrition. De smaken zijn even wennen en met water eigenlijk gewoon vies vind ik :+ Maar met amandelmelk is vooral de chocolade echt een beloning na het sporten <3

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:34

Ik vindt dikke beenspieren ook niet zo mooi haha. Vond mezelf na zoveel crossfitten echt olifantenpoten hebben :+ maar nu de bespiering ineens zoveel minder wordt vind ik die dunne beentjes toch ook weer niks.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:36

gribaldi schreef:
Ooit wel eens aan mee gedaan of trekt dat je niet?

Ik zou ooit nog wel een keer willen. Shape verbeteren en dingen anders doen.
Spoiler:
Maar dan heb ik wel meteen een echtscheiding ben ik bang :')

Nee door huidoverschot zal ik nooit een geschikt podiumlijf hebben denk ik en ik heb ook niet de durf om het podium op te gaan. Ik hou het wel bij tannen :j .
Haal ik ook veel voldoening uit en kan ik toch de sfeer mee proeven.

Travellust

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:39

Ik durfde ook niet hoor, heb zelfs op de dag zelf nog getwijfeld om het te doen :') Heb sowieso heel erg veel getwijfeld :+

Spray je voor Protan?

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:40

gribaldi schreef:
Ik durfde ook niet hoor, heb zelfs op de dag zelf nog getwijfeld om het te doen :') Heb sowieso heel erg veel getwijfeld :+

Spray je voor Protan?

Jep :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:41

Wat is tannen of Protan? :o

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:43

Praten zal wel een merk/bedrijf zijn dat spray maning doet. Bruin wat op je lijf gespoten wordt. Dat doen de mensen die het podium op gaan omdat spieren mooier uitkomen.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:44

Needje schreef:
Praten zal wel een merk/bedrijf zijn dat spray maning doet. Bruin wat op je lijf gespoten wordt. Dat doen de mensen die het podium op gaan omdat spieren mooier uitkomen.

Klopt :j

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:46

Ikke ook melden *\o/* Vind het supermooi als je een spieromlijning ziet bij vrouwen. Echt droog gaat mij te ver (dat je zo alle bloedvaten en elke spier in je bovenbeen afzonderlijk ziet), maar een vrouw mag zeker gespierd zijn.
Heb van mezelf een slanke lijn, die lijntjes op m'n buik zijn snel zichtbaar. Maar al het vet zit op m'n heupen en benen. Moet nog even trainen en afvallen voor daar een mooie spierdefinitie te zien is.

Qua training ben ik even all over the place. Maandag is m'n vaste traindag, maar door werk wisselt het de rest van de week tussen niets meer en nog 2x trainen. Gelukkig wel een fysieke baan, veel lopen en tillen.
Mijn focus is een gespierde rug, zoals deze: Afbeelding
Zal straks eens proberen progressiefoto's te maken, het begint heeeel stilletjes te komen. Had echt 0,0 spieren op m'n rug, dat is echt mijn moeilijke zone.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:47

Ik gebruik nooit supplementen. Ik eet gewoon gevarieerd en ik let op wat ik eet. Ik merk de verschillen op deze manier namelijk ook al wel.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:55

Iris1702 schreef:
gribaldi schreef:

Spray je voor Protan?

Jep :D

Grappig! Vond ze allemaal best lief, het is best raar om daar naakt te moeten staan :+ En werd nog gewezen op wat niet mocht op het podium dus kon hem er nog op tijd uithalen.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 11:00

gribaldi schreef:
Grappig! Vond ze allemaal best lief, het is best raar om daar naakt te moeten staan :+ En werd nog gewezen op wat niet mocht op het podium dus kon hem er nog op tijd uithalen.

Fijn om te horen!! wij doen ons best in alle hectiek van zo'n dag *D

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 11:18

linnnde schreef:
Ik gebruik op dit moment The Curse (watermeloen) als pre-workout. vind hem niet super. ga na deze pot weer terug naar C4. Veel meer die boost die je wilt krijgen van een pre-workout.

Als ik echt een zwaar mijn benen heb getraind neem ik avonds een caseïne shake (vanille) van body&fit. Wel doe ik dit niet te vaak aangezien ik een lactose intolerantie heb en alle eiwit poeders van koemelk worden gemaakt.... misschien moet ik me eens verdiepen in die veganshakes.. :j

Ik neem geen melk(producten) meer vanwege acne en heb nu vegan protein shake en pea protein in huis, merk weinig verschil in smaak dus een hele goede vervanger!

M'n pre-workout is op dus moet weer bestellen, misschien inderdaad die van Beukers, m'n broertje zweert daar ook bij. Barbells zie ik regelmatig voorbij komen, zien er echt heerlijk uit :~

Ik heb meestal een seamless string aan van de hunkemuller, soms vergeet ik het maar heb dan echt schijt dat mensen een randje onderbroek zien hoor :')

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 11:23

C4 deed het voor mij dan weer niet... was wel lekker van smaak

Unleash of Der Hammer van xxl werken beter maar soms iets te goed, dan slaap ik er niet van.
En in de ochtend kan ik er niet tegen op de een of andere manier dan kan ik duizelig worden.

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 11:45

Ik gebruik de preworkout van joel beuker of van xxl-nutrition. Ook proteïne en bcaa is van xxl-nutrition. Bevalt met goed qua smaak etc ;)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 11:52

Pre warkout gebruik ik nooit. Heb wel dextrose in m'n water voor tijdens het sporten.
Eiwitshake na het sporten.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:11

Wat gaat het hier hard. Erg leuk, maar hou het niet bij :')

Gisteren nog wel twee leggings besteld bij Gymshark. M’n andere 2 lange leggings zijn echt te groot en zakken af.

Gebruik geen supplementen naast mijn whey protein crispy door de kwark. Al wil ik wat meer gaan focussen op voeding en is een eiwitshake wel goede aanvulling dan. Pre-workout durf ik niet zo goed, aangezien ik ook hartpatiënt ben.
Wat doet casseine/BCAA en dergelijke producten eigenlijk voor je lichaam?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:28

BCAA’s kun je ook gewoon uit je voeding halen.
Maar uiteraard moet ieder voor zich weten of je dit als voedingssupplement koopt ;)
Pre-workout gebruik ik ook nooit meer. Daar word ik flink naar van.

Koffie is mijn pre-workout :9k
Laatst bijgewerkt door Lous op 06-08-19 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:33

Lous, bij mij is het ook gewoon een bak koffie. Heb niet het idee iets te missen ook verder. Maar dat hoeft niet te betekenen dat het geen verschil kan maken :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:37

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:37

Laatst kon ik ook niet slapen van de pre-workout (denk ik), dus nu even 2 a 3 weekjes zonder om te ontwennen. Kost wel iets meer kracht tijdens het sporten :(:)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:41

BCAA's hebben voor 99% van de mensen echt helemaal geen nut, geldklopperij imo :=
Ik neem creatine en verder gewoon vitamines en zo (maar dat heeft verder niet zoveel met trainen te maken), de rest vind ik niet nodig. Whey alleen als ik in een calorietekort zit, anders haal ik meer dan genoeg eiwit uit m'n voeding.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:50

Zijn er hier mensen vegetarisch? Ik eet zo weinig mogelijk vlees, alleen als ik er niet onderuit kom. Eet ook wel eens kip dus wil mezelf niet helemaal vegetarisch noemen :') Anyway, ik heb soms moeite om genoeg eiwitten binnen te krijgen zonder vlees dus was benieuwd hoe andere mensen dat doen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:51

Castilja schreef:
Zijn er hier mensen vegetarisch? Ik eet zo weinig mogelijk vlees, alleen als ik er niet onderuit kom. Eet ook wel eens kip dus wil mezelf niet helemaal vegetarisch noemen :') Anyway, ik heb soms moeite om genoeg eiwitten binnen te krijgen zonder vlees dus was benieuwd hoe andere mensen dat doen?

Noten, groente, hummus, kikkererwten en eiwit shakes. Ik krijg helaas buikpijn van veel eiwitten. Meer dan 50 gram per dag is funest.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:53

Ik heb BCAA's gebruikt en heeft bij mij heel goed geholpen. Ik slikte het vooral tegen de spierpijn en voor uithoudingsvermogen van de spieren. Daarnaast merkte ik ook dat ik droger werd waardoor spieren beter zichtbaar werden.

Dus nee voor mij was het geen geldklopperij. Ik gebruikte het ook niet in combinatie met andere proteïneshakes.