beatje schreef:Ik denk dat superpony meer het type overbezorgd is en zelf wat moeite heeft met loslaten en dat wat projecteerd op mensen die er minder moeite mee hebben. Zelf kom ik uit een heel warm nest, maar vanaf dat ik 14 was ging ik eerst met de fiets naar het station vervolgens met de fiets weer naar school. Wilde een bepaalde opleiding doen en dat moest ik er voor over hebben. Maar ik heb me nooit verwaarloost gevoeld omdat ik mzt de treun moest. Daarom durfde ik juist zelf mijn kinderen ook vroeger te laten gaan.
Niet zomaar gaan oordelen. Beetje laag om zomaar iets te zeggen wat je totaal niet weet.
Onze zoon is 22 en het huis uit, dus die is echt wel zelfstandig.
Maar misschien kennen mensen situaties waarin het niet allemaal zo perfect gaat. Dat iemand met 14 zelfstandig was en het allemaal is goed gegaan, zegt niks over anderen.
Het ligt er vaak aan waar dat loslaten vandaan komt. Je hebt mensen die hun kind zelfstandigheid op een goede manier meegeven.
Je hebt helaas ook veel ouders die hun kind aan hun lot overlaten, hun kind een last vinden etc etc.