Body Hair Everywhere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 22:29

Snowie17 schreef:
@janine1990 dat is echt niet hoe ik het bedoelde. Als je mannen vraagt komen de meesten met zo'n soort antwoord, of iets wat er op lijkt. Natuurlijk heeft iedereen een ander beeld bij een schoonheids ideaal. Wij zijn toch ook aangetrokken tot mannen als Brad pitt, Leonardo dicaprio, Jonny Depp. En voor mannen is dat het zelfde, Angelina Jolie, Kim Kardashian, Jennifer Aniston etc.
Kijk ik heb mijn mening gebaseerd op wat ik weet en zie. Daarom heb ik dit topic geopend om te zien hoe jullie er over denken.
En misschien heb je gelijk dat ik te snel en te hard oordeelde. Naar mijn idee hebben mannen dit schoonheids ideaal voor ons besloten. Dit kan ik fout hebben ik zou het dan ook leuk vinden om jullie mening hierover te horen!
Daarbij kijk ik niet naar series als temptation island :D

Ik denk dat het door je leeftijd komt, maar wat je zegt is in werkelijkheid gewoon niet aan de orde.
Ik heb nog nooit in het dagelijks leven een man gezien met een vrouw a la Kimmy K.
En mannen hebben niet dat schoonheidsideaal besloten. Een schoonheidsideaal veranderd met de tijd. Zon 30 jaar geleden was het echt niet sexy om zo´n reet als Kim Kardashian te hebben.

En geloof me, social media geeft dit soort aparte ideeën. Maar mannen vinden ook gewoon vrouwen met een bescheiden boezem mooi.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 22:33

Snowie17 schreef:
@janine1990 dat is echt niet hoe ik het bedoelde. Als je mannen vraagt komen de meesten met zo'n soort antwoord, of iets wat er op lijkt. Natuurlijk heeft iedereen een ander beeld bij een schoonheids ideaal. Wij zijn toch ook aangetrokken tot mannen als Brad pitt, Leonardo dicaprio, Jonny Depp. En voor mannen is dat het zelfde, Angelina Jolie, Kim Kardashian, Jennifer Aniston etc.
Kijk ik heb mijn mening gebaseerd op wat ik weet en zie. Daarom heb ik dit topic geopend om te zien hoe jullie er over denken.
En misschien heb je gelijk dat ik te snel en te hard oordeelde. Naar mijn idee hebben mannen dit schoonheids ideaal voor ons besloten. Dit kan ik fout hebben ik zou het dan ook leuk vinden om jullie mening hierover te horen!

Het schijnt dat kijken naar Temptation Island en Love Island een teken van intelligentie is.
Geheel offtopic, maar just saying...

Een persoon is geen schoonheidsideaal... Dat praktisch elke man/vrouw die mensen mooi vind, heeft meer te maken met de personages die ze neerzetten in een film, dan met wie ze daadwerkelijk zijn. Door de vele personages die ze neerzetten lijken het enorm 'overcomplete' mensen, waardoor ze veel aantrekkelijker ogen voor ons als publiek van die vele films.

Mannen hebben GEEN schoonheidsideaal voor ons besloten... Dat is gewoon grote bullshit.
Zal je nog iets gekkers vertellen; mannen zoeken ook gewoon naar liefde en genegenheid. Je bent niet alleen maar een stuk vlees voor een man, tenzij je je als zodanig aanbied. :+

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 22:36

Janine1990 schreef:
Snowie17 schreef:

Het schijnt dat kijken naar Temptation Island en Love Island een teken van intelligentie is.

Een persoon is geen schoonheidsideaal... Dat praktisch elke man/vrouw die mensen mooi vind, heeft meer te maken met de personages die ze neerzetten in een film, dan met wie ze daadwerkelijk zijn. Door de vele personages die ze neerzetten lijken het enorm 'overcomplete' mensen, waardoor ze veel aantrekkelijker ogen voor ons als publiek van die vele films.

Mannen hebben GEEN schoonheidsideaal voor ons besloten... Dat is gewoon grote bullshit.
Zal je nog iets gekkers vertellen; mannen zoeken ook gewoon naar liefde en genegenheid. Je bent niet alleen maar een stuk vlees voor een man, tenzij je je als zodanig aanbied. :+

Hahaha oke, het is grappig dat ik jongens/mannen helemaal niet goed ken, ik ga niet echt met ze om... Kan ik dus toch nog wat van opsteken :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 22:36

No offense, maar ik vraag me toch wel af wat jij hebt gezien/gelezen/meegemaakt dat je zo´n vertekent beeld van mannen hebt, Snowie?

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 22:40

Shaggy09 schreef:
No offense, maar ik vraag me toch wel af wat jij hebt gezien/gelezen/meegemaakt dat je zo´n vertekent beeld van mannen hebt, Snowie?

Mijn vader was altijd heel beschermend en bijv. Dwingend over vechtsporten omdat mannen altijd de gene waren die vrouwen lastig vielen, of mannen die altijd vreemd gaan op hun vrouwen, misschien ben ik daar zelf te ver in doorgeslagen ivm gebrek aan info...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 22:44

Snowie17 schreef:
Hahaha oke, het is grappig dat ik jongens/mannen helemaal niet goed ken, ik ga niet echt met ze om... Kan ik dus toch nog wat van opsteken :')

Dus alles wat je weet komt vanuit de (social) media mag ik aannemen?

Nou daar lees ik alleen maar vrouwen die wanhopig en alleen zijn en als ze het op zin hebben mannen in het algemeen afzeiken. :roll:
Vaak komt er hier en daar nog wat jaloezie bij kijken, doorgaans naar andere vrouwen toe...

Wie heeft nu dat schoonheidsideaal bedacht? Soms denk ik dat wij vrouwen dat zelf doen. Onze jaloezie naar andere vrouwen toe, de competitie die we daarin soms voelen.

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 22:46

Janine1990 schreef:
Snowie17 schreef:

Dus alles wat je weet komt vanuit de (social) media mag ik aannemen?

Nou daar lees ik alleen maar vrouwen die wanhopig en alleen zijn en als ze het op zin hebben mannen in het algemeen afzeiken. :roll:
Vaak komt er hier en daar nog wat jaloezie bij kijken, doorgaans naar andere vrouwen toe...

Wie heeft nu dat schoonheidsideaal bedacht? Soms denk ik dat wij vrouwen dat zelf doen. Onze jaloezie naar andere vrouwen toe, de competitie die we daarin soms voelen.

Ja als ik er verder over nadenk kan dat ook heel goed zo zijn. Het gras is altijd groener bij de buren...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 22:47

Dat is echt een heel verkeerd vooroordeel.
Vrouwen kunnen ook enorm gemeen en hard zijn, vrouwen gaan ook gewoon vreemd, of kunnen gaan stalken. Ik vind echt dat je met zon vooroordeel niet alleen mannen naar beneden haalt. Maar ook vrouwen als een soort van zwak bestempeld. Al dan niet zo bedoeld.

Enfin, als vrouw zijnde is het minder veilig om om 03:00 snachts naar huis te fietsen dan wanneer je dat als man zijnde doet.
Maar daar is het wel mee gezegd vind ik :+

Sterker nog, er zijn nogal wat vrouwen die misbruik maken van het feit dat ze vrouw zijn.
En bijvoorbeeld aangifte van aanranding of verkrachting doen wat onterecht is.
En zo zijn er nog een boel voorbeelden.

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 22:50

Shaggy09 schreef:
Vrouwen kunnen ook enorm gemeen en hard zijn, vrouwen gaan ook gewoon vreemd, of kunnen gaan stalken. Ik vind echt dat je met zon vooroordeel niet alleen mannen naar beneden haalt. Maar ook vrouwen als een soort van zwak bestempeld. Al dan niet zo bedoeld.

Enfin, als vrouw zijnde is het minder veilig om om 03:00 snachts naar huis te fietsen dan wanneer je dat als man zijnde doet.

Sterker nog, er zijn nogal wat vrouwen die misbruik maken van het feit dat ze vrouw zijn.

Dit is ook grotendeels door mijn vader dan he?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 22:53

Shaggy09 schreef:

Inderdaad...

En ik heb regelmatig meegemaakt dat een man met mij mee naar huis fietste omdat hij zeker wilde weten dat ik veilig thuis kwam. Of mannen die vroegen of het wel verstandig was om met persoon X af te spreken die 4 jaar ouder was dan ik.

Zo is eigenlijk het gros van de mannen die ik ken, beschermend. Recht door zee...

Ik werk in een kantoor met enkel mannen, een hoog #metoo gehalte (d.w.z. de meeste vrouwen kunnen daar niet zitten door de ordinaire opmerkingen die elkaar in rap tempo opvolgen), maar als ik me bij iemand niet prettig voel, dan staan er 8 man voor me klaar om mij te verdedigen of die persoon weg te jagen. Ik zou niet met 8 vrouwen in een kantoor willen zitten kan ik je zeggen.

Het prettige aan veel omgaan met mannen is dat je ook de verkeerden er heel snel uit pikt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 22:53

Ja dat snap ik. Ik vind het jammer dat je vader je zo'n eenzijdig beeld van de maatschappij geeft.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 22:54

Verreweg de meeste mensen vallen inderdaad niet meteen op wat zogenaamd het schoonheidsideaal is inderdaad. Een persoon kan wel voorkeuren hebben (grote borsten, brede heupen, brede schouders of gespierd zijn is natuurlijk biologisch gezien "aantrekkelijk") maar veel van die onnatuurlijke dingen zijn helemaal niet nodig om iemand aan de haak te slaan. Het cliché dat het om het innerlijk gaat is gewoon waar :)
Het is eerder de media die mensen doet geloven dat ze per se make-up op moeten, zich moeten scheren en slank zijn.

Echter heb je er echt wel mensen tussenzitten die niks van mensen van het andere geslacht willen weten die niet aan het "schoonheidsideaal" voldoen. Het zijn er niet veel, maar ik ken er in elk geval één.

Shaggy09

Re: Body Hair Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 22:55

En zelfs Jay-Z is vreemdgegaan op Beyoncé, mooi voorbeeld van dat het totaal niet slechts om uiterlijk en figuur draait. :D

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 22:58

Janine1990 schreef:
Shaggy09 schreef:

Inderdaad...

En ik heb regelmatig meegemaakt dat een man met mij mee naar huis fietste omdat hij zeker wilde weten dat ik veilig thuis kwam. Of mannen die vroegen of het wel verstandig was om met persoon X af te spreken die 4 jaar ouder was dan ik.

Zo is eigenlijk het gros van de mannen die ik ken, beschermend. Recht door zee...

Ik werk in een kantoor met enkel mannen, een hoog #metoo gehalte (d.w.z. de meeste vrouwen kunnen daar niet zitten door de ordinaire opmerkingen die elkaar in rap tempo opvolgen), maar als ik me bij iemand niet prettig voel, dan staan er 8 man voor me klaar om mij te verdedigen of die persoon weg te jagen. Ik zou niet met 8 vrouwen in een kantoor willen zitten kan ik je zeggen.

Het prettige aan veel omgaan met mannen is dat je ook de verkeerden er heel snel uit pikt.

Geweldig!
Daarnaast, mijn vader zegt het natuurlijk ook omdat hij mij wilt beschermen en dat snap ik ook.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 22:59

Snowie17 schreef:
Ook vind ik toch dat het verbouwen van je lichaam toch voort komt uit hoe de mannen willen dat wij er uit zien. Slanke taille, grote kont, grotere borsten en lang haar rode lippen. Ik baseer dit op video's en interviews die ik heb gelezen.
Ik heb oprecht respect voor iedereen

Nee. Dat is hoe vrouwen denken dat mannen hen willen zien. Vrouwen vullen dat namelijk graag in voor een ander. Vraag het eens een gemiddelde man en dan ga je horen dat die echt hele gevarieerde ideeën hebben van het uiterlijk van hun 'droomvrouw'

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:02

Snowie17 schreef:
Geweldig!
Daarnaast, mijn vader zegt het natuurlijk ook omdat hij mij wilt beschermen en dat snap ik ook.

Teveel beschermen maakt juist naïef...

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:02

Vaders schijnen sowieso nogal de neiging te hebben hun dochters in het extreme te beschermen tegen "andere" mannen.
Een beetje bescherming is niks mis mee, maar je moet ook niet doordraven en je kind bang maken.
Mijn vader had er ook nogal een handje van. Als ik mijn vader moest geloven zijn mannen op seks beluste beesten :')
Maar gelukkig was ik te eigenwijs en heb ik zelf ontdekt dat dat wel meeviel. Maar mn vader heeft wel alijd struggles gehad met mijn vriendjes.
Laatst bijgewerkt door Laurora op 28-06-19 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:05

Laurora schreef:
Vaders schijnen sowieso nogal de neiging te hebben hun dochters in het extreme te beschermen tegen "andere" mannen.
Mijn vader had er ook nogal een handje van. Als ik mijn vader moest geloven zijn mannen op seks beluste beesten :')

Heb ik wel even geluk zeg... :D
Die van mij verslikte zich alleen in de yoghurt toen mijn zusje me voor het blok zette over of ik al seks had gehad met mijn vriend destijds :') Ik was 17 :') En het antwoord was ja :+

Ik denk dat hij gewoon weet dat hij onvervangbaar is.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:22

Janine1990 schreef:
Snowie17 schreef:

Sjonge, eerst denigrerend zeggen dat ze het vast van Temptation Island en Love Island heeft, om vervolgens als ze nee zegt dit te zeggen :roll:

Misschien mag je ook wel wat liever doen naar TS, kan geen kwaad, ze is nog maar 17 en stelt zich juist open om te leren. En heeft op bepaalde gebieden dus al minder bekrompen ideeën dan sommige (oudere) anderen hier.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:25

Air schreef:
Sjonge, eerst denigrerend zeggen dat ze het vast van Temptation Island en Love Island heeft, om vervolgens als ze nee zegt dit te zeggen :roll:

Misschien mag je ook wel wat liever doen naar TS, kan geen kwaad, ze is nog maar 17 en stelt zich juist open om te leren. En heeft op bepaalde gebieden dus al minder bekrompen ideeën dan sommige (oudere) anderen hier.

Het was meer vanwege de smiley die ze zelf plaatste, er is niets mis met het kijken naar dat programma. Wat maakt het mij nu uit of iemand dat kijkt of niet.
Ik kijk het ook niet... Dus naast het vooroordeel dat ik een vreselijke opgemaakte heks moet zijn, kan er ook domheid bij hoor :D

Het is maar wat je wilt lezen :)

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 23:28

Janine1990 schreef:
Air schreef:

Het was meer vanwege de smiley die ze zelf plaatste, er is niets mis met het kijken naar dat programma. Wat maakt het mij nu uit of iemand dat kijkt of niet.
Ik kijk het ook niet... Dus naast het vooroordeel dat ik een vreselijke opgemaakte heks moet zijn, kan er ook domheid bij hoor :D

Het is maar wat je wilt lezen :)

Ik heb nooit gezegt dat je een "heks" bent...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:31

Snowie17 schreef:
Ik heb nooit gezegt dat je een "heks" bent...

Hahaha nee, dit was ook niet aan jou gericht, maar in het algemeen.
Er waren al wat mensen die medelijden met mij hadden en mijn berichten heel zwart wit lezen. Die daar hun conclusies uit trekken (na verteld te hebben dat ik loze vooroordelen heb ;) )

Wat Air overigens ook niet door heeft, is dat de vraag die ik aan jou stelde aangaande die twee TV-programma's, is omdat in die programma's ook wel van die korte interviews zitten.
Reden dat ik daar om vroeg was jouw (in mijn ogen) vertekende beeld van mannen en hun manier van naar vrouwen kijken.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 19:39

Janine1990 schreef:
Ik vind het echt vadsig...

Ik hou van gladde benen, voelt lekker vrouwelijk.
Okselhaar? Zodra er 4mm staat bij mij begin ik mezelf te ruiken. Aluin? Dat lacht me dan zelfs uit...
Nee, doe mij maar lekker gladde oksel.

Oh en een bikinilijn die niet netjes wordt bijgehouden doet me bijna overgeven.
Herinnert me aan een oude juf op de basisschool die meeging omkleden... Haar grote witte katoenen omaonderbroek werd omgeven door een jungle van zwarte haren.
Leuke toevoeging is dat we haar een paar jaar terug op een markt tegen kwamen, toevallig bij een textielstand waar pyjamashirts (je weet wel, van die sexloze oma-shirts) hingen voor 5 euro. Ze pakte er eentje en zei tegen m'n moeder: Nou wat een leuke pyjama, en helemaal niet duur!
Ik hoef niet te weten hoevaak en waar, maar dit was pas écht TMI!

Zelf heb ik nog nooit gezondheidsnadelen ondervonden van het scheren. Die enkele ingegroeide haar word ik niet warm of koud van. Bovendien, als je je rituelen goed doet, heb je er zeer weinig last van.

Jeetje, ga je lekker?
Wat een ontzettend nare post. Dit soort opmerkingen zijn echt niet meer van deze tijd, zeker niet op een openbaar forum. Je mag best een mening hebben, maar let op je taalgebruik of hou het gewoon voor jezelf.

Wauw, echt erg.

Wat betreft haargroei: iedereen zou moeten doen waar ze zich het beste bijvoelen, helaas zitten sommige mensen (vooral buiten de stad) nog erg vastgeroest in een aangeleerd denkpatroon.

Een vrouw met haar is vies maar een man niet? (Want een man heeft geen zweet oid?) Een erg kromme en oerdomme gedachte die net als zoveel andere aannames zo snel mogelijk moet verdwijnen uit de publieke opinie.

TS, doe vooral je eigen ding en als er mensen opmerkingen maken, dan zijn ze gewoon niet jouw 'soort' mensen. Leven en laten leven.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 19:57

Een niet getoiletteerde pony met lange hoeven en mok op de benen vinden we er ook niet mooi. Dus waarom zullen we er zelf wel zo bijlopen? Iedereen moet zelf weten wat hij of zij wil. Maar wanneer ik met dit warme weer om me heen kijk..... :oo

Whale

Re: Body Hair Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:10

We hebben het hier over scheren. Het is niet alsof wanneer je je niet scheert je ineens een onverzorgd, vies uitziend mens bent.