Skeeleren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:16

Neverland schreef:
Ik heb net een rondje gedaan van bijna 8km in 33 minuten. Vond het wel knap want de laatste paar km had ik wind tegen en regen. :+

Kan nu concluderen dat met regen niet fijn is. Je moet echt mijn stapjes maken anders glijd je weg. Zal ook wel een verschil zijn met op welk wegdek je rijd maar ik had al een heel glad wegdek zonder regen.

In ieder geval was ik happy weer een rondje te maken na een week niks te doen vanwege een blaar! De blaar is wel weer open gegaan..... :')

Dat klinkt echt mega naar! %) Ik ga altijd zo graag mogelijk met lange slagen ver vooruit. Maar wel een mooie snelheid! (Ookal vind ik dat met die gladheid zelf mega tricky, haha) := Maar wat extra quality time tijdens het drogen en schoonmaken. Dan heb je er straks nog meer plezier van. :D Komende dagen gebruik ik om mijn skates extra in te vetten en na te kijken, dan ben ík er met de eerste zonnestralen weer helemaal klaar voor. :D Ik kan ook niet wachten!

Ik was mijn stuntskates al even kwijt. Krijg ik van een vriend een appje of ik mijn USD's al mis. Blijkt dat die sinds januari al bij hem staan.. _O- oeps!

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:54

HouVanUtopia schreef:
Yes me nieuwe skates zijn binnen!
[ [url=m/HAiJq4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze heb ik ook, tof zijn ze hè!
Pas 1 keer op gereden, zitten fijn!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:24

Bjarni schreef:
HouVanUtopia schreef:
Yes me nieuwe skates zijn binnen!
[ [url=m/HAiJq4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze heb ik ook, tof zijn ze hè!
Pas 1 keer op gereden, zitten fijn!

En die heb ik vandaag ook binnen gekregen :+ Nav dit topic ook enthousiast geworden, en moet echt in beweging komen :') Vroeger veel geschaatst, dat kan ik best goed (op noren) en ik reed ook zo weg op de skates. Ben benieuwd hoeveel km’s ik ga maken en of mijn conditie ook echt vooruit zal gaan. Het is nu niets, dus kan alleen maar beter worden op zich *D

HouVanUtopia

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:21

Super leuk! Ik hoop morgen me eerste ritje met ze te maken. Vind ze zo leuk van kleur.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:29

Ja dat merk heeft superhippe kleuren zag ik! Heb bijpassende kniebeschermers gevonden :D ik wil straks of morgen ff testen *\o/*

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:07

Hee een topic, wat leuk! Ik meld mij ook graag :o
Ik skeeler met Powerslides die ik een paar jaar geleden op Marktplaats heb gekocht.

Heb een aantal jaar geleden (toen ik 9/10 was) veel geskeelerd. Wat ik nu alleen lastig vind is dat ik het gevoel heb dat ik heel erg moet vechten om vooruit te komen en dat ik erg instabiel/onzeker op de weg sta waardoor ik ook niet echt tempo durf te maken.
Ik moet die dingen sowieso echt weer schoonmaken maar ik ben niet zo heel handig en ik ben er goed in om dingen uit elkaar te halen en daarna niet meer in elkaar te krijgen of het daarbij te slopen :')

Ik zie hier echt super leuke kleuren voorbijkomen, heel gaaf! Ik heb saaie zwart met witte, wel nog steeds blij mee.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:22

Nou 100m geskeelerd en op sokken terug :') Onze straat is van dat halfbakken slecht onderhouden asfalt, levensgevaarlijk. Dus beter fiets ik ergens heen om op goed asfalt te proberen _O-

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:32

Marrit13 schreef:
Nou 100m geskeelerd en op sokken terug :') Onze straat is van dat halfbakken slecht onderhouden asfalt, levensgevaarlijk. Dus beter fiets ik ergens heen om op goed asfalt te proberen _O-

Dat probleem ga ik ook krijgen als ik ooit tijd kan vinden om skeelers te halen. Wilde vandaag doen maar dan moet ik bijna een uur naar de decathlon rijden voor alleen skeelers en dat vind ik beetje onzin

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:41

En de decatlon is zo goed als leeg ivm corona. Skates hebben ze niet.

Ik heb bij skate dump besteld aanrader

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:09

Ja daar heb ik ook besteld :j Supersnelle levering en hadden nog veel keus in maten.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:21

Marrit13 schreef:

Had ik ook, maar dan op klinkers. Tegen de tijd dat ik bij het asfalt was, was ik finaal gesloopt :+
Dus nu fietsen we naar een mooi paadje en ga ik daar heen en weer.
Zit nu na 3x op 2.5, maar naast dat geen conditie heb, heb ik dan zúlke zere voeten, echt de buitenkant van mijn voet. De skeelers passen verder wel prima, denk dat mijn lichaam er wat aan moet wennen. En ben ook best wel zwaar, dus komt ook gewicht op natuurlijk.
Heb nu tweedehands beschermers overgenomen, hopelijk krijg ik wat meer zelfvertrouwen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:22

Oh, thanks voor se tip. Dat scheelt een ritje.

Die andere winkel/webshop ken ik niet?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:04

Wij hebben het geluk dat we in de polder wonen. We hebben 50m tegels/elementen en dan zitten we meteen op goed asfalt. Het zijn 50 wegen, daarna 60. En er komt bijna nooit verkeer! Dus heerlijk op het midden van de weg, lekkere grote slagen maken! Ideaal.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:21

Ik heb de mint groene met 3 wieltjes besteld :D Denk maandag binnen, hoop ik :P

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:23

Zo ik heb even een klein rondke gedaan om ze te testen.
Zitten heel anders om me voeten dan me oude je voelt dat deze betere kwaliteit zijn. Wel iets 0f wat speling bij me hak maar mss moest bovenste band nog iets strakker.

3 wielen is wel echt handig zeg je voelt echt veel minder oneffenheden.
En zowiezo na zulke rotte wielen skate dit weer zooo makkelijk.
Eerst als ik heuvel af ging hoefde ik niet meer te remmen haha en nu moest ik.even bedenken dat ik wel ging remmen haha!

Merk wel dat je iets anders op je voeten staat met grotere wieltjes of dit komt doordat mijn oude wieltjes echt helemaal scheef waren geworden.

Hoe vaak wisselen jullie je wieltjes?

Helemaal happy

Afbeelding
Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:33

Ben net even naar een industrieterrein gereden, kon ik mooi anoniem even testen :D Geslaagd! De valbescherming moet nog binnenkomen, dan kan ik pas echt meters maken. Mijn slechte knie protesteert wel beetje, dus als ik er wat meer ontspannen op sta hoop ik dat dit beter gaat.

Moet wel even wennen aan de “dikke” enkels, met schaatsen heb je veel smallere schoentjes, dus ik schaaf regelmatig de schoenen tegen elkaar.

MarEd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:54

Oooooo, ik heb dus al tig jaar geleden hele mooie zware rollerskates gekocht, RSO of zoiets maar als ik naar ze kijk staat er voor mij Risico hahaha.
Ik had destijds een vriendje die er heel goed mee kon skaten en belachelijk stijl heuvels mee afkon. (Ik woon in omg Arnhem en hier is Nederland dus geen platte pannekoek maar hebben we nogal wat heuvels)

Anyway, na 3 x niet voldoende gehad te hebben aan een lantaarnpaal of walrusstop heel snel bescherming aangeschaft maar toch ook wat angstig. Uiteindelijk zijn de pogingen door reizen en het leven gestopt maar ik kan ze zo pakken.

Het lijkt me ook super leuk om te kunnen doen maar damn, ze gaan zoooo enorm hard. 1 duwtje en ze vliegen een kilometer weg.
Ondertussen ben ik ook wel zo'n control freak Dat ik de wieltjes in handen wil hebben en aangezien ik dus niet goed kan remmen is dat wel een puntje.

Hoe remmen de rollerskaters in de topic? Daar heb je toch ook verschillende opties voor?

Ik lees nog even mee en wie weet ga ik dan binnenkort op zoek naar een NIET glooiend fietspad en probeer ik nog te blijven staan ook

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:57

Met de stop die aan de voorkant zit of een voet schuin achter je neerzetten zeg maar. Is wel niet goed voor de wielen.

Inline skaten vind ik trouwens veeeel makkelijk dan rolschaatsen.

Ik heb ze beide. Voor snelheid pak ik mijn skates en voor de leuk pak ik mijn rolschaatsen. :') Want op die dingen moet ik echt werken haha.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:00

Ik hoop dat ik ze maandag binnen krijg want dan kan ik ook beginnen :D

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:33

Ik heb ook zwarte RSI rolschaatsen. Pas nog even het merk opgezocht en blijkt dat ik er vroeger toch best wat aan uitgegeven heb om goede te kopen. Het remmen gaat mij ook nog niet zo heel makkelijk af moet ik zeggen. Als ik eenmaal het dorp uit ben en op de gladde polderwegen zoef ik makkelijk weg ondanks dat mijn wieltjes echt niet meer soepel draaien (ik moet nodig eens wat uit elkaar schroeven en schoonmaken, maar weet niet meer hoe dus heb er nog niet aan durven beginnen).
Vanuit echt wat snelheid remmen lukt mij nog niet. Ik zorg dat ik vertraag ruim voordat ik moet oversteken oid, maar dat wordt lastiger als het niet vlak is idd, dat is het hier gelukkig wel. En dan idd de dop voorop gebruiken om te remmen.
Waar ik vooral mee zit is het stukje voordat ik het dorp uit ben. Dat is overal straatklinkers of heel slecht asfalt, en dat rijd echt ,laten we zeggen, minder prettig. Ik ben na die drie straten echt helemaal geschud. Ik probeer nu zoveel mogelijk over de stoep te gaan dat is wat gladder, maar het grootste deel is hier dan maar drie tegels breed dus dat is ook niet alles. Heb je daar met skates met grotere wielen echt veel minder last van?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:01

Geven jullie je skeelers nog een APK om de zoveel tijd?

Hoe onderhouden jullie ze, zodat ze zo lang mogelijk mee gaan?

Ik krijg morgen nieuwe skeelers die ik heb besteld via Skate Dump (iig die site wat hier genoemd werd, weet de naam niet meer zeker) en omdat ze best wel duur waren wil ik ze natuurlijk goed onderhouden en eventueel wegbrengen zodat ze een APK krijgen, maar waar breng je zo iets heen?

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:35

Ik was aan het kijken voor nieuwe skeelers, maar kan ze zijn prijziger dan ik dacht :wow:
Dat is wel echt jammer, dan voorlopig maar door op mijn scheve skeelers :$ |(

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:36

Waar heb je gekeken? Wat wil je en wat is je prijsklasse.

Ik wou ook niet heel dure heb nu erg fijne voor 120...

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:53

Ik hoopte voor rond de 70 wel fijne te vinden. Keek op skate dump en marktplaats en dan is alles al snel 100,/ +.
Wil lekkere rondjes kunnen maken, hebben hier heel wisselend asfalt. Doe het nu op Nijdam, 4 willen met remblokje achterop.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:09

viola schreef:
Ik heb ook zwarte RSI rolschaatsen. Pas nog even het merk opgezocht en blijkt dat ik er vroeger toch best wat aan uitgegeven heb om goede te kopen. Het remmen gaat mij ook nog niet zo heel makkelijk af moet ik zeggen. Als ik eenmaal het dorp uit ben en op de gladde polderwegen zoef ik makkelijk weg ondanks dat mijn wieltjes echt niet meer soepel draaien (ik moet nodig eens wat uit elkaar schroeven en schoonmaken, maar weet niet meer hoe dus heb er nog niet aan durven beginnen).
Vanuit echt wat snelheid remmen lukt mij nog niet. Ik zorg dat ik vertraag ruim voordat ik moet oversteken oid, maar dat wordt lastiger als het niet vlak is idd, dat is het hier gelukkig wel. En dan idd de dop voorop gebruiken om te remmen.
Waar ik vooral mee zit is het stukje voordat ik het dorp uit ben. Dat is overal straatklinkers of heel slecht asfalt, en dat rijd echt ,laten we zeggen, minder prettig. Ik ben na die drie straten echt helemaal geschud. Ik probeer nu zoveel mogelijk over de stoep te gaan dat is wat gladder, maar het grootste deel is hier dan maar drie tegels breed dus dat is ook niet alles. Heb je daar met skates met grotere wielen echt veel minder last van?

Ja, ik vind dat je daar stukken minder last van hebt. Met mijn rolschaatsen word ik ook door elkaar geschud en met mijn skates voel ik dat een stuk minder. Je blijft het wel voelen hoor. :j