viola schreef:Ik heb ook zwarte RSI rolschaatsen. Pas nog even het merk opgezocht en blijkt dat ik er vroeger toch best wat aan uitgegeven heb om goede te kopen. Het remmen gaat mij ook nog niet zo heel makkelijk af moet ik zeggen. Als ik eenmaal het dorp uit ben en op de gladde polderwegen zoef ik makkelijk weg ondanks dat mijn wieltjes echt niet meer soepel draaien (ik moet nodig eens wat uit elkaar schroeven en schoonmaken, maar weet niet meer hoe dus heb er nog niet aan durven beginnen).
Vanuit echt wat snelheid remmen lukt mij nog niet. Ik zorg dat ik vertraag ruim voordat ik moet oversteken oid, maar dat wordt lastiger als het niet vlak is idd, dat is het hier gelukkig wel. En dan idd de dop voorop gebruiken om te remmen.
Waar ik vooral mee zit is het stukje voordat ik het dorp uit ben. Dat is overal straatklinkers of heel slecht asfalt, en dat rijd echt ,laten we zeggen, minder prettig. Ik ben na die drie straten echt helemaal geschud. Ik probeer nu zoveel mogelijk over de stoep te gaan dat is wat gladder, maar het grootste deel is hier dan maar drie tegels breed dus dat is ook niet alles. Heb je daar met skates met grotere wielen echt veel minder last van?
Ja, ik vind dat je daar stukken minder last van hebt. Met mijn rolschaatsen word ik ook door elkaar geschud en met mijn skates voel ik dat een stuk minder. Je blijft het wel voelen hoor.